E 350 kokemuksia

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
jjesse
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ke 27.09.2017 12:03

E 350 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja jjesse »

Hei! Olisin ensi mersuani ostamassa. Mietinnässä olisi E 350 2010 coupe Mersu 22k budjetilla saksasta tuotuna. Olisi mukava kuulla jos jollain on kokemusta, tietoa autosta tai moottorista. Katselin myös että tuollaisessa aika suolaiset vakuutusmaksut niin jos jollain tälläinen löytyy niin mihin hintaan on saanut liikennevakuutuksen? Mietinnässä oli myös dieselin oston kannattavuus kun niistä tunnutaan haluttavan päästä eroon joka maassa. Kuinka loppuunajettu yli 200 000 ajettu diesel jo on ja onko odotettavissa jotain isompia remppoja?
Linkkasin tuohon alas 2 autoa joita olen katsellut toinen bensa toinen dieseli, olisi mukava kuulla mielipiteitä vaihtoehdoista.

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... &scopeId=C

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... &scopeId=C
HEKE66
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ke 21.01.2009 09:55
Paikkakunta: Tampere

Re: E 350 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja HEKE66 »

Joko Ostit Coupen? Itsellä vakuutus täyskaskolla 550e vuosi Lähitapiola
jjesse
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ke 27.09.2017 12:03

Re: E 350 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja jjesse »

En ole vielä ostanut helmikuussa olisi tarkoitus. Onko tosiaan noin? :shock: Mikä vuosimalli sulla?
Avatar
nh1131
Mersumies
Mersumies
Viestit: 876
Liittynyt: Ti 29.04.2008 15:24
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Re: E 350 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja nh1131 »

A-katsastus myy fennian täyskaskoa 220€ johon sisältyy lasivakuutus, ilman lasivakuutusta 150€.
Ei paha ;-)
Ei pysty ajaan ko risulla lehemää ;-)
S213 220 cdia T 4Matic 2018
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016
Ex. S211 270 cbia T
Ottol
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: La 25.04.2015 07:15

Re: E 350 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Ottol »

Terve,

en viitsinyt uutta topiccia aloittaa niin toivottavasti joku bongaa.


Olen huomenna menossa katsomaan, josko sitä tähtikeulaan taas siirryttäisiin.


Kyseessä vm2010 e350cdi farkku, ajettu 225thkm. Onko jotain spesiaaleja kohteita mitä tulisi käydä läpi? Miten tämä kone yleensä vikojensa puolesta, esim. jakopää näillä kilsoilla??
Joskus ollut -08 220dci.


Kiitoksia jo etukäteen.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5218
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: E 350 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja S202 »

Vaihteiston toiminta sais olla moitteetonta joka lailla. Jakopäästä hankala sanoa, sitä kiristinmäntää ei tässä mallissa näe öljykorkista.
S124 300TE
S211 E500
Kumipää
Mersumies
Mersumies
Viestit: 821
Liittynyt: Ti 23.10.2007 13:20
Paikkakunta: Kalajoki

Re: E 350 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Kumipää »

Ottol kirjoitti:Terve,

en viitsinyt uutta topiccia aloittaa niin toivottavasti joku bongaa.


Olen huomenna menossa katsomaan, josko sitä tähtikeulaan taas siirryttäisiin.


Kyseessä vm2010 e350cdi farkku, ajettu 225thkm. Onko jotain spesiaaleja kohteita mitä tulisi käydä läpi? Miten tämä kone yleensä vikojensa puolesta, esim. jakopää näillä kilsoilla??
Joskus ollut -08 220dci.


