W211 vuosimallien erot, järkeä vai ei?
W211 vuosimallien erot, järkeä vai ei?
Terve! Olen hankkimassa kulkuneuvoa ja kokemusta on W210 Väyrysestä ennen faceliftiä (vm1998) ja se on ollut täydellinen auto. Olen myös omistanut 2003 mallin ilmajousitetun W211 ja se oli kenties huonoin auto koskaan kaikkine vikoineen. Olen lähes valmis skippaamaan koko W211 mallisarjan mutta vielä viimeisenä temppuna ajattelin tarkistaa josko täällä forumilla olisi jokin valaiseva neuvo etenkin loppupään W211 autojen suhteen? Eli jos laatu oli ihan kuraa noissa 2003 mallin autoissa, jatkuiko tämä sama oire läpi koko W211 mallisarjan, olen tietoinen että 2007 tuli jonkinlainen facelift mutta muuttuiko käytännössä mikään? Tohtiiko hankkia 2007 - 2009 mallin W211 vai kannattaako ostaa jokin muu? Risuja ja ruusuja noille loppupään autoille kiitos, sopisi meikäläisen budjettiin tällä hetkellä sellainen. Kiitos.
-Kaiken kokeneena voin sanoa että vielä on jotain kokematta
Matti Nykänen-
Matti Nykänen-
Re: W211 vuosimallien erot, järkeä vai ei?
No mitä vikaa siinä 2003 mallissa oli? Niin joku voisi verrata onko viat vähentyneet faceliftiin.
Yleisesti jotain mallikohtaisia vikoja on mersussa, mutta suurinosa on kaikissa samaa, joten jarruviat poislukien tuskin merkittävää parannusta on tullut Faceliftiin. Se on sitten erijuttu mikä vika on kenellekkin hankala tai kallis. Alkupään 211:set vaan ilmeisesti ruostuu vähän enempi kuin myöhemmät mallit, se on korjattu Faceliftiin ainakin.
Yleisesti jotain mallikohtaisia vikoja on mersussa, mutta suurinosa on kaikissa samaa, joten jarruviat poislukien tuskin merkittävää parannusta on tullut Faceliftiin. Se on sitten erijuttu mikä vika on kenellekkin hankala tai kallis. Alkupään 211:set vaan ilmeisesti ruostuu vähän enempi kuin myöhemmät mallit, se on korjattu Faceliftiin ainakin.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Re: W211 vuosimallien erot, järkeä vai ei?
ostit silloin huoltamattoman yksilön, osta nyt huolletttu. Se ja sama minkä ikäinen, niin vanhoja että yksilöstä kiinni kumpi parempi.
Esimerkki, kaverilla 500tkm ajettu vm 2004. Onnensa kukkuloilla kun on niin hyvä peli ollut. Toisella oli 2009 saman verta ajettu, itki silmät päästään kun kantoi tuhat lappusia pankista ulos....
Esimerkki, kaverilla 500tkm ajettu vm 2004. Onnensa kukkuloilla kun on niin hyvä peli ollut. Toisella oli 2009 saman verta ajettu, itki silmät päästään kun kantoi tuhat lappusia pankista ulos....
Re: W211 vuosimallien erot, järkeä vai ei?
Isännällä oli 2003 E200cdi. Hyvin pelitti reilu 100tkm. Molemmat takajarruputket aiheutti vähän ongelmia. Vaihtoi S204:een 470tkm ajettuna.
W124 300 E -87 Aut.
Re: W211 vuosimallien erot, järkeä vai ei?
Huoltohistoriastahan riippuu paljon auton kunto. Pre-faceliftin 5g-tronic yleisesti toimintavarmempi kui faceliftin 7g-tronic (johdinlevy probleema) ja pre-faceliftissa nuo noroljanin mainitsemat jarruviat. Takajarruputket mennyt vaihtoon täälläkin isännän w211 220CDI '07. Omassani olen selvinnyt kulutusosien vaihdolla tähän asti, reilu 200te mittarissa. Mielestäni W211:a ei tarvitse skipata, se on ihan ok luotettava auto.
