W123 Diiselin öljynlauhdutin, vakio vai lisävaruste?
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
W123 Diiselin öljynlauhdutin, vakio vai lisävaruste?
Uolevissa on moottoriöljynlauhdutin. Jokainen tuttava on ihmetellyt sitä. Kuuluuko se vakiovarusteisiin 300D:ssä vai onko tilattu erikseen. Vai olisko se vakio vain Ruotsissa (Auto on Ruotsin tuontia)?
Onko muilla?
Onko muilla?
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Ainakin näissä on/oli öljynjäähdytin:
1972 W115 220D
1975 W115 240D
1979 W123 240TD
1984 W123 200D
ja vielä parissa varaosa 200D/220D/240D W115:ssa.
Siitä en tiedä, onko vakio. Ainakin olen aina niin luullut.
1972 W115 220D
1975 W115 240D
1979 W123 240TD
1984 W123 200D
ja vielä parissa varaosa 200D/220D/240D W115:ssa.
Siitä en tiedä, onko vakio. Ainakin olen aina niin luullut.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
hmm..
80 ja 88 hv 300D koneissa on öljynlauhduttimet. -82 200D koneessa ei ollut. Pystäreistä löytyy kummastakin lauhduttimet. Arvatkaapa onko joku joskus luullut 300D:tä tosi tehokkaaksi peliksi, kun löytyy öljynlauhdutin ja levyjarrut takaa?..
w115,123,124,126,210 yms.
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Re: hmm..
Kai siitä jäähdyttimestä on hyötyä, jos esim. vetää painavaa vaunua tms???jarski kirjoitti:80 ja 88 hv 300D koneissa on öljynlauhduttimet. -82 200D koneessa ei ollut. Pystäreistä löytyy kummastakin lauhduttimet. Arvatkaapa onko joku joskus luullut 300D:tä tosi tehokkaaksi peliksi, kun löytyy öljynlauhdutin ja levyjarrut takaa?..
Joku heitti jo epäilyn, että ensimmäinen omistaja olis ollut hevosmies ja sen takia tilannut tuon jäähdyttimen
Niin ja kai se pidentää öljyn käyttöikää....
- Henri Junkkala
- Perustaja
- Viestit: 1290
- Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:07
- Paikkakunta: Pitkäjärvi
- Viesti:
W124 öljynlauhdutin
Jännä ettei 124sessa ole 300D:ssä öljynlauhdutinta. Vaihteistolle tulee hassu pikku putki tekemään mutkan syylärin edessä mutta moottorille ei mitään.
H
H
2009 Mercedes-Benz Atego 816 robottivaihteistolla ja ilmajousilla
2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, superturboprojekti työn alla
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build
EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne
"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"
Re: W124 öljynlauhdutin
Öö.. tekemään pikku mutkan syylärin edessä..... Eikös automaatissa se kuuluisi tehdä mutkan siellä alasäiliön sisällä. Jos tekee vain mutkan ulkopuolella niin joku on säästänyt ja vaihtanut manuaaliin kuuluvan syylärin siihen joka on toki halvempi, mutta hiukan kyseenalainen järjestely.Henri Junkkala kirjoitti:Jännä ettei 124sessa ole 300D:ssä öljynlauhdutinta. Vaihteistolle tulee hassu pikku putki tekemään mutkan syylärin edessä mutta moottorille ei mitään.
H
Re: W124 öljynlauhdutin
Alasäiliö? Tarkennas nyt hiukan ilmaisua. Itselläkinkin on bensakone+automaattiyhdistelmässä automaatin öljynjäähdytin juuri tuollainen "lenkki", joka kiertää syylärin ja maskinritilän välissä.Jone M kirjoitti:Öö.. tekemään pikku mutkan syylärin edessä..... Eikös automaatissa se kuuluisi tehdä mutkan siellä alasäiliön sisällä. Jos tekee vain mutkan ulkopuolella niin joku on säästänyt ja vaihtanut manuaaliin kuuluvan syylärin siihen joka on toki halvempi, mutta hiukan kyseenalainen järjestely.
