Morjensta taas pöytään, semmonen jujun juttu olisi että tuli tilattua tommonen lämpöanturikytkin, jonka tarkoitus on aloittaa puhaltamaan 85Celsiusasteessa, ja jäähdyttää 80:neen asteeseen. Mitenkä onko haitta vaikutusta jos autossa on 87Celsiuksen termostaatti. Joutuuko flekti pyörimään koko ajan ja näin jotkut osat rasittuu, vai tapahtuuko jotain muuta jos puhallin yrittää pitää lämmöt alle 87Celsiusta millon termostaatti ei kerkeäisi aukeamaan.
Ollut ongelmaa että kaupunkiajossa lämmöt nousee noin 105Celsiusta ja puhallin ei kytkeydy kun kovasti painamalla ja vääntämällä anturia moottorin etuosassa. Kiitos ja kuittaus.
W201 Termostaatti ja puhallin.
Re: W201 Termostaatti ja puhallin.
Eikö kukkaan osais sanoa?
Re: W201 Termostaatti ja puhallin.
Periaatteessa termostaatin pitäisi aueta ensin ja säädellä vedenlämpötilaa veden virtauksen avulla. Sähköflekti lyö yleensä puhalluksen päälle, jos termostaatin säätö ei riitä. Itse laittaisin 87-asteisen termostaatin kanssa puhaltimen käynnistymään noin 90-92 asteen korvilla. Mersun alkuperäinen säätö käynnistää flektin bensa-autoissa noin 100 asteen lämpötilassa. Tämä koskee vakiokuntoista konetta normaaliajossa, virivehkeissä voidaan käyttää säädettävää sähköflektin käynnistämistä 75-80 asteessa, jopa sen alle.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: W201 Termostaatti ja puhallin.
Niinhän se on, harmivaan sinänsä kun ei löydy anturia kun vaan jotka käynnistyy 85astetta tai sen 100astetta.