E300 hybrid, akussa ei lataus riitä Webaston käyttöön
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 92
- Liittynyt: Ma 05.04.2010 11:19
- Paikkakunta: Espoo
E300 hybrid, akussa ei lataus riitä Webaston käyttöön
Moro,
W212 E300 Bluetec Hybrid (vm. 2014) ollut nyt käytössä pari kuukautta. Kylmää kun on alkanut tulemaan, olen yrittänyt käytellä Webastoa huonolla menestyksellä. Akun varaus ei riitä Webaston käyttöön kuin muutaman minuutin - jos sitäkään. Kannattaako akku vaihtaa samantien, vai onko yön yli latailu hyvä vaihtoehto? Autokauppias on joskus sanonut, ettei 10km työmatkalla kannata Webastoa ottaa - ettei lataa tarpeeksi.
Kiitos vinkeistä!
W212 E300 Bluetec Hybrid (vm. 2014) ollut nyt käytössä pari kuukautta. Kylmää kun on alkanut tulemaan, olen yrittänyt käytellä Webastoa huonolla menestyksellä. Akun varaus ei riitä Webaston käyttöön kuin muutaman minuutin - jos sitäkään. Kannattaako akku vaihtaa samantien, vai onko yön yli latailu hyvä vaihtoehto? Autokauppias on joskus sanonut, ettei 10km työmatkalla kannata Webastoa ottaa - ettei lataa tarpeeksi.
Kiitos vinkeistä!
Re: E300 hybrid, akussa ei lataus riitä Webaston käyttöön
Jos pääosin noin lyhyttä matkaa ajelet niin tuo jelppii latauksen kanssa. Mahtaa olla tarpeen vaikka olisi uusikin akku, epäilen vahvasti ettei 10km riitä paikkaamaan webaston viemään virrankulutusta? Fiksummat voivat halutessaan varmistaa asian.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/454946/d ... 2v-450011-" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.motonet.fi/fi/tuote/454946/d ... 2v-450011-" onclick="window.open(this.href);return false;
W212 Avantgarde BE 220 cdi -11
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: E300 hybrid, akussa ei lataus riitä Webaston käyttöön
Vanha webaston käyttö vinkki että vähintään saman ajan pitäis koneen käydä(ladata) mitä webastoa käytääspecialsmith kirjoitti:Moro,
W212 E300 Bluetec Hybrid (vm. 2014) ollut nyt käytössä pari kuukautta. Kylmää kun on alkanut tulemaan, olen yrittänyt käytellä Webastoa huonolla menestyksellä. Akun varaus ei riitä Webaston käyttöön kuin muutaman minuutin - jos sitäkään. Kannattaako akku vaihtaa samantien, vai onko yön yli latailu hyvä vaihtoehto? Autokauppias on joskus sanonut, ettei 10km työmatkalla kannata Webastoa ottaa - ettei lataa tarpeeksi.
Kiitos vinkeistä!
ja toineen että alle 15min käyttöäa ei ollenkaan webasto vaan nokeutuu tukoon kun ei ehdi kunnolla lämmettä,
jos käyttö on kuvailtua niin akun pitää olla kokoajan viimäsen päälle kunnossa
ja aina laturiin yöksi
silti kannatta varautua sähköloppumiseen ja säänöliseen webaston uusimiseen
Mökkillä
'
'
Re: E300 hybrid, akussa ei lataus riitä Webaston käyttöön
Ehkä voisi ekana tarkistaa, että auton oma laturi antaa täyden latausvirran. Eli 14,80V. Tämä pitäisi tulla jo tyhjäkäynnillä. Jos se on ok, niin, ehkä voisi sitten miettiä akkua.
AGM akut kyllä (pitäisi) kestää vuosia, siten uusi akkukaan ei ehkä kovin pitkään tuo apua.
AGM akut kyllä (pitäisi) kestää vuosia, siten uusi akkukaan ei ehkä kovin pitkään tuo apua.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: E300 hybrid, akussa ei lataus riitä Webaston käyttöön
.
Viimeksi muokannut SakariH, Ma 12.08.2019 22:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: E300 hybrid, akussa ei lataus riitä Webaston käyttöön
Onkos näissäkin akku vielä peräkontissa kylmässä paikassa?
