Katoavatko dieselin hiljalleen jo

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5218
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Katoavatko dieselin hiljalleen jo

Viesti Kirjoittaja S202 »

Kai ne alkaa niitä paremmin tekemään kun meinattiin jo kieltää saksassa suurimmissa kaupungeissa ajo. Se on kyllä totta että kuorma-autot on tehty kestämään ihan toiseen malliin, 1,5-2 miljoonaa ja kaikki sähköjärjestelmät ihan eri malliin tehty. Ja joku rellun tekemä koppi sisussa, miljoona ja 15 vuotta tien päällä eikä kopissa ole pienintäkään ruostetäplää, ei sitten yhtään missään.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3031
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Re: Katoavatko dieselin hiljalleen jo

Viesti Kirjoittaja jysi »

etrade kirjoitti:4 sylinteriset dieselit, vois kyllä kieltää.
Joku romanialainen tuli ikkunan alle laskemaan rahojaan, kaiketi W212, romanian kilvissä. Rahaa riittää niin paljon, kun se laskee niitä, että on jo rouskuttanu tuos pari tuntia
Se on säästänyt neloskoneella matkakuluissa kotoa tullessa, siksi sitä rahaa riittää ja riittääi.
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Re: Katoavatko dieselin hiljalleen jo

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

RH kirjoitti:
jukka-tre kirjoitti:
RH kirjoitti:
jukka-tre kirjoitti:C -malli bensa-hybridi C350e

Teho: 280 hp
Vääntö: 600 Nm
0-100: 5,9 sek
Kulutus omassa ajossa vuoden ajalta / 35 000 km: 4,8 l/100 km

Väittäisin, että noita lukemia ei voita mikään pelkkä diesel tai bensa. Jos siis huomioidaan kokonaisuutena kulutus ja suorituskyky. Löytyy vähemmän kuluttavia ja löytyy tehokkaampia. Mutta samassa paketissa molempia ei löydy. Lisäpointtina verojen pienuus vrt. varsinkin diesel.
Kun en ihan oikeasti ole näihin vielä enempää perehtynyt, niin oliko tämä jo lataushybridi?
Juu, latausvehje on. Joka päivä kun lataa akkuun mahtuvan n. 5,8 kwh, niin vuositasolla abaut 200 Eur maksaa latingit.
Eli kulutus on siis 4,8 + n. 0.6€ = n.5,3L bensoina... Vai laskitko sen sähkön mukaan jo tuohon kulutukseen? Joka tapauksessa, sehän menee pienemmällä kuin mun kolmepyttyinen pörriäinen :D
4,8 oli pelkät bensat ja siihen tosiaan vuositasolla 200 Eur sähköt päälle. noin 5,3 siis total kulutus bensaksi laskettuna. Mutta siis vain 4,8 sitä bensaa kului :)
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Re: Katoavatko dieselin hiljalleen jo

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

Ruottissa näyttää katoavan dieselit.

No eiköhän valmistajat saa vielä jotain lisäputsareita kehiteltyä. Toki vaikeammaksi menee kaiken aikaa. Tossa on vähä semmonen homma, että ostaessa ei tiedä, saako sillä ajella. Vähä heikompi sijoitus sellanen :shock:

"Ruotsalaiset dieselautoilijat paniikissa: Dieselautojen hinnat syöksykierteessä"

http://www.iltalehti.fi/autouutiset/201 ... 6_oa.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Katoavatko dieselin hiljalleen jo

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

jukka-tre kirjoitti:Ruottissa näyttää katoavan dieselit.

No eiköhän valmistajat saa vielä jotain lisäputsareita kehiteltyä. Toki vaikeammaksi menee kaiken aikaa. Tossa on vähä semmonen homma, että ostaessa ei tiedä, saako sillä ajella. Vähä heikompi sijoitus sellanen :shock:

"Ruotsalaiset dieselautoilijat paniikissa: Dieselautojen hinnat syöksykierteessä"

http://www.iltalehti.fi/autouutiset/201 ... 6_oa.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Eipä huolta kyllä se sieltä tänne suomeenkin leviää
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17118
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Katoavatko dieselin hiljalleen jo

Viesti Kirjoittaja dealer »

S202 kirjoitti:Mistähän syystä raskaassa kalustossa nuo saastelaitteet on saatu toimimaan huomattavasti paremmin, tai niin olen ainakin ymmärtänyt? No onhan se käyttökin erilaista, parhaimmillaan moottori käy lähes vuorokauden ympäri.
Suuria vaikeuksia kusisysteemien kanssa. Koko ajan tulee uutta eikä monikaan osaa korjata kun ei ehdi oppia, osat on missä on ... yksi kone ketjussa seisoo --> koko paletti seis ---> rajut rahalliset menetykset.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Tabuli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 391
Liittynyt: To 16.10.2003 12:56
Paikkakunta: Vaasa

Re: Katoavatko dieselin hiljalleen jo

Viesti Kirjoittaja Tabuli »

dealer kirjoitti:
S202 kirjoitti:Mistähän syystä raskaassa kalustossa nuo saastelaitteet on saatu toimimaan huomattavasti paremmin, tai niin olen ainakin ymmärtänyt? No onhan se käyttökin erilaista, parhaimmillaan moottori käy lähes vuorokauden ympäri.
Suuria vaikeuksia kusisysteemien kanssa. Koko ajan tulee uutta eikä monikaan osaa korjata kun ei ehdi oppia, osat on missä on ... yksi kone ketjussa seisoo --> koko paletti seis ---> rajut rahalliset menetykset.

