Olen kuullut/lukenut huhuja moottorin "heikkoudesta". Jos näin on, mikä mättää?
Muuten nätti auto ja varmaan kestävä yleinkunnolta.
Ilmeisesti s280 on myös heikko?
S 350 TD W140 kokemuksia
- W210Mercedes
- Vakiokalustoa
- Viestit: 118
- Liittynyt: To 29.01.2015 20:58
- Paikkakunta: Vantaa
Re: S 350 TD W140 kokemuksia
Minulla ei ko. mosalla varustettua vehkettä koskaan ole ollut enkä tiedä kuinka yleisiä nuo vaivat ovat vai onko enimmäkseen vaan ns. kateellisten puhetta
Olen kuitenkin ymmärtänyt niin että näissä 350DT moottoreissa taitaa olla sellaista vaivaa että kannentiiviste helpolla alkaa vuotamaan sylintereitten välistä? Tämä mosa kun on ymmärtääkseni tehty 300DT:n pohjalta mutta sylinterihalkaisijaa on kasvatettu? Vähän samaa vaivaa taitaa olla 300DT supereissakin vaikka niissä tuo sylinterin välinen etäisyys on isompi?
Tuo vaiva on siinä mielessä kiusallinen että monesti tuo vuoto kerkeää tekeytymään senverran kauan ettei se enää välttämättä korjaannu pelkällä uudella tiivisteellä vaan lohko tarttis kaivaa irti ja plaanata pinta? Se hommana taas on senverta työläs ettei sen teettäminen tuntitöinä ole järkevää. Samalla jos ja kun uusii laakerit mäntärenkaat kampuran stefat yms. niin jo pelkkien osien hinta nousee toiselle tuhannelle. Nuo tietty voi jättää uusaamattakin ja uusaa vain esim stefat. Hommalle jokatapauksessa tulee useamman tonnin hintalappu vieraalla teetettynä.
Itetehtynä suurimmat kustannukset lie on kannen ja lohkon plaanaukset ja kannen muut työt jotka lähes aina on teetettävä koneistamolla. Tiivistesetti + pultit tullenee seuraavana? Jos kanteen tarttee vähänkin jotain tehdä menee toimintatonni jokatapauksessa?
Sitä en tiedä miten kannet näissä kestää halkeilematta. Alkupään 300DT:n kannet on herkempiä halkeilemaan ja voi olla että ässässä ei tämä niin yleistä olisi? Cooleriahan niissä ei kuitenkaan taida olla joten lujilla kansi jokatapauksessa on
Olen kuitenkin ymmärtänyt niin että näissä 350DT moottoreissa taitaa olla sellaista vaivaa että kannentiiviste helpolla alkaa vuotamaan sylintereitten välistä? Tämä mosa kun on ymmärtääkseni tehty 300DT:n pohjalta mutta sylinterihalkaisijaa on kasvatettu? Vähän samaa vaivaa taitaa olla 300DT supereissakin vaikka niissä tuo sylinterin välinen etäisyys on isompi?
Tuo vaiva on siinä mielessä kiusallinen että monesti tuo vuoto kerkeää tekeytymään senverran kauan ettei se enää välttämättä korjaannu pelkällä uudella tiivisteellä vaan lohko tarttis kaivaa irti ja plaanata pinta? Se hommana taas on senverta työläs ettei sen teettäminen tuntitöinä ole järkevää. Samalla jos ja kun uusii laakerit mäntärenkaat kampuran stefat yms. niin jo pelkkien osien hinta nousee toiselle tuhannelle. Nuo tietty voi jättää uusaamattakin ja uusaa vain esim stefat. Hommalle jokatapauksessa tulee useamman tonnin hintalappu vieraalla teetettynä.
Itetehtynä suurimmat kustannukset lie on kannen ja lohkon plaanaukset ja kannen muut työt jotka lähes aina on teetettävä koneistamolla. Tiivistesetti + pultit tullenee seuraavana? Jos kanteen tarttee vähänkin jotain tehdä menee toimintatonni jokatapauksessa?
Sitä en tiedä miten kannet näissä kestää halkeilematta. Alkupään 300DT:n kannet on herkempiä halkeilemaan ja voi olla että ässässä ei tämä niin yleistä olisi? Cooleriahan niissä ei kuitenkaan taida olla joten lujilla kansi jokatapauksessa on