w124 300E käyttöautoksi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 34
- Liittynyt: Ti 07.02.2017 16:19
w124 300E käyttöautoksi
.
Viimeksi muokannut Mersbenzw202, Ke 09.02.2022 18:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: w124 300E käyttöautoksi
Kyseessä on kohta museoikäinen auto. Yksilöitä kaikki. Osta muunlainen auto. Vaikka 202/210 cdi. Kulutus puolet.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Re: w124 300E käyttöautoksi
Kulutus kaupunki 14l. maantie 10l. eli ei oikein taloudellinen . Mulla on 300:n ja 230:n ja kyllähän toi pienempi huomattavasti säästää . Noilla kilometreillä ei mitään ongelmaa ole , katso vakivika että kannenvälistä saattaa huokua öljyä tuliseinän puoleisesta päästä . mulla hiottiin kansi ja samalla venttiilit ja vaihdettiin ohjurit ,kutoskone kestää maailman tappiin . Korista kannattaa tarkistaa ainakin perän tuennan kiinnityspaikat korista , tuppaavat lahoamaan , on hankalassa paikassa tarkistaa . Muuten auto on kyllä ikiliikkuja ja viimesiä oikeita Mersuja .
W124 300E -91
W210 230E-96
310D -91
W210 230E-96
310D -91
Re: w124 300E käyttöautoksi
Jos ei ole pakko Mersu olla niin Suomesta saa edullisesti reilu 10 vuotta vanhoja suht vähän maailmaa nähneitä ns. käyttöautoja. Minulla tulee vuodessa myös tuo 45000 autoon ja joka viikonpäivä kun pitää töihin lähteä niin olen koittanut tehdä sen tämän vuosituhannen Mersuilla. Olen onnistunut niillä, mutta en uskaltaisi itse 89-Mersulla alkaa koittamaan. Olkoonkin kuinka viimeinen oikea Mersu tai toiseksi paras korimalli.
Re: w124 300E käyttöautoksi
Suosittelen . Itselläni ollut nyt 5 vuotta ja perus huolloilla on menty. Kulutus on pyörinyt 10-12L. Omani tosin automaatti.
W124 300 E -87 Aut.
Re: w124 300E käyttöautoksi
Mulla ostettu 2006 m, enkä aio luopua . Kyllä siitä kulkijaksi on vaikka vanhempi onkin , minä olen pari lapin reissua heittänyt vuosittain ja suorituskyky on riittävä , ainoa mitä kaipaan on cruise .
W124 300E -91
W210 230E-96
310D -91
W210 230E-96
310D -91
Re: w124 300E käyttöautoksi
En tuollaista ajomäärää alkaisi vuodessa W124:llä ajaa vaikka W124:stä tykkäänkin (itellä tuo 230 bensa ja ~15tkm mennään vuodessa). Aikanaan tuli työn puolesta 30tkm-40tkm vuodessa ja se mentiin 6-7l maantiellä kuluttavalla autolla (bensa).
-Tulee kalliiksi (pelkästään jo tuo on merkittävä, ellei sitten bensan polttaminen käy harrastuksesta).
-Huono liukas talvikeli ei välttämättä ole nautinto ajaa, 3-satkussa on puhtia ja painava keula. Ei tartte pienemmällä tiellä kummoinen herpaannus olla tai vähän riski ohitus niin pölistellään penkkoja.
Nämä vain minun mielipiteitä, noilla kilometreillä jollain CDI:llä kiittelee pumpulla, toki onhan niissäkin omat murheensa.
-Tulee kalliiksi (pelkästään jo tuo on merkittävä, ellei sitten bensan polttaminen käy harrastuksesta).
-Huono liukas talvikeli ei välttämättä ole nautinto ajaa, 3-satkussa on puhtia ja painava keula. Ei tartte pienemmällä tiellä kummoinen herpaannus olla tai vähän riski ohitus niin pölistellään penkkoja.
Nämä vain minun mielipiteitä, noilla kilometreillä jollain CDI:llä kiittelee pumpulla, toki onhan niissäkin omat murheensa.
W124 200D 1988
ex. W124 230E 1987
ex. W124 230E 1987
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 34
- Liittynyt: Ti 07.02.2017 16:19
Re: w124 300E käyttöautoksi
.
