Ortopedi -istuimet tyhjenee
Ortopedi -istuimet tyhjenee
Eli minulla w212 -16 penkeistä karkaa paineet aika useasti kesken ajon. Tämä paineiden karkailu on mielestäni lisääntynyt viimeisen vuoden aikana. Käynnistäessä tuntee kun penkkiin tulee paineet mutta saattaa samantein tyhjentyä eikä toimi säätimistäkään enään. Joskus toimii normaalisti, sama tilanne molemmissa penkeissä.
Onko tuttu oire ja mistähän kannattaisi alkaa vikaa hakemaan? onko tuossa oma kompura penkeille..... kompura menossa rikki?
Onko tuttu oire ja mistähän kannattaisi alkaa vikaa hakemaan? onko tuossa oma kompura penkeille..... kompura menossa rikki?
W212 E220 4Matic Bluetec 2016
Re: Ortopedi -istuimet tyhjenee
Poissulkemalla se voi löytyä. Eli kaikki muut pussit tyhjiksi ja yksi kerrallaan alkaa kokeilla, mistä vuotaa. Letkujen ja liitosten tiiveyttä voi testata myös alipainepumpun (minä olen käyttänyt imutyhjennintä) sekä alipainemittarin avulla.
Vikahan voi olla letkuissa, liitoksissa tai tyynyissä - jälkimmäinen on kallein vaihtoehto.
Jos ei ole aktiivipenkkejä, niin Starista ei käsittääkseni ole asiaan apua, vaan tarkistus on tehtävä perinteisin menetelmin. Ja vaikka olisi aktiivipenkit, niin Star kehottaa jossain vaiheessa tekemään tiiveystarkastuksen ihan manuaalisesti (näin tapahtui minulla W220 aktiivipenkkien kohdalla).
Vikahan voi olla letkuissa, liitoksissa tai tyynyissä - jälkimmäinen on kallein vaihtoehto.
Jos ei ole aktiivipenkkejä, niin Starista ei käsittääkseni ole asiaan apua, vaan tarkistus on tehtävä perinteisin menetelmin. Ja vaikka olisi aktiivipenkit, niin Star kehottaa jossain vaiheessa tekemään tiiveystarkastuksen ihan manuaalisesti (näin tapahtui minulla W220 aktiivipenkkien kohdalla).
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Re: Ortopedi -istuimet tyhjenee
ei ole aktiivipenkkejä. Jos olisi kaavio niin voisi ymmärtää paremmin toimintaa mutta voiko yksi vuotava letku tyhjentää koko penkin pussit. Tässä siis tyhjenee kaikki pussit kerta tuhauksella. Huomaa selvästi kun penkistä lähtee paineet ja sen jälkeen ei toimi kytkimistä ollenkaan. Sitten kun sattuu toimimaan niin toimii ja pysyy paineet kunnes taas kerralla tyhjenee, ja tämä aina molemmissa penkeissä yhtä aikaa eli voisi kuvitella myös, että sähkövika esim kompuran venttiilissä tjsp
W212 E220 4Matic Bluetec 2016
Re: Ortopedi -istuimet tyhjenee
Ja olet siis 100 % varma että sekä istuinosan, selkänojan että sivutuen tyynyt tyhjenee?
Tavallisessa monisäätöisessä penkissä ei ole tyynyjen ohjauksessa elektroniikkaa (ei ainakaan W212 prefacelift). Katkaisija eli seat control valve on ihan mekaaninen laite. Joten voisiko syypää olla se? Yhden tyynyn vuodon ei pitäisi voida tyhjentää muita tyynyjä.
EDIT: Voi olla että kirjoitin väärin, eli vuoto missä tahansa voisi tyhjentää kaikki tyynyt. Mutta vuotoa on jossain, se on varma. Eli sitä vain metsästämään.
