w211 Huolia

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Järä88
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: La 11.10.2014 21:33

w211 Huolia

Viesti Kirjoittaja Järä88 »

Tervehdys! Auto on nyt kolmatta talvea mulla ajossa ja ensimmäisenä talvena siihen vaihdettiin vesiventtiili, mikä oli korjaamon diagnoosi kun mersu puhalsi talvella vain kylmää ilmaa. Viimetalvena mersu teki samaa muutaman kerran, yleensä aina kun autolla lähti liikkeelle lämmityksen jälkeen. Huomasin, että sammutettua auton ja painamalla REST nappi pohjaan (joka ilmeisesti lämmittää auton ollessa sammuksissa sisätilaa moottorin lämmöllä?) hetkeksi, sekä uudelleen käynnistäessä auto puhaltaa jälleen lämmintä. Tänään, sekä eilen kun auto oli ensimmäisiä kertoja lämityksessä niin sama juttu-->kylmää ilmaa, auto sivuun, REST pohjaan, käynnistys ja jälleen lämintä. Mistä tämä voisi johtua ? En usko vesiventtiilissä olevan vikaa, kun kerran puhallus toimii normaalisi tuon REST:in jälkeen.

Toinen kysymys koskisi akkua. Viimetalven lopulla näyttöön ilmestyi teksti :battery protection convenience functions temporarily unavailable.
Kovemmalla pakkasella oli kerran purkanut akun eikä enää startannut, mutta lataamalla akun pärjäsin hyvin lopputalven. Tällä viikolla taas ilmaantui tuo samainen teksti näyttöön ja ajattelin akun uusia. Näissähän on myös pikkuakku, mutta se ei ilmeisesti vaikuta auton starttaamiseen :?:

Akun vaihdosta kotikonstein löytyi paljon ristiriitaista tietoa, joten ajattelin sen jossain käydä vaihdattamassa, mutta akusta saa antaa suosituksia.
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6268
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: w211 Huolia

Viesti Kirjoittaja MiHe »

vissiin bensavehjes kun ei kerran lämmitysvastus anna mitään (kerran sitä ei ole)? Outo kyllä tuo kylmä/rest, vois johtua lämpöantureiden sekoilusta (vai ihan oikeasta toiminnasta?), auto mittaa veden lämmön niin että ei ole järkeä avata lämppärin kennon virausta... kun rest nappi on liikauttanut nesteitä niin lämmöt päästetään lämpö tulemaan.

Tai sitten kiertovesipumppu kanittaa, rest herättää sen henkiin. Seuraavan kerran kun föönaa kylmällä, käy kokeilemassa konetilassa suriseeko se.

Pääakun alijännitteestä nuo herjat tulee joo. Osta Vartan G14.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Järä88
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: La 11.10.2014 21:33

Re: w211 Huolia

Viesti Kirjoittaja Järä88 »

Unohtui mainita mutta kyseessä siis 220CDI, ilmeisesti vastuksetkaan eivät lämmitä silloin kun tuleva ilma on kuitenkin aivan jääkylmää.
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6268
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: w211 Huolia

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Järä88 kirjoitti:Unohtui mainita mutta kyseessä siis 220CDI, ilmeisesti vastuksetkaan eivät lämmitä silloin kun tuleva ilma on kuitenkin aivan jääkylmää.
kyllä mulla ainakin aika nopeasti (~1min) alkoi puhaltaa haaleaa jos ilman webaa löi käyntiin
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
tnj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 90
Liittynyt: Ti 05.06.2012 17:27

Re: w211 Huolia

Viesti Kirjoittaja tnj »

Vanhemmassa mallissa piti olla ilmastointi päällä,että vastus lämpes,faceliftissä mulla lämpes oli ilmastointi päällä tai ei.
JMW124
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: To 01.11.2012 20:26

Re: w211 Huolia

Viesti Kirjoittaja JMW124 »

Järä88 kirjoitti:Tervehdys! Auto on nyt kolmatta talvea mulla ajossa ja ensimmäisenä talvena siihen vaihdettiin vesiventtiili, mikä oli korjaamon diagnoosi kun mersu puhalsi talvella vain kylmää ilmaa. Viimetalvena mersu teki samaa muutaman kerran, yleensä aina kun autolla lähti liikkeelle lämmityksen jälkeen. Huomasin, että sammutettua auton ja painamalla REST nappi pohjaan (joka ilmeisesti lämmittää auton ollessa sammuksissa sisätilaa moottorin lämmöllä?) hetkeksi, sekä uudelleen käynnistäessä auto puhaltaa jälleen lämmintä. Tänään, sekä eilen kun auto oli ensimmäisiä kertoja lämityksessä niin sama juttu-->kylmää ilmaa, auto sivuun, REST pohjaan, käynnistys ja jälleen lämintä. Mistä tämä voisi johtua ? En usko vesiventtiilissä olevan vikaa, kun kerran puhallus toimii normaalisi tuon REST:in jälkeen.

Toinen kysymys koskisi akkua. Viimetalven lopulla näyttöön ilmestyi teksti :battery protection convenience functions temporarily unavailable.
Kovemmalla pakkasella oli kerran purkanut akun eikä enää startannut, mutta lataamalla akun pärjäsin hyvin lopputalven. Tällä viikolla taas ilmaantui tuo samainen teksti näyttöön ja ajattelin akun uusia. Näissähän on myös pikkuakku, mutta se ei ilmeisesti vaikuta auton starttaamiseen :?:

Akun vaihdosta kotikonstein löytyi paljon ristiriitaista tietoa, joten ajattelin sen jossain käydä vaihdattamassa, mutta akusta saa antaa suosituksia.
Morjesta

Lämpöasiasta en osaa sanoa, mutta itsekkin aiemmin arvelin akun vaihtoa vaikeaksi prosessiksi, mutta kerran pakkotilanteessa piti irroittaa omasta w211 takatilan starttiakku, että saatiin vene käyntiin, niin ei siinä ollut mitään ihmeellistä. Normaalisti vaan kaapelit irti, akku irti, uusi tilalle ja kaapelit kiinni. Itsellä ei tapahtunut mitään ihmeellistä tästä.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13180
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: w211 Huolia

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Sodassa vastapuoli ampui sotamiestä mutta ohi meni. Kokemuksen perusteella sopii reippaasti astella missä mieli tekee.

Tarkoittaako "normaalisti" sitä mihin satalankuissa on totuttu? Jos OP kirjoittaa että foorumilta löytyy paljon ristiriitaista tietoa niin olisi hyvä kuitata se seikkaperäisellä ja perustellulla ohjeistuksella.

211 ei onneksi ole niitä herkimpiä akun vaihdosta vikaantumaan.
Vastaa Viestiin