Entisessä työaut.. no Volvossa (ka) adblue kulutus oli pyöreä nolla kovilla pakkasilla, ilman mitään tehonalennuksia tai vikavaloja.
Monestahan nua on ruksattu pois käytöstä. Ad pois, teho-ohjelma sisään ja n.3-5l pienempi kulutus per 100km. Vuodessa kun tulee mittariin se 200tkm niin kyllä maailmanpelastuksella on hintaa!
Ja uudet euro6 kuorma-autot kuluttaa jo melkein enemmän adblueta ku ha dieseliä :lol:
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Katoavatko dieselin hiljalleen jo

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Tabuli kirjoitti:
dealer kirjoitti:
S202 kirjoitti:Mistähän syystä raskaassa kalustossa nuo saastelaitteet on saatu toimimaan huomattavasti paremmin, tai niin olen ainakin ymmärtänyt? No onhan se käyttökin erilaista, parhaimmillaan moottori käy lähes vuorokauden ympäri.
Suuria vaikeuksia kusisysteemien kanssa. Koko ajan tulee uutta eikä monikaan osaa korjata kun ei ehdi oppia, osat on missä on ... yksi kone ketjussa seisoo --> koko paletti seis ---> rajut rahalliset menetykset.

Entisessä työaut.. no Volvossa (ka) adblue kulutus oli pyöreä nolla kovilla pakkasilla, ilman mitään tehonalennuksia tai vikavaloja.
Monestahan nua on ruksattu pois käytöstä. Ad pois, teho-ohjelma sisään ja n.3-5l pienempi kulutus per 100km. Vuodessa kun tulee mittariin se 200tkm niin kyllä maailmanpelastuksella on hintaa!
Ja uudet euro6 kuorma-autot kuluttaa jo melkein enemmän adblueta ku ha dieseliä :lol:
Tuskinpa se ad blun tkeminen, jakelu, sekä niiden järjestelmien valmistuskan täysin saastetonta
on lisäsksi kun saaste systeemit tulo oli vielä ihna tehtaan jäljitäkin malleja missä oli saaste systemillä tai ilman
niin saaste systeemilä kuluttu ilman kuin se toinen eli kulutettin enemän polttoainetta että tulisi vähemmän päästöjä :roll:
kokonais päästöissä tuskin kävi näin
sama on vaikkaus tuon ad bluen kohdalla että kun päästöjä tarkastellan siitä astii materila kun hommattan jostain vinkuintiasta
nin kaikki saastutavat vaikutukset on sitä luokka mihin ei ilman sitä sytemiä valmistetavalla päästä mitenkään,
saasteet kun ei tunne mitään eu tai muita rajoja niin
kyse on lähinnä puhtaanoman tunnon ostamisesta viherpesusta ja kätevästä tavasta rahastaa


mutta tosiaan ei huolta... kyllä nuo rajoitukset suomeenkin tulee :lol:
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Holf1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: To 28.04.2016 07:41

Re: Katoavatko dieselin hiljalleen jo

Viesti Kirjoittaja Holf1 »

https://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut ... a-e-300de/" onclick="window.open(this.href);return false;


Ei taida kadota ihan heti...
BHN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: To 20.06.2013 10:14

Re: Katoavatko dieselin hiljalleen jo

Viesti Kirjoittaja BHN »

Mikäli ison dieselin kulutus on luokkaa 8l tai enemmän + dieselvero +700e (järjetön) , niin kyllä se kireä bensaturbo vie voiton.
Avatar
KaneliKansalainen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: La 17.03.2018 11:20

Re: Katoavatko dieselin hiljalleen jo

Viesti Kirjoittaja KaneliKansalainen »

Intissä Actroksen adblue annostelujärjestelmä meni tukkoon ja valitteli. Näköjään oli ohjelmoitu "Limp mode" pois käytöstä kun ei ollut vaikutusta ajoon.
Sentään ymmärretty, että kun perunan hinta nousee, niin ei paljoa ureaa mukana raahailla.
-----
UPM Biovernohan vähentää päästöjä jopa 80%, sitä kun saataisiin laajemmin käyttöön, niin dieselkoneita voidaan käyttää huomattavasti pitempään iloisin mielin. Vieläpä kotimaisesti. Saa kuitenkin nähdä, kuinka hyvin tämäkin lobataan maan rakoon...
-----
Kun 300CE mersusta levisi lambda -anturi ja tutun vastaava kone ei sitten millään saannut happiongelmia kuriin, niin sain tarpeekseni bensoista ja vaihdoin näihin puhtaisiin* riisseleihin.
En ole katunut.

*puhdas = kolme ilman käsittelyvaihetta: suodatus, ahtaminen ja voimaksi muuttaminen.
S124 300TDT -89
S124 300TDT -89 Projekti
VW Golf mkII 1.6TD -88
vanahat:
300CE sportline -92
E320T -95
Vastaa Viestiin