Mahdollisesti uusi mersukuski. MB E280 CDI kiikarissa

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ma 01.10.2018 20:15
ViestiLähetetty: Ti 02.10.2018 13:58
Kiikarissa on siis tällä hetkellä otsikossa mainittu kulkine.
E280 CDI. Vuosimallia 08, ja ajettu 220tkm. Automaatti.
Varusteista en aivan kaikkea vielä tiedä, mutta esim kuskin penkki sähköllä, ja hierontatoiminnolla. Ilmajousitus, comand, vai onko se command?

Autoa on huollettu ja pidetty todella hyvin. Siihen on vaihdettu turboa, taakse ilmajouset, kesällä vaihdelaatikon öljyt, peräöljyt, ja tehty huolto.
Ei tiedossa olevia vikoja. Olen ollut myös ollut tuon kyydissä pidemmän rupeaman, enkä havainnut autosta mitään ylimääräisiä ääniä, nykimisiä tjms.

Olen koittanut googletella mahdollisia ja tiedossa olevia yleisiä vikoja sekä heikkouksia.
Tuleeko teillä mieleen vielä jotain erityistä, mihin kannattaisi kiinnittää huomionsa.

Miten kokisitte hintapolitiikan. Nettiautosta löytyy vastaavia hintahaitarilla 9-17t€.
Nettiauton työkalu/autonhinnoittelu kertoili, että keskihinta olisi noin 12800€, nettiauton kautta myydyissä.

Kehuja, haukkuja, ja katsotaan olenko tuleva Mersukuski. :)


Mersumies
Mersumies
Viestit: 925
Liittynyt: Pe 02.05.2003 14:40
Paikkakunta: Savonlinna
ViestiLähetetty: Ti 02.10.2018 14:39
Jakoketju ja kurahaaran öljyvuodot tuossa koneessa ne isoimmat ja yleisimmät rahareiät, jotka on edessä jos ei ole tehty. Mutta kun kerran tekee, niin kestää loppuiän. Airmatic on hieno laite, mutta touhutonni ei saa räjäyttää budjettia jos jotain lojahtaa.

Softaamalla muuttuu mielettömästi käytös, alkuperäisenä vähän nuhainen, kun on väkisin kuristettu malli.
W251 R 280 CDI
S124 E 280
entisiä mersuja: V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ma 01.10.2018 20:15
ViestiLähetetty: Ti 02.10.2018 14:43
luokyio kirjoitti:Jakoketju ja kurahaaran öljyvuodot tuossa koneessa ne isoimmat ja yleisimmät rahareiät, jotka on edessä jos ei ole tehty. Mutta kun kerran tekee, niin kestää loppuiän. Airmatic on hieno laite, mutta touhutonni ei saa räjäyttää budjettia jos jotain lojahtaa.

Softaamalla muuttuu mielettömästi käytös, alkuperäisenä vähän nuhainen, kun on väkisin kuristettu malli.


Omistaja sanoi, että jakoketjun vaihto olisi 500tkm edessä vasta.
Kurahaara? :)

Taakse on ilmajouset juuri laitettu uusiksi.

Tuosta nuhaisuudesta lueskelinkin. Jos tuo pihalle päätyisi, kyllä siihen täytyy käydä softa hakemassa tottakai. :)

Mersumies
Mersumies
Viestit: 925
Liittynyt: Pe 02.05.2003 14:40
Paikkakunta: Savonlinna
ViestiLähetetty: Ti 02.10.2018 14:45
Ei kestä jakoketju puolta milliä tässä koneessa. 250 tkm nurkilla taitaa olla aika yleisesti venynyt liikaa kuten omassanikin.

Kurahaara eli vuotaa siellä V-laaksossa öljynlauhduttimesta, purattaa puoli konetta.
W251 R 280 CDI
S124 E 280
entisiä mersuja: V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ma 01.10.2018 20:15
ViestiLähetetty: Ti 02.10.2018 15:21
luokyio kirjoitti:Ei kestä jakoketju puolta milliä tässä koneessa. 250 tkm nurkilla taitaa olla aika yleisesti venynyt liikaa kuten omassanikin.

Kurahaara eli vuotaa siellä V-laaksossa öljynlauhduttimesta, purattaa puoli konetta.


Kuulostaapa mukavalta. Onko jakoketjun kunnontarkkailuun mitään hyvää keinoa, tai tuon kurahaaran kunnon tarkistamiseen.....