Kiitoksia jo etukäteen.
2010 taitaa olla vielä matalampi tehoinen, -11 eteenpäin tulee 265hv, joka on kyllä mainio kone.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Avatar
finnstar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Ma 08.08.2016 20:52
Paikkakunta: Pilkanmaa

Re: E 350 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja finnstar »

Laatikon öljyjen vaihtohistoria kannattaa tsekata. 7G-vaihdot pitäisi mennä kuin sukkasillaan, jos nykäyttelee vaihteita ja pompottaa vetoa ylämäkeen tasakaasulla vedättäessä
n. 80km/h niin laatikko pyytelee syvempää huoltoa.
Moottorissa ilmiselviä kipukohtia on imusarjan katkomoottori joka ei ole kallis mutta vaihtotyö ottanee tonnin, paskoontuu monesti jo noilla kilometreillä.
Ahtimen imuputki/huohotinventtiili kusee alleen ja juuri tuohon katkomoottorin päälle.
Jakopään huoltoon joutunet varautumaan.

Hieno auto ajaa ja antaa hyvän kyydin mutta moottori on vikaherkempi kuin tuonikäiset tai vanhemmat neloskoneet.

Niveliä tuollainen ei syö ja muutenkin hyvä auto tiloiltaan.
Viimeksi muokannut finnstar, Pe 24.11.2017 21:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S205 250 Bluetec A Avantgarde airmatic -15
S203 200 Cdi A Elegance -06

Ex S212 300/350 Cdi A Avantgarde -10
Ex W203 200 Cdi A Classic -01
Ex S204 220 Cdi A -08
Ex S211 320 Cdi A -04
Ex S123 300D -A 80
Ex W124 230 A -91
Ex W210 200 Cdi A -01
Ex W201 190E
Ex S210 230 A -96
Ex S124 200D -88
Suksipoika
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: Ma 30.11.2009 20:15
Paikkakunta: seinäjoki

Re: E 350 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Suksipoika »

finnstar kirjoitti:mutta moottori on vikaherkempi kuin tuonikäiset tai vanhemmat neloskoneet.
Kyseenalaistan tämän väitteen kyllä. V6 on paljon varmempi kone kuin nelipyttyinen. Ahtimen imuputki maksoi suuttimen pultin kanssa 5€ yhteensä haettuna merkkikorjaamolta, joten ei tee varmaan kellekkään konkurssia :lol:
Nyt E350CDI 4-Matic & E63 AMG

------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
Avatar
finnstar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Ma 08.08.2016 20:52
Paikkakunta: Pilkanmaa

Re: E 350 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja finnstar »

Suksipoika kirjoitti:
finnstar kirjoitti:mutta moottori on vikaherkempi kuin tuonikäiset tai vanhemmat neloskoneet.
Kyseenalaistan tämän väitteen kyllä. V6 on paljon varmempi kone kuin nelipyttyinen. Ahtimen imuputki maksoi suuttimen pultin kanssa 5€ yhteensä haettuna merkkikorjaamolta, joten ei tee varmaan kellekkään konkurssia :lol:
Kyllä 646 nelari rokkaa pidemmälle. Tuo vee on hieno kone ajajalle mutta korjuun osuessa kohdalle mieli voi muuttua.
S205 250 Bluetec A Avantgarde airmatic -15
S203 200 Cdi A Elegance -06

Ex S212 300/350 Cdi A Avantgarde -10
Ex W203 200 Cdi A Classic -01
Ex S204 220 Cdi A -08
Ex S211 320 Cdi A -04
Ex S123 300D -A 80
Ex W124 230 A -91
Ex W210 200 Cdi A -01
Ex W201 190E
Ex S210 230 A -96
Ex S124 200D -88
Suksipoika
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: Ma 30.11.2009 20:15
Paikkakunta: seinäjoki

Re: E 350 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Suksipoika »

finnstar kirjoitti:
Suksipoika kirjoitti:
finnstar kirjoitti:mutta moottori on vikaherkempi kuin tuonikäiset tai vanhemmat neloskoneet.
Kyseenalaistan tämän väitteen kyllä. V6 on paljon varmempi kone kuin nelipyttyinen. Ahtimen imuputki maksoi suuttimen pultin kanssa 5€ yhteensä haettuna merkkikorjaamolta, joten ei tee varmaan kellekkään konkurssia :lol:
Kyllä 646 nelari rokkaa pidemmälle. Tuo vee on hieno kone ajajalle mutta korjuun osuessa kohdalle mieli voi muuttua.

