Otsikon mukainen kulkine alkanut kiinnostamaan.
Millaisia kokemuksia foorumilaisilla on ko. autoista?
Mitä tyyppivikoja?
Vikaherkkyys?
Huoltokustannukset?
Käyttövarmuus?
Kokemukset muistakin 63 AMG malleista kiinnostaa.
W164 ML 63 AMG
W164 ML 63 AMG
1989 230CE
2004 E200 CDI
2004 E200 CDI
Re: W164 ML 63 AMG
Omaa kokemusta ei ole. Keväällä, kun auton vaihto oli tapahtumassa, katselin aika voimakkaasti R-sarjaa, ja selailin kaikkea mitä netistä irti sain. Tuolloin törmäsin maailmalta huolestuttaviin kommentteihin MB:n AMG 6.3 litraisesta moottorista. Ongelmana kerrottiin olevan kannenpulttien pettäminen, ja se ei ole halpaa lystiä... Ei edes silloin, jos sen huomaa ajoissa.
Esim.: https://mbworld.org/forums/c63-amg-w204 ... ems-2.html" onclick="window.open(this.href);return false; jossa on mm. kuva originaalista ja korvaavasta kannenpultista.
Liekö kukaan kotimainen kokenut ongelmia?
Esim.: https://mbworld.org/forums/c63-amg-w204 ... ems-2.html" onclick="window.open(this.href);return false; jossa on mm. kuva originaalista ja korvaavasta kannenpultista.
Liekö kukaan kotimainen kokenut ongelmia?
Jos mies puhuu, eikä yksikään nainen ole kuulemassa, niin onko mies silti väärässä?
Re: W164 ML 63 AMG
Itsellä keväästä lähtien ollut omistuksessa 320 CDI vuosimallia 2006. Ajettu ostohetkellä 260 tkm, nyt 282 tkm. Vaihdettu kuluvia osia jonkinverran sekä huollettu seuraavasti
- etupään pyöränlaakerit (ei tosin ääntäneet vielä, mutta olivat alkuperäiset), taakse odottaa vaihtoa osat hyllyssä (osahinta 50 euroa/laakeri)
- automaatin öljyt (oli vaihdettu vain kerran 60 tkm:n kohdalla), vaihteisto toimii tällä hetkellä moitteitta. (osat; öljy noin 8 litraa 50 euroa ja suodatinpaketti pultteineen 25 euroa)
- kaikki nesteet: moottorin öljyt, jäähdytin, peräöljyt eteen/taakse, jakovaihteisto, ohjaustehostin, jarrut
- JAKOKETJU, kuului kolahdus kun käynnisti ja kiristin oli ulkona paljon, käynnissä ei ollut kuin pienen pieni sivuääni joka poistui ketjun vaihdolla. Pitkä ketju niin yhden lenkin venymä kertautuu isosti, jako oli pielessä noin hampaan. (osat alle 200 euroa)
- hehkut uusiksi kun olivat alkuperäiset (ei ollut vielä yksikään rikki, osat noin 60 euroa)
- jarrut joka nurkkaan uusiksi, etulevyt olivat alamittaiset (etujarruissa männän suojakumi rikki ja siihen korjaussarja mäntineen päivineen 16 eurolla, levyt mallia Febi noin 35 euroa kpl)
- pikkuakku (alkuperäisen tilalle uutta, olikohan n.50 euroa)
- renkaita kaksi kierrosta Nokialaisia koossa 235/65/17 eli vakiot
Onhan noita kustannuksia tullut, mutta auto on ollut hyvin mieleinen. Hiljainen ja vakaa ajettava. Kulkee minulle riittävän ripeästi ja nyt kun Nokian Hakka R3 kitkat alla, niin pitää katsella ettei vedä kehällä tolppiin liian lujaa epähuomiossa.
