Neuvoa 90-luvun alkupuolen C36 AMG:n hankkimiseen
Neuvoa 90-luvun alkupuolen C36 AMG:n hankkimiseen
Tervehdys,
Varhainen C36 AMG kutkuttaa mieltä. Löytyykö foorumilta vinkkejä / kokemuksia / varoituksia / neuvoja mallin liittyen?
Varhainen C36 AMG kutkuttaa mieltä. Löytyykö foorumilta vinkkejä / kokemuksia / varoituksia / neuvoja mallin liittyen?
Re: Neuvoa 90-luvun alkupuolen C36 AMG:n hankkimiseen
helppo. Osta huollettu, huoltohistorialla (myös omistajat tiedossa) oleva ja maksa siitä muutama tonni extraa poljettuihin nähden niin pääset loppupeleissä kaikista edukkaimmin ilman hiusten lähtöä. Pommin varma peli kaikkinensa JOLLEI ole kyläralli "yksilö"
Re: Neuvoa 90-luvun alkupuolen C36 AMG:n hankkimiseen
Kaikki nettiautossa olevat on sellaisia ja raakasti ylihinnoiteltuja. Näissä ei mun käsittääkseni hinta ole vielä lähtenyt nousemaan, ja jos on niin koskee niitä alle 150 ajettuja ja oikeasti hyväkuntoisia autoja. Muutenkaan auto ei ihan vastaa sitä mitä siltä vois olettaa, että jos menevää autoa tekee mieli niin c36 ei ole se.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Neuvoa 90-luvun alkupuolen C36 AMG:n hankkimiseen
Nykyinen auto on raskas kaksilitrainen dieseli maasturi, ja sillä olen ehtinyt vallan mainiosti!S202 kirjoitti:Muutenkaan auto ei ihan vastaa sitä mitä siltä vois olettaa, että jos menevää autoa tekee mieli niin c36 ei ole se.
Olisi kiva kuulla mikä olisi sitten sopivampi vaihtoehto ja mikä C36:ssa ei vastaa odotusarvoa?
Re: Neuvoa 90-luvun alkupuolen C36 AMG:n hankkimiseen
No auto ei 280 hevosvoimasta huolimatta ole mikään tykki, noi on suurimmaksi osaksi nelivaihteisella automaatilla joka sinänsä on kestävä mutta tekee autosta aika laiskanpulskean. Lähinnä autobaanalle sopii. Lisäksi tuo w202 korimalli on todella ruosteherkkä, että noi halvimmat yli 300 tuhatta ajetut on varmaan aika rujoja kunnoltaan kun menee paikan päälle katsomaan. Sitten näissä on se kiusallinen johtosarjavika, osaan on vaihdettukin ja osaa sitten korjailtu. Kyllä tuollainen hyvin pidettynä ja ruosteettomana on ihan kiva auto, mutta ei todellakaan mitään 15 tuhatta kannata maksaa.G12 kirjoitti:Nykyinen auto on raskas kaksilitrainen dieseli maasturi, ja sillä olen ehtinyt vallan mainiosti!S202 kirjoitti:Muutenkaan auto ei ihan vastaa sitä mitä siltä vois olettaa, että jos menevää autoa tekee mieli niin c36 ei ole se.
Olisi kiva kuulla mikä olisi sitten sopivampi vaihtoehto ja mikä C36:ssa ei vastaa odotusarvoa?
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz ... g/10059005" onclick="window.open(this.href);return false; tuo on uudemmalla 5v automaatilla ja takaluukusta päätelleen ehkä japanista tuotu eli saattaa olla ruosteeton. Oikea hinta kuitenkin 8-9 tuhatta.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Neuvoa 90-luvun alkupuolen C36 AMG:n hankkimiseen
Kiitoksia. Laitan korvan taakse!