Tavallisessa monisäätöisessä penkissä ei ole tyynyjen ohjauksessa elektroniikkaa (ei ainakaan W212 prefacelift). Katkaisija eli seat control valve on ihan mekaaninen laite. Joten voisiko syypää olla se? Yhden tyynyn vuodon ei pitäisi voida tyhjentää muita tyynyjä.
EDIT: Voi olla että kirjoitin väärin, eli vuoto missä tahansa voisi tyhjentää kaikki tyynyt. Mutta vuotoa on jossain, se on varma. Eli sitä vain metsästämään.
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Re: Ortopedi -istuimet tyhjenee
Tuleeko ilma molemmille penkeille jossain vaiheessa samaa letkua pitkin? Tätä kysyn siksi, koska molemmat penkit tyhjenee yhtä aikaa ja jotenkin vika on "yhteinen" eli vika voi olla tälläisellä yhteisellä alueella.
Mielestäni penkin kaikki tyynyt tyhjenee saman aikaisesti mutta selkänojan sivutyynyt tuntuu selvimmin ja se voi hämätä hiukan. Tarkastan tänään tuon asian eli pumppaan kaikkiin tyynyihin täydet paineet ja odottelen kunnes jotain tapahtuu. Penkin alla aika ahdasta mutta yritän tänään tutustua tuohon säätöventtiiliin ja siitä lähteviin letkuihin. Kiitos vastauksista
Mielestäni penkin kaikki tyynyt tyhjenee saman aikaisesti mutta selkänojan sivutyynyt tuntuu selvimmin ja se voi hämätä hiukan. Tarkastan tänään tuon asian eli pumppaan kaikkiin tyynyihin täydet paineet ja odottelen kunnes jotain tapahtuu. Penkin alla aika ahdasta mutta yritän tänään tutustua tuohon säätöventtiiliin ja siitä lähteviin letkuihin. Kiitos vastauksista
W212 E220 4Matic Bluetec 2016
Re: Ortopedi -istuimet tyhjenee
Yksi tapa olisi pitää muut tyynyt tyhjänä ja pitää yhtä kerrallaan täytenä.BBC kirjoitti:Tuleeko ilma molemmille penkeille jossain vaiheessa samaa letkua pitkin? Tätä kysyn siksi, koska molemmat penkit tyhjenee yhtä aikaa ja jotenkin vika on "yhteinen" eli vika voi olla tälläisellä yhteisellä alueella.
Mielestäni penkin kaikki tyynyt tyhjenee saman aikaisesti mutta selkänojan sivutyynyt tuntuu selvimmin ja se voi hämätä hiukan. Tarkastan tänään tuon asian eli pumppaan kaikkiin tyynyihin täydet paineet ja odottelen kunnes jotain tapahtuu. Penkin alla aika ahdasta mutta yritän tänään tutustua tuohon säätöventtiiliin ja siitä lähteviin letkuihin. Kiitos vastauksista
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Re: Ortopedi -istuimet tyhjenee
Kun täytät jokun tyynyn ja sitten laitat sen "katkaisijan"(=säätöventtiilin) keskiasentoon niin silloin ei ole merkitystä sitä venttiiliä ennen
olevalla putkistolla. Kun se on keskiasennossa niin se on kiinni asennossa eikä ilma virtaa tyynystä ulos muuta kuin sen venttiilin jälkeiseltä alueelta.
Jos kaikki tyynyt toimii väärin niin sitten se jakotukki voisi olla halki itse, Tyhjeneekö ne kaikki tyynyt vai pysyykö jossain ilma ?
ismo
olevalla putkistolla. Kun se on keskiasennossa niin se on kiinni asennossa eikä ilma virtaa tyynystä ulos muuta kuin sen venttiilin jälkeiseltä alueelta.