Millainen teillä on automaatin jäähdytin?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Re: W124 öljynlauhdutin
Alasäiliö? Tarkennas nyt hiukan ilmaisua. Itselläkinkin on bensakone+automaattiyhdistelmässä automaatin öljynjäähdytin juuri tuollainen "lenkki", joka kiertää syylärin ja maskinritilän välissä.
Millainen teillä on automaatin jäähdytin?[/quote]
Ainakin W116 ja W123 kalustossa automaatin jäähdyttimessä on osa kennoston alaosasta varattu ihan automaattiöljyn jäähdytykseen. Jäähdyttmessä on siis liitännät automaatin öljyletkuille. M123+automaatti yhdistelmässä jäähdytin on vieläpä normaalia suurempi. Sen voi kyllä korvata normaalilla automaatti+öljynjäähdytin -mallilla.
Millainen teillä on automaatin jäähdytin?[/quote]
Ainakin W116 ja W123 kalustossa automaatin jäähdyttimessä on osa kennoston alaosasta varattu ihan automaattiöljyn jäähdytykseen. Jäähdyttmessä on siis liitännät automaatin öljyletkuille. M123+automaatti yhdistelmässä jäähdytin on vieläpä normaalia suurempi. Sen voi kyllä korvata normaalilla automaatti+öljynjäähdytin -mallilla.
Koneella on koneen tahti
Re: W124 öljynlauhdutin
Ainakin W116 ja W123 kalustossa automaatin jäähdyttimessä on osa kennoston alaosasta varattu ihan automaattiöljyn jäähdytykseen. Jäähdyttmessä on siis liitännät automaatin öljyletkuille. M123+automaatti yhdistelmässä jäähdytin on vieläpä normaalia suurempi. Sen voi kyllä korvata normaalilla automaatti+öljynjäähdytin -mallilla.[/quote]Aku P kirjoitti:Alasäiliö? Tarkennas nyt hiukan ilmaisua. Itselläkinkin on bensakone+automaattiyhdistelmässä automaatin öljynjäähdytin juuri tuollainen "lenkki", joka kiertää syylärin ja maskinritilän välissä.
Millainen teillä on automaatin jäähdytin?
Juuri näin tarkoitin paitti että tarkoitan termillä "alasäiliö" juuri tätä Timo K:n "kennoston alaosaa".
Jäähdytinhän rakentuu karkeasti ottaen kolmesta osasta: 1. Yläsäiliö, jossa monasti myöskin jäähdytinjärjestelmän painekorkki sijaitsee ja josta lähtee letku moottorin yläkertaan (termostaatille). 2. Kenno jossa ovat "jäähdytysrivat" ja jossa neste kiertää. 3. Alasäiliö jonne tulee letku alempaa koneesta, ja jossa yleensä sijaitsee automaattivaihteistoöljyn jäähdytin.
em. pätee siis "pystymallin" jäähdyttimiin joissa säiliöt ovat toinen ylhäällä ja toinen alhaalla. toinen versio on ns."makaava malli jossa säiliöt ovat sivuilla. Jenkit suosivat tätä mallia.
Edit: kirijotusvireitä
Viimeksi muokannut Jone M, Pe 22.08.2003 15:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Aha. Pitääkin iltasella syynätä, onko syylärin alaosassa oikein automaagiöljylle oma looshinsa. Mie kun vaan luulin, että se ohut putkenmutka on yksinään vastuussa siitä, ettei lootan öljyt liikaa kuumene.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
vielä
Kyllä mullakin Aku 4-maticissa joku lenkura menee siellä maskin ja syylärin välissä, mutta muistelisin että se on ilmastoinnin kanssa tekemisissä tai jotain. Täytyy tarkistaa kun meen kotiin. 126: ssa taas ei ole mitään lenkuraa. Muttei kyllä kylmäkompuraakaan. Molemmissa kyllä takuuvarmasti VAIHTEISTOöljyn jäähdytys tapahtuu siellä alasäiliössä. Voihan toki olla että oljyä käytetään ensin pieni vilvoituslenkki siellä etupuolella, ennenkuin viedään jäähdyttimen sisälle.
