Pyyhkijän sulat - mikä on se oikea merkki vai onko sitä ?
Pyyhkijän sulat - mikä on se oikea merkki vai onko sitä ?
Ennen pääsiäistä alkaneen tuulilasikeskustelun innoittamana ajattelin herättää keskustelua eri sulkamerkkien ominaisuuksista ja kestävyydestä.
Ostin saksalaisen laatumerkin valmistaman/valmistuttaman pyyhkijän sulan ja sen ominaisuudet olivat alusta alkaen pettymys. Sulka teki "palatessa" niin huonoa jälkeä ettei mikään - raitaa, suttua ja sumeutta. En kuitenkaan käynyt vaihtamassa sitä liikkeessä, josta olin sen hankkinut johtuen pääasiassa yli 450km:n välimatkan siinä tapauksessa aiheuttamista kustannuksista verrattuna sulan hankintahintaan.
No, ajattelin sitten ennen erästä reissuun lähtöä, illan kähmässä juuri ennen kauppojen sulkeutumista, ostaa uuden merkkisulan paikalliselta robin hoodilta, Kärkkäiseltä. Siellä ei ollut hyllyssä sillä kertaa mitään "laatumerkkiä" joten ostin 2kpl paketin sulkaa, joka maksoin noin 10% normaalisti käyttämiini verrattuna - valmistusmaa luultavasti jossain idässä, jopa kaukana siellä. No, yllätys-yllätys nyt sellainen sulka on molemmissa mersuissa.
Ainoa huono puoli sulassa on se, että pesunesteeseen pitäisi varmaankin lisätä hiukan saippuaa kun pyyhkii parilla vedolla lasin ihan kuivaksi.
Edit:
Siirretty pois tekniikkaosiolta, kun tekniikkaa paremmin täytyy ohjeistuksessa mainitut "ominaisuudet, varusteet, kokemukset" / Ari66
Ostin saksalaisen laatumerkin valmistaman/valmistuttaman pyyhkijän sulan ja sen ominaisuudet olivat alusta alkaen pettymys. Sulka teki "palatessa" niin huonoa jälkeä ettei mikään - raitaa, suttua ja sumeutta. En kuitenkaan käynyt vaihtamassa sitä liikkeessä, josta olin sen hankkinut johtuen pääasiassa yli 450km:n välimatkan siinä tapauksessa aiheuttamista kustannuksista verrattuna sulan hankintahintaan.
No, ajattelin sitten ennen erästä reissuun lähtöä, illan kähmässä juuri ennen kauppojen sulkeutumista, ostaa uuden merkkisulan paikalliselta robin hoodilta, Kärkkäiseltä. Siellä ei ollut hyllyssä sillä kertaa mitään "laatumerkkiä" joten ostin 2kpl paketin sulkaa, joka maksoin noin 10% normaalisti käyttämiini verrattuna - valmistusmaa luultavasti jossain idässä, jopa kaukana siellä. No, yllätys-yllätys nyt sellainen sulka on molemmissa mersuissa.
Ainoa huono puoli sulassa on se, että pesunesteeseen pitäisi varmaankin lisätä hiukan saippuaa kun pyyhkii parilla vedolla lasin ihan kuivaksi.
Edit:
Siirretty pois tekniikkaosiolta, kun tekniikkaa paremmin täytyy ohjeistuksessa mainitut "ominaisuudet, varusteet, kokemukset" / Ari66
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Bosch
Olen vakaasti Boschin kannattaja... Tosin otin kokeeksi Championin ja kyllähän senkin kanssa hyvin pärjäilee.
Ja farkun takalasissa on biltema Se toimi kuukauden ihan hyvin, mutta nyt jättää klasin yläreunan pyyhkimättä...
Ja farkun takalasissa on biltema Se toimi kuukauden ihan hyvin, mutta nyt jättää klasin yläreunan pyyhkimättä...
Terveisin
Tero
Tero
Mulla toiset Boschit jo menossa..
En tiedä mikä mättää, mutta niitä saa kuukauden välein pestä kunnon tehopesuaineilla, kun alkavat jättämään raitaa. Pissapojan nestekin boschilaista. Tuulilasiakin putsattu ja puunattu kaikin konstein, karhuntaljat mukaan lukien, ei kestä kauaa, kun taas kalvo pinnassa.
