SLR-kuski: Jay Leno

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Henri Junkkala
Perustaja
Perustaja
Viestit: 1290
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:07
Paikkakunta: Pitkäjärvi
Viesti:

SLR-kuski: Jay Leno

Viesti Kirjoittaja Henri Junkkala »

Tässä ote Saturday Night Live -ohjelman kuuluisan juontajan, henkeen ja vereen autoharrastaja Jay Lenon haastattelusta:

MM: What vehicles catch your eye today? Is there any thing that you have your eye on, or anything that you'd really like to own?

JL: The one that I'm really attracted to is the new GT from Ford, you know, the new version of the old GT40. I think they've done an excellent job of recreating the car, and since there's some family history there, it's not like it's a replica car. I think it's a really exciting car.

I'm also really excited about the new SLR Mercedes-Benz. Coincidentally, I've got the first one that's going to be coming into the country, so I'm really looking forward to that - it's pretty cool. Zero to 60 is, what, 4 seconds? But it's not only about the horsepower, even though it has over 600 horsepower. I had an EV1 [General Motors Electric Car] for a few weeks, and I actually enjoyed driving it.

But the electric car is dead. It's a dead idea - I mean, I have a 1909 Baker Electric, and it goes 110 miles on a charge. The EV1 goes 125 miles on a charge, so we've gained a whopping 15 miles in 90 years of technology? Come on. You have to think of electricity as a living thing - you put it in a box, and it's going to escape, or it'll die trying to escape. You either use it at the point of generation, or you have to go elsewhere.

Eventually, I think a complete fuel-cell vehicle with an electric motor at each wheel will be the final solution, but I think that's still quite a bit in the future.
Niinpä niin. "Kuinkas sattuikaan, ensimmäinen Yhdysvaltoihin toimitettava SLR tulee minulle..."

Tämän jätkän autotalliin olisi kiva järjestää Mersumiitti ;-)

H

2009 Mercedes-Benz Atego 816 robottivaihteistolla ja ilmajousilla
2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, superturboprojekti työn alla
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build

EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne

"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"
Coronet
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: To 07.08.2003 11:40

Viesti Kirjoittaja Coronet »

Ja samalla herrallahan on jo Maybach... :)
Lisää tietoa löytyisi yhdeltä toiselta foorumilta, mutta nyt se foorumi ei toimi.
Avatar
J_J
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: To 10.07.2003 04:21
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja J_J »

Eipä taida Leuka-Leno potea kalusto- eikä rahapulaa... No, kateellisen köyhän valitustahan tämä taas on :)
Ei riemulla rajaa, kun Pösöllä ajaa ;)
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2998
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Kohtaaminen Maybachin kanssa

Viesti Kirjoittaja eerola »

Eero Scherman kirjoitti:Ja samalla herrallahan on jo Maybach...
Kävin viime viikon lopulla hakemassa itselleni Mersua paikalliselta kauppiaalta. Olivat saman päivän ehtoopuolella luovuttamassa Maybachia jollekulle.

Lehtijuttujen perusteella en ollut alunperin kovin innoissani Maybachista. Niiden mukaan se kuulosti silmittömän pröystäilevältä ökyautolta, johon on ladattu aivan kaikki mitä vain sellainen ihminen voi tarvita, jolle on todellinen ongelma, minne rahansa syytäisi. Mutta kun auton näki livenä, niin kyllä se vain oli mahtava ilmestys. Vaikka luovutuksessa olikin "vain" pikku-Maybach.

Tässä pari kuvaa (jotka poistan serveriltä noin viikon kuluessa). Valitettavasti puhelinkamerani linssi oli tosi rasvainen...

http://www.iki.fi/eerola/M1.jpg
http://www.iki.fi/eerola/M2.jpg

En vieläkään hingu Maybachin omistajaksi (ja hyvä niin koska ei ole tarvittavaa pääomaa), mutta muutin kyllä yleistä mieltipidettäni autosta. Kyllä sen läheisyys tämmöisen Mersuista tykkäävän ihmisen hartaaksi vetää... :wink:

-T (Dallas)
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

En oo Maybachia koskaan livenä nähny..mutta kuvien ja esittelyiden perusteella se on enempi sellainen "vanhan miehen" auto jonka saattaisin hankkia 30vuoden päästä (siis JOS olisi varaa :D )
Mutta siihen asti.. jos olisi mahdollista käyttää sen verran rahaa autoon,tai ylipäätään mihinkään..niin valinta kyllä osuisi SLR-Mersuun tai Porsche 911GT 2:seen ym ym..ne olis kuitenkin enemmän minun makuuni toistaiseksi.
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Joku kuulapää netissä kirjoitti:Seinäjoen KäyttöAutossa luovutettiin torstaina asiakkaalle Suomen kaikkien aikojen kallein henkilöauto. Mercedes-Benzin valmistaman Maybachin lähtöhinta halvimmillaan on n. 400 000 euroa, eikä Seinäjoelle toimitettu yksilö, tyyppi 62, ollut halvimmasta päästä. Maybachia ei osteta autoliikkeestä esitteiden sivuja pläräämällä; auto käydään itse tilaamassa tehtaalta Sindelfingenistä. Auto tuotiin Saksasta Suomeen varta vasten valmistetulla kuorma-autolla erikoiskuljetuksena, mihin liittyen kuljettajalle oli annettu erityisohjeet. Autoa ei saanut käsitellä ilman hansikkaita, tuli käyttää tietyn tyyppisiä haalareita ilman kovia tai teräviä esineitä taskuissa, ja vihki- ym. sormukset tuli poistaa. Matkantekoa seurattiin taukoamatta GPS-paikannusjärjestelmällä.

Myös autokaupan edustaja esitteli kulkupeliä toimittajille hansikkaat kädessä, ja jokainen sormenjälki pyyhittiin ennen auton luovuttamista asiakkaalle.

Maybach kuuluu samaan sarjaan kuin Rolls-Royce, Bentley ja Bugatti. Seinäjoen yksilön pituus on 6,2 metriä, tehoa tuplaturboahdetussa V 12 -moottorissa on 550 hv ja vääntöä 900 Nm. Auto painaa n. 3600 kg ja kiihtyy 0-100 km/h alle seitsemässä sekunnissa.

Vakiovarusteisiin kuuluvat mm. napin painalluksella sulkeutuvat takaovet, samppanjajääkaappi hopeapikareineen, kallistuvat lentokoneistuimet, himmentyvä lasikatto sekä erilliset tv-monitorit ja mittaristo myös takapenkkiläisille.

Valmistusmäärän rajallisuus taannee myös, että Maybachin arvo ei valmistajan mukaan "milloinkaan laske". On kuitenkin mahdollista, että Suomen ainoa yksilö päätyy perintökalleudeksi tai museoitavaksi, tuskin jobbareiden kaupiteltavaksi:)

Auton omistajasta autokauppias ei halunnut kertoa mitään ja tämä tuli noutamaan musta-harmaan ajokkinsa vasta, kun ällistelevä toimittajalauma oli poistunut.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Vastaa Viestiin