Jos kaikki tyynyt toimii väärin niin sitten se jakotukki voisi olla halki itse, Tyhjeneekö ne kaikki tyynyt vai pysyykö jossain ilma ?
ismo
S205 2020 C300de
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
Re: Ortopedi -istuimet tyhjenee
OK, nyt selvisi. Tyynyt tosiaanki toimii oudosti ja ihan kuin "väärinkin" eli monesti joutuu räpläämään katkaisijaa, koska tuntuu, että aina väärä tai viereinen tyyny täyttyy tai tyhjenee ja seuraavalla kerralla tuntuu taas, että toimii eri tyyny kuin viimeksi tästä katkaisijasta.x_ismo kirjoitti:Kun täytät jokun tyynyn ja sitten laitat sen "katkaisijan"(=säätöventtiilin) keskiasentoon niin silloin ei ole merkitystä sitä venttiiliä ennen
olevalla putkistolla. Kun se on keskiasennossa niin se on kiinni asennossa eikä ilma virtaa tyynystä ulos muuta kuin sen venttiilin jälkeiseltä alueelta.
Jos kaikki tyynyt toimii väärin niin sitten se jakotukki voisi olla halki itse, Tyhjeneekö ne kaikki tyynyt vai pysyykö jossain ilma ?
ismo
Tein eilen testi, jossa jätin kytkimet auki -asentoon mutta sehän ei olekkaan hyvä vaan juuri kuten sanot, pitää kytkimet olla keskiasennossa eli venttiili kiinni. Kokeilen seuraavaksi tuota.
Tässä kaikki tyynyt tyhjenee, vieläpä molemmista penkeistä, yhtä aikaa.
Tässä järjestelmässä on ilmeisesti yksi kompressori josta yhtä letkua pitkin paine sitten haaraantuu kahdelle venttiilistölle eli näille penkkien säätimille (jakotukeille) ja silloinhan toisenkin penkin yksikin tyyny tai venenttiilivika voisi tyhjentää koko systeemin. Ainakin minusta tuntuu loogiselta??
Yritin kurkkia penkin alle mutta ei sieltä mitään näe, pitää testata kummassa penkissä vuoto on ja hommata säädin valmiiksi
.
W212 E220 4Matic Bluetec 2016
Re: Ortopedi -istuimet tyhjenee
BBC kirjoitti:OK, nyt selvisi. Tyynyt tosiaanki toimii oudosti ja ihan kuin "väärinkin" eli monesti joutuu räpläämään katkaisijaa, koska tuntuu, että aina väärä tai viereinen tyyny täyttyy tai tyhjenee ja seuraavalla kerralla tuntuu taas, että toimii eri tyyny kuin viimeksi tästä katkaisijasta.x_ismo kirjoitti:Kun täytät jokun tyynyn ja sitten laitat sen "katkaisijan"(=säätöventtiilin) keskiasentoon niin silloin ei ole merkitystä sitä venttiiliä ennen
olevalla putkistolla. Kun se on keskiasennossa niin se on kiinni asennossa eikä ilma virtaa tyynystä ulos muuta kuin sen venttiilin jälkeiseltä alueelta.
Jos kaikki tyynyt toimii väärin niin sitten se jakotukki voisi olla halki itse, Tyhjeneekö ne kaikki tyynyt vai pysyykö jossain ilma ?
ismo
Tein eilen testi, jossa jätin kytkimet auki -asentoon mutta sehän ei olekkaan hyvä vaan juuri kuten sanot, pitää kytkimet olla keskiasennossa eli venttiili kiinni. Kokeilen seuraavaksi tuota.
Tässä kaikki tyynyt tyhjenee, vieläpä molemmista penkeistä, yhtä aikaa.
Tässä järjestelmässä on ilmeisesti yksi kompressori josta yhtä letkua pitkin paine sitten haaraantuu kahdelle venttiilistölle eli näille penkkien säätimille (jakotukeille) ja silloinhan toisenkin penkin yksikin tyyny tai venenttiilivika voisi tyhjentää koko systeemin. Ainakin minusta tuntuu loogiselta??
Yritin kurkkia penkin alle mutta ei sieltä mitään näe, pitää testata kummassa penkissä vuoto on ja hommata säädin valmiiksi
.
