C-sarjalainen vai E-sarjalaien?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Barbellmaster
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: To 18.01.2018 12:02

C-sarjalainen vai E-sarjalaien?

Viesti Kirjoittaja Barbellmaster »

Aion ostaa ensimmäiseksi autokseni johtotähden sitä oon kullu että ysäri eset on sellasia ikiliikkujia. Kumpaa on helpompi huoltaa ja mitä plussia ja miinuksia näillä malleilla on. Olen kuullut että vänskä ainakin ruostuu helposti miten tämän voi ehkäistä? Kiitoksia etukäteen kaikille auttajille!! :D :wave:
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13192
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: C-sarjalainen vai E-sarjalaien?

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Ei kai ikiliikkujaa tarvitse huoltaa? US-foorumeilla monesti ajokortin hankkineet harkitsee uutta ässää, se olisi hyvä kun on näkyviltä osin alumiinia tai muovia niin ei heti ruostu. Jos budjetissa on jotain rajoja niin ne kannattaisi mainita.

Väykkyä vanhemmat autot niin vanhoja ettei niistä voi korimallin perusteella paljoa sanoa, yksilöt voi olla hintansa arvoisia, useimmat paalaustavaraa.
Avatar
Nastamuumio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 977
Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
Paikkakunta: Hämeessä pissitään

Re: C-sarjalainen vai E-sarjalaien?

Viesti Kirjoittaja Nastamuumio »

Minulla ollut -96 C-180 W202 ja -95 W210 Väykky on edelleen. Arki autojakin on kaksi ja sitten tämä viimeisin kajaus W124 CE

Ruoste on kyllä melkoinen ongelma. 4-5k€ nii rupeaa löytymään käyttökelpoista, mutta joka vuosi pitää käydä jonkinlainen ruostetaistelu + muuta pikku puslaa ja jarruremppaa. Jos tämän laistat, niin huonosti käy. Molemmissa mätänee etutukivarret ja w210 irtoaa vielä jousikuppikin. Takapää on molemmissa ihan yhtä hyvä, eli ruostuu mutta ei ole mahdoton ylläpidettävä. Jos on runsaasti näkyvää ruostetta ja reikiä, niin unohda, jos haluat pitempään pitää, eli yli vuoden. Perärontti, nosturin paikat ja etupään poikkipalkki kertoo missä mennään. Reikäset helmat ja ovien/lokarien alareunat on liikaa.

Mielellään huollettu automaatti, mutta ei vaihteistolla väliä ole, jos auto ei ole mätä.

Ilmastoinnit ja kattoluukut on riski, etenkin jälkimmäinen. Äärimmäisen v-mäinen, kun rupeaa takkuamaan. Kokeile ainakin toiminta.

Suorat 4 ja 6 moottorit on helpoimpia huoltaa. Molemmissa voi olla tyhjäkäynti ja kaasuläppä ongelmia.

V6 on parempia ominaisuuksia ja V8 on paras millä mittarilla hyvänsä. Riskit kasvaa kuitenkin, esim. V8 sylinterien pinnat voi olla kuluneet mutta niin voi olla mitä vain muissakin. M111 moottorilla vain kaikki on halvempaa ja se on hyvä kone. Onhan siinä omat juttunsa.

Dieselit onkin sitten oma juttunsa mutta järki käteen => ne on ihan saatanasti ajettuja ja vielä mädempiä. Kukaan ei myy sinulle ehjää dieseliä. Usko huvikses tai osta kokeeksi.

Väykky on isompi ja parempi ajaa, Ceemeleitä myydään ehkä ehjempiä, mutta kyllä minä Väykkyä pidän autona.

Molempien pitää kulkea suoraan ja ratin pitää olla suorassa. Ei suhinoita, eikä kolinoita, vaikka olisi kuinka vanha, niin etenkää W210 ei kuulu mitään ylimääräistä ääntä.

Nostajat tosin voi kolkattaa, tai laturi tai tuulettimen visko tai hihnankiristin. . . .tai tuuletin.

Ikiliikkujia ei muuten ole olemassakaan, 940 Volvo muuten on myös hyvä, mutta ei ole mersu tai 350-350 yhdistelmän GM-tuotteet
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen

**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
Avatar
Nastamuumio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 977
Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
Paikkakunta: Hämeessä pissitään

Re: C-sarjalainen vai E-sarjalaien?

