CLA:sta kysymyksiä hankintaa ajatellen

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
-Nebulus-
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ke 31.07.2019 08:38

CLA:sta kysymyksiä hankintaa ajatellen

Viesti Kirjoittaja -Nebulus- »

Ensimmäistä mersua hankkimassa ja näyttäisi siltä, että bensa CLA tulee hankittua. Tässä on kuitenkin herännyt pari kysymystä, joihin en ole saanut vielä vastausta ja ajattelin kääntyä teidän puoleen. Tässä niistä muutama ja ihan mielelläni ottaisin muitakin ihan yleisiäkin kommentteja vastaan mersun hankintaa ajatellen.

- Mitkä on selkeät tyyppiviat?
Muutaman koeajon ja keskustelujen perusteella olen huomannut, että automaattilaatikon säädöissä on jotain häikkää. Vaihteet vaihtuu hienosti siinä tilassa, jota on käytetty eniten. Vähemmän käytetyissä kierrokset joko nousee liian korkealle tai vaihde en tunnu ollenkaan vaihtuvan. Minulle kerrottiin, että laatikossa olisi automatiikkaa, joka tekisi säädön ajamisen yhteydessä sille tilalle, jota käytetään eniten. Olen ymmärtänyt, että nämä ongelmat saisi helposti säätämällä (ohjelmoimalla) kuntoon.

- Mistä löytyy lista auton varusteista?
Selkeästä parissa tapauksessa on hieman väritetty auton varusteita. Sanotaan, että on AMG sitä ja tätä, mutta... yritetään lähinnä nostaa auton hintaa. Parissa koeajamassani autossa on ollut jotain ääniohjaukseen liittyvää (ratissa tällainen symboli) ja näistä ei myyjä ole tiennyt mitään. Mitähän nämä mahtavat olla? On todellakin ihmetyttänyt, ettei myyjillä ole oikeasti tietoa miten kaikkia lisävarusteita tai toimintoja käytetään.

- Lastu, chippi, ohjelmointi?
Olen ymmärtänyt, että 180 eli 122hp versio voidaan ohjelmalla nostaa jopa 60hp tehokkaammaksi. 200 eli 156hp versiossa tällaista mahdollisuutta ei kai ole. Olenko ymmärtänyt oikein?

- Miten pääsen auton sähköiseen huoltokirjaan?
Huoltokirjaan merkittänee vain viralliset huollot ja korjaukset. Jos tekee jotain itse, ne eivät päätyne tuonne kirjaan? Mistä näen mitä eri huoltoja on tulossa jatkossa ja mikä ero on eri huolloilla (A,B, onko vielä muita)? Onko käytetylle autolle mahdollista saada huolenpitosopimusta, näettekö sen tarpeelliseksi?

- Mercedes Me -palvelu
Onko hyödyllinen, pystyykö käytetyn auton liittämään?
BBC
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: To 13.09.2018 10:40

Re: CLA:sta kysymyksiä hankintaa ajatellen

Viesti Kirjoittaja BBC »

Liikaa kysymyksiä meikälaiselle, mutta vastaan mitä tiedän ja joku jatkaa siitä. Eli lisään tekstiä kysymyksiesi perään lihavoituna.

-Nebulus- kirjoitti:Ensimmäistä mersua hankkimassa ja näyttäisi siltä, että bensa CLA tulee hankittua. Tässä on kuitenkin herännyt pari kysymystä, joihin en ole saanut vielä vastausta ja ajattelin kääntyä teidän puoleen. Tässä niistä muutama ja ihan mielelläni ottaisin muitakin ihan yleisiäkin kommentteja vastaan mersun hankintaa ajatellen.

- Mitkä on selkeät tyyppiviat?
Muutaman koeajon ja keskustelujen perusteella olen huomannut, että automaattilaatikon säädöissä on jotain häikkää. Vaihteet vaihtuu hienosti siinä tilassa, jota on käytetty eniten. Vähemmän käytetyissä kierrokset joko nousee liian korkealle tai vaihde en tunnu ollenkaan vaihtuvan. Minulle kerrottiin, että laatikossa olisi automatiikkaa, joka tekisi säädön ajamisen yhteydessä sille tilalle, jota käytetään eniten. Olen ymmärtänyt, että nämä ongelmat saisi helposti säätämällä (ohjelmoimalla) kuntoon.