Kun ne säätimet on keskiasennossa niin se toisen jakotukin halki oleminen ei vaikuta viereiseen penkkiin millään tavalla. Toki niitä ei saa täytettyä kun ilma ohjautuu muualle mutta jo täydet pussit viereisessä penkissä ei tyhjene.
Pistä kaikki täyteen kummassakin penkissä (niin täyteen kuin se menee). Venttiilit kiinni keskiasentoon ja sitten odotat mikä/mitkä tyhjenee.
Sen jälkeen voi alkaa miettimään mikä on rikki. Kun se venttiili on kiinni niin miten siitä pussista pääsisi toisen penkikin kautta ilma pois ? Ihan kuin yhden renkaan venttiilin hajotessa muistakin menisi ilmat pois ? Ei tunnu mitenkään loogiselta.
S205 2020 C300de
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
Re: Ortopedi -istuimet tyhjenee
Tuossa minun pohdinnassani (ja testissä) venttiilit ovat siis auki -asennossa ja siksi loogista kaikkien pussien yhteys toisiinsa ja tyhjeneminen.x_ismo kirjoitti:Kun se venttiili on kiinni niin miten siitä pussista pääsisi toisen penkikin kautta ilma pois ? Ihan kuin yhden renkaan venttiilin hajotessa muistakin menisi ilmat pois ? Ei tunnu mitenkään loogiselta.BBC kirjoitti: Tein eilen testi, jossa jätin kytkimet auki -asentoon mutta sehän ei olekkaan hyvä vaan juuri kuten sanot, pitää kytkimet olla keskiasennossa eli venttiili kiinni. Kokeilen seuraavaksi tuota.Tässä järjestelmässä on ilmeisesti yksi kompressori josta yhtä letkua pitkin paine sitten haaraantuu kahdelle venttiilistölle eli näille penkkien säätimille (jakotukeille) ja silloinhan toisenkin penkin yksikin tyyny tai venenttiilivika voisi tyhjentää koko systeemin. Ainakin minusta tuntuu loogiselta??
x_ismo kirjoitti:Kun täytät jokun tyynyn ja sitten laitat sen "katkaisijan"(=säätöventtiilin) keskiasentoon niin silloin ei ole merkitystä sitä venttiiliä ennen
olevalla putkistolla. Kun se on keskiasennossa niin se on kiinni asennossa eikä ilma virtaa tyynystä ulos muuta kuin sen venttiilin jälkeiseltä alueelta.
No niin, testailin siis uudestaan ja huomasin, että venttiilit eivät ole kiinni keskiasennossa. Jos venttiili on keskiasennossa niin pussi täyttyy edelleen eli sen täytyy olla vielä auki tai se vuotaa mutta jokainen venttiili toimii samoin. Ilma lopettaa virtaamasta pussiin vasta kun venttiili on ihan toisessa äärilaidassa ja silloin se jo alkaa tyhjenemään. Voi olla, että viimeistä edellinen napsu olisi "kiinni" ja viimeinen on sitten "tyhjennä".x_ismo kirjoitti: Kun ne säätimet on keskiasennossa niin se toisen jakotukin halki oleminen ei vaikuta viereiseen penkkiin millään tavalla. Toki niitä ei saa täytettyä kun ilma ohjautuu muualle mutta jo täydet pussit viereisessä penkissä ei tyhjene.
Pistä kaikki täyteen kummassakin penkissä (niin täyteen kuin se menee). Venttiilit kiinni keskiasentoon ja sitten odotat mikä/mitkä tyhjenee.
Onkohan näihin jakotukkeihin/venttiiliin tullu päivityksiä jossain vaiheessa. Oli miten oli niin kun tästä nyt lähden niin paineistan kaikki tyynyt täyteen ja sitten yritän löytää asennon missä venttiili on kiinni, eikä siis vielä ala tyhjentämään ko tyynyä. Eilen tälläinen testaus ei onnistunut kun tyynyt tyhjenivät niin sen jälkeen ei enään täyttyneet, vaikka ventiili olisi ollut miten päin tahansa
..