Mersumies
Mersumies
Viestit: 925
Liittynyt: Pe 02.05.2003 14:40
Paikkakunta: Savonlinna
ViestiLähetetty: Ti 02.10.2018 16:54
Kiristimen näkee öljykorkista, öljyvuodon näkee joko edestä tai takaa altapäin. Pistä hakuun om642 jakoketju ja öljyvuoto / kurahaara niin löytyy loputtomasti juttua.
W251 R 280 CDI
S124 E 280
entisiä mersuja: V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11782
Liittynyt: Pe 04.04.2003 14:13
Paikkakunta: 02
ViestiLähetetty: Ti 02.10.2018 19:04
listaan vielä päälle pakosarjat (ja ettei vain olis jo menossa kun turbo vaihdettu) . Laatikon tcu, näihinkään ei touhu tonni per vikakohde riitä.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ma 01.10.2018 20:15
ViestiLähetetty: Ti 02.10.2018 20:22
Alkaa kuulostamaan sen verta pahalta, että taidan kulkea talven julkisilla, fillarilla, taksilla ym, ja kesällä taas prätkällä. :D
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3879
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa
ViestiLähetetty: Ti 02.10.2018 20:32
fillarilla voi ketjut katketa ja rattaat kuluu niitä joutuu vaihtelemaan, jarruvaijerit jäätää talvella, kävellen voi liukastua ja murtaa ranteen, prätkällä törmääminen kaikkeen hiirtä suurempaan voi aiheuttaa tieltäsuistumisen, taksilain myötä taksin odotusaika voi olla huomattavan pitkä ja siellä yllättävän monessa pirssissä on sama kone jossa nuo ylläolevat viat... kyllä niitä huonoja puolia löytyy...
W219 320CDI -07
W220 320CDI -01
W210 270CDI -01

Ex: W211 320CDI -04
Avatar
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11782
Liittynyt: Pe 04.04.2003 14:13
Paikkakunta: 02
ViestiLähetetty: Ti 02.10.2018 20:37
Juur näin :D jos jotain maksaakin korjata niin onpa muuten kyyditkin ja kulkupuoli yhtä messevät ! Rokolla alle ja huoletta harmaan arjen läpi jos hirvittää
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 139
Liittynyt: Pe 22.11.2013 22:58
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ti 02.10.2018 22:46
Niin, se ei ole budjettiauto. Yllämainitut seikat huomioon ottaen kuitenkin luotettavimmasta päästä, kun mietitään tuon tasoisia ja ikäisiä.
W220 320 CDI -03
S212 220CDI Avantgarde 7G-Tronic -12
ex: W208 320 Elegance -00

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ma 01.10.2018 20:15
ViestiLähetetty: Ke 03.10.2018 15:58
Heh. Käytetyt autot, tai autot yleensäkkin ovat sellaisia joissa yleensä palaa rahaa. Jos ei ole tavan autodiileri. :)
Tarkoitus olisi kuitenkin löytää fiksu ja jollain tapaa taloudellisesti kestävä ratkaisu.
Kaikissa autoissahan on se vaara, että jotain losahtaa. Mutta tyhmyyttähän se olisi, jos ei sitä vaaraa koittaisi pienentää mahdollisimman paljon. Vaikka rahaa olisi säkeittäin.

Tänään ehdin ajamaan autolla parikymmentäkilometriä. Onhan se aika mukavuuspainoitteinen peli. Ajometeliä ei pahemmin sisään kuulu. Moottorin äänet jonkin verran. Hieman laiskahkolta se tuntui, mutta kun kytki jousituksen sport 2 asentoon, ja laatikon s asentoon, tuli selkeästi lisää puhtia ja räväkkyyttä. Mutta silti edelleen, aika laimeahko. Tosin lähinnähän tämä olisikin sellaista herrasmiesmäistä lipumista varten. :)
Harmikseni koeajo vain jäi nyt lyhyeksi, kun toisaalta juuri sopivasti takaa loppui palat. Takana oli kuskin puolella palaa jälkellä pari milliä, ja olisiko jotenkin osittain lohjennut, kun teki levyn ylälaitaan 5mm uraa.
No toisaalta sinne menee nyt täysin uudet levyt ja palat eli yksi huoltokohde vähemmän. Tosin levyt ja palat eivät nyt muutenkaan paljoa kustantaisi. :)

Koeajo jatkuu muutaman päivän päästä, kun uudet osat on asenneltu.
Jarruongelman lisäksi en ole havainnut muuta epäilyttävää.........