Ja jos en ihan väärin ole ymmärtänyt, tällä jäähdyttimen sisällä käytöllä on myöskin päinvastainen tarkoitus. Pakkasilla laatikon öljyt saadaan nopeammin käyttölämpöiseksi kun öljy käväisee siellä jäädytysnesteessä mutkan.
Sitten OT perjantaikysymys:
Jos kerran jäähdytinneste on JÄÄHDYTINnestettä, niin niin miten ihmeessä se voi LÄMMITTÄÄ auton sisäpuolelta.
ehe ehe, kohta kaljakaupan kautta kotiin ja lämmittämään vaikkapa saunaa...sähköllä.
Edit: asiavirhe, kiireessä tulee kämmäiltyä
Ja jos en ihan väärin ole ymmärtänyt, tällä jäähdyttimen sisällä käytöllä on myöskin päinvastainen tarkoitus. Pakkasilla laatikon öljyt saadaan nopeammin käyttölämpöiseksi kun öljy käväisee siellä jäädytysnesteessä mutkan.
Sitten OT perjantaikysymys:
Jos kerran jäähdytinneste on JÄÄHDYTINnestettä, niin niin miten ihmeessä se voi LÄMMITTÄÄ auton sisäpuolelta.
ehe ehe, kohta kaljakaupan kautta kotiin ja lämmittämään vaikkapa saunaa...sähköllä.
Edit: asiavirhe, kiireessä tulee kämmäiltyä
Viimeksi muokannut Jone M, Pe 22.08.2003 15:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: vielä
Tällainen käsitys myös täällä- 107 ja 126 ilmastoinnin putki kiertää monta mutkaa jäähdyttimen edessä. Muistelisin joko 107:ssa tai 126:ssa oljynjäähdyttimien olevan varsinaisen jäähdyttimen oikeassa päässä erillisenä kennona- muistankos väärin?Jone M kirjoitti:Kyllä mullakin Aku 4-maticissa joku lenkura menee siellä maskin ja syylärin välissä, mutta muistelisin että se on ilmastoinnin kanssa tekemisissä tai jotain.
Unelmilla on tapana toteutua...
Re: vielä
Top, top, ettei mene nyt vaan automaatin ja moottoriöljyn jäähdytykset jo sekaisin.juuso kirjoitti: Tällainen käsitys myös täällä- 107 ja 126 ilmastoinnin putki kiertää monta mutkaa jäähdyttimen edessä. Muistelisin joko 107:ssa tai 126:ssa oljynjäähdyttimien olevan varsinaisen jäähdyttimen oikeassa päässä erillisenä kennona- muistankos väärin?
W123:ssa automaatin öljyn jäähdytys on Kaima K:n kuvailemana syylärin alaosassa.
W116:ssani moottoriöljyn jäähdytys on erillinen yksikkö syylärin oikealla puolella edestäpäin katsottuna.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: vielä
Nöössipoikana kyselen juuri siksi teiltä asiantuntijoiltaTimo L. kirjoitti: Top, top, ettei mene nyt vaan automaatin ja moottoriöljyn jäähdytykset jo sekaisin.
W116:ssani moottoriöljyn jäähdytys on erillinen yksikkö syylärin oikealla puolella edestäpäin katsottuna.
Ymmärsin/ luulin, että 107:ssa/ 126:ssa olisi moottoriöyjyn jäähdytys siellä päässä olevalla erillisellä jäähdyttimellä- kuittasitko tämän käsityksen nyt oikeaksi vai vääräksi?
Eri malleissahan hommat toimivat tietty erilailla- ei tämä minun kommenttini liittynyt tietty Aku.P:n alkuperäiseen aiheeseen, mutta näillä ketjuillahan on tapana vähän elää- joskus menee enemmänkin sivuun kuin mallisarjojen verran
Unelmilla on tapana toteutua...