W212 E220 4Matic Bluetec 2016
Re: Ortopedi -istuimet tyhjenee
Olisiko jossain sen verrasn vuotoa että kompressori sammuu ylikuumenemissuojan takia ja sitten taas jossain vaiheessa antaa ilmaa ?BBC kirjoitti:Tuossa minun pohdinnassani (ja testissä) venttiilit ovat siis auki -asennossa ja siksi loogista kaikkien pussien yhteys toisiinsa ja tyhjeneminen.x_ismo kirjoitti:Kun se venttiili on kiinni niin miten siitä pussista pääsisi toisen penkikin kautta ilma pois ? Ihan kuin yhden renkaan venttiilin hajotessa muistakin menisi ilmat pois ? Ei tunnu mitenkään loogiselta.BBC kirjoitti: Tein eilen testi, jossa jätin kytkimet auki -asentoon mutta sehän ei olekkaan hyvä vaan juuri kuten sanot, pitää kytkimet olla keskiasennossa eli venttiili kiinni. Kokeilen seuraavaksi tuota.Tässä järjestelmässä on ilmeisesti yksi kompressori josta yhtä letkua pitkin paine sitten haaraantuu kahdelle venttiilistölle eli näille penkkien säätimille (jakotukeille) ja silloinhan toisenkin penkin yksikin tyyny tai venenttiilivika voisi tyhjentää koko systeemin. Ainakin minusta tuntuu loogiselta??
x_ismo kirjoitti:Kun täytät jokun tyynyn ja sitten laitat sen "katkaisijan"(=säätöventtiilin) keskiasentoon niin silloin ei ole merkitystä sitä venttiiliä ennen
olevalla putkistolla. Kun se on keskiasennossa niin se on kiinni asennossa eikä ilma virtaa tyynystä ulos muuta kuin sen venttiilin jälkeiseltä alueelta.No niin, testailin siis uudestaan ja huomasin, että venttiilit eivät ole kiinni keskiasennossa. Jos venttiili on keskiasennossa niin pussi täyttyy edelleen eli sen täytyy olla vielä auki tai se vuotaa mutta jokainen venttiili toimii samoin. Ilma lopettaa virtaamasta pussiin vasta kun venttiili on ihan toisessa äärilaidassa ja silloin se jo alkaa tyhjenemään. Voi olla, että viimeistä edellinen napsu olisi "kiinni" ja viimeinen on sitten "tyhjennä".x_ismo kirjoitti: Kun ne säätimet on keskiasennossa niin se toisen jakotukin halki oleminen ei vaikuta viereiseen penkkiin millään tavalla. Toki niitä ei saa täytettyä kun ilma ohjautuu muualle mutta jo täydet pussit viereisessä penkissä ei tyhjene.
Pistä kaikki täyteen kummassakin penkissä (niin täyteen kuin se menee). Venttiilit kiinni keskiasentoon ja sitten odotat mikä/mitkä tyhjenee.
Onkohan näihin jakotukkeihin/venttiiliin tullu päivityksiä jossain vaiheessa. Oli miten oli niin kun tästä nyt lähden niin paineistan kaikki tyynyt täyteen ja sitten yritän löytää asennon missä venttiili on kiinni, eikä siis vielä ala tyhjentämään ko tyynyä. Eilen tälläinen testaus ei onnistunut kun tyynyt tyhjenivät niin sen jälkeen ei enään täyttyneet, vaikka ventiili olisi ollut miten päin tahansa
..
Se tekisi testauksesta hankalaa.
Minulla nuo venttiilit toimivat niin että keskiasennossa ne on kiinni, toisessa päässä täyttää ja toisessa tyhjentää. En osaa sanoa onko sulla sitten nuo molemmat rikki, aluksi itselläkin meni hetki että keksin missä kohtaa tuo on kokonaan kiinni, inan verran keskiasennosta tyhjennys suuntaan,
muuten tyynyt täyttyy pikku hiljaa (muutamia tunteja) jos on ihan tarkkaan keskiasennossa. Eipä tuohon tule paljoa kiinnitettyä huomiota.
