tn62634 kirjoitti:On myös eri asia käydäänkö käyttöautolla viikonloppuisin Prismassa ja kerran talvessa Lapissa vai ajetaanko sillä 45000 kilometriä kelissä kuin kelissä vuoden aikana.
Väkisinkin lähes 30-vuotias Mersu alkaa olla jo lähempänä Kuusakoskea kuin Sindelfingenin tuotantolinjaa.
On joskus männävuosina ollu useampi uusi lankku ja monta käytettyä pari uutta 190 kymppistä onneks yks ainut paavo joka lähti 1,5 vuoden jälkeen takas vehoon ja c-kikottimia vissiin viis ja parhaita autoja mulla ovat olleet 123/300 D/-83 ja 124/320/-94 millä mennään laatikkoon asti Malmille.
Tämän vuotisesta uudesta en tiedä kun en ole vielä saanut tai tarvinnu ajaa.
Ajamaton ykskaksnelkku ja uusi E vierekkäin kuusakosken lavetilla niin kummallakohan jatkettais matkaa vuosien jälkeen.
Tai jos tämä pääärneri saa jatkaa niin sit mennään sähkö vempaimmilla.
Näistä uusista parin vuoden jälkeen hinta putoo puoleen parin vuoden jälkeen ja jos löytyy hyviä nelkkuja niin arvo nousee joka vuosi mikä on nähty viime vuosina ympäri eurooppaa.
Mersbenzw202 kirjoitti:Harkinnassa w124 300E:n ostaminen käyttöautoksi.
Kilometrejä tulisi vuodessa kohtalaisen runsaasti, 35tkm-45tkm.
Onko 320tkm ajettu yksilö jo väljähtänyt - paljonko 3.0l bensalla ajelee ennen isompia huoltoja? Onko kone luotettava?
Mihin kannattaa kiinnittää huomiota kun katsomaan menee? Tyyppivikoja?
Onko ylipäätään järkevää ostaa isoa bensakonetta työmatka-autoksi..?
Mietinnässä olisi eräs siistikuntoinen, 320tkm ajettu vm -89 manuaali.
Niin, ei kyllä minustakaan mahdu samaan lauseeseen työmatka-auto, ajoa vuosittain jopa 45 tkm
Kyllä se todellakin syö bensaa ja ajatko vain maantietä kotoa työpaikalle ja puuttuu; Ilmastointi ja vakionopeudensäädin ... mitkä on oikeasti tarvittavat varusteet ...
Varmasti kustannustehokkain vaihtoehto olisi esim:
Juu, kuten sanoin niin polttoaineen kulutuksella ei oikeastaan ole merkitystä, vaan sillä että auto on luotettava ja korjattavissa jos ja kun vikoja tulee.
Tosiaan tuohon työmatkaan - seuraava vuosi mennään tuolla +35tkm/v, mutta tämän jälkeen lyhenee hyvin paljon.
Hakusessa siis luotettava ja varmatoiminen auto, oikeastaan mitään erikoisia lisävarusteita en kaipaakaan, ilmastointi olisi toki ihan ok mutta menee se ilmankin, onpahan ainakin vähemmän hajoavia osia.
En kyllä itse pidä bensalla kulkenvan auton hankkimista kovinkaan järkevänä jos kilometrejä tulee tosiaan noin paljon? Toisaalta jos tykkää ajaa bensalla niin sitte ostaa bensa-auton. Halvin ei oo aina paras vaihtoehto.
Viime vuoteen asti ajelin vuosittain n 40-60tkm pääosin vanhoilla Mersuilla joka säällä. Ei tullut mieleenkään ostaa mitää uudempaa ns. sähköhimmeliä jos piti LUOTTAA Autoon.. Kyllähän W124 ikä jo painaa mutta kertoo se nyt jotain mallista koska yhä niin haluttuja KÄYTTÖautoksikin näin 2017... Köyhällä ei varaa huonoon niin silloin varsinki hyväkuntoinen W124 on järkivalinta.. Puhukoot tunteista kuka tykkää mutta järkisyistäki voi ostaa vanhan Mersun
Korin kunto tärkeä ja kansivikoja tuppaa olemaan jo monissaki 124:ssa joita jotkut myyjät perustelee että käy se niinku Mersu käy... Niin no sanottiinhan se jo aikanaan TM testeissä että koneet rallatteli kuumana kovastikin.. Oliko sitten öljyt siihen aikaan syynä en tiedä, mutta nykyään jos kunnossa kone on niin käy kyllä kilkattamatta.
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
mitä tässä nyt omia romuja on ollut ja mitä tuttavilla on mersuja ollut, niin enemmän nuo uudemmat mersut on korjaamolla kun 124 koppasen aikakauden mersut. ja mikä surkeinta, niin noissa uudemmissa on selkeesti eniten sellasia vikoja, että matkanteko joko loppuu kokonaan, tai ainakin hidastuu. ja korjaaminen maksaa. ei noi vanhat mersut mitään pommeja ole, mitkä hyytyy joka nurkan taakse. tietenkin mikä tahansa auto voi hyytyä minnevain, oli se sitten uus, tai vanha. mutta jos joku ajelee jollain uudemmalla, eikä ole kokemusta vanhemmista meseistä ja kuvittelee, että 124 on epäluotettava ja paska auto, mikä hyytyy joka paikkaan, niin melkosen vääristyneet mielikuvat. tai sitten jos jotain kokemusta löytyykin, niin on ostanut sen nettiauton kaikista halvimman 124:sen ja todennut, että se on ihan paska. mikä nyt ei sinällänsä paljoa yllätä.