Tosin tuulilasi täynnä kivenhakkaamia, vaihtokunnossa, lieneekö se sitten perimmäinen syy???
En tiedä mikä mättää, mutta niitä saa kuukauden välein pestä kunnon tehopesuaineilla, kun alkavat jättämään raitaa. Pissapojan nestekin boschilaista. Tuulilasiakin putsattu ja puunattu kaikin konstein, karhuntaljat mukaan lukien, ei kestä kauaa, kun taas kalvo pinnassa.
Tosin tuulilasi täynnä kivenhakkaamia, vaihtokunnossa, lieneekö se sitten perimmäinen syy???
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Vuosia olen ollut Boschin kannattaja kunnes reilu vuosi sitten tuli ostettua SWF kun Bosch oli paikallisesta liikkeestä loppu. Toimii paremmin kuin Bosch ja on ollutkin siitä lähtien minun sulkalistalla ykkösenä. Champion on myös ok. Bilteman halpissulkia ei sitten tosiaankaan pidä mennä ostamaan ellei halua tuulilasiaan naarmuille. Alle 40cm kohteissa menee ehkä jotenkin.
Tuota SWF:ää varaosaputkassakin tarjottu samanhintaluokan vaihtoehtona.Mauri H. kirjoitti:Boscheihin oon niin pettynyt että ostin sitten SWF:n, ja se onkin tosi hyvä. Kuulemma se alkuperäinenkin sulka on SWF.
Taitaa mulla vaan olla pinttynyt päähän tää Boschin yleensäkin laadukas maine..
Menee vähän offtopiciksi, mut taannoin jouduin imurikaupoille. Vaihtoehtoina kauppias tarjosi Panasoniccia, Samsumggia ja Daewoota..
Valinnan kyl tein Boschin ja Siemensin välillä
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Ensimmäistä kertaa Valeo hankittiin täälläkin marraskuussa.
Sama sutii edelleen eikä moittimista.
Aiemmin ollut pelkästään Boschia, nyt Valeoon verrattuna ei mielipidettä puolesta tai vastaan.
Edit:
Valeo maksoi Huittisissa varaosaliikkeessä 26 euroa.
Sama sutii edelleen eikä moittimista.
Aiemmin ollut pelkästään Boschia, nyt Valeoon verrattuna ei mielipidettä puolesta tai vastaan.
Edit:
Valeo maksoi Huittisissa varaosaliikkeessä 26 euroa.
Viimeksi muokannut Ari66, To 31.03.2005 14:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Ohhoh, olipa halpa... Oliko ihan alkuperäinen? Ite hain toissapäivänä Vehosta original Mercedes-sulan, maksoi 28,10 e! Parempi tuohon hintaan jo pyyhkiäkin jotain... Auton vanha sulka oli myös alkuperäistä laatua, eikä siinä ollut mitään valittamista. Boschista minä ainakin olen kuullut vähän huonoa.keef kirjoitti:Vehosta 124:n koko sulka noin. 13e.
Vanhat sulat alkoivat jättää rantua viime kesänä ja sattuipa sitten KL:n pihaan Boschin kampanja, jossa tarjottiin sulkaa edullisesti ja vielä vaihtotyö kaupan päälle. Olisiko ollut 85€ / pari tämä "tarjous" . Kiitin ja poistuin ostaen Championit, jotka vaihtuivat käden käänteessä ja ovat sutineet moitteetta läpi viime kesän ja tämän talven. Maksoivat n. 26€ pari nämä herkkusienisulat
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- Olli Lajunen
- Asiantuntija
- Viestit: 1222
- Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
- Paikkakunta: Yppäri
SWF kuuluu Valeo -konserniin. Ainakin tämän mukaan. Ei tietysti tarkoita sitä että molempien tuotteet olisivat samoja. Em. mainospuheenkin mukaan etenkin saksalaismerkit käyttävät SWFää ensiasennuksiin.
Itsellä on boschit tällä hetkellä. Alussa toimivat kohtalaisesti, mutta nyt alkaa raitoja jäädä paluujälkeen, vaikkeivat sulat ole kuin talven olleet tositoimissa. Taidampa kokeilla noita SWFiä seuraavaksi.
Itsellä on boschit tällä hetkellä. Alussa toimivat kohtalaisesti, mutta nyt alkaa raitoja jäädä paluujälkeen, vaikkeivat sulat ole kuin talven olleet tositoimissa. Taidampa kokeilla noita SWFiä seuraavaksi.