W211 E280CDI '07 OM642.920 *Elegance*
exät:
W202 C180
W124 250TD '91 OM602.962
exät:
W202 C180
W124 250TD '91 OM602.962
Re: W211 vuosimallien erot, järkeä vai ei?
2007 S211 320cdi mittarissa 420 000km 7g automaatilla. Loistava auto, kaikki toimii, mukava ajaa, laatikko toimii virheettömästi, ei vie öljyä, kulutus mun työmatka ajossa reilu 7 litraa/100km. Voimaa piisaa tarvittaessa. Tiedä sitten mitä tuohon on jo uusittu/ korjattu ennen mun omistusta. Mutta on kyllä isojen Volvojen jälkeen melkoisesti parempi kaikin puolin.
Re: W211 vuosimallien erot, järkeä vai ei?
Syksyllä tuli 700 000 km mittariin, nyt muutama tonni lisää W211 E CDI Aut - 03 . Ei syö öljyä mutta takakaaret alkaa kukkia...
Re: W211 vuosimallien erot, järkeä vai ei?
Itselläni -05 211s 270cdi 390tkm Ainoa mikä vaivaa että takakaaret alkaa kukkia.
Voimaa kun pienessä kylässä viime kesänä palasin lapista vielä oulun kohdalla näytti kulutus olevan 4,3 sataselle.
Öljyä ei vie yhtään,ainoa mitä kaipaan kun välillä vaunu perässä niin vääntöä saisi olla ja kunhan lakkaan köyhtymästä käyn poikien tykönä teiskossa silloin ehkä vääntö nousee 520NM:een
Voimaa kun pienessä kylässä viime kesänä palasin lapista vielä oulun kohdalla näytti kulutus olevan 4,3 sataselle.
Öljyä ei vie yhtään,ainoa mitä kaipaan kun välillä vaunu perässä niin vääntöä saisi olla ja kunhan lakkaan köyhtymästä käyn poikien tykönä teiskossa silloin ehkä vääntö nousee 520NM:een
Re: W211 vuosimallien erot, järkeä vai ei?
Starilla voi kalibroida kulutusnäytön lähemmäs todellista lukemaa
oulaistenliikenne.fi
Re: W211 vuosimallien erot, järkeä vai ei?
Heh se oli todellinendealer kirjoitti:Starilla voi kalibroida kulutusnäytön lähemmäs todellista lukemaa
Re: W211 vuosimallien erot, järkeä vai ei?
Juu. Älkää viitsikö kertoilla reilun neljän litran kulutuksista 211 270cdi farkulle, tulee vaan pettymyksiä jos joku uskoo ja sellaisen auton hankkii noilla odotuksilla. Ei millään pahalla.
oulaistenliikenne.fi
Re: W211 vuosimallien erot, järkeä vai ei?
dealer kirjoitti:Juu. Älkää viitsikö kertoilla reilun neljän litran kulutuksista 211 270cdi farkulle, tulee vaan pettymyksiä jos joku uskoo ja sellaisen auton hankkii noilla odotuksilla. Ei millään pahalla.
Mittasin oikein asemalla tankki täyteen ja laskin käteen kun en itsekään uskonut.
Ajoin kyl silloin varpasillaan,tosin vaunun kans lappiin 10l/100km
Re: W211 vuosimallien erot, järkeä vai ei?
Voiko 211:tä nyt murheettomaksikaan kutsua, vaan voiko huonoksikaan haukkua. Oma S211 270CDI on koriltaan harvinaisen hyvä, takaluukussa pari pikku kuplaa ja etupyöräkotelo sieltä paskakaukalon etuosastaan on kuskin puolelta päässyt vähän happanemaan. Ei pahasti kumminkaan. SBC -vikaa ei _vielä_ ole ollut *kop kop*, vaikka taulussa on 345tkm ja yksikkö on alkuperäinen. Autoa ostaessani laatikon lauhdutin oli ohitettu ruostuneiden putkien takia. Vaihdoin heti vanhan, vähän nurkastaan vuotavan Valeon tilalle Behrin tekeleen kera uusien lauhdutinputkien. Samalla tein muutenkin ison huollon.
