CLS-Shooting Brake 350 CDI, antakaas tietoa..
CLS-Shooting Brake 350 CDI, antakaas tietoa..
Terve, piti liittyä herrasmiesten foorumille, kun työjuhdaksi ja maantiennielijäksi olisi ehkä tulossa linkin auto, tilasin sen kotikulmille näytille loppuviikoksi, ja kaupat teen jos auto on kunnossa. https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/cls/10776002 . Ja jos ei tämä tule, niin SUURELLA todennäköisyydellä vastaava, eli tähän foorumiin tulen jäseneksi jäämään
Arvostaisin kovasti vinkkejä ja näkemyksiä kyseisen auton hankintaan. Huoltokirjan mukaan auto on huollettu vuoden välein, ensiksi Saksassa ja viime vuonna kerran Ranskassa, mistä liike on sen Suomeen tuonut. Kilometrit on tasaiset huoltojen välillä.
Kyseisen moottorin nokkaketjun löystyminen lie ongelma, pystyykös sen todentamaan suoraan ventiilikopan reijän kautta, ja kertokaa myös muut asiat mitä kyseisen auton ostossa kannattaa huomioida tämän yksilön osalta?
Viime vuodet ajanut BMW 500 ja Audin A6 sarjoja paaliin (n.70 tuhatta/ vuosi), tämä malli käänsi pään jo markkinoille tullessaan, nyt alkaa hinnat olemaan sillä tasolla että hankinta realisoituu ja ensimmäinen johtotähti tullee perheeseen.
Arvostaisin kovasti vinkkejä ja näkemyksiä kyseisen auton hankintaan. Huoltokirjan mukaan auto on huollettu vuoden välein, ensiksi Saksassa ja viime vuonna kerran Ranskassa, mistä liike on sen Suomeen tuonut. Kilometrit on tasaiset huoltojen välillä.
Kyseisen moottorin nokkaketjun löystyminen lie ongelma, pystyykös sen todentamaan suoraan ventiilikopan reijän kautta, ja kertokaa myös muut asiat mitä kyseisen auton ostossa kannattaa huomioida tämän yksilön osalta?
Viime vuodet ajanut BMW 500 ja Audin A6 sarjoja paaliin (n.70 tuhatta/ vuosi), tämä malli käänsi pään jo markkinoille tullessaan, nyt alkaa hinnat olemaan sillä tasolla että hankinta realisoituu ja ensimmäinen johtotähti tullee perheeseen.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 101
- Liittynyt: Ti 27.12.2016 15:03
Re: CLS-Shooting Brake 350 CDI, antakaas tietoa..
CLS:ssä ei näe sitä nokkaketjun kiristintä öljyntäyttöaukosta. Airmatic ja distronic puuttuu. Muutenhan tuo on kuvissa ihan suhteellisen siistin näköinen ja melko asiallisilla varusteilla. Hyvä työkalu pitkille matkoille, ratin takana viihtyy mainiosti. Kamuxista on itsellä vähän negatiivinen kuva, jollain toisella voi olla parempiakin kokemuksia.
Rossin Dieselit
C218 CLS 350 CDI 4matic -12
W212 E 220 CDI -11
W204 C 200 CDI -11
C218 CLS 350 CDI 4matic -12
W212 E 220 CDI -11
W204 C 200 CDI -11
Re: CLS-Shooting Brake 350 CDI, antakaas tietoa..
Miten niin ei näe...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 101
- Liittynyt: Ti 27.12.2016 15:03
Re: CLS-Shooting Brake 350 CDI, antakaas tietoa..
Ei näe, öljyntäyttöaukko on eri kohdassa W218 kuin esim. W211 OM642 koneessa.
Rossin Dieselit
C218 CLS 350 CDI 4matic -12
W212 E 220 CDI -11
W204 C 200 CDI -11
C218 CLS 350 CDI 4matic -12
W212 E 220 CDI -11
W204 C 200 CDI -11
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 495
- Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38
Re: CLS-Shooting Brake 350 CDI, antakaas tietoa..
tässä on kyllä muotoiluosasto onnistunut. Mielenkiintoinen juttu, että kun 212 tuli, niin yksi sen muotoiluseikka oli takapyörän muotoa vahvistava muoto, joka oli peräisin jo vanhoista mersuista. Yksi automuotoilija muutenkin sanoi, että takalokari pitää muotoilla kuin eläimen takajalka, että se näyttää siltä että se voisi loikata ja on voimaa.
