W124 bensan vs dieselin vakionopeussäätimen servo

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5326
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

W124 bensan vs dieselin vakionopeussäätimen servo

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Sattuneesta syystä alkoi kiinostamaan aihe meinaan olen luullu että bensa ja diesel W124:sen vakkari on aina kokolailla samanlainen?

Yhden sellaisen vakkarin olen asentanu (ukkelille) jossa on samat palikat kuin Dieselissäkin mutta servo on hiukan erinäköinen. Eli sekin oli VDO:n servo mutta se on kauttaaltaan muovikotelossa ja ulos tuli vaijeri ja tietysti boksille menevä sähköjohto tökkeleineen joka on moottoritilassa. Tässäkin muistaakseni servon moninapatökkeli oli samanlainen kuin muissakin ja siis tilalle olisi käynyt dieselin servo jossa kaikki "vimpstaakit" ovat näkyvillä. Viiksi sekä boksi olivat samoja kuin dieselissä ja johtosarjakin muistaakseni.

Onkos niitä sellaisia W124:sia joissa on luistonesto? Jos on niin sellaisissa tuo boksi ja muutkin kapulat varmaankin ovat täysin erilaisia?
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3813
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: W124 bensan vs dieselin vakionopeussäätimen servo

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Mä muistelin, että Sergeyn 124 coupessa on ASR ja että hän on jotain touhunnut sen vakkarin kanssa. Tästä kohdasta alkaa juttu: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 41#p592041, mutta jos nyt oikein tulkitsin, niin asia ei tossa oikein ihan selvinnyt vielä.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5326
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: W124 bensan vs dieselin vakionopeussäätimen servo

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Hyvä linkki aiheeseen. Ok eli niitä on luistonestollakin. Tuota en tiennyt.

Minkäslaiset vakionopeudensäätimen kapulat on bensoissa jossa tuota varustetta ei ole ja joita valtaosa W124:sta kuitenkin taitaa olla? Kun käsittääkseni viiksi ja boksi ovat samanlaisia pl sen boksin koodiosa. Servo nyt lähinnä kiinnostaisi ja se että onko bensoissa jotain muutakin erilaista vs. dieselit? Jotain muita kapuloita tai liitetty ominaisuuksia joita dieselissä ei ole?
Vastaa Viestiin