212 koppanen E 350 CDI farkku kuume iski

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
jjjarvi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Su 14.01.2018 19:03
Paikkakunta: Naantali

212 koppanen E 350 CDI farkku kuume iski

Viesti Kirjoittaja jjjarvi »

Tervehdys. Olen uusi tällä foorumilla koska olen aina vähän pitkin hampain suhtautunut Mersuihin. Ostin ensimmäisen autoni 1980 ja se oli Ford Granada 2.3 litranen V6 karvalakkimalli. Siitä alkoi Ford sairauteni jota on kestänyt näihin päiviin asti. Tälläkin hetkellä tallissa on Scorpio Coshworth 2.9 litranen 208 hv farkku mallia 1996 eli mulkosilmäscorppariksi haukuttu. Kesä auto ja tulevaisuudessa menee museorekisteriin kun aika koittaa. Loistokuntoinen yksilö Saksasta tuotu ja onnistunut hankinta mitä suinkaan jaikki sieltä Suomeen tuodut kulkineet eivät ole.

Mutta nyt asiaan. Töissä eräs työkäveri on vannoutunut mersumies ja hän hommasi taannoin 2010 mallin E farkkumersun 2.1 litranen diesel. Nyt tästä autosta heräsi kiinnostus joka on kasvanut kuumeeksi. Olen tutustunut Mersumaailmaan ja huomannut että tiedoissani on päivittämistä. Enää dieselmersut eivät ole nakunakudieseleitä pajavasaroita tai edes nokivasaroita jotka jäävät laiskoina jalkoihin. Ennenhän näin oli vain bensamersut olivat jotain. Olen oppinut vajaan kuukauden aikana nykyaikaisista mersuista enemmän kuin tähän asti koko elämäni aikana.

Ja nyt tähän kuumeeseen johon influenssarokotekaan ei pure. Olen päätynyt etsimään 212 koppasta E 350 CDI farkkua Avantgarde mallina ja jos löytyy vielä AMG paketilla. Ja nimenomaan ei faceliftiä eli 2010-2012 vuosimallit. Varsinkn hopeanvärisenä tuo farkku on tyrmäävän tyylikäs paketti. Tietty täysnahkapenkit ja kattoluukku/ panoraamaikkunat
ja mahdollisimman maksimivarustuksella.

Ja nyt liuta kysymyksiä koska mersun ostamisessa olen täys noviisi. Tiedän että nuo nelosdieselit uuden bluetech tekniikan myötä kärsivät nokkaketjujen ja suuttimien vioista mutta V6 dieselissä ei niitä vikoja vissiin ole ollut. Onko jotain mihin pitäisi tuossa V6 350 CDI koneessa kiinnittää huomiota ostovaiheessa? Entäs 212 malli yleensäkin sen tiedän että takapussit ovat heikko kohta. Onko muita asioita korin suhteen? Ennen Mersujen ruostuminen oli joissakin mallissa hyvin yleistä mites nykyäajan korit? Mites pallonivelet jarrulevyt ripustukset ja muut alustan osat onko heikkoja kohtia? Ja nämä kaikki kysymykseni koskevat siis 212 koppasta farkkua.

Miten sisustuksen laatu ja kestävyys? Nahkapenkit kojelauta verhoilu yleensäkin elektroniikka? Entäs sähköiset vimputtimet ja laturit startit jne? Onko jotain mihin pitäisi kiinnittää erityisesti huomiota koeajolla ja ostotilanteessa?

Löytyykö muuten näistä varusteista jotain listausta Avantgarde, AMG paketti jne? Ja mistä löytyy koodit josta näkee missä maassa auto on valmistettu? Tuota E sarjaahan valmistetaan vissiin vähän epämääräisissä paikoissa kuten Turkki Intia ja oliko Malesia. Vähän epäilyttää tuolta osin tuonlaaduntarkkailu! Kun olen noissakin maissa käynyt työ/ lomareissuillani niin tiedän kulttuurit. Niin onko valmistenumerossa koodi mistä näkee valmistusmaan?

Haen luonnollisestikin mahdollisimman vähänajettua E sarjalaista. Noitahan löytyy nettiautosta mutta 8 vuotta vanha auto ja 113 000 km vähän epäilyttää varsinkin kun Saksasta uitettu. Tiedän että noita hienoja Elektronimittareitakin voi rukata km alaspäin. Itsellä tosin hyvä kokemus tuon Scorpion hankinnassa mutta tuurikauppaahan se. Kuinka kannattavaa on ostaa esim 250 000 km ja ylikin ajettu?

Onko esim joku luotettava välittäjä joka on tuonut foorumilaisille onnistuneita ostoksia Saksasta? Ja jos/ kun ostaa Suomesta mitä kannattaa maksimissaan maksaa tästä autosta esim 2011 ja ajettu 180 000. Tai 250 000 km ajettu? Olen katsellut että jopa 28 000 euroa pyydetään vaikka mittarissa 300 000 km. Tuntuu hurjalta.