- Mistä löytyy lista auton varusteista? tässä yksi https://www.datamb.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Selkeästä parissa tapauksessa on hieman väritetty auton varusteita. Sanotaan, että on AMG sitä ja tätä, mutta... yritetään lähinnä nostaa auton hintaa. Parissa koeajamassani autossa on ollut jotain ääniohjaukseen liittyvää (ratissa tällainen symboli) ja näistä ei myyjä ole tiennyt mitään. Tuo ratissa oleva symboli ei tarkoita, että ko varustetta olisi autossa. Mitähän nämä mahtavat olla? On todellakin ihmetyttänyt, ettei myyjillä ole oikeasti tietoa miten kaikkia lisävarusteita tai toimintoja käytetään.

- Lastu, chippi, ohjelmointi?
Olen ymmärtänyt, että 180 eli 122hp versio voidaan ohjelmalla nostaa jopa 60hp tehokkaammaksi. 200 eli 156hp versiossa tällaista mahdollisuutta ei kai ole. Olenko ymmärtänyt oikein?

- Miten pääsen auton sähköiseen huoltokirjaan? Tarvitset rekkarin tai vin numeron ja soiton valtuutettuun huoltoon. Ne lähettää sinulle spostiin datan. Lisätöitä ei siinä näy eli ne pitää pyytää ko huollon tai korjauksen tehneestä yrityksestä. Nämä yritykset ei lähetä ko tehtyjä lisätöitä kuin ainoastaan sen hetkiselle omistajalle siis huollon aikaiselle omistajalle, ei nykyiselle eikä tulevalle.
Huoltokirjaan merkittänee vain viralliset huollot ja korjaukset. Jos tekee jotain itse, ne eivät päätyne tuonne kirjaan? Mistä näen mitä eri huoltoja on tulossa jatkossa ja mikä ero on eri huolloilla (A,B, onko vielä muita)? Onko käytetylle autolle mahdollista saada huolenpitosopimusta, näettekö sen tarpeelliseksi? A, B huoltojen erot ja hinnat löytyy valtuutettujen huoltajien sivuilta, sieltä minä ainakin niitä löysin.

- Mercedes Me -palvelu
Onko hyödyllinen, pystyykö käytetyn auton liittämään?
W212 E220 4Matic Bluetec 2016
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2732
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: CLA:sta kysymyksiä hankintaa ajatellen

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Unohda ohjelmoinnit, luvassa pelkkää harmia, osta valmiiksi riittävän tehokas versio. Vaihteisto ei ole oikea automaatti vaan ns. kaksoiskytkin keksintö, eikä toimi koskaan niin kuin oikea automaatti.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
-Nebulus-
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ke 31.07.2019 08:38

Re: CLA:sta kysymyksiä hankintaa ajatellen

Viesti Kirjoittaja -Nebulus- »

tahtoomersun kirjoitti:Unohda ohjelmoinnit, luvassa pelkkää harmia, osta valmiiksi riittävän tehokas versio. Vaihteisto ei ole oikea automaatti vaan ns. kaksoiskytkin keksintö, eikä toimi koskaan niin kuin oikea automaatti.
Käsitin myös, että ohjelmoinnissa tehdastakuu menee ja eivät kuulema ainakaan Veholla alkaisi huoltamaan ellei ole virallisilla osilla tehty. Juu 200 taitaa mennä hankintaa.
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2732
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: CLA:sta kysymyksiä hankintaa ajatellen

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

CLA on kyllä ihan tyylikäs, vaikka ns. "epämersu" (etuveto) onkin. Ainakin harkita kannatta CLS 350 2012 etennpäin alle 100 ajettuna. Tilaa enemmän ja muutenkin ollaan jo vähän niinkuin "asian äärellä" :wink:
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Vastaa Viestiin