W203 cdi kuumetta

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
jaines
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Ma 03.10.2005 20:12

W203 cdi kuumetta

Viesti Kirjoittaja jaines »

Manuaali-laatikolla vm.03-06 olevaa pääasiassa katellu, mutta autom ois enempi tarjolla. Onko se glykolit laatikossa ongelma johonkin vuosimalliin asti ja koskeeko kaikkia moottorimalleja? Katellu 220 ja 270 malleja, kun asvaunuakin ois tarkotus nykästä välillä..vai oisko tuonki takia parempi pitäytyä manuaalien
katseluun? Paljonko noissa keskimäärin kytkin kestää?
Automaatissahan ois hyvä tietää öljynvaihdot, mutta tuontiautoissa se taitaa olla arpapeliä.
Tarjokkaat pääasiassa rullattu 400tkm kahtapuolta, tulisko muuta huomioida valinnassa? Suutin vuoto vikojahan on ollu, onko se asia kohentunut jossain vuosimallissa?
Ruoste ongelma ilmeisesti poistu faceliftissä.
Tarttisko webaston, onko noissa sähkö lisälämmitintä? Jos vaikka ollukki, mahtavatko noin vanhoissa toimia.

(Muokkaus) dealer tuolla aiemmin vinkkas, että uudempi 200n lämpenee nopeammin. Mutta mitenhän tuon 270n kanssa, siinähän
ei moottori malli ole tainnut muuttua. Onko siis uudempi 220n siltä osin mukavampi.

Tulihan siinä kysymyksiä, mutta kun niin mukavaa perehtyä kohteeseen.
200 E cdi w211 -09
230 E w124 ex
220 D w202 ex
--------------------------
"Tähdet, Tähdet, kauas ikuisuuksiin ajan taa"
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W203 cdi kuumetta

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

jaines kirjoitti:Manuaali-laatikolla vm.03-06 olevaa pääasiassa katellu, mutta autom ois enempi tarjolla. Onko se glykolit laatikossa ongelma johonkin vuosimalliin asti ja koskeeko kaikkia moottorimalleja? Katellu 220 ja 270 malleja, kun asvaunuakin ois tarkotus nykästä välillä..vai oisko tuonki takia parempi pitäytyä manuaalien
katseluun? Paljonko noissa keskimäärin kytkin kestää?
Automaatissahan ois hyvä tietää öljynvaihdot, mutta tuontiautoissa se taitaa olla arpapeliä.
Tarjokkaat pääasiassa rullattu 400tkm kahtapuolta, tulisko muuta huomioida valinnassa? Suutin vuoto vikojahan on ollu, onko se asia kohentunut jossain vuosimallissa?
Ruoste ongelma ilmeisesti poistu faceliftissä.
Tarttisko webaston, onko noissa sähkö lisälämmitintä? Jos vaikka ollukki, mahtavatko noin vanhoissa toimia.

(Muokkaus) dealer tuolla aiemmin vinkkas, että uudempi 200n lämpenee nopeammin. Mutta mitenhän tuon 270n kanssa, siinähän
ei moottori malli ole tainnut muuttua. Onko siis uudempi 220n siltä osin mukavampi.

Tulihan siinä kysymyksiä, mutta kun niin mukavaa perehtyä kohteeseen.
Jos meinaat kärryä vetää niin unohda manuaali
enemän on onkelmia pitkällä aikavälillä kaksois massa vauhtipyärän/kytkimen kanssa
kuin automaattin kanssa
laatikoöljyn sotkentuminen jäähditn nesteesen on tuon ikäisissä/ajetuissa tapahtunut ajat sitten ja sitä myöten korjattu
(jos sitä huonoa tuuria ollut että niin käy, 270 kohdalla harvinaisempaa)

olipa sitten kumpi vain niin koko autoon öljyt ja putsariti vaihdella vaikka huoltokirjassa lukisi mitä

suutimen pohjien vuoto ei ole muuttunut miksikään mutta jos kohdalle osuu ei ole iso homma kunhan teke heti kun vuoto alkaa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W203 cdi kuumetta

Viesti Kirjoittaja atlas »