-
- Mersumies
- Viestit: 2738
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Neuvoa 90-luvun alkupuolen C36 AMG:n hankkimiseen
Tuota 202: amg:tä on tehty myös kasikoneisena.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: Neuvoa 90-luvun alkupuolen C36 AMG:n hankkimiseen
Tuota yksilöä olen seurannut nettiauto. Tuossa on kaksi asiaa jotka nostaisi sen listan ykköseksi jos itse olisin ostamassa, uudempi 5-vaihteinen laatikko ja kaks paikkainen takapenkin. Tuo kaks paikkainen takapenkki tuntuu olevan melko harvinainen varuste.S202 kirjoitti:No auto ei 280 hevosvoimasta huolimatta ole mikään tykki, noi on suurimmaksi osaksi nelivaihteisella automaatilla joka sinänsä on kestävä mutta tekee autosta aika laiskanpulskean. Lähinnä autobaanalle sopii. Lisäksi tuo w202 korimalli on todella ruosteherkkä, että noi halvimmat yli 300 tuhatta ajetut on varmaan aika rujoja kunnoltaan kun menee paikan päälle katsomaan. Sitten näissä on se kiusallinen johtosarjavika, osaan on vaihdettukin ja osaa sitten korjailtu. Kyllä tuollainen hyvin pidettynä ja ruosteettomana on ihan kiva auto, mutta ei todellakaan mitään 15 tuhatta kannata maksaa.G12 kirjoitti:Nykyinen auto on raskas kaksilitrainen dieseli maasturi, ja sillä olen ehtinyt vallan mainiosti!S202 kirjoitti:Muutenkaan auto ei ihan vastaa sitä mitä siltä vois olettaa, että jos menevää autoa tekee mieli niin c36 ei ole se.
Olisi kiva kuulla mikä olisi sitten sopivampi vaihtoehto ja mikä C36:ssa ei vastaa odotusarvoa?
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz ... g/10059005" onclick="window.open(this.href);return false; tuo on uudemmalla 5v automaatilla ja takaluukusta päätelleen ehkä japanista tuotu eli saattaa olla ruosteeton. Oikea hinta kuitenkin 8-9 tuhatta.
Oliko muissa viimeisissä enää johtosarja ongelmia?
Itse päätyisin kuitenkin valitsemaan c43 tai clk 430, ainiin mullahan on jo clk 430.
Re: Neuvoa 90-luvun alkupuolen C36 AMG:n hankkimiseen
Mulla on ollut seitsemän vuotta kesäleluna tuollainen S202 C43 AMG. Hauska pikkuautohan tuo on. Kulkupuolella ei ole näin vanhalle miehelle mitään merkitystä, kun ei ole enää kiire mihinkään. Fiilikset tulee enemmänkin kasi koneen murinoista. Harkinnassa on tosin mahdollisesti ensi kesänä autosta luopuminen, kun noita harrasteautoja on jo liikaa.
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320, CLK 320, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 3*OG900
Re: Neuvoa 90-luvun alkupuolen C36 AMG:n hankkimiseen
Tuoha oiski tos naapurikylässä. Voisin käyä joku päivä vilkasemassa ja raportoia kui hyvi hapantunu toi onjukkis. kirjoitti:Tuota yksilöä olen seurannut nettiauto. Tuossa on kaksi asiaa jotka nostaisi sen listan ykköseksi jos itse olisin ostamassa, uudempi 5-vaihteinen laatikko ja kaks paikkainen takapenkin. Tuo kaks paikkainen takapenkki tuntuu olevan melko harvinainen varuste.S202 kirjoitti: https://www.nettiauto.com/mercedes-benz ... g/10059005" onclick="window.open(this.href);return false; tuo on uudemmalla 5v automaatilla ja takaluukusta päätelleen ehkä japanista tuotu eli saattaa olla ruosteeton. Oikea hinta kuitenkin 8-9 tuhatta.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Re: Neuvoa 90-luvun alkupuolen C36 AMG:n hankkimiseen
Toi c43 olis paljon mielenkiintoisempi, faceliftin sisustus on hienompi, 5v laatikko aina eikä varmasti enää murenevaa johtosarjaa. Suorituskyvyssä ei välttämättä suurta eroa, mutta kasi on kasi siitä ei pääse mihinkään. Niitten hinnat ollu samoissa mitä noi c36 on nyt.