Re: vielä
Juu, ihan oikeassa olit, selvensin vaan, ettei nyt sekoiteta eri jäähdyttimiä .juuso kirjoitti: Ymmärsin/ luulin, että 107:ssa/ 126:ssa olisi moottoriöyjyn jäähdytys siellä päässä olevalla erillisellä jäähdyttimellä- kuittasitko tämän käsityksen nyt oikeaksi vai vääräksi?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Tämä on kyllä yksi sekavimpia ketjuja mitä on vähän aikaan nähty -- ja kun vielä Jonen näppäilyvirhe ehdittiin korjata, niin tässä muista enää ollenkaan että mitä sitä piti vastata...
Haen kohta tuon oman autoni korjaamolta, ja sittenpä tutkin oitis mikä on homman nimi.
Mitä tulee mallisarjojen elämiseen, totta on. Ostin tarvikkeena tuohon 4Maticiin etukallistuksenvakaajan kumit, hintaan ~20 euroa. Luvattiin, että kyllä sopivat. Ja paskat -- ei sinnepäinkään, eli Veho-tilaukseksi meni, eikä hintaankaan tullut lisää kuin 205 euroa. Että sikäli
Haen kohta tuon oman autoni korjaamolta, ja sittenpä tutkin oitis mikä on homman nimi.
Mitä tulee mallisarjojen elämiseen, totta on. Ostin tarvikkeena tuohon 4Maticiin etukallistuksenvakaajan kumit, hintaan ~20 euroa. Luvattiin, että kyllä sopivat. Ja paskat -- ei sinnepäinkään, eli Veho-tilaukseksi meni, eikä hintaankaan tullut lisää kuin 205 euroa. Että sikäli
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Re: vielä
Klar- kiitos kuittauksesta. Näyttääpi sitten kuitenkin, että 107, 116 ja 126 on periaatteeltaan samanlaisia.Timo L. kirjoitti: Juu, ihan oikeassa olit, selvensin vaan, ettei nyt sekoiteta eri jäähdyttimiä .
Unelmilla on tapana toteutua...
Re: W124 öljynlauhdutin
Hóla!Jone M kirjoitti:Öö.. tekemään pikku mutkan syylärin edessä..... Eikös automaatissa se kuuluisi tehdä mutkan siellä alasäiliön sisällä. Jos tekee vain mutkan ulkopuolella niin joku on säästänyt ja vaihtanut manuaaliin kuuluvan syylärin siihen joka on toki halvempi, mutta hiukan kyseenalainen järjestely.Henri Junkkala kirjoitti:Jännä ettei 124sessa ole 300D:ssä öljynlauhdutinta. Vaihteistolle tulee hassu pikku putki tekemään mutkan syylärin edessä mutta moottorille ei mitään.
H
Onko sille laatikon lauhduttimelle oma "termostaattinsa" vai liittyykö tuo kaikissa 124:ssa sittenkään laatikkoon, tuo lenkki.
Ei muuten, mutta menin äsken uteliaana eläimenä tökkäämään sormella tuota "kiehkuraa", ja hämmästyksekseni se oli noin 20 km ajon jälkeen ihan viileä, eli en uskoisi siellä lootaöljyn kiertävän.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
- Henri Junkkala
- Perustaja
- Viestit: 1290
- Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:07
- Paikkakunta: Pitkäjärvi
- Viesti:
Tarkistin asian
Alkoi kaivertamaan asia niin että kävin pitämässä tupakin mittaisen tauon ja tsiigailin samalla konepellin alle.
Eli tosiaan vaihteisto viilenee syylärin alaosalla - putket & letkut tulevat tiiviisti koneen viertä kummaltakin puolen - ja se mysteerinen metalliputkenpätkä joka tekee kierroksen syylärin edessä on OHJAUSTEHOSTIMEN öljyn viilennin; öljy kiertää pumpulta simpukalle ja simpukasta sen putken kautta kiertäen takaisin säiliöön.
Ja edelleenkään moottoriöljy ei poistu koneen sisältä missään vaiheessa kiertoa.
