SL 3.5 r107 Ostaminen

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
ranis
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Su 19.02.2012 09:11

SL 3.5 r107 Ostaminen

Viesti Kirjoittaja ranis »

Mitä paikkoja tälläisestä pitäisi osata katsoa liityen varsinkin ruostekohtiin. Auto on vuosimallia -72
Avatar
Tiffany Twisted
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: To 28.05.2015 18:08

Re: SL 3.5 r107 Ostaminen

Viesti Kirjoittaja Tiffany Twisted »

107 korin ruostumisesta on keskustelua palstalla vaikka millä mitalla. Samoin netistä löytyy aiheesta kuvien kanssa ja ilman. Auton huonoin ominaisuus on sen ruostumisherkkyys. Jos auto on eurooppalainen ja läpikäymätön, niin luulen että ruostetta löytyy vaikka mistä. Californian yksilö on hyvällä onnella saattanut säästyä pahimmalta ruostumiselta.
Katso nyt ainakin aluksi mattojen alle, lokasuojat, oven alareunat, ajovalojen ympärys ja takakontti. Lisäksi sadevesi on usein maatuneiden lehtien, kasvien siemenien ym. veden ulosvirtausaukkojen tukkiman mönjän kanssa jäänyt tuulilasin edessä oleviin koteloihin pyörimään, ja jälki on kauheaa. Osia saa, mutta teettää työtä eikä ole halpaa. Osta paras minkä löydät. Se on hinnasta riippumatta halvin, koska näitä autoja korjatessa lompakko aukaistaan aina setelipuolelta.
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1594
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Re: SL 3.5 r107 Ostaminen

Viesti Kirjoittaja Matti R »

Tiffany Twisted kirjoitti:107 korin ruostumisesta on keskustelua palstalla vaikka millä mitalla. Samoin netistä löytyy aiheesta kuvien kanssa ja ilman. Auton huonoin ominaisuus on sen ruostumisherkkyys. Jos auto on eurooppalainen ja läpikäymätön, niin luulen että ruostetta löytyy vaikka mistä. Californian yksilö on hyvällä onnella saattanut säästyä pahimmalta ruostumiselta.
Katso nyt ainakin aluksi mattojen alle, lokasuojat, oven alareunat, ajovalojen ympärys ja takakontti. Lisäksi sadevesi on usein maatuneiden lehtien, kasvien siemenien ym. veden ulosvirtausaukkojen tukkiman mönjän kanssa jäänyt tuulilasin edessä oleviin koteloihin pyörimään, ja jälki on kauheaa. Osia saa, mutta teettää työtä eikä ole halpaa. Osta paras minkä löydät. Se on hinnasta riippumatta halvin, koska näitä autoja korjatessa lompakko aukaistaan aina setelipuolelta.
Komppaan edellistä kirjoitusta. Noin vanhassa autossa ruostetta voi olla ihan missä vaan, varsinkin Euroopassa olleista. Lämppärin puhaltimen kotelo on työläs korjata. Kannattaa ottaa se kansi pois ja lampun kanssa tutkia kotelon kunto.
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
ranis
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Su 19.02.2012 09:11

Re: SL 3.5 r107 Ostaminen

Viesti Kirjoittaja ranis »

Rupesi tuntumaan siltä että unohdan kyseisen auton hankinnan. Sen verran pelottavaa tekstiä edelliset kirjoitukset
Avatar
Tiffany Twisted
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: To 28.05.2015 18:08

Re: SL 3.5 r107 Ostaminen

Viesti Kirjoittaja Tiffany Twisted »

En tiedä, millainen on se kyseinen yksilö, jota olet katsellut, mutta 107 korinen Mersu on hieno auto. Ja hyviä ja järkeviä kohdeyksilöitä on. Jos sen yhden -72 yksilön perusteella hylkää koko ajatuksen, niin se on harmi.
Lähtoasetelma, joka rajasi tarkastelun ruosteeseen, oli vähän suppea. Auto on paljon muuta kuin ruosteongelma.
BHN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: To 20.06.2013 10:14

Re: SL 3.5 r107 Ostaminen

Viesti Kirjoittaja BHN »

Oldtimers osiossa lisää aiheesta, mutta tosiaan moni kauniskin on aivan ruosteessa pinnan alta. Syystäkin hyvät läpikäydyt yksilöt maksaa 20-30ke
Osat ovat kalliit ja kaikkia tarvittavia peltiosia ei edes saa. Kontti ja lattia nähtävä verhoilun alta. Ja jos tuulilasin reunassa on kuplaa se on aivan mätä kromilistojen alta.
Myös USA autoissa jotka olleet rannikolla.
Vastaa Viestiin