Jos tuollaisen ostaa niin kannattaa varautua siihen että sitä ei saa millään myytyä. Noi samat on nettiautossa vuodesta toiseen ja puolet kun ottaa hinnasta pois niin joku voi suoralla kaupalla ostaa. Todella nihkeää on harrasteauton myyminen tänäpäivänä.
Jos tuollaisen ostaa niin kannattaa varautua siihen että sitä ei saa millään myytyä. Noi samat on nettiautossa vuodesta toiseen ja puolet kun ottaa hinnasta pois niin joku voi suoralla kaupalla ostaa. Todella nihkeää on harrasteauton myyminen tänäpäivänä.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Neuvoa 90-luvun alkupuolen C36 AMG:n hankkimiseen
Noi nettiauton 202 AMG:t on usein tuunattu/korjattu pilalle. Tai ruoste päässyt liian pitkälle. Tai sit kilometrit pelottaa.S202 kirjoitti:Toi c43 olis paljon mielenkiintoisempi, faceliftin sisustus on hienompi, 5v laatikko aina eikä varmasti enää murenevaa johtosarjaa. Suorituskyvyssä ei välttämättä suurta eroa, mutta kasi on kasi siitä ei pääse mihinkään. Niitten hinnat ollu samoissa mitä noi c36 on nyt.
Jos tuollaisen ostaa niin kannattaa varautua siihen että sitä ei saa millään myytyä. Noi samat on nettiautossa vuodesta toiseen ja puolet kun ottaa hinnasta pois niin joku voi suoralla kaupalla ostaa. Todella nihkeää on harrasteauton myyminen tänäpäivänä.
Mulla on pari-kolme c36 käypästä ovea jossa kuppa ei ole tehnyt tuhojaan mutta kun se runkokin on noissa monesti suolattu.
C43 korisarja on rumempi omasta mielestä. C43 tekniikka ja C36 korisarja siihen niin itselle kelpaisi kyllä. Vaikkapa farkkuna
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: Neuvoa 90-luvun alkupuolen C36 AMG:n hankkimiseen
S202 kirjoitti:Toi c43 olis paljon mielenkiintoisempi, faceliftin sisustus on hienompi, 5v laatikko aina eikä varmasti enää murenevaa johtosarjaa. Suorituskyvyssä ei välttämättä suurta eroa, mutta kasi on kasi siitä ei pääse mihinkään. Niitten hinnat ollu samoissa mitä noi c36 on nyt.
Jos tuollaisen ostaa niin kannattaa varautua siihen että sitä ei saa millään myytyä. Noi samat on nettiautossa vuodesta toiseen ja puolet kun ottaa hinnasta pois niin joku voi suoralla kaupalla ostaa. Todella nihkeää on harrasteauton myyminen tänäpäivänä.
Vielä jos hintaa vertaa c43 ja clk430 välillä niin clk saa puoleen hintaan ja on teknisesti lähes sama auto. Vielä jos clk:n ostaa faceliftinä niin saa Tiptronic laatikolla ja ajotietokoneella mitä ei ole c43:n saanut. Toki jos ovia tarvitaan neljä niin sittenhän se on eri asia.
Re: Neuvoa 90-luvun alkupuolen C36 AMG:n hankkimiseen
CLK:ssa saa samat ruosteongelmatkin kaupan päälle. Pf:ssä ei ole myöskään rattinappeja. Liikkuuhan se ihan ok - liukkaammin kun tuo Mölli, johtuen painosta. Voimaa ei vaan koskaan ole liikaa, eli w208 55:n olis ihan kiva.jukkis. kirjoitti:S202 kirjoitti:Toi c43 olis paljon mielenkiintoisempi, faceliftin sisustus on hienompi, 5v laatikko aina eikä varmasti enää murenevaa johtosarjaa. Suorituskyvyssä ei välttämättä suurta eroa, mutta kasi on kasi siitä ei pääse mihinkään. Niitten hinnat ollu samoissa mitä noi c36 on nyt.
Jos tuollaisen ostaa niin kannattaa varautua siihen että sitä ei saa millään myytyä. Noi samat on nettiautossa vuodesta toiseen ja puolet kun ottaa hinnasta pois niin joku voi suoralla kaupalla ostaa. Todella nihkeää on harrasteauton myyminen tänäpäivänä.
