C320cdi 4-matic Italian tuonti

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
W212FL
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ti 07.03.2017 23:14

C320cdi 4-matic Italian tuonti

Viesti Kirjoittaja W212FL »

Heips!

Tuli vaimolle hankittua pitkän neliveto kuumeen vuoksi S204 korinen 320cdi nelimaticci -08. Liikkeestä suomesta ostettiin ja myyjä oli auton hakenut Virosta. Ei kertonut sen tarkempaa,eikä tullut itsekkään kyseltyä niin hieman yllätyin kuin kävi sitten ilmi että auto on Italiasta alunperin.

Mittarilukema on 230 tkm,joten ihan käyttämättömästä pelistä ei ole kyse. Autoon on kuittien mukaan asennettu kauko-ohjattu webasto Virossa 2006, joka oli yksi iso syy auton ostoon.

Hiemanhan tuo jännitti kun vein auton Parkkilalle Ylivieskaan huoltoon ja käskin syynätä sen tarkasti läpi. Tuomio oli kuitenkin helpottava kun totesivat että auto on kaikinpuolin kunnossa.

Täällä näkee että jollain koodilla jotkut osaavat etsiä auton varustetietoja,osaisikohan joku etsiä näitä minulle ja mikähän koodi siihen pitäisi olla ja mistähän sellainen löytyy? Valmistenumero on WDD2042891F268718.

Auto näyttää aika matalalta joten mietin että onkohan siinä jokin sporttialusta ja pystyisiköhän tuota jotenkin korottamaan? Vaimon käytössä pari lisä senttiä maavaraan ei olisi pahitteeksi,tosin tuo kyllä näyttää aika hyvältä juuri noin.

Renkaathan tuossa on 225/45R17 ja kun näyttää noi etujarrut aika isoilta,niin luulen ettei tuohon voi 16 tuumaisia vanteita alle laittaa? Mikäli näin on niin mietin talvirenkaiksi 205/50 kumeja?

Onko kellään muulla kokemuksia Italian tuonneista tai tämmöisestä nelimaticista muutenkaan? Ihan vaan että mihin tässä kannattaisi kiinnittää huomiota jos aikoo tästä pitkäaikaista käyttöautoa itselle(vaimolle).
Anzzu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 569
Liittynyt: Ke 08.06.2016 17:44

Re: C320cdi 4-matic Italian tuonti

Viesti Kirjoittaja Anzzu »

Onnee uuden auton johdosta :thumbup:
Tossa olis jotain varustelistaa
Main data
Parameter Value
Ident. number (FIN) WDD2042891F268718
VIN WDD2042891F268718
Baumuster 204289
Sales name C 320 CDI 4MATIC
Order number 0 8 543 57991 (Destination: Italy)
Delivery date 14 10 2008
PAINT1 775U BRIGHT SILVER METALLIC CLEAR COAT PAINT
Interior color 201A LEATHER - BLACK/ANTHRACITE
Engine 642961 40 784315
Gearbox 722962 02 062403
General data for model code 204289