Niin varmaan rokkaa mutta 2010 tai 2011 ei taida saada enää sitä joten 651 olin tarkoittavanani. Enkä silti usko että 646 rokkaa pidemmälle kilometreissä kuin 642, tosin huoltaa varmasti joutuu enemmän 642, mutta sittenkun 646 on totaalisen loppu niin 642 vielä käyrä pötköttää... Ja loppuun vielä, kuutiotuumia ei voita mikään, vaikka se nyt ei oikein tähän sovikkaan, mutta sopii silti :clap: :clap:
Nyt E350CDI 4-Matic & E63 AMG

------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
simosami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 914
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26

Re: E 350 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja simosami »

Jakoketju ei liene kovin iso ongelma. Hintaa vaihdolle kertyy n.800€. Ja tullee eteen jossain 300tkm kohdalla. Oma V6 ei äännellyt 300tkm kohdilla, kun meni vaihtoon (320, vm2008). Ei sinänsä ole kovin iso kustannus, jos vertaa kumihihna koneiden vastaaviin kustannuksiin esim 100tkm välein

Vaihdelaatikko toimii hienosti. Mahdolliset nykimiset hoituu yleensä ohjelman resetoinilla (adaptointi) tai vaikeammat tapaukset sitten ajamalla opettamalla. Ei siis mikään kustannus tai ongelma

Läppämoottori on jonkinmoinen ongelma. Tullee vastaan 200-300tkm Siitä pääsee halvalla, kun siirtää moottorin pyörimään tyhjää moottorin taakse, tai vaihtamalla moottorin hajottua siihen 1€ vastuksen tilalle. Läppiä ei tarvi poistaa.
Voiko läppämoottorin päälle virittää jonkin suojan?

Ja vielä, kone on tosi upea, eikä raksuta
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Avatar
finnstar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Ma 08.08.2016 20:52
Paikkakunta: Pilkanmaa

Re: E 350 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja finnstar »

Itse laittaisin heti v6-autokaupoilta tullessa kaljatölkin tai ohutta levymäistä materiaalia ahtimen ja huohotinputkiliitospas*an alle ettei vikavalot vilku ja siitä seuraavan remontin hinta 4Keuroa.
Monella käynyt näin.
Hieman nolottaa kun pukuherrat maksaa ilmekään värähtämättä tuollaisen laskun.
Vähän on kyllä heikko kone, toimiessaan hieno. Neljän vuoden kokemus, kokemuksen ääni puhuu.
Hieman laiskahko heräämään alhaalta kun massan hitaudet 212-kopassa mukana.
Nykyaikainen tuplaturbo 651 on miellyttävämpi ajaa nurkissa.
S205 250 Bluetec A Avantgarde airmatic -15
S203 200 Cdi A Elegance -06

Ex S212 300/350 Cdi A Avantgarde -10
Ex W203 200 Cdi A Classic -01
Ex S204 220 Cdi A -08
Ex S211 320 Cdi A -04
Ex S123 300D -A 80
Ex W124 230 A -91
Ex W210 200 Cdi A -01
Ex W201 190E
Ex S210 230 A -96
Ex S124 200D -88
Avatar
finnstar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Ma 08.08.2016 20:52
Paikkakunta: Pilkanmaa

Re: E 350 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja finnstar »

simosami kirjoitti:
Vaihdelaatikko toimii hienosti. Mahdolliset nykimiset hoituu yleensä ohjelman resetoinilla (adaptointi) tai vaikeammat tapaukset sitten ajamalla opettamalla. Ei siis mikään kustannus tai ongelma
Nykiminen ei aina mene ohi adaptoinnilla, todennäköisesti solenoidiventiilit vaatii huoltoa.
Öljynvaihto helpottaa hetken, vaatii välillä muutakin.
https://www.youtube.com/watch?v=IG9OZACdx3c" onclick="window.open(this.href);return false;
Vähän turhan herkkä loota epäpuhtauksille.
S205 250 Bluetec A Avantgarde airmatic -15
S203 200 Cdi A Elegance -06

