W211 vuosimallien erot, järkeä vai ei?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Teemukoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: To 25.10.2012 01:32

W211 vuosimallien erot, järkeä vai ei?

Viesti Kirjoittaja Teemukoo »

Terve! Olen hankkimassa kulkuneuvoa ja kokemusta on W210 Väyrysestä ennen faceliftiä (vm1998) ja se on ollut täydellinen auto. Olen myös omistanut 2003 mallin ilmajousitetun W211 ja se oli kenties huonoin auto koskaan kaikkine vikoineen. Olen lähes valmis skippaamaan koko W211 mallisarjan mutta vielä viimeisenä temppuna ajattelin tarkistaa josko täällä forumilla olisi jokin valaiseva neuvo etenkin loppupään W211 autojen suhteen? Eli jos laatu oli ihan kuraa noissa 2003 mallin autoissa, jatkuiko tämä sama oire läpi koko W211 mallisarjan, olen tietoinen että 2007 tuli jonkinlainen facelift mutta muuttuiko käytännössä mikään? Tohtiiko hankkia 2007 - 2009 mallin W211 vai kannattaako ostaa jokin muu? Risuja ja ruusuja noille loppupään autoille kiitos, sopisi meikäläisen budjettiin tällä hetkellä sellainen. Kiitos.
-Kaiken kokeneena voin sanoa että vielä on jotain kokematta
Matti Nykänen-
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2466
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: W211 vuosimallien erot, järkeä vai ei?

Viesti Kirjoittaja noroljan »

No mitä vikaa siinä 2003 mallissa oli? Niin joku voisi verrata onko viat vähentyneet faceliftiin.

Yleisesti jotain mallikohtaisia vikoja on mersussa, mutta suurinosa on kaikissa samaa, joten jarruviat poislukien tuskin merkittävää parannusta on tullut Faceliftiin. Se on sitten erijuttu mikä vika on kenellekkin hankala tai kallis. Alkupään 211:set vaan ilmeisesti ruostuu vähän enempi kuin myöhemmät mallit, se on korjattu Faceliftiin ainakin.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12592
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: W211 vuosimallien erot, järkeä vai ei?

Viesti Kirjoittaja epk »

ostit silloin huoltamattoman yksilön, osta nyt huolletttu. Se ja sama minkä ikäinen, niin vanhoja että yksilöstä kiinni kumpi parempi.

Esimerkki, kaverilla 500tkm ajettu vm 2004. Onnensa kukkuloilla kun on niin hyvä peli ollut. Toisella oli 2009 saman verta ajettu, itki silmät päästään kun kantoi tuhat lappusia pankista ulos....
Avatar
acparma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Ti 06.11.2012 18:14

Re: W211 vuosimallien erot, järkeä vai ei?

Viesti Kirjoittaja acparma »

Isännällä oli 2003 E200cdi. Hyvin pelitti reilu 100tkm. Molemmat takajarruputket aiheutti vähän ongelmia. Vaihtoi S204:een 470tkm ajettuna.
W124 300 E -87 Aut.
Karl B.
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ti 12.04.2011 11:27

Re: W211 vuosimallien erot, järkeä vai ei?

Viesti Kirjoittaja Karl B. »

Huoltohistoriastahan riippuu paljon auton kunto. Pre-faceliftin 5g-tronic yleisesti toimintavarmempi kui faceliftin 7g-tronic (johdinlevy probleema) ja pre-faceliftissa nuo noroljanin mainitsemat jarruviat. Takajarruputket mennyt vaihtoon täälläkin isännän w211 220CDI '07. Omassani olen selvinnyt kulutusosien vaihdolla tähän asti, reilu 200te mittarissa. Mielestäni W211:a ei tarvitse skipata, se on ihan ok luotettava auto.
W211 E280CDI '07 OM642.920 *Elegance*
exät:
W202 C180
W124 250TD '91 OM602.962
miksaa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Su 11.06.2017 22:54
Paikkakunta: Lahti

Re: W211 vuosimallien erot, järkeä vai ei?

Viesti Kirjoittaja miksaa »

2007 S211 320cdi mittarissa 420 000km 7g automaatilla. Loistava auto, kaikki toimii, mukava ajaa, laatikko toimii virheettömästi, ei vie öljyä, kulutus mun työmatka ajossa reilu 7 litraa/100km. Voimaa piisaa tarvittaessa. Tiedä sitten mitä tuohon on jo uusittu/ korjattu ennen mun omistusta. Mutta on kyllä isojen Volvojen jälkeen melkoisesti parempi kaikin puolin.
venit
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 386
Liittynyt: Ke 06.04.2011 13:48

...

Viesti Kirjoittaja venit »

...
Viimeksi muokannut venit, Ke 01.08.2018 22:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jassukata
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ke 28.09.2016 09:07

Re: W211 vuosimallien erot, järkeä vai ei?

Viesti Kirjoittaja jassukata »

Syksyllä tuli 700 000 km mittariin, nyt muutama tonni lisää W211 E CDI Aut - 03 . Ei syö öljyä mutta takakaaret alkaa kukkia...
paxi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ti 18.10.2016 07:25
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: W211 vuosimallien erot, järkeä vai ei?