Viesti Kirjoittaja Nastamuumio »

.
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen

**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
Barbellmaster
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: To 18.01.2018 12:02

Re: C-sarjalainen vai E-sarjalaien?

Viesti Kirjoittaja Barbellmaster »

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/9313470" onclick="window.open(this.href);return false;

Kehtaisiko tälläistä ostaa pitäisi pystyä ajamaan 4-5 vuotta ja sen jälkeenki myytyä?
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: C-sarjalainen vai E-sarjalaien?

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Barbellmaster kirjoitti:https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/9313470

Kehtaisiko tälläistä ostaa pitäisi pystyä ajamaan 4-5 vuotta ja sen jälkeenki myytyä?
Ei
Mökkillä
'
Avatar
Nastamuumio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 977
Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
Paikkakunta: Hämeessä pissitään

Re: C-sarjalainen vai E-sarjalaien?

Viesti Kirjoittaja Nastamuumio »

Barbellmaster kirjoitti:https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/9313470

Kehtaisiko tälläistä ostaa pitäisi pystyä ajamaan 4-5 vuotta ja sen jälkeenki myytyä?
Jos saat sen pysymään kunnossa ja leimassa tuon ajan, niin taatusti menee kaupan. Tuskin tuo nyt ainutlaatuinen ja ainoa maailmassa on.

Ostaa kehtaa aina, mutta pitää olla muutama satku askarteluun. Näitä on kohtuu helppo korjata, jos yhtään pysyy työkalut käsissä ja on jokin paikka askarrella. Tokihan nämä korjaamoillakin korjataan, kun ovat korjattavissa ja osia on.

Yleensä nuo kromilistat kertovat korroosion vaikutuksisita kaariin, ja näillä sitten näppärästi piilotellaan.

Moottorilla menee varmaan satku lisää ja hilut päälle mutta jos ei mene, niin sekin on korjattavissa. Perä saattaa hiukan oireilla tai sitten ei. Öljyvuoto lienee normaalia ja silloin siellä on öljyä, mutta "kuivalla" perällä alkaa äkkiä jollaamaan. Voihan tuota kokeilla, miten reagoi vapaalla ja vaihteella. Kytkimen ulinat ja paineasetelman rohinat pitäisi olla siedettäviä. Kuulee parhaiten ikkuna tai ovi auki ja samalla tulee tarkastettua s-lasien toiminta ja ruosteet kynnyskoteloissa. S-lasit on helpohko korjata.

Umpiot voi lasien puolesta kiillottaa, mittarin yhteys pätkintä on minulle vieras, mutta jos se on nopeusmittari, niin se on varmaan VE ABS-anturi, mistä tulee nopeustieto. Oli ainakin C-mersussa.

Puhaltimen pätkintään viittasinkin ulisevalla tuulettimella, löytyy repsikan puolelta potkumuovin alta ja se on osin korjattavissa ja tuskin viimiset purkuosat on maailmalta loppu. Myös ilmastoinin ohjauslaitteita saa ostettua n 40-50€. Toiset renkaat kyllä tarvitset. 5x112 66,6 haulla pyöriä taitaa löytää runsaastii.

Tälläkin foorumilla onnistuu osan hankinta kohtuu helpolla ja sopu hintaan. Takuut toimii, eli jos ei toimi saa rahat takaisin. Minulle ei ole myyty koskaan kelvotonta tuotetta. Jos haluaa 100% virheetöntä pitää se vain sanoa, niin säätyy turhilta jälkipyykeiltä.

Varmista vielä Fonectalla tai jollain systeemillä, ettei ole kolariauto tai muuten useampi kilpinen yms. Tämä näyttäisi olleen vuoden nykyisellä omistajalla, joten ei ole aivan patologinen valehtelija myymässä. Vaikuttaa jopa uskottavalta, mutta missään ei valehdella niin paljon, kuin autokaupassa. Eihän tuossa korkealta putoa ja ainahan hinnasta jotain putoo, kun paikan päällä tinkii.

Tässä nyt aikani kuluksi mentoroin, ja omaa touhuani voit tarkistaa muutamasta rojektista tältä foorumilta. En ole mikään syväosaaja mutta noilla tempuilla on vanhukset pysyneet varsin siedettävässä kunnossa. Ja minähän askartelen ulkosalla.