Ex S212 300/350 Cdi A Avantgarde -10
Ex W203 200 Cdi A Classic -01
Ex S204 220 Cdi A -08
Ex S211 320 Cdi A -04
Ex S123 300D -A 80
Ex W124 230 A -91
Ex W210 200 Cdi A -01
Ex W201 190E
Ex S210 230 A -96
Ex S124 200D -88
jesse874
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ti 28.02.2017 14:40

Re: E 350 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja jesse874 »

Mites muuten kun tollainen manuaali saattais kiinnostaa enemmän niin onko joku C 250 vm. 2010 manuaalina ihan susi? Mersun automaattia kehuttu niin onko jollain noista manuaalisista kokemuksia? Niitä ei kyllä paljoa enää ole ja nettiautossakin todella harva 2009-2010 manuaali myynnissä. Millainenkohan mahtaa jälleenmyyntiarvo olla?
simosami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 914
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26

Re: E 350 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja simosami »

jesse874 kirjoitti:Mites muuten kun tollainen manuaali saattais kiinnostaa enemmän niin onko joku C 250 vm. 2010 manuaalina ihan susi? Mersun automaattia kehuttu niin onko jollain noista manuaalisista kokemuksia? Niitä ei kyllä paljoa enää ole ja nettiautossakin todella harva 2009-2010 manuaali myynnissä. Millainenkohan mahtaa jälleenmyyntiarvo olla?
Mersun kohdalla saattaa jäädä sitten edelleen myymättä, kun sen aika koittaa.
Toisen saku merkin kanssa on kait juuri päinvastoin. Automaatti on huonossa maineessa. (Tai ainakin oli)
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
jjesse
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ke 27.09.2017 12:03

Re: E 350 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja jjesse »

Morjesta! Ollaan tässä nyt mietitty eri vaihtoehtoja ja tälläinen auto herätti kiinnostuksen:
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... um=android" onclick="window.open(this.href);return false;
Tämä olisi ilmeisesti 265hv malli ja kulutus näyttää todella pieneltä,myös amg varustelu herätti kiinnostuksen. Onko antaa vinkkejä mitä tälläisissä autoissa kannattaisi tutkia kun autoa menee katsomaan? Kyseisellä autollakin jo jonkin verran ajettu niin onko tässä mallissa tiedossa isoja huoltoja? Voisin sitten selvittää onko ne mahdollisesti jo huollatettu.
mittari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 89
Liittynyt: To 02.11.2006 17:31
Paikkakunta: Pori

Re: E 350 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja mittari »

jjesse kirjoitti:Morjesta! Ollaan tässä nyt mietitty eri vaihtoehtoja ja tälläinen auto herätti kiinnostuksen:
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... um=android" onclick="window.open(this.href);return false;
Im Kunden Auftrag herättää ainakin minussa ajatuksen, että kuntoa pitää selvittää, koska tuon myynti-ilmoituksen laatija ei ole missään vastuussa autosta itse. Myyjä on vain välittäjä ("myyjän toimeksiannosta") ja saanut yksityiseltä tehtävän auton myymiseksi. Lisäksi hinta näyttää kovin edulliselta mobilen mielestä.
S210 E290TDT -97, entinen
S211 E220 CDI -09
jjesse
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ke 27.09.2017 12:03

Re: E 350 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja jjesse »

mittari kirjoitti:
jjesse kirjoitti:Morjesta! Ollaan tässä nyt mietitty eri vaihtoehtoja ja tälläinen auto herätti kiinnostuksen:
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... um=android" onclick="window.open(this.href);return false;
Im Kunden Auftrag herättää ainakin minussa ajatuksen, että kuntoa pitää selvittää, koska tuon myynti-ilmoituksen laatija ei ole missään vastuussa autosta itse. Myyjä on vain välittäjä ("myyjän toimeksiannosta") ja saanut yksityiseltä tehtävän auton myymiseksi. Lisäksi hinta näyttää kovin edulliselta mobilen mielestä.
En huommanutkaan tätä laitoin vain kriteeriksi "dealer" . Onko välittäjältä ostaessa voimassa sama vastuu auton toimivuudesta esimerkiksi ettei mittaria ole peukaloitu,niinkuin yritykseltä ostaessa? Olen ymmärtänyt että näissä mersuissa olisi sähköinen huoltokirja eli huoltotiedot saisi ylös runkonumeron perusteella?
mittari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 89
Liittynyt: To 02.11.2006 17:31
Paikkakunta: Pori