Viimeksi muokannut Mersbenzw202, Ke 09.02.2022 18:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 34
- Liittynyt: Ti 07.02.2017 16:19
Re: w124 300E käyttöautoksi
.
Viimeksi muokannut Mersbenzw202, Ke 09.02.2022 18:55. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 34
- Liittynyt: Ti 07.02.2017 16:19
Re: w124 300E käyttöautoksi
.
Viimeksi muokannut Mersbenzw202, Ke 09.02.2022 18:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: w124 300E käyttöautoksi
Njaa, tosta olen kyllä eri mieltä. Tietysti, jos on tottunut sellaiseen autoon, jossa on nykyaikainen ESP, ja on tottunut ajamaan niin, että antaa ESP:n pitää huolta siitä, ettei luistoja synny, niin tietysti vanha takavetoinen vaatii ihan erilaisia otteita. Sen sijaan W124 kunnollisilla talvirenkailla on isossakin vauhdissa varsin tasapainoinen ajettava ja vahingossakin alkaneet luistot varsin harvoin päättyvät siihen, että pyörähdellään tai mennään tieltä ulos. Väittäisin, että ei se kovin helposti käsistä karkaa, jos ei sitten tarkoituksella ota riskejä. Tosi huonoilla renkailla tilanne tosin on sitten aivan toinen. Niillä tuo auto luistelee aivan epäjohdonmukaisesti milloin mitenkin ja sillä pystyy jämään kiinni varsin käsittämättömiin paikkoihin.R-N-X kirjoitti:...
-Huono liukas talvikeli ei välttämättä ole nautinto ajaa, 3-satkussa on puhtia ja painava keula. Ei tartte pienemmällä tiellä kummoinen herpaannus olla tai vähän riski ohitus niin pölistellään penkkoja.
...
Kai niissäkin vakiona on 70 litraa ja lisävarusteena 90 -litrainen. Vissiin V8 -koneisissa olis toi isompi vakiona.Mersbenzw202 kirjoitti:...Minkäs kokoinen tankki muuten tuossa 300E:sä on? Ilmeisesti ihan kiitettävän kokoinen, isompi kuin w202?
Noin muuten näin vanhan auton pitäminen käyttöautona on tietysti vähän asennekysymys. Pitää hyväksyä se, että autoyksilöstä riippuen tietysti, noista puuttuu paljon varusteita, joita nykyautoissa on jo kaikissa. Ja turvallisuus on väistämättä heikommalla tasolla. Toisaalta jos nuo asiat eivät häiritse, niin tuon aikakauden Mersu on luotettava sekä yllättävänkin mukava ja hiljainen matka-auto. Huolto ja korjaaminen on useimmissa kohdissa suhteellisen yksinkertaista - nämä autot on todella suunniteltu niin, että huoltoystävällisyys on pidetty mielessä. Useimmat vara- ja huolto-osat myös ovat järkevissä hinnoissa sekä helposti saatavilla. Uuteen autoon nähden pääomakulut ovat tietysti minimaaliset ja yksilöstä riippuen voi päästä vähilläkin korjauksilla, tai sitten ei pääse. Vaan niinhän se aina on käytettyjen autojen kanssa.
(Itsellä kokemusta diesel-satakaksnelosista käyttöautona pian 15 vuoden ajan, eikä ole mitään aikomusta vaihtaa mihinkään muuhun ainakaan lähitulevaisuudessa. En tiedä, onko tuo edes itselle fiksuin valinta käyttöautoksi, mutta enpä mä näitä autohommia ole yrittänytkään itselleni pelkillä järkisyillä perustella. )
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: w124 300E käyttöautoksi
Sehän tuossa kiva just on diesel vs. bensa W124, suosittelen kokeilemaan eroa. 200D:llä on joku 20-30tkm tullut ajettua, mutta kyllä tuo pienikin bensakone tekee sen ihan erilaiseksi talvella. Ja renkaat on olleet hyvät, korkeintaan 2-3vuotta vanhoja (uutena ostettuja merkkirenkaita) ja kun talvella tulee se -5-6tkm niin ei ne edes pahemmin kulu...Nozki kirjoitti:
Njaa, tosta olen kyllä eri mieltä. Tietysti, jos on tottunut sellaiseen autoon, jossa on nykyaikainen ESP, ja on tottunut ajamaan niin, että antaa ESP:n pitää huolta siitä, ettei luistoja synny, niin tietysti vanha takavetoinen vaatii ihan erilaisia otteita. Sen sijaan W124 kunnollisilla talvirenkailla on isossakin vauhdissa varsin tasapainoinen ajettava ja vahingossakin alkaneet luistot varsin harvoin päättyvät siihen, että pyörähdellään tai mennään tieltä ulos. Väittäisin, että ei se kovin helposti käsistä karkaa, jos ei sitten tarkoituksella ota riskejä. Tosi huonoilla renkailla tilanne tosin on sitten aivan toinen. Niillä tuo auto luistelee aivan epäjohdonmukaisesti milloin mitenkin ja sillä pystyy jämään kiinni varsin käsittämättömiin paikkoihin.
