W203 CDI pari kysymystä ennen hankintaa

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
nittifemma
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Pe 24.02.2017 08:49

W203 CDI pari kysymystä ennen hankintaa

Viesti Kirjoittaja nittifemma »

Harkinnassa W203 CDI 200 malli automaatilla

Onko maali parempi vain Faceliftistä 4/2004 alkaen eikä esim. jo 2003 lopussa
(löysin palstalta ketjun jossa puhuttiin laadun parantuneen 2003)

Milloin dpf-pönttö tuli noihin pakolliseksi ja mistä tietää (ulkoisesti tai paperit) onko sitä autossa vaiko ei?

Onko noissa Facelift CDI koneissa vielä vanhan liiton 2-rivinen nokkaketju, joka kestää?

Tyyppiviat tomaatin johdinlevy, jouset ja suuttimet mutta onko nuissa muuta isompaa?

Paljonko ollut porukoilla keskikulutus esim. W203 2005 CDI200 Aut. mallissa?
Ilmeisimmin EGR-kannattaa poistaa ja ohjelmoida?
JepJep!
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17194
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W203 CDI pari kysymystä ennen hankintaa

Viesti Kirjoittaja dealer »

OM646 kone tulee -03 ennen faceliftiä, tunnistaa erilaisesta moottorin päällysmuovista ( ei enää ruuveilla kiinni). Sen myötä auto lämpenee paljon nopeammin kuin vanhemmalla OM611 moottorilla.
Mielestäni maalaus paranee vasta faceliftin myötä, mutta enpä ole varma.
Jakopää on sama uudemmassakin koneessa, ei huolia. Muoviset polttoaineputket jäävät pois, polttoainepumppu muuttuu paremmaksi (ei vuotovikoja)
DBF on jos ilmansuodatinkotelon takapäästä löytyy paine-eroanturi jossa 1 johtoliitin ja alhaaltapäin 2 letkua.
Kulutus pyörinee ajosta riippuen 5,5-7,0 ja 200cdi on vakiokunnossa laiska ja ikävästi ajossa moottoria kierrättävä (aut.) mutta ohjemoituna aivan erilainen...
oulaistenliikenne.fi
Vastaa Viestiin