Vastuut ja riskit on sinulla, kunhan olen aavistuksen hengessä mukana. Lue kaikki w210 ja väyrysen ostoon liittyvät vinkit, niin alkaa homma helpottaa.
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen

**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: C-sarjalainen vai E-sarjalaien?

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Sanoisin että C-sarjalainen 1.8 moottorilla jos haluaa taloudellisen ja näppärän auton,itsellä ollut noita manuaalina ja automaattina. Automaatti vie aina vähän enemmän polttoainetta.
Kansivikojahan näissä on joillain ollut, itsellä ei sitä ongelmaa ole tullut eteen yhdessäkään. Lähinnä jotain mittaristovikoja osunut kohdalle, ettei esimerkiksi bensaviisari liiku tms. Kaikissa aina jotain ongelmia on, varsinkin kun vanhasta autosta kyse, mutta osia saa suomesta tai ulkomailta edullisesti näihin.
Merseedespents
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17204
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: C-sarjalainen vai E-sarjalaien?

Viesti Kirjoittaja dealer »

Barbellmaster kirjoitti:https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/9313470

Kehtaisiko tälläistä ostaa pitäisi pystyä ajamaan 4-5 vuotta ja sen jälkeenki myytyä?
Helposti, ellei pohja ole laho.
En vaivaisi päätäni mietteillä myynnin helppoudesta 5 vuoden päästä, kun kyse on tonnin autosta. Kyllä se sitten on jo "hintansa haukkunut" niin että sama vaikka veisi purkaamolle. Muttajoo, saa toki myytyä kunhan leimassa on. Katsastamattomanakin satasen pari ?
oulaistenliikenne.fi
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12592
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: C-sarjalainen vai E-sarjalaien?

Viesti Kirjoittaja epk »

linkin auto, näkeehän se kuvista että saa heti alkuun neliön pari laittaa peltiä. Osta yksityiseltä samanlainen muutamalla satkulla niin jotain järkeä puuhassa.
Avatar
Nastamuumio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 977
Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
Paikkakunta: Hämeessä pissitään

Re: C-sarjalainen vai E-sarjalaien?

Viesti Kirjoittaja Nastamuumio »

epk kirjoitti:linkin auto, näkeehän se kuvista että saa heti alkuun neliön pari laittaa peltiä. Osta yksityiseltä samanlainen muutamalla satkulla niin jotain järkeä puuhassa.
Onkos tuo Väykkyä kaupitteleva Hra Ylinen jonkin sortin jobbari? Ainakin ukko on ottanut vakuutuksen tuohon autoon vuosi sitten, eikä tuolla numerolla ole myynnissä ollut, kuin jokin Saabin "raato"? Ei mikään menestyvä yrittäjä noilla tiedoilla.

Jonkin verran toki näyttäisi väykyssä laitettavaa olevan, järki hommat ja vanhat mersut onkin sitten sellaista mitä on vaikea laittaa samaan lauseeseen, mutta paljon vähemmän järkevää ja ohuemmin kokemusta tuottavaa toimintaa tehdään myös paljon. Varmaan tuosta saisi auton, ja itselläni kun on todellisuus hämärtynyt kaikkien W210 koppasten osalta, niin näen vain pelastettavia aihioita ympäri maakuntaa.

Vakavasti ottaen kyllä tuossa saattaa riski piillä, etenkin jos tehdyt hitsaukset on tehty pain P:tä, niin ei niistäkään kummoista hyötyä ole. Pahin, jos on vain hitsattu ja mm. verhoilut on kärynneet ja muuta sellaista mitä nyt pikakorjauksilla saadaan aikaan. Lopuksi hylätty hitsaus-suoritus petetään bitumilla. Siitä on sitten hyvä jatkaa.

W202 C 180 on muuten saamarin hyvä auto.
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen

**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
Barbellmaster
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: To 18.01.2018 12:02

Re: C-sarjalainen vai E-sarjalaien?