(Itsellä kokemusta diesel-satakaksnelosista käyttöautona pian 15 vuoden ajan, eikä ole mitään aikomusta vaihtaa mihinkään muuhun ainakaan lähitulevaisuudessa. En tiedä, onko tuo edes itselle fiksuin valinta käyttöautoksi, mutta enpä mä näitä autohommia ole yrittänytkään itselleni pelkillä järkisyillä perustella. )
Ja uusin omistamani auto on ollut Opel Astra -97
W124 200D 1988
ex. W124 230E 1987
ex. W124 230E 1987
Re: w124 300E käyttöautoksi
^ Joo, ei se ESP -viittaus sen paremmin kuin maininta huonoista vs. hyvistä talvirenkaista ollut mitenkään erityisesti sulle kohdistettu, vaan yleisenä havaintona.
Mutta siis, tekeekö bensakone talviajettavuudesta jotenkin erilaisen? Jos vertaa vaikka tota mulla ajossa olevaa 300 turbodieseliä 230 E bensakoneeseen, niin dieselissä on enemmän tehoa, vääntöä ja massaa keulassa. Tässä topicissa mainittuun kolmesataseen bensakoneeseen nähden mainittu turbodiesel jää tehoissa selvästi, mutta vääntöä dieselissä on hivenen enemmän ja keulapainoa luultavasti myös dieselissä lievästi enemmän. Tuossa dieselissä vielä reippaammassa kiihdytyksessä tuleva turbopotku on omiaan lisäämään todennäköisyyttä sille, että vetävät pyörät luistavat liukkaalla kiihdyttäessä, mutta siltikään en ole kokenut sitä mitenkään hankalasti hallittavaksi, vaikka se välillä sutiikin. No, makuasioitahan nämä.
Mutta siis, tekeekö bensakone talviajettavuudesta jotenkin erilaisen? Jos vertaa vaikka tota mulla ajossa olevaa 300 turbodieseliä 230 E bensakoneeseen, niin dieselissä on enemmän tehoa, vääntöä ja massaa keulassa. Tässä topicissa mainittuun kolmesataseen bensakoneeseen nähden mainittu turbodiesel jää tehoissa selvästi, mutta vääntöä dieselissä on hivenen enemmän ja keulapainoa luultavasti myös dieselissä lievästi enemmän. Tuossa dieselissä vielä reippaammassa kiihdytyksessä tuleva turbopotku on omiaan lisäämään todennäköisyyttä sille, että vetävät pyörät luistavat liukkaalla kiihdyttäessä, mutta siltikään en ole kokenut sitä mitenkään hankalasti hallittavaksi, vaikka se välillä sutiikin. No, makuasioitahan nämä.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: w124 300E käyttöautoksi
Ehkä nuo on just varmaan makuasioita. Kakssatanen oli niin laiskanpulskea kulkija talvellakin, tuo bensakone on kuitenkin vähän äkkiväärä raskaammalle jalalle, sen saa tosi helposti sutimaan esim. liikennevaloissa talvella. Ohituksissa kolmosella talvella tarjoaa helposti kylkeä, pitäs malttaa nelosella vaan tasasesti mennä ohi. Vaikka ajotyyli ei todellakaan ole mitään repivää kimpoilua. Ehkä itellä tekee just tuo kun tottui 200D:llä ajamaan, sehän on yhtä harmaa kulkine kuin Erkki Tuomioja
W124 200D 1988
ex. W124 230E 1987
ex. W124 230E 1987