Auto tulee sius työmatka ajoon ja ympärivuotiseksi käyttöautoksi. Työmatkaa 66 km edestakaisin siksikin päädyin dieseliin. Koska olen omistanut kymmenkunta V6 konetta ja tälläkin hetkellä 2 kpl joista toinen on käyttöautona 254 hv päätin että on aika kokeilla V6 dieseliä varsinkn kun tuntuu tuo 350 CDI olevan varsin ripeä mylly jopa bensakoneisiin verrattuna.

Kysymyksiä valtavasti.Tiedän että täällä on asiallista porukkaa joten toivonkin asiallisia neuvoja ja ohjeita
Kiittäen etukäteen

JJ

Tässä näitä
Viimeksi muokannut jjjarvi, Ma 15.01.2018 17:48. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
1. Kesä autona CLS 500 -06 AMG paketilla, Japanin tuonti
2. Kesä autona Ford Scorpio Ghia Coshworth STW 2.9 -96 (vuodesta 2005) Saksan tuonti
Käyttiksenä Lexus GS 300 Facelift 2008 (249 hp)
Exät:
Ford Granada 3.0 L GXL -76
Ford Granada 2.6 L Ghia -77
Ford Granada 2.3 L -75(eka autoni 1980)
Sekalainen kokoelma japanilaisia riisikuppeja
Opel Ascona , niin paljon aikaa etten muista mallia
Yksi Golffii -93, tosi kestävä peli
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13147
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: 212 koppanen 350 CDI farkku kuume iski

Viesti Kirjoittaja DBFI »

jjjarvi kirjoitti:
Löytyykö muuten näistä varusteista jotain listausta Avantgarde, AMG paketti jne? Ja mistä löytyy koodit josta näkee missä maassa auto on valmistettu?
Runkonumeron 8. merkki kertoo suoraan valmistustehtaan. 212 farkut Euroopan markkinoille varmasti kaikki Sindelfingenistä vai tuliko farkkuja myös Bremenistä, muistelisin että vain C-farkkuja?
jjjarvi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Su 14.01.2018 19:03
Paikkakunta: Naantali

Re: 212 koppanen 350 CDI farkku kuume iski

Viesti Kirjoittaja jjjarvi »

Kiitos DBFIlle. Kylläpä helpotti tuo tieto että tämä malli valmistetaan Saksassa. Ja tuo runkonumerontieto pannaan muistiin.
1. Kesä autona CLS 500 -06 AMG paketilla, Japanin tuonti
2. Kesä autona Ford Scorpio Ghia Coshworth STW 2.9 -96 (vuodesta 2005) Saksan tuonti
Käyttiksenä Lexus GS 300 Facelift 2008 (249 hp)
Exät:
Ford Granada 3.0 L GXL -76
Ford Granada 2.6 L Ghia -77
Ford Granada 2.3 L -75(eka autoni 1980)
Sekalainen kokoelma japanilaisia riisikuppeja
Opel Ascona , niin paljon aikaa etten muista mallia
Yksi Golffii -93, tosi kestävä peli
SakariH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 382
Liittynyt: La 18.11.2017 09:10

Re: 212 koppanen 350 CDI farkku kuume iski

Viesti Kirjoittaja SakariH »

.
Viimeksi muokannut SakariH, Su 16.06.2019 17:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5218
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: 212 koppanen 350 CDI farkku kuume iski

Viesti Kirjoittaja S202 »

jjjarvi kirjoitti:Ja nyt liuta kysymyksiä koska mersun ostamisessa olen täys noviisi. Tiedän että nuo nelosdieselit uuden bluetech tekniikan myötä kärsivät nokkaketjujen ja suuttimien vioista mutta V6 dieselissä ei niitä vikoja vissiin ole ollut. Onko jotain mihin pitäisi tuossa V6 350 CDI koneessa kiinnittää huomiota ostovaiheessa? Entäs 212 malli yleensäkin sen tiedän että takapussit ovat heikko kohta. Onko muita asioita korin suhteen? Ennen Mersujen ruostuminen oli joissakin mallissa hyvin yleistä mites nykyäajan korit? Mites pallonivelet jarrulevyt ripustukset ja muut alustan osat onko heikkoja kohtia? Ja nämä kaikki kysymykseni koskevat siis 212 koppasta farkkua.

Miten sisustuksen laatu ja kestävyys? Nahkapenkit kojelauta verhoilu yleensäkin elektroniikka? Entäs sähköiset vimputtimet ja laturit startit jne? Onko jotain mihin pitäisi kiinnittää erityisesti huomiota koeajolla ja ostotilanteessa?
Mersun ruostesuojaus parantui tuossa 2000-luvun ensimmäisellä vuosikymmenellä merkittävästi, korit alettiin sinkitä ja maalausta tietenkin parannettiin jne. Ruosteongelmia ei tässä mallissa enää oikeastaan ole, vielä jos malttaa ruostesuojauttaa ja huolehtii ettei sisälokarien, pohjahuopien ja helmamuovien välissä ole viittä kiloa kuraa tekemässä tuhojaan.
Alusta on tässä mallissa hyvin tehty, niveliä ja puslia menee harvoin. Sisustuksen laadussa mersu on huippuluokkaa, ei nitise ja natise niinkuin moni muu eikä ole ämpärimuovista tehty hiace(japanilaiset). Kaikenkaikkiaan paljon parempi mitä edellinen malli, puhumattakaan sitä edellisestä väyrysestä :sick:

Mistä toi fordistien viha mersuja kohtaan kumpuaa, joku alemmuuskompleki jostain 80-luvulta kun ford teki paskakasoja nimeltä sierra ja escort samalla kun mersu teki oikeasti maailman kestävimpiä autoja? Ja entäs ne fordin dieselit silloin, peugeotilta lainattu moottori joka oli teknisesti yhtä vanhanaikainen mitä mersuissa 60-70-80luvun alun dieselit, ja sitten se fordin oma 1,8 diesel joka taitaa olla huonoimpia moottoreita mitä on ikinä tehty?? :D :D
S124 300TE
S211 E500
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5218
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: 212 koppanen 350 CDI farkku kuume iski

Viesti Kirjoittaja S202 »

SakariH kirjoitti:Faceliftin jos ostaisit niin saisit sen paremmilla valoilla kyllä, mutta toki hinta suurempi ja ulkonäkökysymys. Kunhan et osta halogeeneilla jos haluat eteesi nähdä, vaikkei nuo xenonitkaan ihan huippuluokkaa ole mutta menettelee.
Prefacen xenonit on kyllä erittäin hyvät verrattuna halogeeneihin, molemmista kokemusta.
S124 300TE
S211 E500
simosami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 914
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26

Re: 212 koppanen 350 CDI farkku kuume iski

Viesti Kirjoittaja simosami »

S202 kirjoitti:
SakariH kirjoitti:Faceliftin jos ostaisit niin saisit sen paremmilla valoilla kyllä, mutta toki hinta suurempi ja ulkonäkökysymys. Kunhan et osta halogeeneilla jos haluat eteesi nähdä, vaikkei nuo xenonitkaan ihan huippuluokkaa ole mutta menettelee.
Prefacen xenonit on kyllä erittäin hyvät verrattuna halogeeneihin, molemmista kokemusta.
Ne tavalliset LED lamput (facelift) ei kehuja ansaitse. Xenonit sen sijaan ovat erittäin hyvät. Niiden lähivalot näyttää erityisen leveälle ja pitkälle. Kaukovaloihin haluaisi kyllä lisää pituutta.
Mutta ovat siis ehdottomasti vakio LEDejä paremmat. Xenoneissa on pesimet, mutta LEDeissä ei. Tämä on se syy, miksi LEDeihin ei saa laittaa lisää tehoja.

Tässä linkki valotestien tuloksiin:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... i#p1167919" onclick="window.open(this.href);return false;
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
jjjarvi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Su 14.01.2018 19:03
Paikkakunta: Naantali

Re: 212 koppanen 350 CDI farkku kuume iski

Viesti Kirjoittaja jjjarvi »

Arvasin että täältä löytyy asiallista tietoa. Kiitos etenkn Sakari H todella arvokasta ja asiantuntevaa tietoa jakelit. Mitä kokemuksia on noista suomalaisista autoliikkeistä jotka myyvät Saksasta tuotuja autoja. Nettiauton kautta löysin Lempäälästä, Hyvinkäältä ,Tuusulasta , Hämeenlnnasta ja Lohjalta autoliikkeitä jotka myyvät Saksasta tuotuja. Sakari tuossa ehdottikin että jos haluaa hyvillä varusteilla niin Saksasta kannattaa katsella. Suomen mallit karvalakki,alkeja. Eli vaikka olisi Suomi auto Avantgarde malli ja AGM paketilla varustetaso silti huonompi kuin Saksassa myydyllä? Näinkö tämä menee?
1. Kesä autona CLS 500 -06 AMG paketilla, Japanin tuonti
2. Kesä autona Ford Scorpio Ghia Coshworth STW 2.9 -96 (vuodesta 2005) Saksan tuonti
Käyttiksenä Lexus GS 300 Facelift 2008 (249 hp)
Exät:
Ford Granada 3.0 L GXL -76
Ford Granada 2.6 L Ghia -77
Ford Granada 2.3 L -75(eka autoni 1980)
Sekalainen kokoelma japanilaisia riisikuppeja
Opel Ascona , niin paljon aikaa etten muista mallia
Yksi Golffii -93, tosi kestävä peli
SakariH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 382
Liittynyt: La 18.11.2017 09:10

Re: 212 koppanen 350 CDI farkku kuume iski

Viesti Kirjoittaja SakariH »

.
Viimeksi muokannut SakariH, Su 16.06.2019 17:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3033
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Re: 212 koppanen 350 CDI farkku kuume iski

Viesti Kirjoittaja jysi »

jjjarvi kirjoitti:Eli vaikka olisi Suomi auto Avantgarde malli ja AGM paketilla varustetaso silti huonompi kuin Saksassa myydyllä? Näinkö tämä menee?
Ei kun Suomessa on tämänikäisissä ollut maahantuojalla 2 vakiopakettia:
Business (perusmalli ja muutama vakiolisävaruste kuten penkinlämmittimet) ja
Premium Business (=Avantgarde, Xenon-valot, Artico/kangasverhoilu jne. vähän enemmän vakiolisävarusteita).