Mersumies
Mersumies
Viestit: 925
Liittynyt: Pe 02.05.2003 14:40
Paikkakunta: Savonlinna
ViestiLähetetty: Ke 03.10.2018 16:15
Vaikka tuossa tullut säikyteltyä, mutta hyviä vehkeitä ne on kunnossa ollessaan. Viimeisillä rahoillaan ei vaan kannata ostaa.
W251 R 280 CDI
S124 E 280
entisiä mersuja: V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 181
Liittynyt: To 20.06.2013 09:14
ViestiLähetetty: To 04.10.2018 10:50
Petsku73 kirjoitti:Kiikarissa on siis tällä hetkellä otsikossa mainittu kulkine.


Miten kokisitte hintapolitiikan. Nettiautosta löytyy vastaavia hintahaitarilla 9-17t€.
Nettiauton työkalu/autonhinnoittelu kertoili, että keskihinta olisi noin 12800€, nettiauton kautta myydyissä.



Kova hinta. W211:siä saa muutamalla tonnilla jos ottaa pre faceliftin ja enemmän ajetun. Tavis ei erota faceliftatusta.
Hintahaitari on kyllä melkoinen w211:sissä. Mitenhän ne kalliimmasta päästä menee kaupaksi kun helposti 15ke halvemmalla saa samannäköistä vm03-05

eikä näistä softaamallakaan kuuraketteja tule, vaikka moni niin antaa ymmärtää. Massaa on sen verran paljon ja automaatti vie aina jonkin verran terävyyttä.
CLS 55 amg-05, W107 450SL -77, W211 E220cdi -04, +pari muuta merkkiä

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1508
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
ViestiLähetetty: To 04.10.2018 15:14
Eikös tuossa 280 cdi versiossa ole hitupönttökin harmina?

Ja sitten vielä sohaisu ampiaispesään: softaamalla saa pilattua auton kuin auton...

Osta siis hyvin huollettu 200cdi tai 220cdi, varmista, että ei ole softailtu ja anna olla vakiona, niin kestää pitkään ja kulut pysyy kohtuullisina, tai ainakin niin kohtuullisena kuin vanhassa dieselissä nyt voi pysyä. Näissähän se"dieselverokin" on suht iso kustannus.(juu,on suhteellinen käsite)

Yleensä auto joka on kallis ostaa uutena, on myös kallis pitää vanhana.
Perheessä:
W208 CLK 320 -99
S 212 E 200 CDI -11
C126 500 SEC-89
ex
W211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
"Tahto voittaa järjen"

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ma 01.10.2018 20:15
ViestiLähetetty: To 04.10.2018 20:51
BHN kirjoitti:
Petsku73 kirjoitti:Kiikarissa on siis tällä hetkellä otsikossa mainittu kulkine.


Miten kokisitte hintapolitiikan. Nettiautosta löytyy vastaavia hintahaitarilla 9-17t€.
Nettiauton työkalu/autonhinnoittelu kertoili, että keskihinta olisi noin 12800€, nettiauton kautta myydyissä.



Kova hinta. W211:siä saa muutamalla tonnilla jos ottaa pre faceliftin ja enemmän ajetun. Tavis ei erota faceliftatusta.
Hintahaitari on kyllä melkoinen w211:sissä. Mitenhän ne kalliimmasta päästä menee kaupaksi kun helposti 15ke halvemmalla saa samannäköistä vm03-05

eikä näistä softaamallakaan kuuraketteja tule, vaikka moni niin antaa ymmärtää. Massaa on sen verran paljon ja automaatti vie aina jonkin verran terävyyttä.


En toki ole tuollaisia hintoja makselemassa. Kartoitan vain hieman että mitä autosta kannattaisi maksaa, niin että minimoi hävikit.

Ei sitä ehkä rakettia enää niin kaipailekkaan. Leppoisa meno on ihan pop. Toki on mukavaa kun jerkkua on piilossa jos tarve tulee.....

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ma 01.10.2018 20:15
ViestiLähetetty: To 04.10.2018 20:55
tahtoomersun kirjoitti:Eikös tuossa 280 cdi versiossa ole hitupönttökin harmina?

Ja sitten vielä sohaisu ampiaispesään: softaamalla saa pilattua auton kuin auton...