no 212 faceliftissä ne poisti tämän muodon ja oikaisi kyljet, ja senhän takia se näyttää vähän lonkkavikaiselta. ja ennenkaikkea näyttää vaan turhan tavalliselta.
tässä shooting brakessa tuo muoto on tuotu takaisin ja paljon voimakkaampana kuin alkuperäisessä 212:sessa. no ehkä se on myös vähän ollut se idea, että E malli on tavallinen muotoilu ja CLS on se joka on 'muotoiltu'
no 212 faceliftissä ne poisti tämän muodon ja oikaisi kyljet, ja senhän takia se näyttää vähän lonkkavikaiselta. ja ennenkaikkea näyttää vaan turhan tavalliselta.
tässä shooting brakessa tuo muoto on tuotu takaisin ja paljon voimakkaampana kuin alkuperäisessä 212:sessa. no ehkä se on myös vähän ollut se idea, että E malli on tavallinen muotoilu ja CLS on se joka on 'muotoiltu'
W212 E350cdi
Re: CLS-Shooting Brake 350 CDI, antakaas tietoa..
Eli tämä pätee mihin muihin malleihin (W212)? Onko ero siinä onko moottori (OM642 DE30 LA) vai (OM642 LS DE 30 LA), vai teholuokan mukaan vai vaan korin perusteella on tötterö siirretty?Dieselross kirjoitti:Ei näe, öljyntäyttöaukko on eri kohdassa W218 kuin esim. W211 OM642 koneessa.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: CLS-Shooting Brake 350 CDI, antakaas tietoa..
Mulla ollut 9kk W218 350cdi 4-matic ja lähes 20 eri autoa on ollut, mutta kyllä tämä on paras. Tuosta linkkaamastasi yksilöstä puuttuu minulle ehdottomat Airmatic, mutta eiköhän tuollakin pärjää. Siitä mukava MB, ettei näitä ole ihan joka parkkisella.
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
W209 240 CLK
Re: CLS-Shooting Brake 350 CDI, antakaas tietoa..
Niin siinä kävi että pihaan se jäi. Käytin paikallisella MB dealerilla tunnin huollossa/ kuntotarkastuksessa, missä kilometrit tarkastettiin, ja alusta + muu yleinen kunto käytiin läpi. Ketjun löystymää ei pysty tuosta koneesta visuaalisesti tarkastamaan. Yleinen ilme kun oli vielä maalipinnoiltaan erittäin hyvä, ja sisätiloiltaan kiitettävä niin kylläpä tämä autokuume sammutettiin nyt tällä erää tällä
Ainoa negatiivinen seikka oli liikkeen hätäpäissä autoon hankkimat talvirenkaat, jotka jouduin myös olosuhteiden pakosta laitattamaan koeajolle alle kun maisema valkeni: halvimmat kiinalaiset nastat pitää aivan julmettua jurinaa auton alla, ja hankitaan menee uudet kumit tai Peltorit, ehkä ensimmäinen..
Ainoa negatiivinen seikka oli liikkeen hätäpäissä autoon hankkimat talvirenkaat, jotka jouduin myös olosuhteiden pakosta laitattamaan koeajolle alle kun maisema valkeni: halvimmat kiinalaiset nastat pitää aivan julmettua jurinaa auton alla, ja hankitaan menee uudet kumit tai Peltorit, ehkä ensimmäinen..
Re: CLS-Shooting Brake 350 CDI, antakaas tietoa..
BeeGee kirjoitti: Ainoa negatiivinen seikka oli liikkeen hätäpäissä autoon hankkimat talvirenkaat
halvimmat kiinalaiset nastat
Tuota ei ymmärrä. Voisi jättää tuommoisen "turhan hankinnan" kaupanhierontatilanteeseen, että ottaako asiakas ilman talvirenkaita vai millaisilla ja minkämerkkisillä renkailla.
Eilen kävin laitattamassa omaan autoon alle uudet Hakkis R3 kitkat ja nyt aamulla oli jo liukasta... Pito on kyllä loistava ja äänitaso matala. Nastoja ei kaipaa yhtään.
Onnittelut hienon auton ratin taakse siirtymisestä .