Siihen päälle on sitten vielä osa autoja joihin tilaajat on rastitelleet halutut lisävarusteet, odottaneet toimitusta ehkä vähän pidempään ja maksaneet vähän enemmän veroa. Tähän sarjaan menee nahkaverhous, kattoluukku, Comand ja Harman/Kardon äänentoisto, ajoavustimet...

Saksassa ei oikeastaan ole "vakiopaketteja" eli jokainen rastii lisävarusteensa itse. W212:een on tehtaalta käsin tarjolla kai vain yksi tällainen paketti ja se on "Das Taxi", siihenkin voi tehdä tilattaessa vähän muutoksia. Vanhempiin malleihin on ollut näitä enemmänkin.
Avatar
K70
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 410
Liittynyt: Ma 23.10.2006 09:42
Paikkakunta: Vantaa

Re: 212 koppanen 350 CDI farkku kuume iski

Viesti Kirjoittaja K70 »

Mulla on se vähempitehoinen kutonen ja kyllä silläkin kerkiää, mutta lisähepathan ei koskaan ole pahasta. Mutta tuolla ehtii ja pärjää ohituksissa hyvin. Mun auto on ns. välimalli, jolloin tuli uusi tehokkaampi 350CDI, niin mun auton malli on 300CDI, mutta auto on sama kuin alkupään 350CDI:t. Auto on jopa runkonumeron perusteella Vehonkin järjestelmissä E350CDI.

Itse hain oman autoni Saksasta kaksi viikkoa vajaa viisi vuotta sitten. Mulla ei ole mikään auto ikinä ollut noin kauaa ja olenkin ihmetellyt mikä ukossa vikana, kun ei autokuumetta tule lainkaan. Auto on edelleen nyt 6,5 vuoden ikäisenä kyllä huikean siisti, eikä se juuri uutta häpeä noin 180tkm ajettuna.
Ainoa tähän mennessä ollut vika on tässäkin topikissa mainittu öljynjäähdyttimen tiivisteen vuotaminen. Se korjattiin vajaa kuukausi sitten ja kustansi uuden jäähdyttimen kera tonnin.

Itse haarukoin auton aikoinaan omien varustemieltymysten pohjalta.
H/K stereot on omaan puukorvaan ihan soivat pelit, nahkapenkit on hmmm... mutta tollasia ne kai on kaikkien merkkien perusnahat, eli lähempänä muovista, kuin nahan tuntua. Ei mun mielestä eroa juurikaan niistä vakiotekonahkareunuksisista penkeistä. Ainoastaan, jos nuo tekonahat rikkoontuvat, niin sitten ero on merkittävä, koska oman auton penkit on jotakuinkin uutta vastaavassa kunnossa. Mutta siis mitään nahkaista tuntua ei ole. Istuintuuletus olisi varmasti toimiva ratkaisu. Kotimaan rekkareissa tuskin löytyy tuuletuksia, mutta tuontimalleissa niitä näkee jonkin verran.
Mulla on myös ilmajousitus, joka on toiminut moitteetta, vaikka auto on "huijaustikuilla" madallettu.
Comand oli myös itsellä kriteerinä, mutta navi siitä on jäänyt sille tasolle, mitä se oli auton ollessa kolmivuotias, jolloin päättyi ilmaiset päivitykset.
Myös muistipenkit oli itsellä välttämätön varuste ja siinä tuli koko hankinnan suurin takaisku, kun penkkien säätö edellyttää ovessa olevan muistinapin painallusta, että tuoli siirtyy omalle asetukselle. Oletus oli, että toimii kaukosäätimestä, kuten se on joissain merkeissä oikein tehty.
Xenonit nyt luonnollisesti on oltava ja nehän onkin vakiona Avantgarde-malleissa.

Kaikkinensa olen ollut tyytyväinen autoon ja nyt jos hankkisin samaa mallia, niin nykyisten varusteiden lisäksi pitäisi olla ehdottomasti kaksi vetoakselia lisää, sekä webasto. Eikä distronic myöskään olisi huono.
Webaston hankinta oli tapetilla, kun auto oli ollut vajaa pari vuotta, mutta en raaskinut sitä laittaa, kun menee kuitenkin kohta vaihtoon :)
S212 E350CDI
Avatar
nh1131
Mersumies
Mersumies
Viestit: 876
Liittynyt: Ti 29.04.2008 15:24
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Re: 212 koppanen E 350 CDI farkku kuume iski

Viesti Kirjoittaja nh1131 »

:P Mulla on 350 4matic farkku facelift sillä pienemmällä 185 kw koneella, voin sanoo että kyllä kerkee.
Kuten edellinen sanoi, distronic ja webasto kovalla käytöllä ja penkitkin liikkuu ovessa olevilla napeilla.
Aivan verrattomat varusteet sähkösen peräluukun kanssa. Tykkään muuten myös automaattisista valoista, ei tarvi huolehtia pitkistä valoista kun vastaan tulee pimeellä toinen auto.
Saa nähä milloin laitan auton kiertoon :shock: :wtf:
Ei pysty ajaan ko risulla lehemää ;-)
S213 220 cdia T 4Matic 2018
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016
Ex. S211 270 cbia T
Avatar
K70
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 410
Liittynyt: Ma 23.10.2006 09:42
Paikkakunta: Vantaa