Vielä jos hintaa vertaa c43 ja clk430 välillä niin clk saa puoleen hintaan ja on teknisesti lähes sama auto. Vielä jos clk:n ostaa faceliftinä niin saa Tiptronic laatikolla ja ajotietokoneella mitä ei ole c43:n saanut. Toki jos ovia tarvitaan neljä niin sittenhän se on eri asia.
W211 200cdi 2004 (töissäkuljettaja, kilsahirviö)
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)
W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)
W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
Re: Neuvoa 90-luvun alkupuolen C36 AMG:n hankkimiseen
w209 CLK63TimoV kirjoitti:Voimaa ei vaan koskaan ole liikaa, eli w208 55:n olis ihan kiva.
Lapaset karkaa taas
Re: Neuvoa 90-luvun alkupuolen C36 AMG:n hankkimiseen
Ja budjettiRH kirjoitti:w209 CLK63TimoV kirjoitti:Voimaa ei vaan koskaan ole liikaa, eli w208 55:n olis ihan kiva.
Lapaset karkaa taas
W211 200cdi 2004 (töissäkuljettaja, kilsahirviö)
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)
W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)
W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
Re: Neuvoa 90-luvun alkupuolen C36 AMG:n hankkimiseen
No juuTimoV kirjoitti:Ja budjettiRH kirjoitti:w209 CLK63TimoV kirjoitti:Voimaa ei vaan koskaan ole liikaa, eli w208 55:n olis ihan kiva.
Lapaset karkaa taas
Mutta aikuisten oikeasti. Muutaman m113:n kokemuksella kasin murina on kivaa ja viisilovinen sähköaski taitaa olla mersun paras esitys automaatiksi, mitä tulee toiminnan ja kestävyyden kombinaatioksi.
Eli eikös tuossa yllä C124 320 vinkannut, että häneltä voisi vapautua nätti S202 C43AMG. Ääni kasille
Ja vaikkei se nyt mikään urheiluauto ole, niin suorituskyky on kuitenkin kohtuu rivakka ja erityisesti itseä miellytti vaivaton sivistyneisyys. Bensaakin palaa nätillä nilkan asennolla, varsinkin maantiellä,vain vähäisiä annoksia enemmän kuin uudella isompikorisella TSI:llä. Opittu on.
Re: Neuvoa 90-luvun alkupuolen C36 AMG:n hankkimiseen
Molemmissa on kyllä ehdottomasti puolensa. Kumpaakaan tai mitään muutakaan 202:ta en ole koskaan ajanut, mutta itseäni C36:ssa kuitenkin kiehtoo ennen kaikkea se, että se on suora kutonen, lajissaan kaiketi tehokkain tähtikeulainen mitä on jokseenkin sarjassa tuotettu (edit: unohdin tietysti että suora kutvonen on tehnyt hiljattain paluun). Ihastuin M104:een ja erityisesti sen äänimaailmaan yläkierroksilla edellisen SL:n keulalla. Tuollainen tehokkaampi versio kevyempään koppaan naitettuna on varmasti aika kiva, varsinkin 5-vaihteisella lootalla.
Hieman saa varmaan metsästellä, että löytää kumpaakaan mallia sopivaan hintaan ilman että on poljettu siellä kylänraitilla loppuun tai muuten liikaa ajettu. Onko tuo sedanien takaspoileri muuten lisävaruste? Noita näkyy olevan sekä ko. laudalla että ilman. Omaan silmään se on vähän... liikaa.
Hieman saa varmaan metsästellä, että löytää kumpaakaan mallia sopivaan hintaan ilman että on poljettu siellä kylänraitilla loppuun tai muuten liikaa ajettu. Onko tuo sedanien takaspoileri muuten lisävaruste? Noita näkyy olevan sekä ko. laudalla että ilman. Omaan silmään se on vähän... liikaa.
