W124/om603

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
W124ropluu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Ti 26.02.2019 16:48

W124/om603

Viesti Kirjoittaja W124ropluu »

Tuli tuossa tosiaan syksyllä osteltua "löytö" lankku, ongelmaksi on koitunut tyhjäkäynti... Kylmällä koneella pyörii hyvin n. 800rpm mutta ihan parin kilsan lenkin jälkeen kierrokset on korkealla n.1100.

Vivusto ei jumita, vakkarin vaijeri on löysällä, molemmat polttoaine suodattimet vaihdettu ja sammuttaminenkaan ei auta... Tuntuu jokseenkin ikävältä pistää tomaatista D päälle, eikä tekisi mieli hajottaa laatikkoa joka on vasta käynyt siekkisellä (200tkm) :lol: . Pumppu on käynyt savon dieselissä säädätettävänä, tuskin on kehdattu tuollain ajaa moniasatojatuhansia kilometrejä? Oisko foorumilaisila vielä jotakin neuvoa antaa mitä tarkistaa?

Sivukysymys että mistä saa kylkilistojen värityksen selville?
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5323
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: W124/om603

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

W124ropluu kirjoitti:Tuli tuossa tosiaan syksyllä osteltua "löytö" lankku, ongelmaksi on koitunut tyhjäkäynti... Kylmällä koneella pyörii hyvin n. 800rpm mutta ihan parin kilsan lenkin jälkeen kierrokset on korkealla n.1100.

Vivusto ei jumita, vakkarin vaijeri on löysällä, molemmat polttoaine suodattimet vaihdettu ja sammuttaminenkaan ei auta... Tuntuu jokseenkin ikävältä pistää tomaatista D päälle, eikä tekisi mieli hajottaa laatikkoa joka on vasta käynyt siekkisellä (200tkm) :lol: . Pumppu on käynyt savon dieselissä säädätettävänä, tuskin on kehdattu tuollain ajaa moniasatojatuhansia kilometrejä? Oisko foorumilaisila vielä jotakin neuvoa antaa mitä tarkistaa?
Melki sanoisin että pumppu on säädetty väärin. Jossain PPD:n säätämässä ex:ssä oli samaa vikaa. Samalleen tomaatti ja siinä oli kylmästöintikin. Automaattiaski ja ilmastointi jos sellainen on aiheuttaa haastetta pumppusäätöön kun mosa ei saisi sammua kun vaihteen tai ilmastoinnin pistää päälle ni joillain pajoilla helpolla käy justiin noin että sit mosan normaalilämmössä kierrokset on normaalia korkeammalla.

Taisin hieman säätää omastani tyhjäkäyntiä. Siitä oli pieni apu mutta ei poistanu kokonaan kierrosten nousua. Tossa sun tapauksessa voi hyvinkin olla niin ettei vaikuta mitään kun pumpun perussäätö on reilummin pielessä? Ts on haettu max syöttömääriä ja sit jäänyt tuo aihe liian vähälle huomiolle.

Toki muukin vika voi olla mutta pumpun säätövirhe on kyllä hyvä vaihtoehto tuolle oireelle. Aiheesta on juttuakin tällä foorumilla enempikin. Haulla varmaan löytyy.
tyko h
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 476
Liittynyt: Ke 10.03.2004 13:02

Re: W124/om603

Viesti Kirjoittaja tyko h »

Sivukysymykseen:
http://www.meinbenz.de/farben/farbcodes.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
W903
V126
W203
Vastaa Viestiin