Re: 212 koppanen E 350 CDI farkku kuume iski

Viesti Kirjoittaja K70 »

nh1131 kirjoitti: penkitkin liikkuu ovessa olevilla napeilla.
Niin liikkuu, eli ei toimi ollenkaan.
Meillä vaimo ajaa päivät autolla ja minä iltamenot. Kohta pari vuotta Suomessa vallinneessa ilmanalassa on aika monta kertaa päässyt ärräpäitä, kun olen vesisateessa seissyt auton ovi auki, sormi muistipaikan napilla ja odottanut, että penkki siirtyy sen verran taaksepäin, että mahdun auton sisään. Luonnollisesti itse ja auton penkki on siinä vaiheessa jo aivan läpimärkänä.
Edellisessä bemarissa molemmilla oli omat kaukosäädinavaimet ja kun avasi auton lukituksen, oli penkit, peilit ja ratti säätynyt kuskin valintojen mukaisesti jo ennen kuin ehti avaamaan auton ovet. Lisäksi myös radiokanava oli valmiiksi valittuna oman mieltymyksen mukaisesti. Näin sen täytyy toimia!
S212 E350CDI
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12583
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: 212 koppanen E 350 CDI farkku kuume iski

Viesti Kirjoittaja epk »

Vanhemmissa 211ssa hommahan toimis noin, uudemmissa ja w212 ei tosiaan ole ?.
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1594
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Re: 212 koppanen E 350 CDI farkku kuume iski

Viesti Kirjoittaja Matti R »

Oiskohan tuo 275 Schlüsselbezogenes Memory für Sitze erikseen ruksattava lisävaruste.
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: 212 koppanen E 350 CDI farkku kuume iski

Viesti Kirjoittaja RH »

epk kirjoitti:Vanhemmissa 211ssa hommahan toimis noin, uudemmissa ja w212 ei tosiaan ole ?.
Just ajattelin kans, et mulla 211 avaimissa sädöt valmiina. Vähän kummastuttaa, että on uudemmasta mallista siivottu.
No, onhan näitä varusteongelmia muitakin: kaveri onnistui ostamaan muutama vuosi sitten uuden W212 ilman taustapeilin himmennystä :D . Sitä on sitten kirottu muutaman kerrankin :lol: .
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: 212 koppanen E 350 CDI farkku kuume iski

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

Matti R kirjoitti:Oiskohan tuo 275 Schlüsselbezogenes Memory für Sitze erikseen ruksattava lisävaruste.
Muistaakseni 212:ssa 275 on ylipäänsä muistipaketti, en muista että siinä mainittaisiin mitään avainspesifistä. Oman autoni kauppakirjassa luki "Memory-paket"
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5218
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: 212 koppanen E 350 CDI farkku kuume iski

Viesti Kirjoittaja S202 »

Näissä on kyllä saanut varusteiden kanssa miettiä kun on autoa ostanut. Mullakin on ortopedinahkapenkit mekaanisella etäisyyssäädöllä :D
S124 300TE
S211 E500
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: 212 koppanen E 350 CDI farkku kuume iski

Viesti Kirjoittaja RH »

Joo. Voin kyllä allekirjoittaa tuon edellisen. Ihan uuden kansanauton osatamisessakin kannattaa oikeasti käyttää muutamakin tunti pohdiskellessa ja miettiessä varustevaihtoehtoja. Saattaa silloin käydä jopa niin, ettei ihan heti tule vastaan ärsyttävyyksiä, jotka olisi voinut välttää.
Avatar
H.E. von Kuusi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 639
Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
Paikkakunta: Åbo

Re: 212 koppanen E 350 CDI farkku kuume iski

Viesti Kirjoittaja H.E. von Kuusi »

Täältäkin voimakas suositus. Ajanut paljon tällaisella w212 350cdi:llä ammatin puolesta, ja "siviilissäkin" ollut C-korinen kyseisellä koneella.

Mitä noihin hintoihin ja varustuksiin tulee, kaveri myi juuri tällaisen melko täyteen varustellun: 350cdi 4matic farmari, jossa täysnahat, dynaamiset etupenkit, adaptiivinen cruise ym. ajoavustinpakettiin kuuluvat härpäkkeet, airmatic, isompi comand, harman kardonit, kattoluukku ym. eli aika Absolut voll. Taitaa puuttua vaan muistipenkit ja penkkien jäähdytys. Vm. 2011 (12/2010) eli löytyi jo se tehokkaampi 265hv kone ja 220 tkm, ja hintaa autolle jäi muistaakseni tasan 24te.
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
jjjarvi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Su 14.01.2018 19:03
Paikkakunta: Naantali

Re: 212 koppanen E 350 CDI farkku kuume iski

Viesti Kirjoittaja jjjarvi »

No niin tämä haku jatkuu edelleen. Nyt löytyi tällainen Kamux Malmi liikkeestä mitä asiantuntijat etenkin Sakari H ovat mieltä autosta. Arveluttaa tuo myyjäliike olen kuullut huonoa Kamux ketjusta.

