Autokuume iskee näköjään neljän vuoden välein.
Nykyinen auto on W212 E350 4matic bensakoneella vuodelta 2009, kilometrejä mittarissa 85t ja lisää tulee vuosittain n. 13t. Auto on ollut tähän saakka yllättävänkin huoleton eikä siinä ole ilmennyt mitään teknisiä seikkoja, joiden perusteella auto olisi syytä vaihtaa.
Auto on kohta kymmenen vuotta vanha. Erityisesti V6-nelivedon alustan nivelten jaksaminen arveluttaa täällä PK-seudun suoloissa ja töyssyissä. Samoin distronic, kaistavahdit, ILS-xenonit ynnä muut saattavat ikääntyessään tehdä tenän (?)
Vaihtohyvitys on mielestäni vielä ihan kohdallaan. Kiikarissa olisi uusikorinen W213.
Kannattaisiko vaihtaa tuoreempaan “hyvän sään aikana”, vaikka nykyinen auto on edelleen täydessä tikissä?
Täällä aikaisempaa tarinaa ko. autosta, fiilikset edelleen aivan samat: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&t=171912
W212 - tuoreempaan vai ei?
W212 - tuoreempaan vai ei?
e-class
Re: W212 - tuoreempaan vai ei?
Kaivelin netistä tietoa W212 luotettavuudesta ja yllättävän vähävikaiseksi sitä on kehuttu.
Tässä on yksi aika hyvä yhteenveto aiheesta, taitaa olla englanniksi käännetty venäläinen saitti:
https://intrucks.com/spare-parts/weak-p ... h-mileage/
Koeajoin W213 220d - ja E200 T (bensa) -mallit ja kumpikin on moottoriltaan hieman eri tavalla karkean oloinen. E200:n moottori on myös korvautumassa kokonaan uudemmalla versiolla.
Omalta osaltani jään odottelemaan uusia hybridimalleja, joissa on myyjän mukaan uudet bensakoneet ja akuston kapasiteetti kaksinkertaistuu. Ajojärjestelmät ovat myös menneet sen verran paljon eteenpäin että vaihdon hetki lähestyy.
Tässä on yksi aika hyvä yhteenveto aiheesta, taitaa olla englanniksi käännetty venäläinen saitti:
https://intrucks.com/spare-parts/weak-p ... h-mileage/
Koeajoin W213 220d - ja E200 T (bensa) -mallit ja kumpikin on moottoriltaan hieman eri tavalla karkean oloinen. E200:n moottori on myös korvautumassa kokonaan uudemmalla versiolla.
Omalta osaltani jään odottelemaan uusia hybridimalleja, joissa on myyjän mukaan uudet bensakoneet ja akuston kapasiteetti kaksinkertaistuu. Ajojärjestelmät ovat myös menneet sen verran paljon eteenpäin että vaihdon hetki lähestyy.
e-class
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1318
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: W212 - tuoreempaan vai ei?
Aika hyvin summasit sen, mitä nyt on tapahtunut/tapahtumassa. Ja samassa vaiheessa itsekin, käyttis 2015 & 70 tkm joten hätäinen vaihtaisi jo uuteen, mutta nyt kannattaa odottaa vielä sen aikaa, että tulee upouudet mallit eikä vaan faceliftatut.tähtisumu kirjoitti:Omalta osaltani jään odottelemaan uusia hybridimalleja, joissa on myyjän mukaan uudet bensakoneet ja akuston kapasiteetti kaksinkertaistuu. Ajojärjestelmät ovat myös menneet sen verran paljon eteenpäin että vaihdon hetki lähestyy.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: W212 - tuoreempaan vai ei?
Päivitetään tätä välillä…
Olen aikani kuluksi seurannut nettiauton tarjontaa ja W213 mersuja on tarjolla ihan mukavasti (nyt n. 150 kpl). Olen vain niin “kasvanut kiinni” tuohon distroniciin, etten ole kiinnostunut autoista joissa sitä ei ole. Jäljelle jää alle 20 mahdollista vaihtoehtoa. Ja sisustuksen pitää olla vaalea. Lopulta jäljelle jää 5 vaihtoehtoa, kaksi mallia 220d ja kolme mallia 350d. Kaikki ovat käytettyinäkin sen hintaisia että saan samaan rahaan Veholta uuden 220d:n haluamillani varusteilla ja väreillä.
350d olisi varmasti makoisa, mutta OM642 on elinkaarensa päässä. Koeteltu moottorityyppi, mutta jääkö käteen NOx -mustapekka?
220d on puolestaan tuoretta tekniikkaa ja luultavasti pitää hintansa seuraavat viisi vuotta paremmin. Mutta kestääkö se nikottelematta taajama-alueen pätkäajoa?
Ensi vuoden Suomen tuontiohjelman W213 plug-in hybridit tulevat ilmeisesti kaikki dieselkoneella.
Olen aikani kuluksi seurannut nettiauton tarjontaa ja W213 mersuja on tarjolla ihan mukavasti (nyt n. 150 kpl). Olen vain niin “kasvanut kiinni” tuohon distroniciin, etten ole kiinnostunut autoista joissa sitä ei ole. Jäljelle jää alle 20 mahdollista vaihtoehtoa. Ja sisustuksen pitää olla vaalea. Lopulta jäljelle jää 5 vaihtoehtoa, kaksi mallia 220d ja kolme mallia 350d. Kaikki ovat käytettyinäkin sen hintaisia että saan samaan rahaan Veholta uuden 220d:n haluamillani varusteilla ja väreillä.
350d olisi varmasti makoisa, mutta OM642 on elinkaarensa päässä. Koeteltu moottorityyppi, mutta jääkö käteen NOx -mustapekka?
220d on puolestaan tuoretta tekniikkaa ja luultavasti pitää hintansa seuraavat viisi vuotta paremmin. Mutta kestääkö se nikottelematta taajama-alueen pätkäajoa?
Ensi vuoden Suomen tuontiohjelman W213 plug-in hybridit tulevat ilmeisesti kaikki dieselkoneella.
e-class