Osta siis hyvin huollettu 200cdi tai 220cdi, varmista, että ei ole softailtu ja anna olla vakiona, niin kestää pitkään ja kulut pysyy kohtuullisina, tai ainakin niin kohtuullisena kuin vanhassa dieselissä nyt voi pysyä. Näissähän se"dieselverokin" on suht iso kustannus.(juu,on suhteellinen käsite)

Yleensä auto joka on kallis ostaa uutena, on myös kallis pitää vanhana.


Taitaa siinä hitupönttökin olla. Jos softaukseen innostun sen viemään, niin toki dpf ja egr samalla olisi hyvä hoidella.
Turbotec lienee onnistunut tekemään näihin hyvän softan. Ja toisaalta onhan se turhaa softaa syytää, jos kaasujalka on raskas, ja päässä reikä, niin saahan sitä auton kuin auton rikki.....

Ei tällä hetkellä oikein hotsita tuollaiset vaihtoehdot. Kiitos ehdotuksista. :)

Saa sitä lisääkin haukkua tai kertoa vikoja, ja toki myös sitä positiivista palautetta.

Ja lisäkysymyksenä että mistä löytäisin kattavan varustelistan. Koitin vin numerolla hakea, mutta eihän se anna sellaista täydellistä......
Avatar
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11782
Liittynyt: Pe 04.04.2003 14:13
Paikkakunta: 02
ViestiLähetetty: To 04.10.2018 20:57
hyvä kombo löytyy facelifti 220cdistä, joko lastulla tai ilman. Suht tehokas peli ja käyttökustannukset pienet.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 4084
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: To 04.10.2018 22:55
w212 vaan, w211 on sellainen camrymersu.
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 103
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Pe 05.10.2018 05:18
Jaa camrymersu :lol:
Asiaan, miksi aina pitää se dpf suolistaa tai sitä pelätä? Egr pois käytöstä ja pientä säätöä niin se dpf menestyy ihan hyvin.
Ei tosiaan kannata vanhaa mersua vikoilla rahoilla ostaa, aina kuitenkin siinä on ne mersun kulut.
Vaikka osa niistä on kohtuu edullisia niin star tarttee olla jos jotain meinaa tehdä.

Halvalla joku kertakäyttö romu, pösö, nissan, kia yms. Ne kun voi vuoden välein paalata kun ei sellaista kukaan kuitenkaan halua.
Ja kyyti on sen mukaista.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 181
Liittynyt: To 20.06.2013 09:14
ViestiLähetetty: Pe 05.10.2018 09:30
Tonnin pösössä on yllättävän hyvä kyyti.
Jos pelkkää kulkuneuvoa etsii vuosituhannen alun bensa auto pienellä koneella. Kulutus maltillinen ja helppoja huoltaa.
Useita muutaman satasen autoja ollut ostamassa tai välittämässä. Jostain kumman syystä ne on pelannut moitteetta kakkosautokäytössä useita vuosia.
Toki mersun kyyti on omaa luokkaansa em. autoihin verrattuna.
CLS 55 amg-05, W107 450SL -77, W211 E220cdi -04, +pari muuta merkkiä
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 256
Liittynyt: Ke 12.05.2010 21:45
Paikkakunta: Espoo
ViestiLähetetty: Pe 05.10.2018 14:24
Petsku73 kirjoitti:Ja lisäkysymyksenä että mistä löytäisin kattavan varustelistan. Koitin vin numerolla hakea, mutta eihän se anna sellaista täydellistä......

http://datamb.com antaa kyllä täydellisen varustalistan vin-numerolla.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1508
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
ViestiLähetetty: Pe 05.10.2018 17:21
Petsku73 kirjoitti:
tahtoomersun kirjoitti:Eikös tuossa 280 cdi versiossa ole hitupönttökin harmina?

Ja sitten vielä sohaisu ampiaispesään: softaamalla saa pilattua auton kuin auton...

Osta siis hyvin huollettu 200cdi tai 220cdi, varmista, että ei ole softailtu ja anna olla vakiona, niin kestää pitkään ja kulut pysyy kohtuullisina, tai ainakin niin kohtuullisena kuin vanhassa dieselissä nyt voi pysyä. Näissähän se"dieselverokin" on suht iso kustannus.(juu,on suhteellinen käsite)

Yleensä auto joka on kallis ostaa uutena, on myös kallis pitää vanhana.
Jos softaukseen innostun sen viemään, niin toki dpf ja egr samalla olisi hyvä hoidella.