Re: E 350 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja mittari »

jjesse kirjoitti:
mittari kirjoitti:
jjesse kirjoitti:Morjesta! Ollaan tässä nyt mietitty eri vaihtoehtoja ja tälläinen auto herätti kiinnostuksen:
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... um=android" onclick="window.open(this.href);return false;
En huommanutkaan tätä laitoin vain kriteeriksi "dealer" . Onko välittäjältä ostaessa voimassa sama vastuu auton toimivuudesta esimerkiksi ettei mittaria ole peukaloitu,niinkuin yritykseltä ostaessa? Olen ymmärtänyt että näissä mersuissa olisi sähköinen huoltokirja eli huoltotiedot saisi ylös runkonumeron perusteella?
"Im Kunden Auftrag" -kauppa on mielestäni ihan normaali yksityisten välinen kauppa "takavalotakuulla". Välittäjä pitää autoa myynnissä tiloissaan myyntiprovisiolla.
S210 E290TDT -97, entinen
S211 E220 CDI -09
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3031
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Re: E 350 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja jysi »

jjesse kirjoitti:Morjesta! Ollaan tässä nyt mietitty eri vaihtoehtoja ja tälläinen auto herätti kiinnostuksen:
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... um=android" onclick="window.open(this.href);return false;
Tämä olisi ilmeisesti 265hv malli ja kulutus näyttää todella pieneltä,myös amg varustelu herätti kiinnostuksen. Onko antaa vinkkejä mitä tälläisissä autoissa kannattaisi tutkia kun autoa menee katsomaan? Kyseisellä autollakin jo jonkin verran ajettu niin onko tässä mallissa tiedossa isoja huoltoja? Voisin sitten selvittää onko ne mahdollisesti jo huollatettu.
"Im Kundenauftrag":ista oli jo melkein tarpeeksi juttua mutta lisätään vielä että tämä on "talon" kallein auto ja hintajärjestyksessä kuudesta ensimmäisestä neljä on "Im Kundenauftrag"
Tämä on kahteen kertaan kehuttu huoltokirjalliseksi mutta kolaroimattomuudesta ei ole mitään puhetta joten ehkä siitä kannattaisi vähän kysellä?
Muuten paikan autojen keskihinta on kolmentonnin paikkeilla joka ei Saksassakaan ole paljon.
Sen verran pessimisti ja paranoidi olen että en kusisikaan tuohon kioskiin päin jos olisin tuon luokan autoa hakemassa.
jjesse
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ke 27.09.2017 12:03

Re: E 350 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja jjesse »

Selvä homma. Mites kun paljon tuosta perävalotakuusta on nyt ollut puhetta niin mistä liikeen jolla on virhevastuu saa muka sitten vastuuseen? Korkeintaan mittarin väärentely kävi mielessä mutta eikö täydellisen huoltokirjan omaavassa autossa aika tarkkaan näe millä aikavälillä kilometrejä on kertynyt? Kuitenkin luulisin ettei se yksityiseltä ostettukaan auto ihan pommi voi olla jos kuitenkin huollettu ajallaan? Olen kyllä hyvin tietoinen tuosta mittarien peukaloimisesta Saksassa mutta jos kilometrejä on kertynyt suunnilleen samaan tahtiin kokoajan jonka siis näkisi huoltokirjasta niin ei siinä paljoa luulisi pystyvän kusettavan, onko jollain kokemusta tai tietoa enemmän asiasta?
Vastaa Viestiin