7G-DCT- vaihteiston käyttö?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Halsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: Ti 29.04.2014 14:09

7G-DCT- vaihteiston käyttö?

Viesti Kirjoittaja Halsu »

Miten liikennevaloissa seisottaessa olisi meneteltävä häiriöiden välttämiseksi
a) Painetaan jarrua hieman enemmän, jolloin HOLD tulee käyttöön ja teksti tauluun, luistaako kytkimet tässä ja hieman on vetoa? Laatikko lämpenee?
b) Painetaan jarrua sen verran, että pysyy paikallaan, vaikutelmana on vetäminen koko ajan. ? Laatikko lämpenee?
c) Pidetään jarrulla paikallaan ja siirretään vapaalle (D) ja keltaisen syttyessä vaihde päälle? Säästää levyjä ja öljyä, rasittaako siirtomekanismeja?
d) Ohitetaan em. mietteet ja annetaan start/stop- toiminnon olla käytössä?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 7G-DCT- vaihteiston käyttö?

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Halsu kirjoitti:Miten liikennevaloissa seisottaessa olisi meneteltävä häiriöiden välttämiseksi
a) Painetaan jarrua hieman enemmän, jolloin HOLD tulee käyttöön ja teksti tauluun, luistaako kytkimet tässä ja hieman on vetoa? Laatikko lämpenee?
b) Painetaan jarrua sen verran, että pysyy paikallaan, vaikutelmana on vetäminen koko ajan. ? Laatikko lämpenee?
c) Pidetään jarrulla paikallaan ja siirretään vapaalle (D) ja keltaisen syttyessä vaihde päälle? Säästää levyjä ja öljyä, rasittaako siirtomekanismeja?
d) Ohitetaan em. mietteet ja annetaan start/stop- toiminnon olla käytössä?
mikä vaan noista
a,b,d
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Halsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: Ti 29.04.2014 14:09

Re: 7G-DCT- vaihteiston käyttö?

Viesti Kirjoittaja Halsu »

Näitä miettinyt, kun vaihteen siirto pois P- asennosta hytkäyttää autoa säännöllisen epäsäännöllisesti. Onko kytkinlevyt vastakkain jousella vai öljynpaineella?
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13189
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: 7G-DCT- vaihteiston käyttö?

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Halsu kirjoitti:Näitä miettinyt, kun vaihteen siirto pois P- asennosta hytkäyttää autoa säännöllisen epäsäännöllisesti. Onko kytkinlevyt vastakkain jousella vai öljynpaineella?
Öljynpaineellahan kytkin suljetaan vaikka eipä sillä taida olla merkitystä vaikka kytkettäisiin jousivoimalla ja avattaisiin öljynpaineella?
DCT clutch.JPG
Halsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: Ti 29.04.2014 14:09

Re: 7G-DCT- vaihteiston käyttö?

Viesti Kirjoittaja Halsu »

Myös vapaalta ajoasentoon laitettaessa saattaa auto hytkähtää, mutta kytkentä- (öljyn) painetta ei silloin pitäisi olla. Öljynpaine taitaa tulla epäsäännöllisellä nopeudella?
Jos näin niin ohjelmisto vai öljy "päivitettävä"?

Vaihteistoöljy lienee MB236.21. (MB180 B A). Löytyykö noille viskositeettiarvoja?
Viimeksi muokannut Halsu, To 21.02.2019 21:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ruuvimeisseli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: Ma 26.03.2018 16:38

Re: 7G-DCT- vaihteiston käyttö?

Viesti Kirjoittaja Ruuvimeisseli »

Tyhjä
Viimeksi muokannut Ruuvimeisseli, Ma 28.05.2018 21:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Mariini
Mersumies
Mersumies
Viestit: 770
Liittynyt: Pe 09.07.2004 19:54
Paikkakunta: Länsirannikko

Re: 7G-DCT- vaihteiston käyttö?

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Mikä tahansa kaksoiskytkin, on sitten kuiva tai märkä niin yksi ainoa muistisääntö: Älä luistata! Täällä suomen liikenteessä ei nyt niin paljon useimmiten tule ruuhkassa ryömimistä, että siitä tulis ongelma, mutta jos auto ryömii ykköselläkin nopeammin kuin liikenne mataa, pysäytä. Paina ihan kunnolla jarru pohjaan, tällöin kytkimet aukeaa. Jos hissuttelet ja ryömit jarrua vasten, kytkin luistaa. Anna mennä tyhjäkäynnillä eteenpäin ja sitten *stop,* toista niin monta kertaa kunnes alkaa liikenne vetämään. Se on vähän kulmikasta oikein tukkoisissa paikoissa, mutta...

Se on kuitenkin manuaalilaatikko. (Jossa on kaksi automatisoitua kytkintä) Sama kuin luistattaisit keppilaatikolla ajaessa kytkintä, ei hyvä tapa. (Kun ryömit) VW DSG ja Ford Powershift kuivilla kytkimillä on tehny paljon hallaa muuten hyvälle kontruktiolle.
Tiedät paikan, kokeile
Vastaa Viestiin