Tuolla arcticheatin sivulla jotain inffoa sattui silmään..
http://www.arcticheat.fi/tietoiskut.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuolla arcticheatin sivulla jotain inffoa sattui silmään..
http://www.arcticheat.fi/tietoiskut.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: E300 hybrid, akussa ei lataus riitä Webaston käyttöön
Omassa 2014 w212 200d autossa on isoakku konehuoneessa ja pikkuakku vararenkaan vieressä. Auto seisoo lämpimässä tallissa yöt, työmatka on 300 m ja käytän työpaikalla webastoa aina talvella ennen kuin lähden ajoon n. 20 minuuttia. Ajan kyllä satunnaisesti 10-20 km/pv kyläajoa. Akku kestää kyllä tuota käyttöä. Viikonloppuisin ajan n. 200 km, jolloin akku kyllä latautuu täyteen. Laturi on uusi kun hajosi viime kesänä, samoin pikkuakku vaihdettini uuteen agm akkuun.
MB w212
LR Range Rover
LR Defender 60 YRS Lim. Ed.
Audi Quattro 20V
LR Range Rover
LR Defender 60 YRS Lim. Ed.
Audi Quattro 20V
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 92
- Liittynyt: Ma 05.04.2010 11:19
- Paikkakunta: Espoo
Re: E300 hybrid, akussa ei lataus riitä Webaston käyttöön
Kiitos vinkeistä. Ollut pirusti kiirettä tässä, ei millään kerennyt aiemmin vastailemaan. :/ Olisko siinä "bisneskeissiä" laittaa sellainen kiinteä laturi, jotta sais sitten yöt pidettyä kaapelissa vaikka? Toisaalta, kyllä tuo täytyy jonkinlaisessa huollossa kohta käyttää, tai ainakin ihan pika-tsekkauksessa.
Re: E300 hybrid, akussa ei lataus riitä Webaston käyttöön
Itse kyllä tarkistaisin sen latausjänniteen. Ei ole vaikea homma tehdä itse.specialsmith kirjoitti:Kiitos vinkeistä. Ollut pirusti kiirettä tässä, ei millään kerennyt aiemmin vastailemaan. :/ Olisko siinä "bisneskeissiä" laittaa sellainen kiinteä laturi, jotta sais sitten yöt pidettyä kaapelissa vaikka? Toisaalta, kyllä tuo täytyy jonkinlaisessa huollossa kohta käyttää, tai ainakin ihan pika-tsekkauksessa.
Tepselistä on varmaan hyötyä, jos sillä saa hybrid akun samalla täyteen. Säästyy varmaan hiukan polttoainetta lyhyissä pyrähdyksissä.
Vai taitaa sähkömoottori/akku olla niin pieni, ettei sillä pysty käytännössä pelkästään ajamaan edes lähikauppaan? (verrattuna plug in hybrid)
En tiedä, voiko hybrid akkua varata tavallisella laturilla, vai onko siinä isompi jännite.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: E300 hybrid, akussa ei lataus riitä Webaston käyttöön
.
Viimeksi muokannut SakariH, Ma 12.08.2019 21:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Simo M. A.
- Vakiokalustoa
- Viestit: 264
- Liittynyt: Ke 27.12.2006 14:50
- Paikkakunta: Kouvola
Re: E300 hybrid, akussa ei lataus riitä Webaston käyttöön
7 vuotta kesti Boschin AGM akku lähes uuden veroisena, sitten kun oli tammikuun 2016 lopulla n. 1,5 viikkoa pakkasta -20 ... - 25 astetta ja ajoin n. 10 km työmatkaa edes takaisin päivittäin niin vaikka auto oli tallissa kotona mutta ulkona työpaikan parkkipaikalla vaikkakin letkulämmittin käytössä oli niin auto ei meinannut lähteä sitten yhden työpäivän päätteeksi käyntiin -25 lämpötilassa, ei suostunut starttia alkaa pyörittämään, töksähtäen vain startti kerran yritti pyörähtää, mutta toistuvilla yrityksillä starttasi sitten juuri ja juuri ja hyrähti käyntiin. Uusi Boschin AGM-akku samantien Motonetistä ja sen lataus täyteen ennen käyttöönottoa. Vanhakin AGM-akku otti hyvin virtaa sisällä lämpimässä kun sitä akkulaturilla latasin, pelaa edelleen veneen perämoottorin starttiakkuna kesällä