Viimeksi muokannut juusmo, Ma 18.02.2019 21:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Neuvoa 90-luvun alkupuolen C36 AMG:n hankkimiseen
höpöhöpö juttuja voiman puute, jos se on kunnossa niin kyllä siitä voi ihan käsi sydämellä sanoa että kyllä se ampuu ihan mallikkaasti ! kierroskonehan se on niiku mikä tahansa m104 , että saa sitä voimaa ulos sieltä. Oikein mukava tekniikka 202 koriin , mielestäni.
Re: Neuvoa 90-luvun alkupuolen C36 AMG:n hankkimiseen
Oletteko tietoisia miten nämä W202 AMG:t taittuu radalla? Olen ymmärtänyt että ovat suhteellisen mukavia aihioita, ja varaosaa on hyvin saatavilla.
Re: Neuvoa 90-luvun alkupuolen C36 AMG:n hankkimiseen
w202 alusta on kyllä aika antiikkinen. Simpukkaohjaus ja omintakeinen pyöränripustus muutenkin edessä. Tehty enemmänkin kovaan vauhtiin baanalla, ja uudemmissakin mersuissa huomaa että ajettavuus oikeastaan paranee kun ajaa lujempaa.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Neuvoa 90-luvun alkupuolen C36 AMG:n hankkimiseen
Oma clk paranee kyllä pirusti yli 120km/h nopeuksissa. Sama alusta.
W211 200cdi 2004 (töissäkuljettaja, kilsahirviö)
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)
W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)
W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
Re: Neuvoa 90-luvun alkupuolen C36 AMG:n hankkimiseen
Kesällä -08 ostin tuollaisen -95 C36 AMGn. Japanin tuonti, 77tkm mittarissa, ei ehditty suolata Suomessa, eikä ole suolattu sen jälkeenkään.
Pata on kierroskone ja varsinkin vääntö on turbovolvon jälkeen hieman ohutta, mutta se saundi..
On herkkä pyöränkulmista sekä ajettavuuden että renkaiden kulumisen suhteen. Laitatin camber-pultit eteen niin korjaantui hieman.
4-lovinen automaatti on laatikkona ihan OK mutta kaipaisi pidemmän perävälityksen koska kiertää n.2700rpm satasen vauhdissa. Mulla on leveämmällä takarengasvaihtoehdolla eli 255/35-18. Laitatin kokeeksi 255/40-18 aavistuksen pidemmän välityksen ja mittarivirheen pienentämisen takia. EI toiminut. Ylti jousituksen painuessa heitoissa lokarin kanttiin täydellä tankilla / yhdellä takamatkustajalla. Toinen vaihtoehto takarenkaaksi on sama kuin edessä eli 225/40-18. Suosittelen.
Auton oma vararengas käy VAIN taakse. Edessä on niin iso jarrusatula ettei mene, eikä takarenkaan siirtäminen eteen auta koska vanne on tuolla rengastuksella leveämpi ja levitys on sisäänpäin!
Ajettavuus..? No jaa.. simpukkaohjaus ja tuollaiset renkaat.. aatteleppa ite.
Alkuaikoina kun oli enemmän intoa, tuli ajettua 5-10tkm kesässä, nykyään hyvä jos 2. Silti kevättä ja kuivaa baanaa odottaa, eikä tähän asti ole tarvinnut kuin tarkistaa akun varaus ja kääntää avaimesta. 115tkm on lasissa ja keväällä, jos Luoja suo alkaa tulla lisää.
Parempia ja kustannustehokkaampia autoja löytyy niin arkikäyttöön kuin harrastamiseen mutta ajatus oli aikoinaan että saisi kivan kesäbiilin jota ei tarvitse kokoajan rassata ja se on toteutunut hyvin.
Pata on kierroskone ja varsinkin vääntö on turbovolvon jälkeen hieman ohutta, mutta se saundi..
On herkkä pyöränkulmista sekä ajettavuuden että renkaiden kulumisen suhteen. Laitatin camber-pultit eteen niin korjaantui hieman.
4-lovinen automaatti on laatikkona ihan OK mutta kaipaisi pidemmän perävälityksen koska kiertää n.2700rpm satasen vauhdissa. Mulla on leveämmällä takarengasvaihtoehdolla eli 255/35-18. Laitatin kokeeksi 255/40-18 aavistuksen pidemmän välityksen ja mittarivirheen pienentämisen takia. EI toiminut. Ylti jousituksen painuessa heitoissa lokarin kanttiin täydellä tankilla / yhdellä takamatkustajalla. Toinen vaihtoehto takarenkaaksi on sama kuin edessä eli 225/40-18. Suosittelen.