Viesti Kirjoittaja Barbellmaster »

Nastamuumio kirjoitti:
Barbellmaster kirjoitti:https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/9313470

Kehtaisiko tälläistä ostaa pitäisi pystyä ajamaan 4-5 vuotta ja sen jälkeenki myytyä?
Jos saat sen pysymään kunnossa ja leimassa tuon ajan, niin taatusti menee kaupan. Tuskin tuo nyt ainutlaatuinen ja ainoa maailmassa on.

Ostaa kehtaa aina, mutta pitää olla muutama satku askarteluun. Näitä on kohtuu helppo korjata, jos yhtään pysyy työkalut käsissä ja on jokin paikka askarrella. Tokihan nämä korjaamoillakin korjataan, kun ovat korjattavissa ja osia on.

Yleensä nuo kromilistat kertovat korroosion vaikutuksisita kaariin, ja näillä sitten näppärästi piilotellaan.

Moottorilla menee varmaan satku lisää ja hilut päälle mutta jos ei mene, niin sekin on korjattavissa. Perä saattaa hiukan oireilla tai sitten ei. Öljyvuoto lienee normaalia ja silloin siellä on öljyä, mutta "kuivalla" perällä alkaa äkkiä jollaamaan. Voihan tuota kokeilla, miten reagoi vapaalla ja vaihteella. Kytkimen ulinat ja paineasetelman rohinat pitäisi olla siedettäviä. Kuulee parhaiten ikkuna tai ovi auki ja samalla tulee tarkastettua s-lasien toiminta ja ruosteet kynnyskoteloissa. S-lasit on helpohko korjata.

Umpiot voi lasien puolesta kiillottaa, mittarin yhteys pätkintä on minulle vieras, mutta jos se on nopeusmittari, niin se on varmaan VE ABS-anturi, mistä tulee nopeustieto. Oli ainakin C-mersussa.

Puhaltimen pätkintään viittasinkin ulisevalla tuulettimella, löytyy repsikan puolelta potkumuovin alta ja se on osin korjattavissa ja tuskin viimiset purkuosat on maailmalta loppu. Myös ilmastoinin ohjauslaitteita saa ostettua n 40-50€. Toiset renkaat kyllä tarvitset. 5x112 66,6 haulla pyöriä taitaa löytää runsaastii.

Tälläkin foorumilla onnistuu osan hankinta kohtuu helpolla ja sopu hintaan. Takuut toimii, eli jos ei toimi saa rahat takaisin. Minulle ei ole myyty koskaan kelvotonta tuotetta. Jos haluaa 100% virheetöntä pitää se vain sanoa, niin säätyy turhilta jälkipyykeiltä.

Varmista vielä Fonectalla tai jollain systeemillä, ettei ole kolariauto tai muuten useampi kilpinen yms. Tämä näyttäisi olleen vuoden nykyisellä omistajalla, joten ei ole aivan patologinen valehtelija myymässä. Vaikuttaa jopa uskottavalta, mutta missään ei valehdella niin paljon, kuin autokaupassa. Eihän tuossa korkealta putoa ja ainahan hinnasta jotain putoo, kun paikan päällä tinkii.

Tässä nyt aikani kuluksi mentoroin, ja omaa touhuani voit tarkistaa muutamasta rojektista tältä foorumilta. En ole mikään syväosaaja mutta noilla tempuilla on vanhukset pysyneet varsin siedettävässä kunnossa. Ja minähän askartelen ulkosalla.

Vastuut ja riskit on sinulla, kunhan olen aavistuksen hengessä mukana. Lue kaikki w210 ja väyrysen ostoon liittyvät vinkit, niin alkaa homma helpottaa.
Kiitos tosi paljon avusta tuli paljon enemmän itsevarmuutta ostoon!
Barbellmaster
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: To 18.01.2018 12:02

Re: C-sarjalainen vai E-sarjalaien?

Viesti Kirjoittaja Barbellmaster »

Nastamuumio kirjoitti:
epk kirjoitti:linkin auto, näkeehän se kuvista että saa heti alkuun neliön pari laittaa peltiä. Osta yksityiseltä samanlainen muutamalla satkulla niin jotain järkeä puuhassa.
Onkos tuo Väykkyä kaupitteleva Hra Ylinen jonkin sortin jobbari? Ainakin ukko on ottanut vakuutuksen tuohon autoon vuosi sitten, eikä tuolla numerolla ole myynnissä ollut, kuin jokin Saabin "raato"? Ei mikään menestyvä yrittäjä noilla tiedoilla.

Jonkin verran toki näyttäisi väykyssä laitettavaa olevan, järki hommat ja vanhat mersut onkin sitten sellaista mitä on vaikea laittaa samaan lauseeseen, mutta paljon vähemmän järkevää ja ohuemmin kokemusta tuottavaa toimintaa tehdään myös paljon. Varmaan tuosta saisi auton, ja itselläni kun on todellisuus hämärtynyt kaikkien W210 koppasten osalta, niin näen vain pelastettavia aihioita ympäri maakuntaa.

Vakavasti ottaen kyllä tuossa saattaa riski piillä, etenkin jos tehdyt hitsaukset on tehty pain P:tä, niin ei niistäkään kummoista hyötyä ole. Pahin, jos on vain hitsattu ja mm. verhoilut on kärynneet ja muuta sellaista mitä nyt pikakorjauksilla saadaan aikaan. Lopuksi hylätty hitsaus-suoritus petetään bitumilla. Siitä on sitten hyvä jatkaa.

W202 C 180 on muuten saamarin hyvä auto.
Kaverilla on kyseinen C-malli mutta itseä kiinnostaa Eemeli sen tilavuuden takia. Ei ole niin tärkeä asia kumminkaan minulle nii olisiko varmempi ostaa vaan W202? Ja miten erotan luotettavan myyjän?
Avatar
Nauti matkasta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: La 01.07.2017 05:30

Re: C-sarjalainen vai E-sarjalaien?

Viesti Kirjoittaja Nauti matkasta »

Vanhoissa Mersuissa taitaa olla hyvä nyrkkisääntö sellainen, että hakee Saksasta. Ei siksi, että saisi halvemmalla vaan siksi, että voi jopa tuurilla löytää auton joka ei ole mätä.

Aina naurattanut, kun autoja myydään "aitona Suomiautona". Mitä helvatan positiivista siinä on, että kiesi on 10-20 vuotta ollut alttiina suomalaiselle teiden suolasuihkulle? :D
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: C-sarjalainen vai E-sarjalaien?

Viesti Kirjoittaja RH »

Barbellmaster kirjoitti:https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/9313470

ajamaan 4-5 vuotta ja sen jälkeenki myytyä?
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :clap:
Avatar
Nauti matkasta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: La 01.07.2017 05:30

Re: C-sarjalainen vai E-sarjalaien?

Viesti Kirjoittaja Nauti matkasta »

Noilla kromisilla lokarinkoristeilla saa aina yhtä "kätevästi" mädät piiloon. Ne ovat vähän kuin kuolleesta majavasta tehty tupee... sarjassamme "who do you think you're kidding"? :lol:
Avatar
Nastamuumio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 977
Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
Paikkakunta: Hämeessä pissitään

Re: C-sarjalainen vai E-sarjalaien?

Viesti Kirjoittaja Nastamuumio »

Barbellmaster kirjoitti:
Nastamuumio kirjoitti:
epk kirjoitti:linkin auto, näkeehän se...ärkeä puuhassa.
Onkos .....hyvä jatkaa.

W202 C 180 on muuten saamarin hyvä auto.
Kaverilla on kyseinen C-malli mutta itseä kiinnostaa Eemeli sen tilavuuden takia. Ei ole niin tärkeä asia kumminkaan minulle nii olisiko varmempi ostaa vaan W202? Ja miten erotan luotettavan myyjän?
C/E se on siitä kiinni mitä päätät

Hyvä huijari on siitä harmillinen otus, kun sitä ei voi tunnistaa. Muutenhan se hujaijaus ei onnistuisi. Huonon huijarin taas tunnistaa heti, joten ne on sinällään harmittomia.