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
Kannattaa. Ja tämähän on fakta.Olli Lajunen kirjoitti:SWF kuuluu Valeo -konserniin. Ainakin tämän mukaan. Ei tietysti tarkoita sitä että molempien tuotteet olisivat samoja. Em. mainospuheenkin mukaan etenkin saksalaismerkit käyttävät SWFää ensiasennuksiin.
Itsellä on boschit tällä hetkellä. Alussa toimivat kohtalaisesti, mutta nyt alkaa raitoja jäädä paluujälkeen, vaikkeivat sulat ole kuin talven olleet tositoimissa. Taidampa kokeilla noita SWFiä seuraavaksi.
Myös taksihenkilöt käsittääkseni tätänykyä kannattavat Valeo/SWF:ää.
Muistelin myös myyjän tilittäneen jotain uudesta yhteenliittymästä swf:n tiimoilta, mutta muisti pelailee just niin kuin se sattuu pelaileen, että en uskaltanut heittäytyä vietäväksi.
Tuossa ostamassani sulassa on myös tuo sama vaihtovälinilmaisin kuin näköjään SWF:ssä.
S211 220CDI -04.
Exät MB:t:
W211 220CDI -04.
S203 200CDI -02.
W202 200CDI -99.
W124 E200D -94.
S124 300TE -86.
W115 200D -74.
Exät MB:t:
W211 220CDI -04.
S203 200CDI -02.
W202 200CDI -99.
W124 E200D -94.
S124 300TE -86.
W115 200D -74.
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Urat
Olen havaitsevinani korrelaatiota turvaurien ja pyyhkiän keston suhteen. Ja urilla pyyhkii pitempään.
Sukien nopeaa kulumista on ollut kolmessa viimeisessä autossa, eikä noista yhdessäkään ole uria. Tai sitten sulkien laatu on romahtanut viimeisen kahden vuoden sisällä.
Sukien nopeaa kulumista on ollut kolmessa viimeisessä autossa, eikä noista yhdessäkään ole uria. Tai sitten sulkien laatu on romahtanut viimeisen kahden vuoden sisällä.
Terveisin
Tero
Tero
Re: Urat
Urat auttavat sulkia pysymään puhtaana. Sulkien laatu taas saattaa romahtaa yhtenä ainoana pakkasaamuna. Ne perhanat jos kerrankin edes lievää väkivaltaa käyttäen - joko tieten tai vahingossa - nostaa ylös lasista, niin siinä menivät mikroreunat ja pyyhintätulos saman tien.dieselflosse kirjoitti: Tai sitten sulkien laatu on romahtanut viimeisen kahden vuoden sisällä.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
tästä aiheesta on kyllä kokemusta jo 10v takaa
kun rupesin ajokortin saatuani kyselemään "suurena pyyhin friikkinä" kavereiltani mikä on paras, niin vastauksena oli ehd.CHAMPION.
rupesin sitten kiinnittämään huomioita kyseiseen tuotteeseen, ja olenkin tehny jokaisella sulalla testiä miten pikää toimii.. ja toimiihan ne sekä minulla ja kavereilla.
n.2v on keskiarvo aika kun toimii hyvin, eli ei jätä jälkiä, ja pyyhkimisen jälkeen ja lasin rauhoituttua, ei jätä likavanoja lasiin, vaikka ei terävästi enää pyyhkisikään.
ja sen pidemmälle saa venytettyä pyyhkijän ikää, kun muistaa seuraavat asiat.
1. kun peset lasia, käytä runsaasti pesuainetta. (ei mitään pikku pliruja)
2. käytä kunnon ainetta (varsinkin talvella)
3. kun peset auton, pese aina samalla pyyhin vaikka sienellä. joskus raalla tuulilasin pesu aineella.
4. talvella, kun kumi on jäätynyt kiinni lasiin, älä irroita sitä hakkaamalla lumiharjan "skaba" päällä, niin kauan ennenkuin väkisin irtoo.