Ja kun vaihdoin etupyörän laakereita totesin alakerran nivelten olevan todella hyvässä kuosissa edelleen, vaikka alkuperäisiä näyttävät olevankin. Käsin sai vääntää reilulla otteella alapalloakin jotta sai kääntymään eli välystä ei ollut. Ja moottorin OM642 haarakin kuiva ja imusarjan läppämoottorikin suojattu öljyvuodoilta jo etukäteen. Eli kohtuu luottavaisin mielin ajelen tällä varmaan aika pitkään. Polttoainetta menee maantiellä tuonne kahdeksan litran pintaan, joku saattaisi päästä alle, mutta minä en. Nurkissa kun pyörii niin 10 litraa katoaa. Kärryä en ole vetänyt kuin muutamia satoja kilometrejä, mutta eipä siitä sen enempää..aika huomaamatta tulee. Ja samoin tuli reilun 2 tonnin henkilönostinkin. Eihän nämä olekaan viherpiipertäjien autoja tällaiset polttoaineen kulutuksen kannalta katsottuna, auton elinkaaren huomioon ottaen sitten voi ajatella toisin. Omamassa kun menee yli 2200 kiloon, niin ei se enää hajulla kulje sanokoon kuka mitä tahansa (uudet tieten vähemmän, mutta mulle ei tartte uutta autoa kenenkään ruveta varta vasten rakentamaan, vanhoja hyviä näkyy löytyvän riittävästi minun tarpeisiin).
Mainittakoon että osat hankittu hienosta yhteisestä Euroopasta ja auto on mallia karvalakki eli rautajousilla. Ostaessa valitsin tietoisesti yksilön jossa ei kalliita jousivaivoja. Airmatic on hieno, mutta vaatii huolenpitoa enemmän.
- etupään pyöränlaakerit (ei tosin ääntäneet vielä, mutta olivat alkuperäiset), taakse odottaa vaihtoa osat hyllyssä (osahinta 50 euroa/laakeri)
- automaatin öljyt (oli vaihdettu vain kerran 60 tkm:n kohdalla), vaihteisto toimii tällä hetkellä moitteitta. (osat; öljy noin 8 litraa 50 euroa ja suodatinpaketti pultteineen 25 euroa)
- kaikki nesteet: moottorin öljyt, jäähdytin, peräöljyt eteen/taakse, jakovaihteisto, ohjaustehostin, jarrut
- JAKOKETJU, kuului kolahdus kun käynnisti ja kiristin oli ulkona paljon, käynnissä ei ollut kuin pienen pieni sivuääni joka poistui ketjun vaihdolla. Pitkä ketju niin yhden lenkin venymä kertautuu isosti, jako oli pielessä noin hampaan. (osat alle 200 euroa)
- hehkut uusiksi kun olivat alkuperäiset (ei ollut vielä yksikään rikki, osat noin 60 euroa)
- jarrut joka nurkkaan uusiksi, etulevyt olivat alamittaiset (etujarruissa männän suojakumi rikki ja siihen korjaussarja mäntineen päivineen 16 eurolla, levyt mallia Febi noin 35 euroa kpl)
- pikkuakku (alkuperäisen tilalle uutta, olikohan n.50 euroa)
- renkaita kaksi kierrosta Nokialaisia koossa 235/65/17 eli vakiot
Onhan noita kustannuksia tullut, mutta auto on ollut hyvin mieleinen. Hiljainen ja vakaa ajettava. Kulkee minulle riittävän ripeästi ja nyt kun Nokian Hakka R3 kitkat alla, niin pitää katsella ettei vedä kehällä tolppiin liian lujaa epähuomiossa.