Ei ehkä kannata, vaikka pöntön suolistaminen houkuttelisikin. Trafilla ovat tästä touhusta jo hyvin tietoisia ja kun keksivät näppärän keinon tuon toimenpiteen havaita leimalla, niin kalliiksi tulee ja kilvet lähtee todennäköisesti heti.
Perheessä:
W208 CLK 320 -99
S 212 E 200 CDI -11
C126 500 SEC-89
ex
W211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
"Tahto voittaa järjen"

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 103
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Pe 05.10.2018 21:30
Eipä siihen ihmeitä tarvita että homman havaitsee, varsinkin noiden bulkki softaus puljujen jäljiltä. Nypitään anturit irti ja poistetaan vikakoodit softasta.
Ei tarvii olla mikään suuri etsivä että näkee paine ero tietojen puutteen.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ma 01.10.2018 20:15
ViestiLähetetty: Ke 17.10.2018 14:16
Ette valitettavasti onnistuneet tarpeeksi pelottelemaan. Kaikesta huolimatta otin riskin, ja nyt parkkipaikalla seisoo Märssy. :)
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3879
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa
ViestiLähetetty: Ke 17.10.2018 16:17
Petsku73 kirjoitti:Ette valitettavasti onnistuneet tarpeeksi pelottelemaan. Kaikesta huolimatta otin riskin, ja nyt parkkipaikalla seisoo Märssy. :)


onnee uudelle AUTOLLE ja kovaa ajoo!
W219 320CDI -07
W220 320CDI -01
W210 270CDI -01

Ex: W211 320CDI -04

Mersumies
Mersumies
Viestit: 4948
Liittynyt: Ma 20.09.2010 12:10
ViestiLähetetty: Ke 17.10.2018 17:55
Petsku73 kirjoitti:Ette valitettavasti onnistuneet tarpeeksi pelottelemaan. Kaikesta huolimatta otin riskin, ja nyt parkkipaikalla seisoo Märssy. :)

Onnittelut hankinnasta.
Autot:
s212 E350 CDI 4Matic -11
w639 115CDI -05 2,7/34KB
Muut:
Case 1394 4x4 HS -85
Jacobsen HR-5111 -97
Husqvarna Rider 16C AWD -10
Mariner 530HT + Volvo Penta AQ151A+290D

Villa Pikkujalo

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 103
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: To 18.10.2018 06:13
Näin se menee kun mersukuume iskee. Onnea valitsemallasi polulla ja mukavia kilometrejä!
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1244
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa
ViestiLähetetty: To 18.10.2018 06:30
Softaus kyllä oikeasti muuttaa tuon auton ihan eri autoksi. Oma ML 280CDi oli kyllä laiska ja purkkamainen. Lähti ohjelmoinnin jälkeen ihan eri sunntaan ja se ärsyttävä kaasupolkimen viive katoaa siinä samalla.

Kysy esim. nimimerkiltä Tuikku sitä hommaa. Vastaa kysymyksiin ja jos tulee vikoja niin korjaa oikeasti. Näitä softaus kavereita on moneen lähtöön...
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
x164 -07
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Triumph legend 900 Cafe Racer

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ma 01.10.2018 20:15
ViestiLähetetty: To 18.10.2018 09:56
Kiitokset onnitteluista. Onhan tuo älyttömän mukava, hiljainen yms yms auto ajella. Välillä vähän jopa liiankin "tylsä". :)
Kesä tuli ajettua pääosin nakupyörällä, Yamaha FZ1-N, niin onhan tässä hieman totuttelemista kiihtyvyyden ja kulun suhteen.
Ohjelmointia täytynee katsoa varmaan tuossa kevään korvilla. Onhan se aika kuminauhamainen näin normaalisti. Hieman tuli lisää sähäkkyyttä, kun pisti jousituksen sport2 asentoon, sekä laatikon S asentoon.

Pientä hifistystä mahdollisesti jossain vaiheessa edessä. Lähinnä subbaria kaipaa järjestelmä. Ja ehkäpä jonkinlainen BT kalikka kiinni, että saisi puhelut tulemaan kaiuttimien ja mikrofonin kautta.
Seuraava

Paluu Muuta Mersuasiaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa







AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

mbosa.fi

https://Www.AutoDoc.fi

www.merteil.fi