Re: w124 300E käyttöautoksi
Ajettu on 300tkm, tiedä sitten onko kaikki mittarissa. Voipi olla on koppa sen verran hyvässä kunnossa. Itsellä tulee vain 10tkm vuosi. Huollot ovat halpoja, helppo vaihtaa osia ja osat halpoja. Remppaa sen verta että, jouset on vaihdettu (yksi takaa poikki), jäähdyttimen ostin uuden kun auton hommasin (jäädytin vuosi), akku vaihdettu (sippas toisena talvena), vesipumppu 2 vuotta sitten (vuosi vähän), kardaaninosat vaihdoin viime vuonna (vähän olivat kuluneet) ja ruiskutussuuttimet + tiivisteet vaihdoin viime kesänä. Siinä suurinpiirtein kaikki mitä autoon on vaihdettu. Moottoriöljyt + suodatin vaihtanut kerran vuodessa. Nyt pitäis pian vaihtaa vaihteistoöljyt + suodatin + tiiviste toistamiseen. Alustaan ei ole tarvinnut vaihtaa mitään, menee suoraan kuin juna eikä nitise eikä kolise. Eli vähällä vaivalla ja halvalla on menty . Eikä tällä jää jalkoihin liikenteessäkään uusien autojen kanssa.Mersbenzw202 kirjoitti:Paljonko omallasi ajeltu? Mitä remppaa tähän mennessä jouduttu tekemään? Onko huollot olleet kovinkin kalliita?acparma kirjoitti:Suosittelen . Itselläni ollut nyt 5 vuotta ja perus huolloilla on menty. Kulutus on pyörinyt 10-12L. Omani tosin automaatti.
W124 300 E -87 Aut.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 34
- Liittynyt: Ti 07.02.2017 16:19
Re: w124 300E käyttöautoksi
.
Viimeksi muokannut Mersbenzw202, Ke 09.02.2022 18:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: w124 300E käyttöautoksi
Talvikäyttöä ajatellen kannattaa etsiä yksilö ASD-perällä.
k 2.0t SW -98
ex. 300 TE -91
ex. 300 TE -91
Re: w124 300E käyttöautoksi
Omassani ei ole ASD:tä mutta mielestäni silti hyvä ja vakaa ajettava huonollakin talvikelillä.Getriebe kirjoitti:Talvikäyttöä ajatellen kannattaa etsiä yksilö ASD-perällä.
W124 300 E -87 Aut.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 34
- Liittynyt: Ti 07.02.2017 16:19
Re: w124 300E käyttöautoksi
Onkos muuten ~2.5 öljynpaine, tyhjäkäynnin ollessa 750 ja koneen lämmön karvan alle 80 astetta normaali?
Koneella ajeltu +300tkm.
Koneella ajeltu +300tkm.
Re: w124 300E käyttöautoksi
Hyvät paineethan tuossa on, öljylaadut noissa vaikuttaa jonkunverran & miten vanhat öljyt on. Omassa putoaa kaupunkiajelussa lämpimällä koneella noille huitteille ja pidemmän maantieajon jälkeen n. 2 bariin. Vähän kierroksia antaessa pitäisi mittarin hypätä tappiin. Mersu taitaa sallia tyhjäkäynnillä minimissään jonkun ~1bar paineen tai allekin, tosin ite en oo nähnyt sellaista kuin joissain miljoonan tahkotussa dieselissä.
W124 200D 1988
ex. W124 230E 1987
ex. W124 230E 1987
Re: w124 300E käyttöautoksi
Omassa kylmänä tapissa ja kuumana 1.2 bar tyhjäkäynnillä.
W124 300 E -87 Aut.