Kamux.fi > Vaihtoautot > Mercedes-Benz > E > HKI-2025
Mercedes-Benz E 350 CDI BE T A Avantgarde AMG #HYVÄT VARUSTEET!

Olen 56 vee tumpelo näiden tietokoneiden kanssa eli en osannut linkkiä laittaa mutta tuo HKI2025 löytyy kun laittaa sen hakuun. Eli kirjoita googleen Kamux hki-2025.
Olisi hyvä saada teiltä kmmenttia ennenkun lähden autoa katsomaan
1. Kesä autona CLS 500 -06 AMG paketilla, Japanin tuonti
2. Kesä autona Ford Scorpio Ghia Coshworth STW 2.9 -96 (vuodesta 2005) Saksan tuonti
Käyttiksenä Lexus GS 300 Facelift 2008 (249 hp)
Exät:
Ford Granada 3.0 L GXL -76
Ford Granada 2.6 L Ghia -77
Ford Granada 2.3 L -75(eka autoni 1980)
Sekalainen kokoelma japanilaisia riisikuppeja
Opel Ascona , niin paljon aikaa etten muista mallia
Yksi Golffii -93, tosi kestävä peli
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: 212 koppanen E 350 CDI farkku kuume iski

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

Linkin saa ihan copy-pasteamalla:

https://www.kamux.fi/vaihtoautot/merced ... e/hki-2025" onclick="window.open(this.href);return false;
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
SakariH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 382
Liittynyt: La 18.11.2017 09:10

Re: 212 koppanen E 350 CDI farkku kuume iski

Viesti Kirjoittaja SakariH »

.
Viimeksi muokannut SakariH, Su 16.06.2019 17:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jjjarvi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Su 14.01.2018 19:03
Paikkakunta: Naantali

Re: 212 koppanen E 350 CDI farkku kuume iski

Viesti Kirjoittaja jjjarvi »

Soitin myyjäliikkeeseen ja pyysin tarkennusta koska esim 190 kw teho ja varustelista ihmetyttivät ja löytyihän sieltä comand ,xenon valot, panoraama kattoikkuna ,airmqtic ilma alusta ja muuta. Mutta tehot olivatkin yllättäen 170 kw eli tuolla pienemmällä pannulla. Auto tullut Dortmundista. Mustaakseni joku täällä neuvoi että Pohjois Saksasta tuotua autoa ei kannata ostaa. Huollot tehty mutta askin öljynvaihdosta en saanut vieläkään selkoa.
Lupasivat tehdä kyllä huollon ennen kauppoja.
Muuten ihan hakemani pirssi mutta harmittaa tuo väärä tieto koneen hevosvoimista. Myös tummennetut lasit puuttuvat vaikka alkuperäisessä ilmoituksessa niin luki nyt ovat jo puheluni jälkeen muokanneet myynti ilmoitusta. Luulin että tuo AMG sisä ulkopaketti sisältää nuo tummennetut lasit mutta eipä näköjään. Neliveto talvista työmatka ajoa varten oli myös toiveena mutta ilmankin olen tähän ikään asti pärjännyt.
Alla sähköposti myyjäliikkeestä

Moi,

Puhuttiin puhelimessa tästä autosta.

Auto on tuotu Saksasta, Dortmundista.

Autossa on AMG-sisä- ja ulkopaketti. Moottori on 170kw.

Korjasin myös lisäksi tuon varustelistan vähän fiksumman näköiseksi.

Korilta asiallinen auto ja huollot tehty seuraavasti: 16, 59, 101tkm.

Huolto siis ajankohtainen ja sen voimme tehdä.

Kesärenkaat hyvässä kunnossa n. 7mm pinnalla ja talvirenkaat edessä 4mm ja takana 6mm.

Alla vielä runkonumerolla saatu varustelista:

Parameter Value
030 ELECTR. REGULATED DIESEL FUEL PUMP
050 AEJ 19/2
108 CONTROL CODE MARKETING
200A LEATHER
201A LEATHER - BLACK/ANTHRACITE
202B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN
213 SPEED-SENSITIVE POWER STEERING/VARIO STEERING
218 REAR-VIEW CAMERA
229L GERMANY
230 PARKING GUIDANCE
233 AUTONOMOUS INT. CRUISE CONT. PLUS (DISTRONIC PLUS)
234 BLIND SPOT ASSISTANT
236 ADAPTIVE REAR INTERIOR LIGHT
23P DRIVING PACKAGE
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
255B No code designation available
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
260B AIRBAGLABEL - GERMAN/ENGLISH
275 MEMORY PACKAGE (DRIVER SEAT, STRG. COL., MIRROR)
279 ELECTRONIC GEAR RANGE SELECTION
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
287 THROUGH-LOADING FEATURE
291 PELVIS AIRBAG (PELVISBAG)
294 KNEE AIRBAG
2XXL FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY
302B HEAD UNIT LANGUAGE - GERMAN
309 CUP HOLDER
332B INSTRUMENT CLUSTER/HU LANGUAGE - GERMAN
386 UNIVERSAL TELEPHONY PACKAGE
401 FRONT SEAT CLIMATE CONTROL
413 PANORAMIC SLIDING SUNROOF/GLASS SUNROOF
427 AUTOMATIC TRANSMISSION 7-SPEED
428 STEER.WHEEL GEARSHIFT BUTTONS/SHIFT PADDLE PAINTED
432 DYNAMICS SEAT,FRONT LEFT AND RIGHT
43P CONTROL CODE MARKETING
474 DIESEL PARTICULATE FILTER
475 TIRE PRESSURE MONITOR (TPM) HIGH LINE/MID LINE
476 AUTOMATIC LANE RECOGNITION
489 AIRMATIC DUAL CONTROL / AIR SUSPENSION SEMI-ACTIVE
512 COMAND APS WITH DVD CHANGER
51U BLACK FABRIC ROOF INTERIOR TRIM
551 ANTI-THEFT/ANTI-BREAK-IN WARNING SYSTEM
580 AIR CONDITIONER
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
608 AUTOMATIC HIGH BEAM SWITCH (IHC)
619 CORNERING ILLUMINATION
622 HEADLAMP WITH ILS, RIGHT-HAND TRAFFIC
682 FIRE EXTINGUISHER
690 EMERGENCY SPARE TIRE (MINI SPARE)
736 TRIM PIECES - ASH TREE WOOD BLACK (2A70)
772 AMG STYLING PACKAGE-FRONT SPOILER, SIDE SKIRT
775U BRIGHT SILVER METALLIC CLEAR COAT PAINT
786 AMG DOUBLE-SPOKE WHEELS 18" WITH MIXED TIRES
800 AEJ 09/1
80N STEUERCODE WERK SINDELFINGEN/GRAZ
810 PREMIUM SOUND SYSTEM
875 HEATED SCREEN WASH SYSTEM
882 INTERIOR SAFEGUARD
889 KEYLESS - GO
915 FUEL TANK WITH GREATER CAPACITY - VOLUME 2
928 EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 5 TECHNOLOGY
942 N/A
950 AMG SPORTS PACKAGE
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
967 COC PAPER EURO 5 TECH. W. REGISTRAT .CERT. PART 2
A21 SHIFT BY WIRE
A22 NEW CONVERTER GENERATION
A24 JOINT FLANGE, 4-ARM 120
A35 SOFTWARE 1
A36 TORQUE CONVERTER HOUSING AGA
A49 CONVERTER WITH 3 FRICTION DISKS
A52 R- VALVE BODY ASSEMBLY WITH VGS 3
B12 WHEEL REPLACEMENT TOOL
F212 MODEL SERIES 212
FS COMBI - VEHICLE
G902 TRANSMISSION CODE VERSION 02
GA AUTOMATIC TRANSMISSION
HA REAR AXLE
J52 ADDITIONAL CODE FOR DAMPING MAT
K10 SOFTWARE CONTROL FOR STATIC CURVE ILLUMINATION
K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
K13 CONTROL CODE FOR SERVICE INTERVAL 25000 KM
L LEFT-HAND STEERING
M019 SERVICE REPOSITIONED
M30 DISPLACEMENT 3.0 LITER
M642 V6 DIESEL ENGINE OM642
P35 LIGHT PACKAGE (FFO)
P54 THEFT PROTECTION PACKAGE
R01 SUMMER TIRES
U01 REAR BELT STATUS INDICATION
U18 AUTOMATIC CHILD SEAT RECOGNITATION (AKSE)
U26 FLOOR MATS - AMG
U60 PEDESTRIAN PROTECTION - ACTIVE ENGINE HOOD
U72 DVD PLAYER WITH REGIONAL CODE 2, EUROPE, JAPAN
V60 SPEED- + LOADINDEX 97Y XL
VL FRONT AXLE HALF, LEFT
VR FRONT AXLE HALF, RIGHT


Ystävällisin terveisin,
1. Kesä autona CLS 500 -06 AMG paketilla, Japanin tuonti
2. Kesä autona Ford Scorpio Ghia Coshworth STW 2.9 -96 (vuodesta 2005) Saksan tuonti
Käyttiksenä Lexus GS 300 Facelift 2008 (249 hp)
Exät:
Ford Granada 3.0 L GXL -76
Ford Granada 2.6 L Ghia -77
Ford Granada 2.3 L -75(eka autoni 1980)
Sekalainen kokoelma japanilaisia riisikuppeja
Opel Ascona , niin paljon aikaa etten muista mallia
Yksi Golffii -93, tosi kestävä peli
SakariH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 382
Liittynyt: La 18.11.2017 09:10

Re: 212 koppanen E 350 CDI farkku kuume iski

Viesti Kirjoittaja SakariH »

.
Viimeksi muokannut SakariH, Su 16.06.2019 17:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jjjarvi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Su 14.01.2018 19:03
Paikkakunta: Naantali

Re: 212 koppanen E 350 CDI farkku kuume iski

Viesti Kirjoittaja jjjarvi »

Joo itsekin tuota vaihtoväliä ihmettelin. Oletan että tuo 59 000 kohdalla askista on vaihdettu öljyt mutta moottorin öljyjen vaihdon luulisi olevan tiheämmn. Itse ajan työksen Actross Blutec 6 rekkaa(25 m) ja niissäkin ajetaan valtavan pitkiä öljynvaihtovälejä 70 000 km ylikin jota olen kyllä ääneenkin ihmetellyt. Mut kai ne Veholla tietävät mitä tekevät koska työnantajallan on liisaussopimus heidän kanssaan. Mistä lie peräisin Vehon öljyt kun niin pitkät välit voi ajaa?