Mersu ehdottomasti automaatilla ja parhaat,kestävimmät askit automaatit on mersuissa.
Oletko edes koeajanut automaatilla olevaa?
Suutin homma ei ole kallis uusia ja ei niitä jatkuvasti vaihdeta...tehdas on korjannut kiristys arvoja ja auton iän aikan varmaan kerran pitää ne vaihtaa ainakin.
Webasto olisi jees tietenkin muttakun termarit on kunnossa lämpenee ne ihan normisti....
Jäähdytin pelko häviää kun katsot jäähdyttimen merkin ja vaihdat berh vaikka valeokin on korjannut ton tyyppivikansa uudemmissa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
jaines
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Ma 03.10.2005 20:12

Re: W203 cdi kuumetta

Viesti Kirjoittaja jaines »

atlas kirjoitti:Mersu ehdottomasti automaatilla ja parhaat,kestävimmät askit automaatit on mersuissa.
Oletko edes koeajanut automaatilla olevaa?
Suutin homma ei ole kallis uusia ja ei niitä jatkuvasti vaihdeta...tehdas on korjannut kiristys arvoja ja auton iän aikan varmaan kerran pitää ne vaihtaa ainakin.
Webasto olisi jees tietenkin muttakun termarit on kunnossa lämpenee ne ihan normisti....
Jäähdytin pelko häviää kun katsot jäähdyttimen merkin ja vaihdat berh vaikka valeokin on korjannut ton tyyppivikansa uudemmissa.

Automaatti mese on ykkösautona ja jos mukavuutta aattelee, niin automaattihan se olla pitäs. Vanhan koulukunnan kasvattina aattelin kuiteski,
että vetohommissa manuaali ois kestävämpi kuin vanha automaatti. Tuota kaksoismassa vauhtipyörä hommaa en ollut ajatellu.
Onko näissä vauhtipyöriä joutunu vaihteleen? Volvossahan se raklatti jo 100km jälkeen.
200 E cdi w211 -09
230 E w124 ex
220 D w202 ex
--------------------------
"Tähdet, Tähdet, kauas ikuisuuksiin ajan taa"
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17191
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W203 cdi kuumetta

Viesti Kirjoittaja dealer »

Glykolivaivaa ei ole noissa ollut.
Kori muuttuu paremmaksi samalla kun mittarit pyöreiksi faceliftin myötä noin -04, uudempi OM646 (200 ja 220) moottori tulee hieman aiemmin noin -03 ja sen myötä nopeampi lämpeneminen. Uudemman moottorin tunnistaa esim. yksiosaisesta suojamuovista.
Suutintiivisteet voutaa samlla tapaa iästä riippumatta, mutta ne on pieniä vaivoja. Viitosen osat ja puolen tunnin työ per suutin. Toki sitten jos on ajettu pitkään tiiviste vuotaen voi mennä suutinkin uusiksi ja muutenkin niitä joutua vaihtamaan, mutta samapa se kaikissa tuon ikäisissä cdi-moottoreissa.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
jaines
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Ma 03.10.2005 20:12

Re: W203 cdi kuumetta

Viesti Kirjoittaja jaines »

dealer kirjoitti:Glykolivaivaa ei ole noissa ollut.
Kori muuttuu paremmaksi samalla kun mittarit pyöreiksi faceliftin myötä noin -04, uudempi OM646 (200 ja 220) moottori tulee hieman aiemmin noin -03 ja sen myötä nopeampi lämpeneminen. Uudemman moottorin tunnistaa esim. yksiosaisesta suojamuovista.
Suutintiivisteet voutaa samlla tapaa iästä riippumatta, mutta ne on pieniä vaivoja. Viitosen osat ja puolen tunnin työ per suutin. Toki sitten jos on ajettu pitkään tiiviste vuotaen voi mennä suutinkin uusiksi ja muutenkin niitä joutua vaihtamaan, mutta samapa se kaikissa tuon ikäisissä cdi-moottoreissa.