a) myyjä omistaa auton = on rekisterissä oleva omistaja => ei mitään luovariketjuja
b) verot on maksettu ja katsastettu
c) autossa on vakuutus ja se on myyjän ottama ja se on ollut myyjällä jonkin aikaa. Kustannus syistä nykyään tehdään tieliikenteestä poistoja (jos autoja on useamp).
d) on edes jotain yritystä korjauksista ja huolloista
c) googleta puhelinnumero => osa myyjistä on kovia kauppamiehiä :lol: Ei ole kovin normaalia, että myydään useita autoja (veneitä, mopoja, asuntovaunuja) yhtä aikaa.
d) rehellinen myyjä esiintyy omalla nimellä ja omalla puhelinnumerolla. Itse en asioi anonyymien kanssa. Se on vain selkeämpää, kun on osoite ja nimi mikä stemmaa auton
omistajaan.
e) auto myydään yleensä siksi, että auto on rikki, on hankittu toinen kulkupeli, pihassa on riittävästi autoja (tieliikenteestä poistoja). Myyjä tietää ettei sitä saa enään
kohtuudella katsastettua. Itse myyn siksi että kyllästyn tai pihaan ei mahdu enempää.
f) Nyt on ainutlaatuinen tilaisuus vain tänään ja olen lähdössä maasta ja kaveri tuo/vie sinne tänne tai tonne. Kiire nyt heti mystisessä paikassa = kusetus. Unohda!
yleensä nähdään jossain huoltamolla, se ei ole kovin mystistä. Kaikenlainen selitys ja sössötys on pahasta, mutta älä sinäkään ryhdy myytävää vehjettä haukkumaan.
g) rahaa ojennetaan vain kauppakirjaa vastaan + luovarit + tunnistettu henkilöllisyys + koodi heti+ rungon numeron tarkastus
h) ota apuja mukaa ja käyttäkää Trafin vai vast. maksullisia palveluja, ettei tule vahingossa ostettua esim. kolariautoa. Rehti myyjä kertoo kaksikilpisyyden.
i) Etnisiä vähemmistöjä kannattaa välttää, ei siksi että ovat sellaisia vaan siksi että heillä on eri arvomaailma.
k) tee lista mitä katsot, ihan Kummeli tyyliin, jos tuntuu siltä, ettei muista kaikkea tai ei pysy homma hanskassa
l) Kunnollinen koeajo etuperin ja takaperin 0-120km/h nopeudella
m) tee tarjous missä huomiot havaitsemasi viat, kaupat syntyy tai ei synny. Asioista voi yleensä keskustella asiallisesti. Käsittääkseni nyt liikutaan sellaisissa hinnoissa, ettei ihan virheetöntä ole saatavilla.
Kirjoitit ekasta omasta autosta, kaikki ollaan joskus aloitettu. Yleensä vielä tuollaisilla vastaavilla "rotiskoilla". Ainakin 80-luvulla kaikki oli vielä pahempaa ja yleensä 90% paskaa. Niitä sitten saatana korjattiin jossain kerrostalojen takapihoilla ja kaikki maksoi suhteessa älyttömästi enemmän, kuin tänään. Siihen verrattuna nämä ysäri Mersut on huippuja.
Jos yhtää lohduttaa, niin samaan suohon vain kuin kaikki muutkin. Osalle porukasta tulee aina olemaan mahdotonta ymmärtää, että kyllä parin tonin vehkeelläkin pärjää, kun on pakko. Vastavuoroisesti voit naureskella kämmeneen, kuinka monta tonnia joku ottaa vuodessa takkiin auton arvon alenemisena.
Ainahan persaukisuuden voi naamioida mersuharrastukseksi.
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen

**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
Barbellmaster
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: To 18.01.2018 12:02

Re: C-sarjalainen vai E-sarjalaien?

Viesti Kirjoittaja Barbellmaster »

Nastamuumio kirjoitti:
Barbellmaster kirjoitti:
Nastamuumio kirjoitti:
epk kirjoitti:linkin auto, näkeehän se...ärkeä puuhassa.
Onkos .....hyvä jatkaa.