Viesti Kirjoittaja paxi »

Itselläni -05 211s 270cdi 390tkm Ainoa mikä vaivaa että takakaaret alkaa kukkia.
Voimaa kun pienessä kylässä viime kesänä palasin lapista vielä oulun kohdalla näytti kulutus olevan 4,3 sataselle.
Öljyä ei vie yhtään,ainoa mitä kaipaan kun välillä vaunu perässä niin vääntöä saisi olla ja kunhan lakkaan köyhtymästä käyn poikien tykönä teiskossa silloin ehkä vääntö nousee 520NM:een
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17204
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W211 vuosimallien erot, järkeä vai ei?

Viesti Kirjoittaja dealer »

Starilla voi kalibroida kulutusnäytön lähemmäs todellista lukemaa :roll:
oulaistenliikenne.fi
paxi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ti 18.10.2016 07:25
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: W211 vuosimallien erot, järkeä vai ei?

Viesti Kirjoittaja paxi »

dealer kirjoitti:Starilla voi kalibroida kulutusnäytön lähemmäs todellista lukemaa :roll:
Heh se oli todellinen :clap:
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17204
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W211 vuosimallien erot, järkeä vai ei?

Viesti Kirjoittaja dealer »

Juu. Älkää viitsikö kertoilla reilun neljän litran kulutuksista 211 270cdi farkulle, tulee vaan pettymyksiä jos joku uskoo ja sellaisen auton hankkii noilla odotuksilla. Ei millään pahalla.
oulaistenliikenne.fi
paxi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ti 18.10.2016 07:25
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: W211 vuosimallien erot, järkeä vai ei?

Viesti Kirjoittaja paxi »

dealer kirjoitti:Juu. Älkää viitsikö kertoilla reilun neljän litran kulutuksista 211 270cdi farkulle, tulee vaan pettymyksiä jos joku uskoo ja sellaisen auton hankkii noilla odotuksilla. Ei millään pahalla.

Mittasin oikein asemalla tankki täyteen ja laskin käteen kun en itsekään uskonut.
Ajoin kyl silloin varpasillaan,tosin vaunun kans lappiin 10l/100km
gubbe89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Su 17.02.2013 16:01
Paikkakunta: Mouhijärvi

Re: W211 vuosimallien erot, järkeä vai ei?

Viesti Kirjoittaja gubbe89 »

Voiko 211:tä nyt murheettomaksikaan kutsua, vaan voiko huonoksikaan haukkua. Oma S211 270CDI on koriltaan harvinaisen hyvä, takaluukussa pari pikku kuplaa ja etupyöräkotelo sieltä paskakaukalon etuosastaan on kuskin puolelta päässyt vähän happanemaan. Ei pahasti kumminkaan. SBC -vikaa ei _vielä_ ole ollut *kop kop*, vaikka taulussa on 345tkm ja yksikkö on alkuperäinen. Autoa ostaessani laatikon lauhdutin oli ohitettu ruostuneiden putkien takia. Vaihdoin heti vanhan, vähän nurkastaan vuotavan Valeon tilalle Behrin tekeleen kera uusien lauhdutinputkien. Samalla tein muutenkin ison huollon.

Ilmapussien vaihto oli jo ostaessa tiedossa. Kaikki jarrut on täytynyt ympäriinsä tehdä, nyt takajarrut uusiksi vielä varaosatakuun piikkiin piakkoin, kun levyt vippaa. Taakse meni uudet narinahelat pussien vaihdon yhteydessä ja keulaan olen laittanut kaikki alapalloja lukuunottamatta, sillä ne on laitettu alle 100tkm sitten.

Suurin yksittäinen vika oli vaihdelaatikko, joka piti pari kertaa kylmänä kovan rääkäisyn. Kerran paikallaan, toisen kerran ajossa. Huoltoa tehdessäni sitten huomasin melkoisen määrän pronssisilppua öljypohjassa. Saatuani uuden laatikon paikalleen purin vanhan. Vika oli ulostuloakselin planeettapyörien pronssisissa päittäislevyissä, joita puuttui kaksi kappaletta. Tämä akselinpätkä planettoineen onkin ilmeisesti ainoa palikka tuohon laatikkoon, mitä ei erillään saa. Samoin viimeiseen kytkinkruunuun oli hakkautunut jo jonkin verran jälkiä. Näistä huolimatta laatikko pelasi ihan normaalisti. Tämä hajonnut laatikkokaan ei ollut alkuperäinen, kyljessä oli jotain liitumerkintöjä sekä kilvessä luki "Original Mercedes-Benz Tauschaggregat". Muuten hyvässä huoltohistoriassa tästä ei ollut mainintoja.

Pikkuvioista ehkä merkittävin on ollut vuotava takapyyhkijän läpivienti joka kasteli ohjainlaitteen.
Metusalem
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 213
Liittynyt: To 04.12.2014 18:38
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: W211 vuosimallien erot, järkeä vai ei?

Viesti Kirjoittaja Metusalem »

Itellä ollu FL 3v. ja 65tkm. Normi kulutussälää mennyt. Ei ruostetta. Paras tähän astisista autoistani. (9kpl.)

Ajan auton kyllä ihan loppuun, koska on niin makea peli ajaa ja omistaa.
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Vastaa Viestiin