Eli se on noin, että 270 lämpee hitaammin. Et kaima ottanut kantaa, kummi lujempi veto hommissa? Käykö automaatti liian kuumana helteisessä suomen kesässä, kun taakkaa takana liki 1500kg?
200 E cdi w211 -09
230 E w124 ex
220 D w202 ex
--------------------------
"Tähdet, Tähdet, kauas ikuisuuksiin ajan taa"
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17191
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W203 cdi kuumetta

Viesti Kirjoittaja dealer »

En ole tullut koskaan ajatelleeksi miten 270 lämpenee, mutta taitaa olla aina 203:ssa 270 moottori OM612 josta voisi olettaa että hitaammin lämpenee.
En ole kuullut valituksia kummankaan laatikon hajoamisista vaununvedossa, toki huoltohistoria on olennainen automaatin osalta muutenkin. En usko että vaihteistonkaan osalta olisi lämpöongelmia.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W203 cdi kuumetta

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

jaines kirjoitti:
dealer kirjoitti:Glykolivaivaa ei ole noissa ollut.
Kori muuttuu paremmaksi samalla kun mittarit pyöreiksi faceliftin myötä noin -04, uudempi OM646 (200 ja 220) moottori tulee hieman aiemmin noin -03 ja sen myötä nopeampi lämpeneminen. Uudemman moottorin tunnistaa esim. yksiosaisesta suojamuovista.
Suutintiivisteet voutaa samlla tapaa iästä riippumatta, mutta ne on pieniä vaivoja. Viitosen osat ja puolen tunnin työ per suutin. Toki sitten jos on ajettu pitkään tiiviste vuotaen voi mennä suutinkin uusiksi ja muutenkin niitä joutua vaihtamaan, mutta samapa se kaikissa tuon ikäisissä cdi-moottoreissa.

Eli se on noin, että 270 lämpee hitaammin. Et kaima ottanut kantaa, kummi lujempi veto hommissa? Käykö automaatti liian kuumana helteisessä suomen kesässä, kun taakkaa takana liki 1500kg?
Ei käy kunhan on kunnossa eikä käy edesä vaikka kävisi jossain etelämpän
siinä kohdin kun alkaa lämpenemään liikaa niin manuallissa kytkinkin jo alkaa haisemaan

lisäksi jos styroksi laatikkoa vetelle jatkuvast vaikkpa välimeren puolella niin on helppo laittaa lisä jäähdytys
ja kurvaamalla vaik nim dealer luo homma hoituu oikeen helposti
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
jaines
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Ma 03.10.2005 20:12

Re: W203 cdi kuumetta

Viesti Kirjoittaja jaines »

Kyllähän tässä sitte täytyy uskaltaa automattejaki katella, kun ammattimiehet niin vakuuttaa.
200 E cdi w211 -09
230 E w124 ex
220 D w202 ex
--------------------------
"Tähdet, Tähdet, kauas ikuisuuksiin ajan taa"
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W203 cdi kuumetta

Viesti Kirjoittaja atlas »

Jows jäähdyttäjä on kunnossa ei laatikkoöljyn lämpötila ole sen suurempi ajatko miamissa vai Suomen oloissa.
Muutenkin tehdaskin suunnittelee autot niin että ne toimisivat joka olosuhteissa ympäri maailman.
Ainut auto muuten mihin ei saa vetokoukkua eikä saa laittaakaan on toyotan prius hybrid.
Täällä oli muuten juttua kun joku veteli styroksia keskieuroopan jyrkillä vuorilla...siinä oli enemmän moottorin kuumentumisen kanssa ongelmia kuin askin,
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: W203 cdi kuumetta

Viesti Kirjoittaja AK47 »

atlas kirjoitti:Jows jäähdyttäjä on kunnossa ei laatikkoöljyn lämpötila ole sen suurempi ajatko miamissa vai Suomen oloissa.
Muutenkin tehdaskin suunnittelee autot niin että ne toimisivat joka olosuhteissa ympäri maailman.
Ainut auto muuten mihin ei saa vetokoukkua eikä saa laittaakaan on toyotan prius hybrid.
Täällä oli muuten juttua kun joku veteli styroksia keskieuroopan jyrkillä vuorilla...siinä oli enemmän moottorin kuumentumisen kanssa ongelmia kuin askin,
Mersuissa vetokoukkua ei saa AMG-malleihin ja esim ABC-alustaisiin kuten kaikki S600 ovat. Tokihan voi laittaa mutta valmistaja kieltää. Ja mihin ihmeeseen sitä koukkua tarvii kuussatkussa tai AMG malleissa?