5. älä jätä pikku sateella, tai ainakaan sateen loputtua pyyhintä huiskomaan siihen kuivaa lasia vasten. (epähuomiossa muka )
6. turvaurista en osaa sanoa juuri mitään, muuta kun vuos-pari sitte TM teki testin ja totesi niiden olevan nyky ajan sulkien ja lasien kanssa täysin yhdentekevät. ei mitään hyötyä, eikä juuri haittaa.
itse en ole tarvinut koskaan moisia, kun muistaa edelliset vinkit
ps. itselläni juuri täytti championit 2v 4kk ja hyvin pyyhkii
kun rupesin ajokortin saatuani kyselemään "suurena pyyhin friikkinä" kavereiltani mikä on paras, niin vastauksena oli ehd.CHAMPION.
rupesin sitten kiinnittämään huomioita kyseiseen tuotteeseen, ja olenkin tehny jokaisella sulalla testiä miten pikää toimii.. ja toimiihan ne sekä minulla ja kavereilla.
n.2v on keskiarvo aika kun toimii hyvin, eli ei jätä jälkiä, ja pyyhkimisen jälkeen ja lasin rauhoituttua, ei jätä likavanoja lasiin, vaikka ei terävästi enää pyyhkisikään.
ja sen pidemmälle saa venytettyä pyyhkijän ikää, kun muistaa seuraavat asiat.
1. kun peset lasia, käytä runsaasti pesuainetta. (ei mitään pikku pliruja)
2. käytä kunnon ainetta (varsinkin talvella)
3. kun peset auton, pese aina samalla pyyhin vaikka sienellä. joskus raalla tuulilasin pesu aineella.
4. talvella, kun kumi on jäätynyt kiinni lasiin, älä irroita sitä hakkaamalla lumiharjan "skaba" päällä, niin kauan ennenkuin väkisin irtoo.
5. älä jätä pikku sateella, tai ainakaan sateen loputtua pyyhintä huiskomaan siihen kuivaa lasia vasten. (epähuomiossa muka )
6. turvaurista en osaa sanoa juuri mitään, muuta kun vuos-pari sitte TM teki testin ja totesi niiden olevan nyky ajan sulkien ja lasien kanssa täysin yhdentekevät. ei mitään hyötyä, eikä juuri haittaa.
itse en ole tarvinut koskaan moisia, kun muistaa edelliset vinkit
ps. itselläni juuri täytti championit 2v 4kk ja hyvin pyyhkii
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Re: Urat
Ja Dymo -teippi.Kaapo kirjoitti:Urat auttavat sulkia pysymään puhtaana.
Siihen vinkki saatiinkin tältä foorumilta.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Ja tähän lopuksi varoituksen sana halppissulista.
Isäukko osti aikoinaan nuukuuksissaan jotkut halvat sulat 123:seen ja ajeli muutaman kuukauden kun huomasi, että sulka oli murtunut ja hinkannut uuteen tuulilasiin jäljen. Lasi hiottiin ja siitä tuli yllättävän hyvä, mutta jossain kulmassa se vääristi ja siitä erotti hionnan. Joten lasi oli pakko lopuksi vielä vaihtaa. Se siitä säästöstä
Täältä yksi ääni swf:lle! Ostan aina semmoiset jos vain löydän.
Isäukko osti aikoinaan nuukuuksissaan jotkut halvat sulat 123:seen ja ajeli muutaman kuukauden kun huomasi, että sulka oli murtunut ja hinkannut uuteen tuulilasiin jäljen. Lasi hiottiin ja siitä tuli yllättävän hyvä, mutta jossain kulmassa se vääristi ja siitä erotti hionnan. Joten lasi oli pakko lopuksi vielä vaihtaa. Se siitä säästöstä
Täältä yksi ääni swf:lle! Ostan aina semmoiset jos vain löydän.
S211 E 270 CDIA -04, W639 Vito 115 CDIA -07
Mulla oli Robinhoodin Wiper:in sulat (1,50e) ja oli kyllä niin kauheat, jätti viivaa ja rantua niin tautisesti ettei tosikaan. Ostin joskus syksyllä, ku alko vanhoista (tais olla Boschia ja Championia) vähän kumit repsottaa päästä.
Kaveri vaan joskus osti tollaset sulat volvoonsa niin päätin kokeilla sitten samaa, mutta eihän niistä mitään tullut.
Kävin nyt sitte samaisesta robbarista hakees Boschin sulat. Laitoin kiinni ja sitte ku kokeilin, niin en ollu uskoa silmiäkään, nehän suorastaan imi sen veden pois siitä tuulilasista, ja niin puhdasta tuli
Ainut huono vaa ku mul tuli uutena vuotena kipinänölliä tohon lasiin, niin ne rikko jo vanhat sulat, toivottavasti ei boschit mee heti rikki (14,25e!) Pitäis jollain saada muutama nööli siitä pois...