Täytyy kysyä vielä tuota mitä nuo huollot ovat pitäneet sisällään. Kai sen voi jostain netin kautta selvittää.
1. Kesä autona CLS 500 -06 AMG paketilla, Japanin tuonti
2. Kesä autona Ford Scorpio Ghia Coshworth STW 2.9 -96 (vuodesta 2005) Saksan tuonti
Käyttiksenä Lexus GS 300 Facelift 2008 (249 hp)
Exät:
Ford Granada 3.0 L GXL -76
Ford Granada 2.6 L Ghia -77
Ford Granada 2.3 L -75(eka autoni 1980)
Sekalainen kokoelma japanilaisia riisikuppeja
Opel Ascona , niin paljon aikaa etten muista mallia
Yksi Golffii -93, tosi kestävä peli
simosami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 914
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26

Re: 212 koppanen E 350 CDI farkku kuume iski

Viesti Kirjoittaja simosami »

Kyllä pitää olla printattuna jokainen sivu huolloista. Ne on tallennettu mersun järjestelmään, saa omasta huollosta pyydettäessä.
Minäkään en ostaisi tuota, kun huolloissa on epäselvää. Myydessä kopsahtaa omaan nilkaan
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2730
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: 212 koppanen E 350 CDI farkku kuume iski

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Itsellä on kokemusta S212 merssusta nyt reippaat kolmelta vuodelta ja n. 100tkm matkalta. Autolla on nyt ajettu n. 260000km ja mitään alustan osia ei ole tarvinnut vaihtaa, eli huomattava kehitys tapahtunut edeltävään malliin, johon niveliä sai vaihdella lähes joka vuosi.

Moottorina on tosin 200cdi, joka riittää nykyliikenteeseen todella hyvin ja ohituksetkin onnistuu päinvastaisista väitteistä huolimatta. Kuluttaa myös vähän, eikä ole ollut suutin- eikä jakoketjuongelmia, vaikka niitä täällä foorumilla manataankin. Samasta moottorista on tullut kokemusta myös pakupuolelta, eli Sprintterin 316cdi:stä, joilla viimeisellä, eli -13 mallisella ajettiin lähes 500tkm ilman mitään ongelmia, vaikka jotkut väittävät näistäkin moottorien hajoilevan.

Tuo penkkien verhoilu, joka omassa on avarin kernieläimen nahkaa, on kyllä koko auton huonolaatuisin ja typerin viritelmä ja aivan kuin pari pykälää halvemmasta koslasta lainattu.

Kokonaisuutena kuitenkin varsin mukava ja ainakin tähän asti kestävä malli tämä ja mieluisin omistamistani merssuista. SEC:in jälkeen tietysti!
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
SakariH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 382
Liittynyt: La 18.11.2017 09:10

Re: 212 koppanen E 350 CDI farkku kuume iski

Viesti Kirjoittaja SakariH »

.
Viimeksi muokannut SakariH, Su 16.06.2019 17:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jjjarvi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Su 14.01.2018 19:03
Paikkakunta: Naantali

Re: 212 koppanen E 350 CDI farkku kuume iski

Viesti Kirjoittaja jjjarvi »

Sitten vielä sellainen joka pisti silmään on se että takakontin ovessa ei ole mitään mallimerkintöjä. Mitä näitä muita ilmoituksia olen katsonut yleensä siellä on ainakin se 350 CDI. Olisko perä kolaroitu ehkä? Merkit jääneet laittamatta korjauksen jälkeen. Olen kuullut että vievät näitä kolariautoja Puolaan oikaistavaksi halvalla ja robotit saavat niin hyvää jälkeä aikaan että pintapuolisella tarkastelulla ei huomaa autoa kolaroiduksi.
1. Kesä autona CLS 500 -06 AMG paketilla, Japanin tuonti
2. Kesä autona Ford Scorpio Ghia Coshworth STW 2.9 -96 (vuodesta 2005) Saksan tuonti
Käyttiksenä Lexus GS 300 Facelift 2008 (249 hp)
Exät:
Ford Granada 3.0 L GXL -76
Ford Granada 2.6 L Ghia -77
Ford Granada 2.3 L -75(eka autoni 1980)
Sekalainen kokoelma japanilaisia riisikuppeja
Opel Ascona , niin paljon aikaa etten muista mallia
Yksi Golffii -93, tosi kestävä peli
Vastaa Viestiin