Mulla on ollu tässä 39-39.5 kuumetta ja aika levoton olo sängyssä pyöriessä muttei tullut mieleenkään 203 dieselinä ja koukulla... Tauteja on siis erilaisia.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W203 cdi kuumetta

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

AK47 kirjoitti:
atlas kirjoitti:Jows jäähdyttäjä on kunnossa ei laatikkoöljyn lämpötila ole sen suurempi ajatko miamissa vai Suomen oloissa.
Muutenkin tehdaskin suunnittelee autot niin että ne toimisivat joka olosuhteissa ympäri maailman.
Ainut auto muuten mihin ei saa vetokoukkua eikä saa laittaakaan on toyotan prius hybrid.
Täällä oli muuten juttua kun joku veteli styroksia keskieuroopan jyrkillä vuorilla...siinä oli enemmän moottorin kuumentumisen kanssa ongelmia kuin askin,
Mersuissa vetokoukkua ei saa AMG-malleihin ja esim ABC-alustaisiin kuten kaikki S600 ovat. Tokihan voi laittaa mutta valmistaja kieltää. Ja mihin ihmeeseen sitä koukkua tarvii kuussatkussa tai AMG malleissa?

Mulla on ollu tässä 39-39.5 kuumetta ja aika levoton olo sängyssä pyöriessä muttei tullut mieleenkään 203 dieselinä ja koukulla... Tauteja on siis erilaisia.

bajerin mutteri viritelmisäkin on jotain eco malleja mihin valmistaja "kieltää" koukun
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Anzzu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 569
Liittynyt: Ke 08.06.2016 17:44

Re: W203 cdi kuumetta

Viesti Kirjoittaja Anzzu »

AK47 kirjoitti: 203 dieselinä ja koukulla... Tauteja on siis erilaisia.
Täältä löytyy.. ja vielä manuaalina :lol:
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: W203 cdi kuumetta

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Anzzu kirjoitti:
AK47 kirjoitti: 203 dieselinä ja koukulla... Tauteja on siis erilaisia.
Täältä löytyy.. ja vielä manuaalina :lol:
Manuaali, kangaspenkki ja veivilasit... Eikä missään tapauksessa ilmastointia :D

Kai se AMG osalta on imagokysymys. ABC alustan osalta sen toimintaa ei liene rakennettu vedettävälle laitteelle suunnittelulähtökohdistakaan katsottuna, ehkä siinäkin enempi imagokysymys. Oishan alustan ohjaukseen voinut laittaa tiedon että nyt perässä romua.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Anzzu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 569
Liittynyt: Ke 08.06.2016 17:44

Re: W203 cdi kuumetta

Viesti Kirjoittaja Anzzu »

Kangaspenkit kyllä, mutta sentään automaatti-ilmastointi, kattoluukku ja bi-xenon 8) .
Ketjun aloittajalle en kyllä suosittele manuaalia. Yks huonoimmista/"epämääräisin" manuaali mitä ajanu. Jossain Daihatsussa tais olla vielä huonompi ns. kauha muusikattilassa.
Avatar
jaines
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Ma 03.10.2005 20:12

Re: W203 cdi kuumetta

Viesti Kirjoittaja jaines »

Anzzu kirjoitti:Kangaspenkit kyllä, mutta sentään automaatti-ilmastointi, kattoluukku ja bi-xenon 8) .
Ketjun aloittajalle en kyllä suosittele manuaalia. Yks huonoimmista/"epämääräisin" manuaali mitä ajanu. Jossain Daihatsussa tais olla vielä huonompi ns. kauha muusikattilassa.
Empä ole manuaalilla ajanu. Katsetta kääntäny automaatteihin..mutta aika epävarmaa huoltotiedot. Tuontiautoja, onkohan laatikkoöljyjä vaihettu ku vasta suomessa ja kmlukemat on mitä on. Itse oon vaihattanu ykköspirssiin 60tkm välein ja huuhtelemalla.
Jos samoilla öljyillä onki rullattu 200-300tkm...voiko luottaa vaikka pehmeästi vaihtelee vai onko uskottavat huoltotiedot ehttomat? Mitä ennakko merkkejä antaa tulevista ongelmista?
Mistä alkaen sähkönen huoltokirja?
200 E cdi w211 -09
230 E w124 ex
220 D w202 ex
--------------------------
"Tähdet, Tähdet, kauas ikuisuuksiin ajan taa"
Vastaa Viestiin