Re: w124 300E käyttöautoksi
Kuten ylempänä jo todettiin niin yksilöitä kaikki, mulla on oli tuo allekirjoituksen 300E-24 käyttiksenä ~ 6 vuotta ja kulutus 9-13 litraa. Kilometrejä tällä hetkellä takana 350tkm ja täydellinen huoltokirja alusta asti ollut sekä kuitteja vuosien takaa iso pino. Kyllähän tommosella vanhalla bensavehkeellä ajelee tietenkin kunhan vain pitää kunnolla huolta. Vanhemmissa M103 koneissa nokat on heikkoa tekoa, mutta käsittääkseni '89 eteenpäin ovat kestävämpiä. Ruoste näissä on se pahin asia mitä löytyy, tekniikka on aika kestävä 124:ssä olkoon mikä kone tahansa
ASD:han ei tietenkään ole mikään pakollinen varuste, mutta itse totesin pari vuotta sitten että ilman tuota ASD:tä olisin monta kertaa jäänyt jumiin.
ASD:han ei tietenkään ole mikään pakollinen varuste, mutta itse totesin pari vuotta sitten että ilman tuota ASD:tä olisin monta kertaa jäänyt jumiin.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: w124 300E käyttöautoksi
Joo unohtu kertoa kun ostin autoni niin siinä ei ollut huoltokirjaa. Ei yhtään tiennyt mitä autoon oli vaihdeltu koska ja kuinka usein . Pikku hiljaa tullut vaihdeltua kun puutteita esiintynyt. Kyllähän sen silloin jo koeajolla ja ulkokuoresta näki että huoltakin oli pidetty.
W124 300 E -87 Aut.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 34
- Liittynyt: Ti 07.02.2017 16:19
Re: w124 300E käyttöautoksi
.
Viimeksi muokannut Mersbenzw202, Ke 09.02.2022 18:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: w124 300E käyttöautoksi
Vanhemmissa (124) kolmesatasissa manuaaleissa on todella harvat välitykset.
5-vaihdetta perä (3,07?). Viides vaihde ylivaihde. Faceliftissä tiheämpi perä.
Alla kulutuksia eräästä taulukosta.
W124 300 E
Forbruk per 10 km
-ved 90 km/t manuelt: 0,65 liter (ECE-versjon); fra 09/1985: 0,68 liter
automat: 0,80 liter (ECE-versjon); fra 09/1985: 0,83 liter
-ved 120 km/t manuelt: 0,83 liter (ECE-versjon); fra 09/1985.: 0,87 liter
automat: 0,96 liter (ECE-versjon); fra 09/1985: 1,00 liter
-ved bykjøring manuelt: 1,21 liter (ECE-versjon); fra 09/1985: 1,27 liter
automat: 1,19 liter (ECE-versjon); fra 09/1985: 1,28 liter
Transmisjon 5-trinns manuelt gir, 4-trinns automatgir
5-vaihdetta perä (3,07?). Viides vaihde ylivaihde. Faceliftissä tiheämpi perä.
Alla kulutuksia eräästä taulukosta.
W124 300 E
Forbruk per 10 km
-ved 90 km/t manuelt: 0,65 liter (ECE-versjon); fra 09/1985: 0,68 liter
automat: 0,80 liter (ECE-versjon); fra 09/1985: 0,83 liter
-ved 120 km/t manuelt: 0,83 liter (ECE-versjon); fra 09/1985.: 0,87 liter
automat: 0,96 liter (ECE-versjon); fra 09/1985: 1,00 liter
-ved bykjøring manuelt: 1,21 liter (ECE-versjon); fra 09/1985: 1,27 liter
automat: 1,19 liter (ECE-versjon); fra 09/1985: 1,28 liter
Transmisjon 5-trinns manuelt gir, 4-trinns automatgir
MB E320_ 97
MB C200 _97
Mustang 4,6_ 07
MB C200 _97
Mustang 4,6_ 07
-
- Mersumies
- Viestit: 2730
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: w124 300E käyttöautoksi
Kaverilla käyttöautona ympäri vuoden 300ce 24 ja hyvin tuolla kuulemma pärjää vaimokin talvella.
Itsekkin olen tuolla liukkaalla joskus ajanut, eikä järjellisen kaasunkäytön muistaen mitään ongelmia ole. Renkaat tietysti pitää olla kunnolliset.
Mitenkään luontaisesti epävakaa 124 ei ole, vaan alustan ollessa kunnossa on lankussa varsin hyvä ns. mekaaninen pito.
Näitä ESP ja muita sähköapuja on nyt ollut autoissa laajemmin vissiin kohta 20v ja valitettavasti suurimmalta osalta kuljettajista on auton hallinta liukkaalla täysin hukassa.
