Lähti moottoritiellä tehot autosta ja ei muuta kuin tien sivuun. Korjaus ja matkaan pästiin pienen pähkäilyn jälkeen. Muoviholkki kaasuvaijerin päästä oli antautunut.
Nyt sitten uusi paikoilleen mutta kone ei tahdo pysyä käynnissä. Lähtee käyntiin ja käy voimakkaasti täristen. Kierrokset n. 500-700. Saattaaa sammuakin välillä. Ottaa kierroksia normaalisti.
Onko siinä nyyt joku muukin vaijerissa ollut osa, mikä on voinut hajota?
w124 230E ruiskuvikaa, ei pysy tyhjäkäyntiä
w124 230E ruiskuvikaa, ei pysy tyhjäkäyntiä
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut Ere866, Pe 08.06.2018 11:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: w124 230E kaasuvaijer poksi ja tyhjäkäynti röpöttää
Taisi vika löytyä. Jäähdytinesteen lämpöanturi,otin irti ja käynti tasaantui (ei siltikään täydellinen) mutta kun liittimen kiinnitti takaisin, auto sammui heti. Huomenna ostamaan varaosaa ja seurataan miten käy.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: w124 230E kaasuvaijer poksi ja tyhjäkäynti röpöttää
Otit anturin johdon irti ja ruisku meni mekaaniselle ja tällöin pelaa eli autossasi on sähköinen ruiskun vika jossakin...en usko että tossa anturissa on mitään vikaa vaan vika muualla.
Tutki alipaine letkut ja kaukalo ensiksi.
Tutki alipaine letkut ja kaukalo ensiksi.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w124 230E kaasuvaijer poksi ja tyhjäkäynti röpöttää
Jep,olit oikeassa.
Vaihdoin uuden anturin ja kytkin kiinni - kone sammuu edelleen heti.
Tarkoitatko kaukalolla määräjakajakn ympäristöä? Letkut näyttää olevan ok joka puolella.
Vaihdoin uuden anturin ja kytkin kiinni - kone sammuu edelleen heti.
Tarkoitatko kaukalolla määräjakajakn ympäristöä? Letkut näyttää olevan ok joka puolella.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5679
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: w124 230E kaasuvaijer poksi ja tyhjäkäynti röpöttää
atlas taitaa tarkottaa sitä "kumipussia" mikä on ilmanmäärän mittarin allaEre866 kirjoitti:Jep,olit oikeassa.
Vaihdoin uuden anturin ja kytkin kiinni - kone sammuu edelleen heti.
Tarkoitatko kaukalolla määräjakajakn ympäristöä? Letkut näyttää olevan ok joka puolella.
Re: w124 230E ruiskuvikaa, ei pysy tyhjäkäyntiä
Ahaa. Tarkistetaan.
Toinen juttu: termostaatin kannessa on toinen, kaksinapainen anturi. Irroitin sen liittimen ja käynnistin koneen. Tässä tilanteessa siis kumpikaan anturi ei ollut kiinnitettynä.
Kone kävi suht normaalisti, ja kun liittimen laittoi kiinni, ei ollut vaikutusta tyhjäkäyntiin. Eli voisikohan se toinen anturi olla sökö.
Toinen juttu: termostaatin kannessa on toinen, kaksinapainen anturi. Irroitin sen liittimen ja käynnistin koneen. Tässä tilanteessa siis kumpikaan anturi ei ollut kiinnitettynä.
Kone kävi suht normaalisti, ja kun liittimen laittoi kiinni, ei ollut vaikutusta tyhjäkäyntiin. Eli voisikohan se toinen anturi olla sökö.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: w124 230E ruiskuvikaa, ei pysy tyhjäkäyntiä
Ei perhana, henkimaailman juttuja. Näinhän ne asentajat sanoo.
Vääntelin vähän johtosarjaa ja painelin noita kumiletkuja auki/irti/kiinni. Käytin pari liitintä irti ja puhaltelin niihin. Kytkin lämpötilaanturin kiinni, eli siis vanhan osan.
Säädin kaasuvaijerin orkkisasenton ja löin käyntiin.Kävi ilman ongelmia, pysyi omillaan käynnissä, otti kierroksia ja pelasi pienen koeajolenkin ongelmitta. Lämmöt nousi normaaliksi ja tyhjäkäynti normaalia.
Taisi olla se surullisen kuuluisa johtosarja joka pätkii. Ihmettelin vain kun vika ilmeni juuri sen vaijerin muovin haoamisen yhteydessä. Olisiko siten tärinä aiheuttanut sopivasti ongelman.
Seuraavaa stoppia odotellessa.
Vääntelin vähän johtosarjaa ja painelin noita kumiletkuja auki/irti/kiinni. Käytin pari liitintä irti ja puhaltelin niihin. Kytkin lämpötilaanturin kiinni, eli siis vanhan osan.
Säädin kaasuvaijerin orkkisasenton ja löin käyntiin.Kävi ilman ongelmia, pysyi omillaan käynnissä, otti kierroksia ja pelasi pienen koeajolenkin ongelmitta. Lämmöt nousi normaaliksi ja tyhjäkäynti normaalia.
Taisi olla se surullisen kuuluisa johtosarja joka pätkii. Ihmettelin vain kun vika ilmeni juuri sen vaijerin muovin haoamisen yhteydessä. Olisiko siten tärinä aiheuttanut sopivasti ongelman.
Seuraavaa stoppia odotellessa.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975