Auton oma vararengas käy VAIN taakse. Edessä on niin iso jarrusatula ettei mene, eikä takarenkaan siirtäminen eteen auta koska vanne on tuolla rengastuksella leveämpi ja levitys on sisäänpäin!
Ajettavuus..? No jaa.. simpukkaohjaus ja tuollaiset renkaat.. aatteleppa ite.
Alkuaikoina kun oli enemmän intoa, tuli ajettua 5-10tkm kesässä, nykyään hyvä jos 2. Silti kevättä ja kuivaa baanaa odottaa, eikä tähän asti ole tarvinnut kuin tarkistaa akun varaus ja kääntää avaimesta. 115tkm on lasissa ja keväällä, jos Luoja suo alkaa tulla lisää.
Parempia ja kustannustehokkaampia autoja löytyy niin arkikäyttöön kuin harrastamiseen mutta ajatus oli aikoinaan että saisi kivan kesäbiilin jota ei tarvitse kokoajan rassata ja se on toteutunut hyvin.
Re: Neuvoa 90-luvun alkupuolen C36 AMG:n hankkimiseen
No, alkuperäisellä rengastuksella (laadukas rengas) pito riittää ja ei osu kaariin. Miksi siis muuttaa niitä? Talvella pyöräkulmat tosiaan oltava kunnossa muuten on ikävä ajella.tappi77 kirjoitti:Kesällä -08 ostin tuollaisen -95 C36 AMGn. Japanin tuonti, 77tkm mittarissa, ei ehditty suolata Suomessa, eikä ole suolattu sen jälkeenkään.
Pata on kierroskone ja varsinkin vääntö on turbovolvon jälkeen hieman ohutta, mutta se saundi..
On herkkä pyöränkulmista sekä ajettavuuden että renkaiden kulumisen suhteen. Laitatin camber-pultit eteen niin korjaantui hieman.
4-lovinen automaatti on laatikkona ihan OK mutta kaipaisi pidemmän perävälityksen koska kiertää n.2700rpm satasen vauhdissa. Mulla on leveämmällä takarengasvaihtoehdolla eli 255/35-18. Laitatin kokeeksi 255/40-18 aavistuksen pidemmän välityksen ja mittarivirheen pienentämisen takia. EI toiminut. Ylti jousituksen painuessa heitoissa lokarin kanttiin täydellä tankilla / yhdellä takamatkustajalla. Toinen vaihtoehto takarenkaaksi on sama kuin edessä eli 225/40-18. Suosittelen.
Auton oma vararengas käy VAIN taakse. Edessä on niin iso jarrusatula ettei mene, eikä takarenkaan siirtäminen eteen auta koska vanne on tuolla rengastuksella leveämpi ja levitys on sisäänpäin!
Ajettavuus..? No jaa.. simpukkaohjaus ja tuollaiset renkaat.. aatteleppa ite.
Alkuaikoina kun oli enemmän intoa, tuli ajettua 5-10tkm kesässä, nykyään hyvä jos 2. Silti kevättä ja kuivaa baanaa odottaa, eikä tähän asti ole tarvinnut kuin tarkistaa akun varaus ja kääntää avaimesta. 115tkm on lasissa ja keväällä, jos Luoja suo alkaa tulla lisää.
Parempia ja kustannustehokkaampia autoja löytyy niin arkikäyttöön kuin harrastamiseen mutta ajatus oli aikoinaan että saisi kivan kesäbiilin jota ei tarvitse kokoajan rassata ja se on toteutunut hyvin.
-95 asti oli edessä ja takana isommat jarrut (kuussatkusta ja 420sesta) 96 muoviavaimesta lähtien pienemmät jarrut sekä edessä ja takana.
Alkuperäinen vararengas meni isojarruiseen joka nurkkaan.