Itsekkin olen tuolla liukkaalla joskus ajanut, eikä järjellisen kaasunkäytön muistaen mitään ongelmia ole. Renkaat tietysti pitää olla kunnolliset.
Mitenkään luontaisesti epävakaa 124 ei ole, vaan alustan ollessa kunnossa on lankussa varsin hyvä ns. mekaaninen pito.
Näitä ESP ja muita sähköapuja on nyt ollut autoissa laajemmin vissiin kohta 20v ja valitettavasti suurimmalta osalta kuljettajista on auton hallinta liukkaalla täysin hukassa.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: w124 300E käyttöautoksi
Voin allekirjoittaa monet kokemukset mitä edellä on mainittu. Mutta tiettyä harrastuneisuutta nämä vanhat autot vaatii, mikäli autosta haluaa pitää yhtään huolta. Jos haluaa vain laittaa bensaa tankkiin ja päästä helpolla, niin siihen tarkoitukseen on järkevämpiäkin menopelejä.
Tuosta talviajettavuudesta. Omassani on ASR, minkä olen todennut erittäin päteväksi varusteeksi. Yllätyin miten hyvin noin vanha systeemi toimii. Eräänlainen köyhän miehen ESP. Sladittelunhan se estää, mutta normaalikäytössä se on ainoastaan turvallista, ja tarkoituskin.
Tuosta talviajettavuudesta. Omassani on ASR, minkä olen todennut erittäin päteväksi varusteeksi. Yllätyin miten hyvin noin vanha systeemi toimii. Eräänlainen köyhän miehen ESP. Sladittelunhan se estää, mutta normaalikäytössä se on ainoastaan turvallista, ja tarkoituskin.
Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
TT Roadster quattro 225 ’00
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Re: w124 300E käyttöautoksi
On myös eri asia käydäänkö käyttöautolla viikonloppuisin Prismassa ja kerran talvessa Lapissa vai ajetaanko sillä 45000 kilometriä kelissä kuin kelissä vuoden aikana.
Väkisinkin lähes 30-vuotias Mersu alkaa olla jo lähempänä Kuusakoskea kuin Sindelfingenin tuotantolinjaa.
Väkisinkin lähes 30-vuotias Mersu alkaa olla jo lähempänä Kuusakoskea kuin Sindelfingenin tuotantolinjaa.
Re: w124 300E käyttöautoksi
Voihan ny helv.... tuliko hyvä mieli. Ja mitä sä täälä huutelet ku et näköjään tiedä W124:sta mitään.tn62634 kirjoitti:On myös eri asia käydäänkö käyttöautolla viikonloppuisin Prismassa ja kerran talvessa Lapissa vai ajetaanko sillä 45000 kilometriä kelissä kuin kelissä vuoden aikana.
Väkisinkin lähes 30-vuotias Mersu alkaa olla jo lähempänä Kuusakoskea kuin Sindelfingenin tuotantolinjaa.
W124 300 E -87 Aut.
Re: w124 300E käyttöautoksi
Mersbenzw202 kirjoitti:Harkinnassa w124 300E:n ostaminen käyttöautoksi.
Kilometrejä tulisi vuodessa kohtalaisen runsaasti, 35tkm-45tkm.
Onko 320tkm ajettu yksilö jo väljähtänyt - paljonko 3.0l bensalla ajelee ennen isompia huoltoja? Onko kone luotettava?
Mihin kannattaa kiinnittää huomiota kun katsomaan menee? Tyyppivikoja?
Onko ylipäätään järkevää ostaa isoa bensakonetta työmatka-autoksi..?
Mietinnässä olisi eräs siistikuntoinen, 320tkm ajettu vm -89 manuaali.
Jos vaikkapa katselit tälläistä :
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/9106725" onclick="window.open(this.href);return false;
Niin, ei kyllä minustakaan mahdu samaan lauseeseen työmatka-auto, ajoa vuosittain jopa 45 tkm
Kyllä se todellakin syö bensaa ja ajatko vain maantietä kotoa työpaikalle ja puuttuu; Ilmastointi ja vakionopeudensäädin ... mitkä on oikeasti tarvittavat varusteet ...
Varmasti kustannustehokkain vaihtoehto olisi esim:
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/9130194" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.