Cla
- H.E. von Kuusi
- Mersumies
Re: Cla
Ero on käsittääkseni täysin ohjelmalla tehty. Minkäslaisia kokemuksia shooting brakesta kaipailet? Tuskin mitään lisävikoja tuo korimalli tässä tapauksessa mukanaan, lisäkäytännöllisyyden pystynet omiin tarpeisiisi selvittämään parhaiten itse sellaista katselemalla.jopoxi kirjoitti:Onko 156hv ja 122hv moottoreissa jotain eroaja kuin teho... Onko jollakin käytännön kokemusta shooting brake mallista
Mitä näihin A-sarjalaisiin tulee, täällä on semmoinen ollut uudesta saakka, ihan mallisarjan alkupäätä (3/2013 rekisteröity), eli saksassa tehty vielä. Kyseessä A180 bensa kaksoiskytkinautomaatilla. Tämäkään yksilö ei tee poikkeusta SakariH:n ilmeisesti korjaamonäkökulmaan. Tällä kyllä vasta vähän alle 50tkm ajettu. Termostaatti vaihdettu viime kesänä, silloin n. 45tkm. Ilmeisestikin siis tyyppivika. Sytyttää mooottorin vikavalon, koska auton oma päästövalvonta on sitä mieltä, ettei moottori lämpene riittävän nopeasti (= liian suuret päästöt). Ensimmäisen vuoden aikana oli myös jotain pientä, pari ilmeisesti viallista parkkitutka-anturia ja ratin airbagin liittimessä oli joku valmistusvirhe, joka heikon kontaktin vuoksi sytytteli bagivaloa välillä, ja liitin käsitykseni mukaan vaihdettiin.
Mitä tuohon laatikon toimintaan tulee, niin olen samaa mieltä SakariH:n kanssa. Täytyy kuitenkin sanoa, että mistään katastrofaalisuudesta ei ole kyse, ja laatikko toimii varsin mukavasti, jos autolla ajelee "nätisti". Jos taas autolla kenkii kokoajan, alkaa myös laatikko adaptoitua enemmän sporttiselle puolelle, ja liikkellelähdöt ja vaihdot voivat olla vähän tökkivämpiä. Laatikon toiminta on kyllä todella nopeaa, ja liikkeellelähdöt onnistuu varsin ripeästi. Ongelmia laatikon kanssa ei ole ollut. Mersu on selvästi optannut heti alusta saakka näiden kaksoiskytkinlaatikoiden kanssa kestävyyden ennen mukavuutta, eikä tehnyt samaa virhettä kuin VAG DSG laatikoiden kanssa.
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Re: Cla
Omakohtaisesta kokemuksesta tohon laatikon toimintaan sen verran et kyllä…alussa kytkin toimi tosi töksähdellen mut start/stop huollon yhteydessä Vehon korjaaja kertoi et huomas asian koeajossa ja sääti sitä paremmaksi…ja todella auttoi, paljon pehmeempi nyt.
Oma siis 4kk vanha 4tkm CLA 220 4matic
Ton start/stopin kanssa on sit painittu jo useamman kerran ja toki oli siinä todellinen vikakin …vaihtoivat mm. AGM akun jne. mut mikä mun mielestä ei toimi oikein edelleenkään on se et näin syksyllä (syksy jatkuu siis edelleen täällä etelässä
) kun se S/T menee päälle (vihreä) niin jos ilmastoinnin kompura lähtee päälle niin saman tien sammuu (kelt) eikä siitä toivu enää ollenkaan vaikka ajais 200km?
Vehon mukaan ominaisuus (poistaa kosteutta, ja kun mä ajan vielä läpimästä tallista lämpimään talliin!?)…mietin vaan et kun tulee kesä niin eihän se varmaan sit koskaan toimi?
Toki jos siis otan ilmastoinnin pois päältä niin ei ongelmia.
Tässä vaan se et mulla oli ennen tätä CLA200 (2015), se 156hp sen kanssa en huomannut näitä ongelmia ollenkaan…..ominaisuus uudessa mallissa? (näi se huollon vastaava kertoi)
Oma siis 4kk vanha 4tkm CLA 220 4matic
Ton start/stopin kanssa on sit painittu jo useamman kerran ja toki oli siinä todellinen vikakin …vaihtoivat mm. AGM akun jne. mut mikä mun mielestä ei toimi oikein edelleenkään on se et näin syksyllä (syksy jatkuu siis edelleen täällä etelässä

Vehon mukaan ominaisuus (poistaa kosteutta, ja kun mä ajan vielä läpimästä tallista lämpimään talliin!?)…mietin vaan et kun tulee kesä niin eihän se varmaan sit koskaan toimi?
Toki jos siis otan ilmastoinnin pois päältä niin ei ongelmia.
Tässä vaan se et mulla oli ennen tätä CLA200 (2015), se 156hp sen kanssa en huomannut näitä ongelmia ollenkaan…..ominaisuus uudessa mallissa? (näi se huollon vastaava kertoi)