Ja kun vaihdoin etupyörän laakereita totesin alakerran nivelten olevan todella hyvässä kuosissa edelleen, vaikka alkuperäisiä näyttävät olevankin. Käsin sai vääntää reilulla otteella alapalloakin jotta sai kääntymään eli välystä ei ollut. Ja moottorin OM642 haarakin kuiva ja imusarjan läppämoottorikin suojattu öljyvuodoilta jo etukäteen. Eli kohtuu luottavaisin mielin ajelen tällä varmaan aika pitkään. Polttoainetta menee maantiellä tuonne kahdeksan litran pintaan, joku saattaisi päästä alle, mutta minä en. Nurkissa kun pyörii niin 10 litraa katoaa. Kärryä en ole vetänyt kuin muutamia satoja kilometrejä, mutta eipä siitä sen enempää..aika huomaamatta tulee. Ja samoin tuli reilun 2 tonnin henkilönostinkin. Eihän nämä olekaan viherpiipertäjien autoja tällaiset polttoaineen kulutuksen kannalta katsottuna, auton elinkaaren huomioon ottaen sitten voi ajatella toisin. Omamassa kun menee yli 2200 kiloon, niin ei se enää hajulla kulje sanokoon kuka mitä tahansa (uudet tieten vähemmän, mutta mulle ei tartte uutta autoa kenenkään ruveta varta vasten rakentamaan, vanhoja hyviä näkyy löytyvän riittävästi minun tarpeisiin).
Mainittakoon että osat hankittu hienosta yhteisestä Euroopasta ja auto on mallia karvalakki eli rautajousilla. Ostaessa valitsin tietoisesti yksilön jossa ei kalliita jousivaivoja. Airmatic on hieno, mutta vaatii huolenpitoa enemmän.
EQB 300 4-matic -23
Re: W164 ML 63 AMG
Kaverillani on tuollainen otsikossa oleva kulkine ja hän on nyt vajaassa kolmessa vuodessa n40 tkm ajanut ja ollut todella tyytyväinen. Normi huoltojen lisäksi siitä on mennyt yksi alipainetunnistin imusarjasta ja moniurahihnan rulla. Tuo rulla kyllä meni sitten kunnolla, että se repi myös hihnan. Muuten todella huoleton.
Itselläni on ollut nyt parikin tuolla koneella varustettua kulkinetta, C209 ja nyt R230. Noissa ei tekniikassa ole ollut mitään ongelmaa, toisaalta kun ne on ollut harrasteautoina, niin niiden ennakoiviin huoltoihin on tullut panostettua.
Tuo DV6 mainitsema kansipulttiongelma on tietääkseni ollut muutamissa yksilöissä ameriikinmailla ja niissä missä se on ollut mahdollinen, on mun tietääkseni tehdas ne vaihdattanut huollossa.
Yleisestiottaen noita AMG laitteita pelätään syyttä, sillä iso osa niiden osista on samoja kuin normi Mersuissa. Toki noissa on sitten myös erikoisosia, jotka maksavat kuukiviä, mutta yleisesti ottaen nuo on lujia. Kesällä kävin Saksassa AMG:n tehtailla ja siellä oppaamme sanoi ihan suoraan, että tuo M156 moottori on paras, mitä he ovat tehneet, se on alunalkaen suunniteltu kilpamoottoriksi ja sen lujuus on sitten sitä luokkaa.
Itselläni on ollut nyt parikin tuolla koneella varustettua kulkinetta, C209 ja nyt R230. Noissa ei tekniikassa ole ollut mitään ongelmaa, toisaalta kun ne on ollut harrasteautoina, niin niiden ennakoiviin huoltoihin on tullut panostettua.
Tuo DV6 mainitsema kansipulttiongelma on tietääkseni ollut muutamissa yksilöissä ameriikinmailla ja niissä missä se on ollut mahdollinen, on mun tietääkseni tehdas ne vaihdattanut huollossa.