Penkki ja pailit on on aina nykyään väärässä asennossa kun kuopus lainaa autoa
Täysin tiiviitä tuskin ovat koskaan mutta vuoto on niin pientä ettei pitäisi huomata normaalissa käytössä.
S205 2020 C300de
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
Re: Ortopedi -istuimet tyhjenee
Niin,, voihan sen "ratkaisunkin" tänne lisätä niin ei lopu ikään kuin lentoon tämäkin vianhaku.x_ismo kirjoitti:BBC kirjoitti:Olisiko jossain sen verrasn vuotoa että kompressori sammuu ylikuumenemissuojan takia ja sitten taas jossain vaiheessa antaa ilmaa ?x_ismo kirjoitti: No niin, testailin siis uudestaan ja huomasin, että venttiilit eivät ole kiinni keskiasennossa. Jos venttiili on keskiasennossa niin pussi täyttyy edelleen eli sen täytyy olla vielä auki tai se vuotaa mutta jokainen venttiili toimii samoin. Ilma lopettaa virtaamasta pussiin vasta kun venttiili on ihan toisessa äärilaidassa ja silloin se jo alkaa tyhjenemään. Voi olla, että viimeistä edellinen napsu olisi "kiinni" ja viimeinen on sitten "tyhjennä".
Onkohan näihin jakotukkeihin/venttiiliin tullu päivityksiä jossain vaiheessa. Oli miten oli niin kun tästä nyt lähden niin paineistan kaikki tyynyt täyteen ja sitten yritän löytää asennon missä venttiili on kiinni, eikä siis vielä ala tyhjentämään ko tyynyä. Eilen tälläinen testaus ei onnistunut kun tyynyt tyhjenivät niin sen jälkeen ei enään täyttyneet, vaikka ventiili olisi ollut miten päin tahansa
..
Se tekisi testauksesta hankalaa.
Minulla nuo venttiilit toimivat niin että keskiasennossa ne on kiinni, toisessa päässä täyttää ja toisessa tyhjentää. En osaa sanoa onko sulla sitten nuo molemmat rikki, aluksi itselläkin meni hetki että keksin missä kohtaa tuo on kokonaan kiinni, inan verran keskiasennosta tyhjennys suuntaan,
muuten tyynyt täyttyy pikku hiljaa (muutamia tunteja) jos on ihan tarkkaan keskiasennossa. Eipä tuohon tule paljoa kiinnitettyä huomiota.
Penkki ja pailit on on aina nykyään väärässä asennossa kun kuopus lainaa autoa
Täysin tiiviitä tuskin ovat koskaan mutta vuoto on niin pientä ettei pitäisi huomata normaalissa käytössä.
Vika löytyi kuten neuvottiin eli jätin aina yhden säätöventtiilin kiinni, tyyny tyhjänä, ja kaikki muut tyynyt säädin paineelle. Sitten vaan kerran eräs vuorossa oleva tyyny (kuskin ristiselän tyyny) ei enään aiheuttanut vikaa eli kaikkien muiden tyynyjen tyhjenemistä. Yhdessä tyynyssä tai sen ventiilissä oleva vika voi aiheuttaa loppujenkin tyhjenemisen. Ja kun paine ei pysy niin kompura hakkaa painetta kunnes lämpenee liikaa.
Siellä on kompuralle joku lämpörele tai vastaava eli vika kannattaa etsiä ennen kuin kompuralle tulee noutaja, tekee aika paljon turhaa työtä.
Penkit on toiminu nyt kuukausia ilman tätä vikaa kunhan en säädä sitä tiettyä tyyny ollenkaan (ole kyllä tsekannut ja vika tulee takaisin heti). Sitä, mikä siellä on rikki en ole viitsinyt tutkia kun on kovin ahdas paikka niin olkoon nyt ja katotaan joskus kun on aikaa.
.
W212 E220 4Matic Bluetec 2016