W202 C 180 on muuten saamarin hyvä auto.
Kaverilla on kyseinen C-malli mutta itseä kiinnostaa Eemeli sen tilavuuden takia. Ei ole niin tärkeä asia kumminkaan minulle nii olisiko varmempi ostaa vaan W202? Ja miten erotan luotettavan myyjän?
C/E se on siitä kiinni mitä päätät

Hyvä huijari on siitä harmillinen otus, kun sitä ei voi tunnistaa. Muutenhan se hujaijaus ei onnistuisi. Huonon huijarin taas tunnistaa heti, joten ne on sinällään harmittomia.

a) myyjä omistaa auton = on rekisterissä oleva omistaja => ei mitään luovariketjuja
b) verot on maksettu ja katsastettu
c) autossa on vakuutus ja se on myyjän ottama ja se on ollut myyjällä jonkin aikaa. Kustannus syistä nykyään tehdään tieliikenteestä poistoja (jos autoja on useamp).
d) on edes jotain yritystä korjauksista ja huolloista
c) googleta puhelinnumero => osa myyjistä on kovia kauppamiehiä :lol: Ei ole kovin normaalia, että myydään useita autoja (veneitä, mopoja, asuntovaunuja) yhtä aikaa.
d) rehellinen myyjä esiintyy omalla nimellä ja omalla puhelinnumerolla. Itse en asioi anonyymien kanssa. Se on vain selkeämpää, kun on osoite ja nimi mikä stemmaa auton
omistajaan.
e) auto myydään yleensä siksi, että auto on rikki, on hankittu toinen kulkupeli, pihassa on riittävästi autoja (tieliikenteestä poistoja). Myyjä tietää ettei sitä saa enään
kohtuudella katsastettua. Itse myyn siksi että kyllästyn tai pihaan ei mahdu enempää.
f) Nyt on ainutlaatuinen tilaisuus vain tänään ja olen lähdössä maasta ja kaveri tuo/vie sinne tänne tai tonne. Kiire nyt heti mystisessä paikassa = kusetus. Unohda!
yleensä nähdään jossain huoltamolla, se ei ole kovin mystistä. Kaikenlainen selitys ja sössötys on pahasta, mutta älä sinäkään ryhdy myytävää vehjettä haukkumaan.
g) rahaa ojennetaan vain kauppakirjaa vastaan + luovarit + tunnistettu henkilöllisyys + koodi heti+ rungon numeron tarkastus
h) ota apuja mukaa ja käyttäkää Trafin vai vast. maksullisia palveluja, ettei tule vahingossa ostettua esim. kolariautoa. Rehti myyjä kertoo kaksikilpisyyden.
i) Etnisiä vähemmistöjä kannattaa välttää, ei siksi että ovat sellaisia vaan siksi että heillä on eri arvomaailma.
k) tee lista mitä katsot, ihan Kummeli tyyliin, jos tuntuu siltä, ettei muista kaikkea tai ei pysy homma hanskassa
l) Kunnollinen koeajo etuperin ja takaperin 0-120km/h nopeudella
m) tee tarjous missä huomiot havaitsemasi viat, kaupat syntyy tai ei synny. Asioista voi yleensä keskustella asiallisesti. Käsittääkseni nyt liikutaan sellaisissa hinnoissa, ettei ihan virheetöntä ole saatavilla.
Kirjoitit ekasta omasta autosta, kaikki ollaan joskus aloitettu. Yleensä vielä tuollaisilla vastaavilla "rotiskoilla". Ainakin 80-luvulla kaikki oli vielä pahempaa ja yleensä 90% paskaa. Niitä sitten saatana korjattiin jossain kerrostalojen takapihoilla ja kaikki maksoi suhteessa älyttömästi enemmän, kuin tänään. Siihen verrattuna nämä ysäri Mersut on huippuja.
Jos yhtää lohduttaa, niin samaan suohon vain kuin kaikki muutkin. Osalle porukasta tulee aina olemaan mahdotonta ymmärtää, että kyllä parin tonin vehkeelläkin pärjää, kun on pakko. Vastavuoroisesti voit naureskella kämmeneen, kuinka monta tonnia joku ottaa vuodessa takkiin auton arvon alenemisena.
Ainahan persaukisuuden voi naamioida mersuharrastukseksi.
Kiitos vielä kerran suunnattomasta avusta tässä on parinpäivän aikana laajentanjt paljon tietämystä! Kysymällä en häviä mitään, jotan olisiko sinulla meseä myynnissä? :)
Avatar
Nastamuumio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 977
Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
Paikkakunta: Hämeessä pissitään

Re: C-sarjalainen vai E-sarjalaien?

Viesti Kirjoittaja Nastamuumio »

Ei nyt toistaiseksi;) Nyt on alkamassa W124 rojekti ja ryhdyn keräilemään roinaa.
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen

**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
Vastaa Viestiin