En muista oliko moottorinohjauksessa säätömahdollisuutta rengaskoolle jolla saa mittarivirhettä säädettuä.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: Neuvoa 90-luvun alkupuolen C36 AMG:n hankkimiseen
Profiilin muutoksella yritin pidentää välitystä. 255-35/18 on toinen alkuperäiskoko ja ne oli tullessa alla.AK47 kirjoitti:No, alkuperäisellä rengastuksella (laadukas rengas) pito riittää ja ei osu kaariin. Miksi siis muuttaa niitä? Talvella pyöräkulmat tosiaan oltava kunnossa muuten on ikävä ajella.tappi77 kirjoitti:Kesällä -08 ostin tuollaisen -95 C36 AMGn. Japanin tuonti, 77tkm mittarissa, ei ehditty suolata Suomessa, eikä ole suolattu sen jälkeenkään.
Pata on kierroskone ja varsinkin vääntö on turbovolvon jälkeen hieman ohutta, mutta se saundi..
On herkkä pyöränkulmista sekä ajettavuuden että renkaiden kulumisen suhteen. Laitatin camber-pultit eteen niin korjaantui hieman.
4-lovinen automaatti on laatikkona ihan OK mutta kaipaisi pidemmän perävälityksen koska kiertää n.2700rpm satasen vauhdissa. Mulla on leveämmällä takarengasvaihtoehdolla eli 255/35-18. Laitatin kokeeksi 255/40-18 aavistuksen pidemmän välityksen ja mittarivirheen pienentämisen takia. EI toiminut. Ylti jousituksen painuessa heitoissa lokarin kanttiin täydellä tankilla / yhdellä takamatkustajalla. Toinen vaihtoehto takarenkaaksi on sama kuin edessä eli 225/40-18. Suosittelen.
Auton oma vararengas käy VAIN taakse. Edessä on niin iso jarrusatula ettei mene, eikä takarenkaan siirtäminen eteen auta koska vanne on tuolla rengastuksella leveämpi ja levitys on sisäänpäin!
Ajettavuus..? No jaa.. simpukkaohjaus ja tuollaiset renkaat.. aatteleppa ite.
Alkuaikoina kun oli enemmän intoa, tuli ajettua 5-10tkm kesässä, nykyään hyvä jos 2. Silti kevättä ja kuivaa baanaa odottaa, eikä tähän asti ole tarvinnut kuin tarkistaa akun varaus ja kääntää avaimesta. 115tkm on lasissa ja keväällä, jos Luoja suo alkaa tulla lisää.
Parempia ja kustannustehokkaampia autoja löytyy niin arkikäyttöön kuin harrastamiseen mutta ajatus oli aikoinaan että saisi kivan kesäbiilin jota ei tarvitse kokoajan rassata ja se on toteutunut hyvin.
-95 asti oli edessä ja takana isommat jarrut (kuussatkusta ja 420sesta) 96 muoviavaimesta lähtien pienemmät jarrut sekä edessä ja takana.
Alkuperäinen vararengas meni isojarruiseen joka nurkkaan.
En muista oliko moottorinohjauksessa säätömahdollisuutta rengaskoolle jolla saa mittarivirhettä säädettuä.
Jos alkuperäinen varapyörä käy joka kulmaan niin sitten joku on mennyt vaihtamaan tavallisen 15" varapyörän.
Re: Neuvoa 90-luvun alkupuolen C36 AMG:n hankkimiseen
En kyllä täysin allekirjoita tätä.S202 kirjoitti:w202 alusta on kyllä aika antiikkinen. Simpukkaohjaus ja omintakeinen pyöränripustus muutenkin edessä. Tehty enemmänkin kovaan vauhtiin baanalla, ja uudemmissakin mersuissa huomaa että ajettavuus oikeastaan paranee kun ajaa lujempaa.
SLK 170, jossa sama alusta täysin, on radalla ihan huippu (ikäisekseen).
Tasapainoinen, ennakoitava, ei yli- tai aliohjaa.
Toki jäykillä, matalammilla jousilla ja pyöränkulmat säädeltynä.
Mitä se simpukkaohjaus haittaa, jos on tunnokas, välyksetön ja ehjä?