ettei mitään, mutta 7v. vanhana kovilla pakkasilla latautuminen ei enää ollut riittävä tuolla 10km työmatkalla kun akku tietysti töistä lähtiessä oli -25 astetta Celsius lämpöinen, toistuvilla lyhyillä matkoilla alkoi olla lataus akussa liian vähäinen kunnolla starttaamiseen vaikka laturi autossa kunnossa olikin. Ehkä se olisi toiminut vielä kun sen olisi laittanut akkulaturilla täyteen lataamisen jälkeen taas paikoilleen mutta kun kylmät ilmat jatkuivat vielä niin ajattelin laittaa uuden akun kuitenkin kun se oli jo 7v. vanha. Tuon 1997 SLK:n akku oli muuten alkuperäinen vuodn 2008 lopulla vajaan 12v. ikäisenä kun tuo auto oli otettu käyttöön helmikuussa 1997 ja siitä luovuin joulukuussa 2008, akussa oli päivämäärämerkintä vuodelta 1997, Mersun logolla akku oli, eikä se akku ollut AGM ja pelasi hyvin vielä melkein 12v. vanhana. Mutta Webastoa ei kummassakaan tapauksessa käytössä siis ollut. Lyijyakulle on myrkkyä akun latauksen purkautuminen merkittävässä määrin puhumattakaan tyhjäksi purkautumisesta, optimaalista olisi että starttiakku ei purkautuisi kuin siihen starttaamiseen tarvittavan virran verran eli akku olisi aina lähes täydessä varauksessa, näin se kestää vaikka 10-15 vuotta, ainakin ennen vanhaan n. 20v. sitten. Saattaa tietysti olla että tuon ajan akuissa oli jotain eroja nykyakkuihin esim. lyijyn määrässä. Akun purkautuessa niiden lyijylevyjen päälle suostuu lyijysulfaattia ja syväpurkauksessa sitä voi muodostua niin paksulti ettei se kaikki enää ladatessa lähdekään pois kunnolla lyijylevyistä. Harrasteakuissa on asia ratkaistu jotenkin niin että ne kestävät syväpurkausta paremmin kuin starttiakut.simosami kirjoitti:Ehkä voisi ekana tarkistaa, että auton oma laturi antaa täyden latausvirran. Eli 14,80V. Tämä pitäisi tulla jo tyhjäkäynnillä. Jos se on ok, niin, ehkä voisi sitten miettiä akkua.
AGM akut kyllä (pitäisi) kestää vuosia, siten uusi akkukaan ei ehkä kovin pitkään tuo apua.
Talvella ja sadepäivinä:
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 92
- Liittynyt: Ma 05.04.2010 11:19
- Paikkakunta: Espoo
Re: E300 hybrid, akussa ei lataus riitä Webaston käyttöön
Jaa että eikö tuo hybridijärjestelmä ole sitten eriytetty auton muusta sähköjärjestelmästä? Meinaan että sitä ”perusakkua” ei sitten myöskään voi laturilla ladata?SakariH kirjoitti:simosami kirjoitti:Itse kyllä tarkistaisin sen latausjänniteen. Ei ole vaikea homma tehdä itse.specialsmith kirjoitti:Kiitos vinkeistä. Ollut pirusti kiirettä tässä, ei millään kerennyt aiemmin vastailemaan. :/ Olisko siinä "bisneskeissiä" laittaa sellainen kiinteä laturi, jotta sais sitten yöt pidettyä kaapelissa vaikka? Toisaalta, kyllä tuo täytyy jonkinlaisessa huollossa kohta käyttää, tai ainakin ihan pika-tsekkauksessa.
Tepselistä on varmaan hyötyä, jos sillä saa hybrid akun samalla täyteen. Säästyy varmaan hiukan polttoainetta lyhyissä pyrähdyksissä.
Vai taitaa sähkömoottori/akku olla niin pieni, ettei sillä pysty käytännössä pelkästään ajamaan edes lähikauppaan? (verrattuna plug in hybrid)
En tiedä, voiko hybrid akkua varata tavallisella laturilla, vai onko siinä isompi jännite.
On korkeajännite järjestelmä. Ei mitään asiaa sinne tavallisella laturilla, eikä näissä malleissa jotka EI ole plug in hybridejä niin ei sitä mistään pystykään lataamaan. Lataa itse itseään sitten. Laturissa tuskin vikaa. Akkuja näistä menee kun leipää joissa on webasto jatkuvassa käytössä talvella. Akun elinikä 2-3 vuotta