Neste My Diesel ja Webasto/Eberspächer

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
JoneN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 89
Liittynyt: Ma 31.10.2016 17:01
Paikkakunta: Pirkkala

Neste My Diesel ja Webasto/Eberspächer

Viesti Kirjoittaja JoneN »

Lämmittimeni ohjekirjassa kielletään käyttämästä biodieseliä ja asian varmistamiseksi kysyin Nesteeltä mielipidettä käyttää Webastossa/Eberissä heidän "uutta" My dieseliänsä. Tämmöinen vastaus sieltä tänään tuli:

"" Hei Jouni,

Neste MY uusiutuvan dieselin käytöstä Webasto tai Eberspächer lämmittimissä. Neste MY toimii molemmissa lämmittimissä ja sen käyttö on puhtaan palamisen vuoksi suositeltavaa. Nesteen tuotteet eivät sisällä lainkaan "perinteistä" biodieseliä eli FAMEa, mikä on kielletty korkeammissa pitoisuuksissa. Tämä tarkoittaa sitä, että FAME:a, RME:tä ynnä muista ensimmäisen sukupolven esterityyppisiä tuotteita ei saa käyttää yli 7 % pitoisuutena tai sellaisenaan. Ohjekirjojen rajoitukset biodieselin käytöstä koskevat nimenomaan FAME-biodieseliä sekä sen raaka-ainekohtaisia alalajeja: RME*, PME* ja SME*.

Kemialliselta koostumukselta tuote on kuten parhaimmat fossiiliset diesel polttoaineet. Neste MY uusiutuvan dieselin valmistusprosessin tulokseksena on puhdas parafiininen diesel jae. Tämä on hieman kevyempää kuin perinteinen fossiilinen diesel, koska tuote ei sisällä raskaampia aromaatteja ym. jakeita. Tämä tarkoittaa vähemmän karstaa moottorille sekä muille laitteilla esim juuri lisälämmittimille. Neste MY:n kaltaiselle dieselille on oma parafiinisen dieselin standardi EN15940. EN15940 täyttää tai ylittää EN590 vaatimukset muilta osin paitsi tiheyden, joka on edellä mainituista syistä matalampi.

Voit siis hyvillä mielin käyttää Neste MY uusiutuvaa dieseliä lämmittimessäsi ja nauttia sen puhtaan palamisen mukana tuomista hyödyistä.


Ystävällisin terveisin
Pia
Neste Fueltec ""
S211 E320 cdi -09
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1749
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Neste My Diesel ja Webasto/Eberspächer

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Webastoo ei ole mut n.200L tuolla ajaneena noen määrä taustapeilistä ja pakoputken päistä silmin nähden vähentynyt. Aion tankata edelleen tuota. Harmi et "eko" maksaa tässäkin enempi kuin normi D. Setaani arvo pitäis olla n.90 kun normi D vissiin hiukan 50 päälle :thumbup: , netistä vain lukenut ja vois olettaa siis MY D palavan puhtaammin ja nokeaminen vähempää
Star
rka1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Ke 12.07.2017 10:36

Re: Neste My Diesel ja Webasto/Eberspächer

Viesti Kirjoittaja rka1 »

Joo, eikä edes ole dieselin hajua tankatessa. Itse ajan paljon lyhyitä matkoja, joten päädyin tankkaamaan Neste My:tä.
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2718
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: Neste My Diesel ja Webasto/Eberspächer

Viesti Kirjoittaja markoala »

Hyvin pieniä savutusarvoja ainakin on mitattu mydieselillä. Kallista vain on tosiaan.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1811
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Re: Neste My Diesel ja Webasto/Eberspächer

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

Itelle kävi niin, kun tankkasin silloin kun se tuli markkinoille, kahteen etukammiodieseliin niin molemmissa alkoi suodattimeltä lähtevä kuminen paluuletku vuotamaan ensimmäisen tankin aikana. No toista tankillista ei sitten tullut eikä tule. Jos ois vuotanut yhdestä niin ois varmaan tullut kokeitua enemmänkin.

Jos tuo pienempi nokeaminen pitäisi tosiaan paikkansa, niin voishan sitä tankata tyhjään tankkiin joku litra katsastukseen mennessä ja palatessa sitten tankki täyteen tavallista dieseliä.
Chailou
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: La 23.02.2013 12:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Neste My Diesel ja Webasto/Eberspächer

Viesti Kirjoittaja Chailou »

juhaoh kirjoitti:Itelle kävi niin, kun tankkasin silloin kun se tuli markkinoille, kahteen etukammiodieseliin niin molemmissa alkoi suodattimeltä lähtevä kuminen paluuletku vuotamaan ensimmäisen tankin aikana. No toista tankillista ei sitten tullut eikä tule. Jos ois vuotanut yhdestä niin ois varmaan tullut kokeitua enemmänkin.

Jos tuo pienempi nokeaminen pitäisi tosiaan paikkansa, niin voishan sitä tankata tyhjään tankkiin joku litra katsastukseen mennessä ja palatessa sitten tankki täyteen tavallista dieseliä.
No ei varmana nesteen naftan takia sun paluuletkut alkanut vuotamaan :D :D :lol:
Vastaa Viestiin