Äkkiseltään luulisi että moottoriöljy siellä kovemmalla rasituksella on kuin ohjaustehostimen ATF mutta kai sen ovat herrat insinöörit tarkkaan miettineet.
Pitääkin taas äkäiseen lisätä öljyä ja hommata jossakin vaiheessa uudet letkut kun pikku hiljaa tihkuttaa säiliötä tyhjiin - juuri tammikuussa lisäsin ja nyt lakkasi eilen tehostamasta kun hörppäsi tyhjää...
On muuten jumalattoman raskas ohjaus tehostamattomana; jopa villen tehostamaton 409 80-luvun alusta tuntuu täydelläkin kuormalla tosi kevyeltä ajettavalta verrattuna 124seen. Täydessä vauhdissakin saa hartiavoimin vääntää...
H
Eli tosiaan vaihteisto viilenee syylärin alaosalla - putket & letkut tulevat tiiviisti koneen viertä kummaltakin puolen - ja se mysteerinen metalliputkenpätkä joka tekee kierroksen syylärin edessä on OHJAUSTEHOSTIMEN öljyn viilennin; öljy kiertää pumpulta simpukalle ja simpukasta sen putken kautta kiertäen takaisin säiliöön.
Ja edelleenkään moottoriöljy ei poistu koneen sisältä missään vaiheessa kiertoa.
Äkkiseltään luulisi että moottoriöljy siellä kovemmalla rasituksella on kuin ohjaustehostimen ATF mutta kai sen ovat herrat insinöörit tarkkaan miettineet.
Pitääkin taas äkäiseen lisätä öljyä ja hommata jossakin vaiheessa uudet letkut kun pikku hiljaa tihkuttaa säiliötä tyhjiin - juuri tammikuussa lisäsin ja nyt lakkasi eilen tehostamasta kun hörppäsi tyhjää...
On muuten jumalattoman raskas ohjaus tehostamattomana; jopa villen tehostamaton 409 80-luvun alusta tuntuu täydelläkin kuormalla tosi kevyeltä ajettavalta verrattuna 124seen. Täydessä vauhdissakin saa hartiavoimin vääntää...
H
2009 Mercedes-Benz Atego 816 robottivaihteistolla ja ilmajousilla
2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, superturboprojekti työn alla
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build
EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne
"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"
Re: Tarkistin asian
Tuo on muuten taivahan tosi. Itsekin luulin sen olevan automaattiöljyn jäähdytin ja kun eilen katteltiin tuota 300CE:n konehuonetta, tuli tuo kierukka puheeksi. Velipoika väitti kivenkovaan siinä virtaavan automaatin öljyä. Kysyin siltä että oletko nyt ihan satavarma, koska jäähdyttimen päähän tulee selvästi kaksi öljyputkea maatilta.Henri Junkkala kirjoitti:Eli tosiaan vaihteisto viilenee syylärin alaosalla - putket & letkut tulevat tiiviisti koneen viertä kummaltakin puolen - ja se mysteerinen metalliputkenpätkä joka tekee kierroksen syylärin edessä on OHJAUSTEHOSTIMEN öljyn viilennin; öljy kiertää pumpulta simpukalle ja simpukasta sen putken kautta kiertäen takaisin säiliöön.
Siinä taas hyvä esimerkki, miksei mutu-tietoa kannata esittää yleisenä totuutena.
Ja joka ei usko...
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Jep joo
Tiesinkin ennestään että tuo putki on tehostimen, aikoinaan luulin sitä tomaatin jäähdyttimeksi mutta tutkimisen jälkeen tosiasiat selvisivät.
Onkon esim. M103:ssa öljynlauhdutin, 300 Turbodieselissä ainakin sellainen löytyy...
Onkon esim. M103:ssa öljynlauhdutin, 300 Turbodieselissä ainakin sellainen löytyy...
Tässä joskus väitin pokalla, että 1984 w123 200D:ssä olisi se öljynjäähdytin. Tänään tuli todettua, että eipä olekaan...
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial