CLS harkinnassa, mikä vuosi/konemalli luotettavin?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Waverunner
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ke 13.09.2017 10:36

CLS harkinnassa, mikä vuosi/konemalli luotettavin?

Viesti Kirjoittaja Waverunner »

Morjens,

Ensimmäinen viesti tälle palstalle ja kyselen apua Mersu tietäjiltä / CLS:n omistajilta.

Eli kiinnostaisi käytetty CLS mersu. Hinta sanotaan vaikka 20-30 tonnia.

Mulla on duunimatka noin 15 km per suunta eli varmaan joku bensakone olisi fiksuinta ostaa.

Joskus muistan lukeneeni, että noissa alkupään malleissa oli jotain tyyppivikaa vähän enemmänkin.

Osaatteko kertoilla että mikä CLS vuosimalli ja millä koneella olisi todennäköisesti "järki"ostos?

Waverunner
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: CLS harkinnassa, mikä vuosi/konemalli luotettavin?

Viesti Kirjoittaja RH »

ID 9002550
Esim. joku tuommoinen. CLS500 M113 225KW. Pomminvarma moottorityyppi.
Niin, ja tuo esimerkkihän ei siis ole tietenkään omani, vaan poimittu pikaisesti tuosta määrittelemästäsi haarukasta, ja siis vain esimerkkinä.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: CLS harkinnassa, mikä vuosi/konemalli luotettavin?

Viesti Kirjoittaja atlas »

350 v6 ongelmallinen ton jakopään rattaan takia mutta jos se on vaihdettu niin ongelma poistuu..se oli vain tietyissä vuosimalleissa...serkulla tolla koneella ja hyvin on pelannu.
Dieselit v6 pomminvarmojas voiman pesiä mutta tollanen lyhyt ajoinen niin bensa järkevä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Mikvei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 90
Liittynyt: Ma 15.02.2016 12:10

Re: CLS harkinnassa, mikä vuosi/konemalli luotettavin?

Viesti Kirjoittaja Mikvei »

350 moottorisista suosittelen hyppäämään suoraan -07 ja uudempiin joissa CGI-kone, niissä ei pitäisi olla sitä tasapainoakselihäikkää. 500 pitäisi olla ongelmaton, jos en nyt ihan väärin muista niin siinä 5,5 litraisessa on myös ollut samaa ongelmaa kuin alkupään 350:sissä.

Omalla 500:lla suhailen suunnilleen saman pituista työmatkaa, ajotietokoneen mukaan kulutus on n. 11l pintaan.

SBC jarrullisista kannattaa katsoa onko yksikkö korjattu takuuseen jossain vaiheessa, ja Airmaticillisissa on takapään pussien lisäilmasäiliöiden korroosio ja vuoto tyyppivika.
mol
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 328
Liittynyt: Ke 23.02.2005 23:09
Paikkakunta: Pälkäne

Re: CLS harkinnassa, mikä vuosi/konemalli luotettavin?

Viesti Kirjoittaja mol »

Mikvei kirjoitti:350 moottorisista suosittelen hyppäämään suoraan -07 ja uudempiin joissa CGI-kone, niissä ei pitäisi olla sitä tasapainoakselihäikkää.
CGI-koneet (kuten AMG:tkin) käsittääkseni vaativat 98 bensaa. Itse olen ollut lukevinani jostain että kohtapuoliin on tulossa 98e20, joka ei sovi niihin autoihin jotka nykyään toimivat 98E5:llä. Olenkohan oikeassa ja mikäli olen niin sitten saattaa olla ihmeissään huoltoasemalla, jossa on vain 95E10 ja 98E20 pistoolit. 98:ia vaativia autoja on kuitenkin sen verran vähän että tankkausverkosto saattaa harventua huomattavastikin.

Tuommoista olen murehtinut kun itsellä on ollut mielessä jossain vaiheessa AMG hommata. Olisi kiva tietää saako sitä enää muutaman vuoden kuluttua tankattua missään lähiasemalla.
C220d T 4-Matic
Avatar
tuomkiti81
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 438
Liittynyt: Pe 19.03.2004 20:31
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: CLS harkinnassa, mikä vuosi/konemalli luotettavin?

Viesti Kirjoittaja tuomkiti81 »

mol kirjoitti:
Mikvei kirjoitti:350 moottorisista suosittelen hyppäämään suoraan -07 ja uudempiin joissa CGI-kone, niissä ei pitäisi olla sitä tasapainoakselihäikkää.
CGI-koneet (kuten AMG:tkin) käsittääkseni vaativat 98 bensaa. Itse olen ollut lukevinani jostain että kohtapuoliin on tulossa 98e20, joka ei sovi niihin autoihin jotka nykyään toimivat 98E5:llä. Olenkohan oikeassa ja mikäli olen niin sitten saattaa olla ihmeissään huoltoasemalla, jossa on vain 95E10 ja 98E20 pistoolit. 98:ia vaativia autoja on kuitenkin sen verran vähän että tankkausverkosto saattaa harventua huomattavastikin.

Tuommoista olen murehtinut kun itsellä on ollut mielessä jossain vaiheessa AMG hommata. Olisi kiva tietää saako sitä enää muutaman vuoden kuluttua tankattua missään lähiasemalla.
CGI-koneisiin käy 98. Myös 95 käy poislukien 200CGI
Cls 350 cdi -11 (W218)
Opel Insignia 2.0 Ctdi -10
Scania R560 8x4 -13

Ex. Mb Cls 350cgi -07(W219)
Ex. Bmw 530dA -05 (E60)
Ex. Bmw 530dA -01 (E39)
Ex. Vw Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i 16V -99
mol
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 328
Liittynyt: Ke 23.02.2005 23:09
Paikkakunta: Pälkäne

Re: CLS harkinnassa, mikä vuosi/konemalli luotettavin?

Viesti Kirjoittaja mol »

No niin se olikin muistelin seuraavaa uutista väärin: "E10 soveltuu bensiinikäyttöisiin Mercedes-Benz henkilöautoihin vuoden 1990 malleista lähtien. Poikkeuksina ovat AMG-mallit sekä ensimmäisen sukupolven suoraruiskutteiset bensiinimallit C 200 CGI (W203) ja CLK 200 CGI (C209). "

Noh, AMG:n kanssa saattaa kuitenkin tulla ropleemia mutta se ei tähän threadiin kuulu.

Ettei menisi liikaa off-topiciksi niin tuo käytetyn CLS:n ostajan opas kannattaa katsoa: https://www.youtube.com/watch?v=ToTuRHIPeX4" onclick="window.open(this.href);return false;
C220d T 4-Matic
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: CLS harkinnassa, mikä vuosi/konemalli luotettavin?

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

63 on ollut hyvä
tosin ei taida suomessa osua hinta haarukaan
Mökkillä
'
Waverunner
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ke 13.09.2017 10:36

Re: CLS harkinnassa, mikä vuosi/konemalli luotettavin?

Viesti Kirjoittaja Waverunner »

No niin, edelleen tämä CLS:n hankinta pyörii mielessä. Netistä katsottua vähän hintatasoja ja yritetty paremmin ymmärtää mitä olen ostamassa.

Nyt rupesin miettimään, että jos noita bensakoneita miettii niin onko noissa 350 tai 500 koneissa käytännön ajossa miten suuri ero?
Siis haen takaa sitä, että 500:ssa tulee varmasti makeat soundit ja isompi polttoainelasku kaupanpäälle mutta jos tuossa Kehä III rullailee töihin ja takas
niin kumpaa suosittelette?

Waverunner
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: CLS harkinnassa, mikä vuosi/konemalli luotettavin?

Viesti Kirjoittaja RH »

Se 350 vie varmasti myös jo niin paljon bensaa, että ehdottomasti edelleen 500.
jjjarvi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Su 14.01.2018 19:03
Paikkakunta: Naantali

Re: CLS harkinnassa, mikä vuosi/konemalli luotettavin?

Viesti Kirjoittaja jjjarvi »

Itsellä sama tilanne aiemmin hain E sarjalaista mutta nyt on kyllä ehdoton kiinnostus CLS mersuun on se vaan nyt niin tyylikäs että oksat pois. Miellyttää silmää. 350 CGI on valintani. Työmatkaa edestakaisin 66 kilsaa mut maantieajoa 90 prosenttia matkasta joten diesel on nyt poissuljettu. 500 V8 ei kiinnosta pelkkien äänien takia en sellaista hankkis.

2007 mallista ylöspäin haen hintahaarukka 20-30 tonnin välillä. Ei tarvi miettiä sbc jarruja eikä jakopääongelmaa.
Jos jollakulla foorumilaisella olis useamman vuoden kokemus tällaisesta CGI koneella varustetusta CLS Mesestä niin olis hyvä kuulla mitä kannattaa huomioida kun tätä autoa hakee/ on ostamassa? Mitä huonoja ja hyviä kokemuksia on mitä remontteja on tehty miten ylläpito on verottanut lompsaa?
Järkiostoshan tämä ei ole mutta tunnejuttu kylläkin. Olen aina ollut sitä mieltä että kun ostaa jotain ostaa kunnollisen eikä pihistele. Ja jos nyt vanhalka iällä ostan elämäni ekan Mersun on se ehdottomasti tämä CLS.

Ilmajousia en välttämättä halua eikä tarvi olla Comandjaan mistä vuosimallista tuo Comand tuli mukaan tähän malliin?

jjjarvi
1. Kesä autona CLS 500 -06 AMG paketilla, Japanin tuonti
2. Kesä autona Ford Scorpio Ghia Coshworth STW 2.9 -96 (vuodesta 2005) Saksan tuonti
Käyttiksenä Lexus GS 300 Facelift 2008 (249 hp)
Exät:
Ford Granada 3.0 L GXL -76
Ford Granada 2.6 L Ghia -77
Ford Granada 2.3 L -75(eka autoni 1980)
Sekalainen kokoelma japanilaisia riisikuppeja
Opel Ascona , niin paljon aikaa etten muista mallia
Yksi Golffii -93, tosi kestävä peli
Ruuvimeisseli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: Ma 26.03.2018 16:38

Re: CLS harkinnassa, mikä vuosi/konemalli luotettavin?

Viesti Kirjoittaja Ruuvimeisseli »

Tyhjä
Viimeksi muokannut Ruuvimeisseli, Ma 28.05.2018 21:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jjjarvi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Su 14.01.2018 19:03
Paikkakunta: Naantali

Re: CLS harkinnassa, mikä vuosi/konemalli luotettavin?

Viesti Kirjoittaja jjjarvi »

mol kirjoitti:No niin se olikin muistelin seuraavaa uutista väärin: "E10 soveltuu bensiinikäyttöisiin Mercedes-Benz henkilöautoihin vuoden 1990 malleista lähtien. Poikkeuksina ovat AMG-mallit sekä ensimmäisen sukupolven suoraruiskutteiset bensiinimallit C 200 CGI (W203) ja CLK 200 CGI (C209). "

Noh, AMG:n kanssa saattaa kuitenkin tulla ropleemia mutta se ei tähän threadiin kuulu.

Ettei menisi liikaa off-topiciksi niin tuo käytetyn CLS:n ostajan opas kannattaa katsoa: https://www.youtube.com/watch?v=ToTuRHIPeX4" onclick="window.open(this.href);return false;
Katsoin videon oli aivan asiallinen esittely mitä kannattaa huomioida kun tätä autoa hankkii. Yksi kohta pisti silmään kaveri sanoi että 2008 mallista alkaen 350 bensakoneen tasapainolaakerin ja jakopään ketjun ongelmia ei ole enää . Mitä olen täältä foorumilta löytänyt tietoa eikö nuo ongelmat poistuneet jo 2007 mallista alkaen ainakin 350 CGI koneesta?

jjjarvi
1. Kesä autona CLS 500 -06 AMG paketilla, Japanin tuonti
2. Kesä autona Ford Scorpio Ghia Coshworth STW 2.9 -96 (vuodesta 2005) Saksan tuonti
Käyttiksenä Lexus GS 300 Facelift 2008 (249 hp)
Exät:
Ford Granada 3.0 L GXL -76
Ford Granada 2.6 L Ghia -77
Ford Granada 2.3 L -75(eka autoni 1980)
Sekalainen kokoelma japanilaisia riisikuppeja
Opel Ascona , niin paljon aikaa etten muista mallia
Yksi Golffii -93, tosi kestävä peli
Avatar
acparma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Ti 06.11.2012 18:14

Re: CLS harkinnassa, mikä vuosi/konemalli luotettavin?

Viesti Kirjoittaja acparma »

CGI (292 hv) koneessa ei ole jakopää ongelmaa.
W124 300 E -87 Aut.
koff
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 94
Liittynyt: Ma 06.06.2005 01:52
Paikkakunta: Schweden

Re: CLS harkinnassa, mikä vuosi/konemalli luotettavin?

Viesti Kirjoittaja koff »

jjjarvi kirjoitti:
mol kirjoitti:No niin se olikin muistelin seuraavaa uutista väärin: "E10 soveltuu bensiinikäyttöisiin Mercedes-Benz henkilöautoihin vuoden 1990 malleista lähtien. Poikkeuksina ovat AMG-mallit sekä ensimmäisen sukupolven suoraruiskutteiset bensiinimallit C 200 CGI (W203) ja CLK 200 CGI (C209). "

Noh, AMG:n kanssa saattaa kuitenkin tulla ropleemia mutta se ei tähän threadiin kuulu.

Ettei menisi liikaa off-topiciksi niin tuo käytetyn CLS:n ostajan opas kannattaa katsoa: https://www.youtube.com/watch?v=ToTuRHIPeX4" onclick="window.open(this.href);return false;
Katsoin videon oli aivan asiallinen esittely mitä kannattaa huomioida kun tätä autoa hankkii. Yksi kohta pisti silmään kaveri sanoi että 2008 mallista alkaen 350 bensakoneen tasapainolaakerin ja jakopään ketjun ongelmia ei ole enää . Mitä olen täältä foorumilta löytänyt tietoa eikö nuo ongelmat poistuneet jo 2007 mallista alkaen ainakin 350 CGI koneesta?

jjjarvi
http://www.mercedesmedic.com/check-my-m ... n-m272273/
W176 A200 cdi Cls 350 cdi-11 w218 sl 500-93 Vito-15
jjjarvi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Su 14.01.2018 19:03
Paikkakunta: Naantali

Re: CLS harkinnassa, mikä vuosi/konemalli luotettavin?

Viesti Kirjoittaja jjjarvi »

Mitens CLS aski onko se sama kuin w212 E sarjan Mersussa ja samat opettamisongelmat?
Haen nimenomaan 2007-2008 väliltä tätä autoa minkä mallin aski siinä on? En viitsisi puljata tuollaisten askin uudelleen opettamisten kanssa turhaan varsinkin kun tuntuu yllättävän paljon olevan ongelmia tuon kanssa monella E sarjalaisissa. Vai onko tässä CLS ollenkaan tätä Tiptronicia jos haen ym vuosimalleja?

jjjarvi
1. Kesä autona CLS 500 -06 AMG paketilla, Japanin tuonti
2. Kesä autona Ford Scorpio Ghia Coshworth STW 2.9 -96 (vuodesta 2005) Saksan tuonti
Käyttiksenä Lexus GS 300 Facelift 2008 (249 hp)
Exät:
Ford Granada 3.0 L GXL -76
Ford Granada 2.6 L Ghia -77
Ford Granada 2.3 L -75(eka autoni 1980)
Sekalainen kokoelma japanilaisia riisikuppeja
Opel Ascona , niin paljon aikaa etten muista mallia
Yksi Golffii -93, tosi kestävä peli
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17194
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: CLS harkinnassa, mikä vuosi/konemalli luotettavin?

Viesti Kirjoittaja dealer »

Opettamisongelmia ? :D Samat laatikot kaikki 5v sähköautomaatit. Ei niissä mitään opettamisongelmia ole ollut.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6268
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: CLS harkinnassa, mikä vuosi/konemalli luotettavin?

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Samaa ihmettein... 7pykälinenhän tulee kyllä tuossa faceliftin tietämillä vai miten se meni?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
tuomkiti81
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 438
Liittynyt: Pe 19.03.2004 20:31
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: CLS harkinnassa, mikä vuosi/konemalli luotettavin?

Viesti Kirjoittaja tuomkiti81 »

MiHe kirjoitti:Samaa ihmettein... 7pykälinenhän tulee kyllä tuossa faceliftin tietämillä vai miten se meni?
Mulla ainakin -07:ssa 7-pykäläinen vaikka ei ole facelift
Cls 350 cdi -11 (W218)
Opel Insignia 2.0 Ctdi -10
Scania R560 8x4 -13

Ex. Mb Cls 350cgi -07(W219)
Ex. Bmw 530dA -05 (E60)
Ex. Bmw 530dA -01 (E39)
Ex. Vw Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i 16V -99
mol
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 328
Liittynyt: Ke 23.02.2005 23:09
Paikkakunta: Pälkäne

Re: CLS harkinnassa, mikä vuosi/konemalli luotettavin?

Viesti Kirjoittaja mol »

Eiköhän ne 7- vaihteisia ole, paitsi AMG 55:ssä 5-v.
C220d T 4-Matic
Metusalem
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 213
Liittynyt: To 04.12.2014 18:38
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: CLS harkinnassa, mikä vuosi/konemalli luotettavin?

Viesti Kirjoittaja Metusalem »

Mikvei kirjoitti:350 moottorisista suosittelen hyppäämään suoraan -07 ja uudempiin joissa CGI-kone, niissä ei pitäisi olla sitä tasapainoakselihäikkää. 500 pitäisi olla ongelmaton, jos en nyt ihan väärin muista niin siinä 5,5 litraisessa on myös ollut samaa ongelmaa kuin alkupään 350:sissä.

Omalla 500:lla suhailen suunnilleen saman pituista työmatkaa, ajotietokoneen mukaan kulutus on n. 11l pintaan.

SBC jarrullisista kannattaa katsoa onko yksikkö korjattu takuuseen jossain vaiheessa, ja Airmaticillisissa on takapään pussien lisäilmasäiliöiden korroosio ja vuoto tyyppivika.
Onko tähän asiaan kellään vahvistusta tai eriävää mielipidettä?
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
os62
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: Ti 23.02.2016 09:17

Re: CLS harkinnassa, mikä vuosi/konemalli luotettavin?

Viesti Kirjoittaja os62 »

Hieman eriävä mielipide sikäli, että 5,5-litrainen on V8, eikä siinä ylipäätänsä ole tasapainoakseleita.
2013 SLK 55 amg
2006 E280cdi
jjjarvi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Su 14.01.2018 19:03
Paikkakunta: Naantali

Re: CLS harkinnassa, mikä vuosi/konemalli luotettavin?

Viesti Kirjoittaja jjjarvi »

Onko jollain teistä varmaa tietoa että tuo tasapainoakseliongelma ei koske ollenkaan CGI koneita? Niinkuin moni on väittänyt tässä ja muissa threadeissa. Nimittäin nyt on Vaasassa myynnissä CLS 350 CGI ja myyjä laittanut myös VIN numerolla haetut auton tiedot.
Tässä autossa moottorin numeron loppuosa on 30 421021. Ja taas tuon valmistajan julkistaman moottorinumerosarjan
Lukuohjeissa on että vika ei koske enää moottoreita jossa tuo numerosarjan loppuosa on 30 468993 suurempi.
Ja tuon Vaasassa myytävänä olevan CGI koneisen nunerosarjahan on selvästi pienempi
Jokin mättää nyt. Joko muyjä on laittanut virheellistä tietoa tai sitten tuo ongelma koskee sittenkin myös alkupään CGI koneita?.
1. Kesä autona CLS 500 -06 AMG paketilla, Japanin tuonti
2. Kesä autona Ford Scorpio Ghia Coshworth STW 2.9 -96 (vuodesta 2005) Saksan tuonti
Käyttiksenä Lexus GS 300 Facelift 2008 (249 hp)
Exät:
Ford Granada 3.0 L GXL -76
Ford Granada 2.6 L Ghia -77
Ford Granada 2.3 L -75(eka autoni 1980)
Sekalainen kokoelma japanilaisia riisikuppeja
Opel Ascona , niin paljon aikaa etten muista mallia
Yksi Golffii -93, tosi kestävä peli
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: CLS harkinnassa, mikä vuosi/konemalli luotettavin?