Date From Date To
204289 C-class S204 C320CDI T 4Matik Elegance
642.961
722.962
5
SA codes
Parameter Value
1P9 CONTROL CODE MARKETING
200A LEATHER
201A LEATHER - BLACK/ANTHRACITE
206B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - ITALIAN
213 SPEED-SENSITIVE POWER STEERING/VARIO STEERING
220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
255B No code designation available
263B AIRBAGLABLE - ITALIAN/ENGLISH
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
287 THROUGH-LOADING FEATURE
294 KNEE AIRBAG
301 ASHTRAY PACKAGE
306B HEAD UNIT LANGUAGE - ITALIAN
336B INSTRUMENT CLUSTER/HU LANGUAGE - ITALIAN
345 RAIN SENSOR
386 UNIVERSAL TELEPHONY PACKAGE
393 LINGUATRONIC-ITALIAN
427 AUTOMATIC TRANSMISSION 7-SPEED
440 TEMPOMAT (CRUISE CONTROL)
442 MULTIFUNCTION STEERING WHEEL (12 BUTTONS)
474 DIESEL PARTICULATE FILTER
477 TIRE PRESSURE LOSS WARNER
500 OUTSIDE REAR VIEW MIRROR LH AND RH FOLDING
527 COMAND DVD APS WITH NAVIGATION
580 AIR CONDITIONER
584 ELECTRIC WINDOW REGULATOR
5XXL EUROPE
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
614 BI-XENON HEADLAMPS FOR RIGHT-HAND TRAFFIC
619 CORNERING ILLUMINATION
677 AVANTGARDE/STANDARD SUSPENSION
690 EMERGENCY SPARE TIRE (MINI SPARE)
739 TRIM PIECES - ALUMINUM
775U BRIGHT SILVER METALLIC CLEAR COAT PAINT
809 AEJ 08/1
831 LICENSE PLATE FASTENING ITALY
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
983 COC PAPER EURO 4 TECHNOLOGY W/O REG. CERT. PART II
A31 SOFTWARE (INDIVIDUAL)
A36 TORQUE CONVERTER HOUSING AGA
A49 CONVERTER WITH 3 FRICTION DISKS
A52 R- VALVE BODY ASSEMBLY WITH VGS 3
F204 MODEL SERIES 204
G962 TRANSMISSION CODE VERSION 62
GA AUTOMATIC TRANSMISSION
HA REAR AXLE
K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
K13 CONTROL CODE FOR SERVICE INTERVAL 25000 KM
L LEFT-HAND STEERING
M005 VEHICLES WITH 4-MATIC-/ALL WHEEL DRIVE
M30 DISPLACEMENT 3.0 LITER
M642 V6 DIESEL ENGINE OM642
R01 SUMMER TIRES
R48 17" LIGHT ALLOY WHEEL 5 DBL-SPOKE DESIGN ALL-ROUND
U01 REAR BELT STATUS INDICATION
U37 FOGLAMP
U72 DVD PLAYER WITH REGIONAL CODE 2, EUROPE, JAPAN
V51 SPEED + LOAD INDEX 91Y
VL FRONT AXLE HALF, LEFT
VR FRONT AXLE HALF, RIGHT
Näyttäis alunperin olleen normaali avantgarden alusta, joka on 15mm? classic/elegancee matalampi
simosami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 914
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26

Re: C320cdi 4-matic Italian tuonti

Viesti Kirjoittaja simosami »

Minulla oli 16 " peltivanne varapyöränä. Ihan vakio mallin vanne (180-200). Sopii pyörimään ainakin takavetoisen, isojen Sport etujarrujen kanssa.
Aluvanteet saattavat olla paksumpaa materiaalia.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17194
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: C320cdi 4-matic Italian tuonti

Viesti Kirjoittaja dealer »

Onnea hankinnalle !
Autoon on kuittien mukaan asennettu kauko-ohjattu webasto Virossa 2006, joka oli yksi iso syy auton ostoon.
Tätä en käsittänyt. Italiasta Viron kautta tullut auto jotenkin parempi ? Webastohan ei alkuperäisosilla jälkiasennettuna paljon maksa, sen olemassaolo tuskin ostotilanteessa on "se" pointti ?
oulaistenliikenne.fi
W212FL
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ti 07.03.2017 23:14

Re: C320cdi 4-matic Italian tuonti

Viesti Kirjoittaja W212FL »

dealer kirjoitti:Onnea hankinnalle !
Autoon on kuittien mukaan asennettu kauko-ohjattu webasto Virossa 2006, joka oli yksi iso syy auton ostoon.
Tätä en käsittänyt. Italiasta Viron kautta tullut auto jotenkin parempi ? Webastohan ei alkuperäisosilla jälkiasennettuna paljon maksa, sen olemassaolo tuskin ostotilanteessa on "se" pointti ?
Niin ei se Virossa asennettu webasto ollu mikään juttu,vaan se että siinä on se kaukosäätimellä oleva weba. Mulle kuitenkin tämmöisessä 15k€:n auton ostossa pari tonnia on iso raha. Ja sen se webasto tuppaa asennettuna maksamaan. Ainakin kun olen aikaisempiin autoihin tätä kysynyt. Ja kun auton ostin,niin en edes tiennyt sen olevan Italiasta,ajattelin sen tulleen Viroon Saksasta.

Kiitoksia tuosta varuste listauksesta. Oliko tosiaan avantgarde alusta silloin 15mm matalampi kuin classic/elegance? Jostain olen saanut sen käsityksen että näin oli vain E-mallissa? Itsellä ollut vain noita E-malleja,niin niistä on parempi tieto.

Onkohan tuossa lämmitetyt taustapeilit?
Avatar
egyptian
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 284
Liittynyt: Ke 12.05.2010 22:45
Paikkakunta: Espoo

Re: C320cdi 4-matic Italian tuonti

Viesti Kirjoittaja egyptian »

W212FL kirjoitti: Kiitoksia tuosta varuste listauksesta. Oliko tosiaan avantgarde alusta silloin 15mm matalampi kuin classic/elegance? Jostain olen saanut sen käsityksen että näin oli vain E-mallissa? Itsellä ollut vain noita E-malleja,niin niistä on parempi tieto.
Noissa ton ikäisissä C-sarjalaisissa on kyllä sama alusta kaikissa.
Onkohan tuossa lämmitetyt taustapeilit?
Ei voi kuin veikata, mutta luulisin..

Penkinlämmitin puuttuu, mutta Webasto jeesaa :)
W212FL
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ti 07.03.2017 23:14

Re: C320cdi 4-matic Italian tuonti

Viesti Kirjoittaja W212FL »

egyptian kirjoitti:
W212FL kirjoitti: Kiitoksia tuosta varuste listauksesta. Oliko tosiaan avantgarde alusta silloin 15mm matalampi kuin classic/elegance? Jostain olen saanut sen käsityksen että näin oli vain E-mallissa? Itsellä ollut vain noita E-malleja,niin niistä on parempi tieto.
Noissa ton ikäisissä C-sarjalaisissa on kyllä sama alusta kaikissa.
Onkohan tuossa lämmitetyt taustapeilit?
Ei voi kuin veikata, mutta luulisin..

Penkinlämmitin puuttuu, mutta Webasto jeesaa :)
No myyjä asennutti siihen vielä Virossa irrotettavan koukun ja penkinlämmittimet. Niiden katkaisijat tuli penkkien etureunaan. Ihan siisti ja huomaamaton asennus,mutta mitä oon niitä pikaisesti testannu,niin eivät kovin tehokkailta tunnu. Toki tämä on perheemme ensimmäinen nahkasisustainen auto,joten en osaa sanoa miten orkkispeffagrillit lämmittää nahkajakkaroita.

Onkohan nuo penkit muuten oikeaa nahkaa vaiko keinonahkaa? Ovat ainakin ehjät ja todella siistit metreihin nähden,joten siitä päättelisin niiden olevan aitoa tavaraa ja on niitä varmaan jotenkin hoidettukin jossain kohtaa.

Entös tämä nelimaticci? Tietoa ja kokemusta ei niistä itsellä vielä ole . Tänä kesä niitä nyt ilmestyi pihalle kaksi,tämä ja minun ajossa oleva uusi E220d 4-matic sedan.
Niin mitenköhän on tämän Ceen nelimaticci toteutettu? Vetääkö koko ajan kaikilla neljällä,vai onko jotenkin kytkeytyvä? Onko jossain kuvia/tarkempaa tietoa tämän auton nelivedon toteutuksesta?

Onko noissa Italian varusteissa jotain eroa suomiautojen varusteluun?
Avatar
egyptian
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 284
Liittynyt: Ke 12.05.2010 22:45
Paikkakunta: Espoo

Re: C320cdi 4-matic Italian tuonti

Viesti Kirjoittaja egyptian »

W212FL kirjoitti: Onkohan nuo penkit muuten oikeaa nahkaa vaiko keinonahkaa? Ovat ainakin ehjät ja todella siistit metreihin nähden,joten siitä päättelisin niiden olevan aitoa tavaraa ja on niitä varmaan jotenkin hoidettukin jossain kohtaa.
Aitoa ovat, ainakin varustelistauksen mukaan, mutta tuossa nahassa on aika paksu pinnoite päällä, niin siksi tuntuu muoviselta. Kestää.
W212FL kirjoitti: Onko noissa Italian varusteissa jotain eroa suomiautojen varusteluun?
Ei ainakaan minun tietääkseni muuta eroa, kuin puuttuu lohkolämmitin ja pebasto vakiovarustelusta.
Anzzu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 569
Liittynyt: Ke 08.06.2016 17:44

Re: C320cdi 4-matic Italian tuonti

Viesti Kirjoittaja Anzzu »

Oletin tuon alustan korkeuseron juurikin tuolta pohjalta, että eemelissä se on niin. Hyvä että korjattiin :)
simosami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 914
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26

Re: C320cdi 4-matic Italian tuonti

Viesti Kirjoittaja simosami »

Oma oli AMG sport alustalla, joka oli pudotettu, siis vakiona. Ehkä 15mm
Elegance on vakiokorkeudella.
Isot jarrut liittyy V6 koneeseen.
Nahkat kestää hyvin käyttöä. Puolinahkat ei kestä
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17194
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: C320cdi 4-matic Italian tuonti

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei suomiautoissakaan ole lämmittimiä vakiovarusteena, toki lohkolämmitin tai webasto useimpiin ostettu.
Ihan vaan että mihin tässä kannattaisi kiinnittää huomiota jos aikoo tästä pitkäaikaista käyttöautoa itselle(vaimolle).
Teetä täydellinen huolto, olisi sen aika...
oulaistenliikenne.fi
Avatar
nix0n
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 420
Liittynyt: Ma 02.07.2012 18:10
Paikkakunta: Kymi

Re: C320cdi 4-matic Italian tuonti

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Komppaan dealeria. Turbon/imuputken tiiviste kannattaa vaihtaa sekä huohottimen, toisaalta osaavassa paikassa ne vaihtuvat huollon yhteydessä.
S204 350cdi 4matic amg -11
W124 300D -91
Ex Pappa S211 320cdi -07
Ex VW Golf Variant GTD -16
Ex S204 350cdi amg -10
Ex W124 300E Sportline -91
Ex Saab 9-5 Aero -02 Biopower
Ex BMW E61 530dA -05 Stage2 DPF 0ff
Ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05
W212FL
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ti 07.03.2017 23:14

Re: C320cdi 4-matic Italian tuonti

Viesti Kirjoittaja W212FL »

Parkkilalla Ylivieskassa tuon huollatin kyllä,mutta nuo turbon/imuputken ja huohottimen tiivisteet jäi kyllä vaihtamatta. Öljyt vaihdettiin neljään eri paikkaan ja pyysin kyllä tarkastamaan kaikki mahdolliset vikakohdat.

Onko tuohon mitään helppoa keinoa saada hieman lisää maavaraa?

Tänään tuli uudet Barumin kesärenkaat (205/50R17)rengasonlinesta,ostin tuohon käyttämättömät SLK:n vanteet ja kiepautan nämä gummit niille,katsotaan miltä näyttää. Vanteet on 7,5 tuumaa leveä,kuten alkuperäisetkin. Et42 ja alkuperäisissä 47.

Keskikonsolissa on radion voimakkuussäätimen alla reilu 5cm leveä kolo,jonne vissiin menee jokin levy/kortti. Mikäköhän toi on? Tiedän kyllä että tieto varmaan löytyy käyttöohjeista ja vaikka myyjä oli tuohon hommannutkin suomalaisen käyttöohjekirjan,niin enpähän ole tuota vielä avannut...
Avatar
nix0n
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 420
Liittynyt: Ma 02.07.2012 18:10
Paikkakunta: Kymi

Re: C320cdi 4-matic Italian tuonti

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Ne tiivisteet suosittelen vaihtaan, eivät maksa enää kl varaosissa juuri mitään. Yleensä se turbon/imuputken tiiviste on kaksinkerroin siellä tai revennyt ja tiputtaa sen takia öljyä. Soittimen alapuolella on paikka muistikortille. Siihen tarvit adapterin, kun tuo paikka kortille on antiikin vanhaa mallia. En muista nyt ulkoa mikä malli on oikea, mutta täältä foorumilta löytyi hakua käyttämällä oikea ketju.
S204 350cdi 4matic amg -11
W124 300D -91
Ex Pappa S211 320cdi -07
Ex VW Golf Variant GTD -16
Ex S204 350cdi amg -10
Ex W124 300E Sportline -91
Ex Saab 9-5 Aero -02 Biopower
Ex BMW E61 530dA -05 Stage2 DPF 0ff
Ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05
Avatar
Pikku Mersu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 551
Liittynyt: Ti 06.05.2003 09:04
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Re: C320cdi 4-matic Italian tuonti

Viesti Kirjoittaja Pikku Mersu »

SD kortti menee siihen koloon suoraan ja mini/micro sovittimella.
GLC 300 de -21 & SLK 230 Kompressor aut -00.
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
Magge--
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ti 19.10.2010 02:12

Re: C320cdi 4-matic Italian tuonti

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Saattaa SD kortti kadota sinne reikään. Eiköhän se oo PCMCIA aukko.
2011 S212 350 CDI 4matic
Avatar
Pikku Mersu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 551
Liittynyt: Ti 06.05.2003 09:04
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Re: C320cdi 4-matic Italian tuonti

Viesti Kirjoittaja Pikku Mersu »

Magge-- kirjoitti:Saattaa SD kortti kadota sinne reikään. Eiköhän se oo PCMCIA aukko.
Niimpä olikin että prefacelift vaatii sovittimen.
GLC 300 de -21 & SLK 230 Kompressor aut -00.
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
Vastaa Viestiin