Ilmapussien vaihto oli jo ostaessa tiedossa. Kaikki jarrut on täytynyt ympäriinsä tehdä, nyt takajarrut uusiksi vielä varaosatakuun piikkiin piakkoin, kun levyt vippaa. Taakse meni uudet narinahelat pussien vaihdon yhteydessä ja keulaan olen laittanut kaikki alapalloja lukuunottamatta, sillä ne on laitettu alle 100tkm sitten.
Suurin yksittäinen vika oli vaihdelaatikko, joka piti pari kertaa kylmänä kovan rääkäisyn. Kerran paikallaan, toisen kerran ajossa. Huoltoa tehdessäni sitten huomasin melkoisen määrän pronssisilppua öljypohjassa. Saatuani uuden laatikon paikalleen purin vanhan. Vika oli ulostuloakselin planeettapyörien pronssisissa päittäislevyissä, joita puuttui kaksi kappaletta. Tämä akselinpätkä planettoineen onkin ilmeisesti ainoa palikka tuohon laatikkoon, mitä ei erillään saa. Samoin viimeiseen kytkinkruunuun oli hakkautunut jo jonkin verran jälkiä. Näistä huolimatta laatikko pelasi ihan normaalisti. Tämä hajonnut laatikkokaan ei ollut alkuperäinen, kyljessä oli jotain liitumerkintöjä sekä kilvessä luki "Original Mercedes-Benz Tauschaggregat". Muuten hyvässä huoltohistoriassa tästä ei ollut mainintoja.
Pikkuvioista ehkä merkittävin on ollut vuotava takapyyhkijän läpivienti joka kasteli ohjainlaitteen.
Ilmapussien vaihto oli jo ostaessa tiedossa. Kaikki jarrut on täytynyt ympäriinsä tehdä, nyt takajarrut uusiksi vielä varaosatakuun piikkiin piakkoin, kun levyt vippaa. Taakse meni uudet narinahelat pussien vaihdon yhteydessä ja keulaan olen laittanut kaikki alapalloja lukuunottamatta, sillä ne on laitettu alle 100tkm sitten.
Suurin yksittäinen vika oli vaihdelaatikko, joka piti pari kertaa kylmänä kovan rääkäisyn. Kerran paikallaan, toisen kerran ajossa. Huoltoa tehdessäni sitten huomasin melkoisen määrän pronssisilppua öljypohjassa. Saatuani uuden laatikon paikalleen purin vanhan. Vika oli ulostuloakselin planeettapyörien pronssisissa päittäislevyissä, joita puuttui kaksi kappaletta. Tämä akselinpätkä planettoineen onkin ilmeisesti ainoa palikka tuohon laatikkoon, mitä ei erillään saa. Samoin viimeiseen kytkinkruunuun oli hakkautunut jo jonkin verran jälkiä. Näistä huolimatta laatikko pelasi ihan normaalisti. Tämä hajonnut laatikkokaan ei ollut alkuperäinen, kyljessä oli jotain liitumerkintöjä sekä kilvessä luki "Original Mercedes-Benz Tauschaggregat". Muuten hyvässä huoltohistoriassa tästä ei ollut mainintoja.
Pikkuvioista ehkä merkittävin on ollut vuotava takapyyhkijän läpivienti joka kasteli ohjainlaitteen.
Re: W211 vuosimallien erot, järkeä vai ei?
Itellä ollu FL 3v. ja 65tkm. Normi kulutussälää mennyt. Ei ruostetta. Paras tähän astisista autoistani. (9kpl.)
Ajan auton kyllä ihan loppuun, koska on niin makea peli ajaa ja omistaa.
Ajan auton kyllä ihan loppuun, koska on niin makea peli ajaa ja omistaa.
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)