Yleisestiottaen noita AMG laitteita pelätään syyttä, sillä iso osa niiden osista on samoja kuin normi Mersuissa. Toki noissa on sitten myös erikoisosia, jotka maksavat kuukiviä, mutta yleisesti ottaen nuo on lujia. Kesällä kävin Saksassa AMG:n tehtailla ja siellä oppaamme sanoi ihan suoraan, että tuo M156 moottori on paras, mitä he ovat tehneet, se on alunalkaen suunniteltu kilpamoottoriksi ja sen lujuus on sitten sitä luokkaa.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Re: W164 ML 63 AMG
Ei kokemuksia, vaan pelkkää sivustaseuraajan kunnioitusta tuota pataa kohtaan, ja sen takia pakko tulla tänne huutelemaan että kyllä, anna mennä! Olisi kiva lukea enemmän kokemuksia näistä vekottimista kotimaisellakin kielellä. Kyseessä lienee yksi viimeisistä rehellisesti älyttömistä sarjatuotantoisista polttomoottoreista. Tulevaisuus tuo kuitenkin tullessaan vain hiljalleen vaimenevaa turbojen ulinaa kunnes sähkö vie lopullisesti vallan...
Re: W164 ML 63 AMG
Ilmamassamittari vikaa ,+1000€ , imusarja vuotoa,lisäilma pumppu vika. Näihin törmänny. Kaikista selviää rahalla
Star
Re: W164 ML 63 AMG
Vähän alustavasti ennakoiden tutustunut jo tuohon M156 mailmaan ja tuo kansipultti-juttuhan johtuu siitä että vanhemmissa autoissa on käytetty naaras-torx kantaisia pultteja joiden poikkipinta-ala on pieni. Kannat on venyneet ja joissain tapauksissa menneet jopa poikki ja kanta pyörinyt venttiilikoneistossa.
Mersu on takuutapauksissa kansiremppojen yhteydessä vaihtanut päivitetyt uros-torx kantaiset pultit. Näitä pulttisarjoja saa Eldringiläisinä ihan karkkirahalla. Esim QP:ltä tais maksaa alta 3-kymppiä yhteen kanteen. Weisteckiltä saa oikeen pinnapulttisarjaa tonnilla mutta se on kyllä ihan overkill vakio-koneeseen.
Pultit voi vaihtaa ennakoiden yksitellen jolloin ei tarvi kansia nostaa edes irti. Työtä toki siinäkin on koska nokka-akselit pitää irroittaa. Ja sitten on paskat housussa jos kanta napsahtaakin avattaessa poikki.
Siihen en osaa ottaa kantaa miten yleinen vaiva tuo on ja mitkä faktorit siihen vaikuttaa. Lämpö? Ajosyklit?
MAFfeista en ole kuullut kyllä vikoja huudeltavan... Niitähän on koneessa kaksi ja hinta selittyy sillä että tulevat koko ilmakaukalon kanssa. Ebaystä saa halvalla US versioita kun kaikki haluavat vaihtaa paremmin virtaavat EU mallit tilalle.
Mersu on takuutapauksissa kansiremppojen yhteydessä vaihtanut päivitetyt uros-torx kantaiset pultit. Näitä pulttisarjoja saa Eldringiläisinä ihan karkkirahalla. Esim QP:ltä tais maksaa alta 3-kymppiä yhteen kanteen. Weisteckiltä saa oikeen pinnapulttisarjaa tonnilla mutta se on kyllä ihan overkill vakio-koneeseen.
Pultit voi vaihtaa ennakoiden yksitellen jolloin ei tarvi kansia nostaa edes irti. Työtä toki siinäkin on koska nokka-akselit pitää irroittaa. Ja sitten on paskat housussa jos kanta napsahtaakin avattaessa poikki.
Siihen en osaa ottaa kantaa miten yleinen vaiva tuo on ja mitkä faktorit siihen vaikuttaa. Lämpö? Ajosyklit?
MAFfeista en ole kuullut kyllä vikoja huudeltavan... Niitähän on koneessa kaksi ja hinta selittyy sillä että tulevat koko ilmakaukalon kanssa. Ebaystä saa halvalla US versioita kun kaikki haluavat vaihtaa paremmin virtaavat EU mallit tilalle.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!