Vikaa mä metsästän

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Meke
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Su 11.03.2018 12:32

Vikaa mä metsästän

Viesti Kirjoittaja Meke »

Nyt kaivataan apua alkaa motivaatio hiipua. Talvi tullut, ollut eikä loppua näy. C220 cdi (w203) ei lähde käymää edes nolla kelillä. Suuttimet vuoti ne uusittiin lompakko kiitti eikä vieläkään edes lupaa. Hehkut uusittu edellisen omistajan toimesta pari vuotta sitten, mutta hehkun valo ei pala niin että hehkuttais kunnolla kylmillä keleillä se ikäänkuin välähtää. Hehkuttaako nämä vain kun valo palaa taulussa vai hehkuttaako se vielä valon sammumisen jälkeen (kuullut villiä huhua että näin olisi). Hehkun valon pitäisi vilkkua jos hehkut olisi entiset tai voiko olla huonot/marketin halvimmat ja paskimmat hehkut taikka hehkunrele vikana. Mutta jos pitää lohkossa vartin niin heti lähtee ei tosin hyvin koska vartti mutta kuitenkin. Kiitän vastauksista etukäteen.
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6256
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Vikaa mä metsästän

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Hehkun valo syttyy käynnistyksen jälkeen jos tunnistaa viallisen hehkun tai releen/ohjainboksin. Sitä ohjainboksia ei tarkistettu/vaihdettu? Auto saattaa kyllä 'jälkihehkuttaa' käynnistyksen jälkeen mutta valolla se ei sitä näytä. Onko hehkuvalon pääläoloaikaan merkitystä onko auto ollut lämmityksessä tai ei? Voisi olla joku lämpöanturivika, pitäisi katella livenä mitä lämpöjä auto näkee.

Toisaalta vika ei ole suoraan hehkuissa, koska nämä moottorit lähtevät kyllä pikkukylmässä komeasti käyntiin ilman hehkujakin. Lämmitys apuna yleensä suuntaa edelleen vikaan polttoaineen vuodoissa. Kokeile lämmittää erikseen ruiskuja tai sitten korkeapainepumppua vaikka tehokkaalla hiustenkuivaajalla (jossei uskalla oikeeta heat gunia käyttää).
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Vikaa mä metsästän

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Meke kirjoitti:Nyt kaivataan apua alkaa motivaatio hiipua. Talvi tullut, ollut eikä loppua näy. C220 cdi (w203) ei lähde käymää edes nolla kelillä. Suuttimet vuoti ne uusittiin lompakko kiitti eikä vieläkään edes lupaa. Hehkut uusittu edellisen omistajan toimesta pari vuotta sitten, mutta hehkun valo ei pala niin että hehkuttais kunnolla kylmillä keleillä se ikäänkuin välähtää. Hehkuttaako nämä vain kun valo palaa taulussa vai hehkuttaako se vielä valon sammumisen jälkeen (kuullut villiä huhua että näin olisi). Hehkun valon pitäisi vilkkua jos hehkut olisi entiset tai voiko olla huonot/marketin halvimmat ja paskimmat hehkut taikka hehkunrele vikana. Mutta jos pitää lohkossa vartin niin heti lähtee ei tosin hyvin koska vartti mutta kuitenkin. Kiitän vastauksista etukäteen.


Pikku pakkasilla ei hehkuta kovin montaa sekunttia(ei ole tarvetta)
hehkun valo ei yleensä vilku jos hehkuissa on vikaa(ei ole klonks konsernin tuote)
yleensä jos hekuissa vikaa valo sytyy uudellen käynistynisen jälkeen ja samuu jonkun ajan kuluttua,
kun kone on kuuma(yli60c) ei hehkuta

(ja taas näitä joutuu kysymään... alkaa taas motivaatio vastaillun palstalla loppumaan :roll: )
kuten nim MiHe tuossa mainitsi niin käynisty pikku pakasilla vaikka ilman hehkuja
(sekin edelyttä että rele on ehjä ainkin sen verran että ei ole oikosulussa) ja lähtee vielä yli -30c paksessakin kolmella ehjällä hehkulla
kun valo samuu ja kääntää avaimesta

tarkistanut niistä vaihdetuista nyt käytössä olevista suutimista paluuvuodon
näkyykö siirto putkissa ilmaa(oletettan että on sen ikäinen missä ne on)

oireet sopii suoraan liian isoon suotiimien paluuvuotoon



Auton vuosi malli ja onko manuali vai automatti?

(ja taas näitä joutuu kysymään... alkaa taas motivaatio vastaillun palstalla loppumaan :roll: )

E: myös niiden muovisten siirto putkien päät vuotaa välillä ilmaa letkun ja pään välistä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Meke
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Su 11.03.2018 12:32

Viesti Kirjoittaja Meke »

Vm 03 ja automaatti.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re:

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Meke kirjoitti:Vm 03 ja automaatti.
tarkista TCU:un öljyn taso(ei men hukkan vaikka ei sillä kuntoon tulis)

kun on tuon ikäinen(muuttui ruiskutus painen ja sitä myöten muutakin) niin voi olla kummalla vaan polttoaine systemillä
jos on 611 konellan

niin tuon näköinen ja on niitä ilmaa vuotavia muoviputkia orinkulpoita
https://www.ebay.co.uk/itm/MERCEDES-C-C ... SwjytajDON" onclick="window.open(this.href);return false;

jos taas on jo 646 koneella niin tuon näköinen, välillä hajoilee pumppun vierässä näkyviä määrän säätimiä mitä voi koitta lämmittämällä tutkia
https://www.ebay.co.uk/itm/MERCEDES-C-C ... 2090820143" onclick="window.open(this.href);return false;

samoin kannatta tarkistaa primmako siirto pumppu jos ei ja konen lämmitys autta niin koitta lämmittä etusamia

nopein(kustannus tehokain) tapa jos mitään ei heti kohta selviä on pistää auto *:rin piuhan kun tilanne on pällä ja katsoa mitä siellä tapahtuu
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17143
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Vikaa mä metsästän

Viesti Kirjoittaja dealer »

Hehkuja ei tarvitse nollakelillä miettiä. Nouseeko railpaine ? Ellei nouse jostain vuotaa tai painetta ei tuoteta riittävästi.
Tarkista ensimmäiseksi railpaineensäätimen tiivisteet. Se murikka joka on jakoputkessa tuulilasin puoleisessa päässä, kahdella TX8 ruuvilla kiinni.
oulaistenliikenne.fi
Vastaa Viestiin