Sprintteriin oli vaikea löytää joskus aikoja sitten sulkia, ovat piruvie niin isoja
No Veholta sitte sai, maksokin kivasti, 500mk! Ja ei ne sitten niin kauaa kestäneet, kuin tuolla hinnalla mun mielestä olisi pitänyt.
Seuraavat ja nytkin pyyhkivät sulat taitaa olla jostain Biltemasta tai sen semmosesta, muuten todella hyvät mutta vaan "pomppii" se kuskin puolimmainen sulka palautessa kun kumi ei "taivu" oikein päin vaan menee "vastakarvaan". Että se on hirveä ääni!!! Mut muuten ihan ok sulat!!
Kaveri vaan joskus osti tollaset sulat volvoonsa niin päätin kokeilla sitten samaa, mutta eihän niistä mitään tullut.
Kävin nyt sitte samaisesta robbarista hakees Boschin sulat. Laitoin kiinni ja sitte ku kokeilin, niin en ollu uskoa silmiäkään, nehän suorastaan imi sen veden pois siitä tuulilasista, ja niin puhdasta tuli
Ainut huono vaa ku mul tuli uutena vuotena kipinänölliä tohon lasiin, niin ne rikko jo vanhat sulat, toivottavasti ei boschit mee heti rikki (14,25e!) Pitäis jollain saada muutama nööli siitä pois...
Sprintteriin oli vaikea löytää joskus aikoja sitten sulkia, ovat piruvie niin isoja
No Veholta sitte sai, maksokin kivasti, 500mk! Ja ei ne sitten niin kauaa kestäneet, kuin tuolla hinnalla mun mielestä olisi pitänyt.
Seuraavat ja nytkin pyyhkivät sulat taitaa olla jostain Biltemasta tai sen semmosesta, muuten todella hyvät mutta vaan "pomppii" se kuskin puolimmainen sulka palautessa kun kumi ei "taivu" oikein päin vaan menee "vastakarvaan". Että se on hirveä ääni!!! Mut muuten ihan ok sulat!!
Viimeksi muokannut Dodii, Ke 06.04.2005 12:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB Sprinter W902 208D '96 85tkm "Simons mörkö"
Mazda 323 1,5 '89 103tkm
Mazda 323 1,5 '89 103tkm
Taitaa olla tapauskohtaisia eroja posseissa? Täällä on pari vuotta pyyhkineet hyvin, ja edelleenkin ilman raitoja hommansa hoitavat Lasi ei tosin ole koskaan likainen muutenkaan...RH kirjoitti:Itellä on myös viimeiset "Bossit" menossa autoissa. Toimii uutena kolme päivää ja sitten alkaa tulla raitaa.
Taitaapa kokeilla seuraavaksi Valeota, josko tuo olisi parempi?
Älä Kaapo pienistä välitä, W116 orig. sulkapariskunta maksaa 125€Kaapo kirjoitti:Vanhat sulat alkoivat jättää rantua viime kesänä ja sattuipa sitten KL:n pihaan Boschin kampanja, jossa tarjottiin sulkaa edullisesti ja vielä vaihtotyö kaupan päälle. Olisiko ollut 85€ / pari tämä "tarjous" . Kiitin ja poistuin ostaen Championit, jotka vaihtuivat käden käänteessä ja ovat sutineet moitteetta läpi viime kesän ja tämän talven. Maksoivat n. 26€ pari nämä herkkusienisulat
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Satanelikymppiin tarjosivat possia kamppanjahintaan 0,8 kiloa mummoaMesedesi kirjoitti:Älä Kaapo pienistä välitä, W116 orig. sulkapariskunta maksaa 125€Kaapo kirjoitti:Vanhat sulat alkoivat jättää rantua viime kesänä ja sattuipa sitten KL:n pihaan Boschin kampanja, jossa tarjottiin sulkaa edullisesti ja vielä vaihtotyö kaupan päälle. Olisiko ollut 85€ / pari tämä "tarjous" . Kiitin ja poistuin ostaen Championit, jotka vaihtuivat käden käänteessä ja ovat sutineet moitteetta läpi viime kesän ja tämän talven. Maksoivat n. 26€ pari nämä herkkusienisulat