Viesti Kirjoittaja sportsman »

jjjarvi kirjoitti:Onko jollain teistä varmaa tietoa että tuo tasapainoakseliongelma ei koske ollenkaan CGI koneita? Niinkuin moni on väittänyt tässä ja muissa threadeissa. Nimittäin nyt on Vaasassa myynnissä CLS 350 CGI ja myyjä laittanut myös VIN numerolla haetut auton tiedot.
Tässä autossa moottorin numeron loppuosa on 30 421021. Ja taas tuon valmistajan julkistaman moottorinumerosarjan
Lukuohjeissa on että vika ei koske enää moottoreita jossa tuo numerosarjan loppuosa on 30 468993 suurempi.
Ja tuon Vaasassa myytävänä olevan CGI koneisen nunerosarjahan on selvästi pienempi
Jokin mättää nyt. Joko muyjä on laittanut virheellistä tietoa tai sitten tuo ongelma koskee sittenkin myös alkupään CGI koneita?.
Tämän lienet jo lukenut ;

http://www.mercedesmedic.com/check-my-m ... n-m272273/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
Simo M. A.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Ke 27.12.2006 14:50
Paikkakunta: Kouvola

Re: CLS harkinnassa, mikä vuosi/konemalli luotettavin?

Viesti Kirjoittaja Simo M. A. »

mol kirjoitti:
Mikvei kirjoitti:350 moottorisista suosittelen hyppäämään suoraan -07 ja uudempiin joissa CGI-kone, niissä ei pitäisi olla sitä tasapainoakselihäikkää.
CGI-koneet (kuten AMG:tkin) käsittääkseni vaativat 98 bensaa. Itse olen ollut lukevinani jostain että kohtapuoliin on tulossa 98e20, joka ei sovi niihin autoihin jotka nykyään toimivat 98E5:llä. Olenkohan oikeassa ja mikäli olen niin sitten saattaa olla ihmeissään huoltoasemalla, jossa on vain 95E10 ja 98E20 pistoolit. 98:ia vaativia autoja on kuitenkin sen verran vähän että tankkausverkosto saattaa harventua huomattavastikin.

Tuommoista olen murehtinut kun itsellä on ollut mielessä jossain vaiheessa AMG hommata. Olisi kiva tietää saako sitä enää muutaman vuoden kuluttua tankattua missään lähiasemalla.
AMG:t sietävät 95E10 -bensiiniä uusimman informaation mukaan kyllä ja miksipä eivät sietäisi, eihän siihen ole mitään järjellistä syytä miksi ei kävisi AMG-Mersuihin 95E10. Alkuun niin toki valmistaja informoi kuten mm. Maybachinkin kohdalla. Mercedeksen nykyohjeistus on seuraava:

"The vast majority of all Mercedes-Benz passenger cars as well as all Maybach, AMG and smart vehicles with gasoline engines can be operated with E10 fuel.

Exceptions are Mercedes-Benz models from the first generation of direct injection (C 200 CGI/model 203 and CLK 200 CGI/model 209) from the years 2001 - 2005. Exceptions are as well models which were equipped ex factory without a controlled three-way catalytic converter or with a carburetor. These are generally older than 25 years old. In case of doubt, information on E10 compatibility is also available through the Service Hotline 00800 17777777 or on the Mercedes-Benz homepage "

https://bevo.mercedes-benz.com/bevolist ... html#close" onclick="window.open(this.href);return false;
Talvella ja sadepäivinä:

Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020

Kesällä:

R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray

Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Avatar
Simo M. A.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Ke 27.12.2006 14:50
Paikkakunta: Kouvola

Re: CLS harkinnassa, mikä vuosi/konemalli luotettavin?

Viesti Kirjoittaja Simo M. A. »

mol kirjoitti:No niin se olikin muistelin seuraavaa uutista väärin: "E10 soveltuu bensiinikäyttöisiin Mercedes-Benz henkilöautoihin vuoden 1990 malleista lähtien. Poikkeuksina ovat AMG-mallit sekä ensimmäisen sukupolven suoraruiskutteiset bensiinimallit C 200 CGI (W203) ja CLK 200 CGI (C209). "

Noh, AMG:n kanssa saattaa kuitenkin tulla ropleemia mutta se ei tähän threadiin kuulu.

Ettei menisi liikaa off-topiciksi niin tuo käytetyn CLS:n ostajan opas kannattaa katsoa: https://www.youtube.com/watch?v=ToTuRHIPeX4" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei tule probleemia AMG:n kanssa, vaikka aiemmin 95E10 olikin kielletty.

https://bevo.mercedes-benz.com/bevolist ... html#close" onclick="window.open(this.href);return false;

"all Maybach, AMG and smart vehicles with gasoline engines can be operated with E10 fuel."
Talvella ja sadepäivinä:

Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020

Kesällä:

R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray

Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Vastaa Viestiin