-
- Mersumies
- Viestit: 2738
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: CLS-Shooting Brake 350 CDI, antakaas tietoa..
Suunnilleen vuosi sitten oli samanmoinen "vakavassa yönyli koeajossa" ja upea auto on kyllä. Valitettavasti silloin ei kovasta yrityksestä huolimatta kauppoja syntynyt. Nyt on etsinmässä vastaava kampe, mutta bensamoottorilla.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 101
- Liittynyt: Ti 27.12.2016 15:03
Re: CLS-Shooting Brake 350 CDI, antakaas tietoa..
Onnea uudelle autolle, renkaat kun vielä laitat esim. Continental CVC7 niin johan alkaa meno maistua Nämä on kyllä hienoja pelejä ja nyt alkaa olla hankintahinnatkin jo varsin siedettäviä. Paljon saa kyllä autoa sijoitettuun rahaan nähden.BeeGee kirjoitti:Niin siinä kävi että pihaan se jäi.
Rossin Dieselit
C218 CLS 350 CDI 4matic -12
W212 E 220 CDI -11
W204 C 200 CDI -11
C218 CLS 350 CDI 4matic -12
W212 E 220 CDI -11
W204 C 200 CDI -11
Re: CLS-Shooting Brake 350 CDI, antakaas tietoa..
No ajattelin myös piitkästä aikaa ehkä kopasta kitkoja, ja emännän kakkosautoon tuli juuri nuo Noksun R3:set. Aikoinaan huonoja kokemuksia kun meinasi peilijäältä vanhan takapotku bemarin vatukkoon vispata. Rengas puhkesi käytännössä Vianorin pihaan, ja heräteostoksena laiteltiin senaikaiset kitkat alle, ihmetys oli suuri kun ei kaista meinannut oikein riittää Oli muuten iso ero hinnoissa noille R3:lle, 225/50/17 koossa paikallisissa kumikaupoissa 920-960 € allelaitettuna, netistä ruottinmaalta 642€ kotiin toimitettuna..Dieselross kirjoitti:Onnea uudelle autolle, renkaat kun vielä laitat esim. Continental CVC7 niin johan alkaa meno maistua Nämä on kyllä hienoja pelejä ja nyt alkaa olla hankintahinnatkin jo varsin siedettäviä. Paljon saa kyllä autoa sijoitettuun rahaan nähden.BeeGee kirjoitti:Niin siinä kävi että pihaan se jäi.
Re: CLS-Shooting Brake 350 CDI, antakaas tietoa..
Mikäs ruotsalainen kauppa?BeeGee kirjoitti:Dieselross kirjoitti:BeeGee kirjoitti:Oli muuten iso ero hinnoissa noille R3:lle, 225/50/17 koossa paikallisissa kumikaupoissa 920-960 € allelaitettuna, netistä ruottinmaalta 642€ kotiin toimitettuna..
S212 -15 220 Bluetec 9G, 944S -88
Re: CLS-Shooting Brake 350 CDI, antakaas tietoa..
Hesusnis kirjoitti:Mikäs ruotsalainen kauppa?BeeGee kirjoitti:Dieselross kirjoitti:BeeGee kirjoitti:Oli muuten iso ero hinnoissa noille R3:lle, 225/50/17 koossa paikallisissa kumikaupoissa 920-960 € allelaitettuna, netistä ruottinmaalta 642€ kotiin toimitettuna..
Tuolta ainakin saa https://www.rengas365.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Mersumies
- Viestit: 1554
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: CLS-Shooting Brake 350 CDI, antakaas tietoa..
Kyllä sen ketjunvaihto tarpeen kuulee käynnistyksen jälkeen,ja kun ääntää ehtii hyvin vaihtaan.BeeGee kirjoitti:Niin siinä kävi että pihaan se jäi. Käytin paikallisella MB dealerilla tunnin huollossa/ kuntotarkastuksessa, missä kilometrit tarkastettiin, ja alusta + muu yleinen kunto käytiin läpi. Ketjun löystymää ei pysty tuosta koneesta visuaalisesti tarkastamaan. Yleinen ilme kun oli vielä maalipinnoiltaan erittäin hyvä, ja sisätiloiltaan kiitettävä niin kylläpä tämä autokuume sammutettiin nyt tällä erää tällä
Ainoa negatiivinen seikka oli liikkeen hätäpäissä autoon hankkimat talvirenkaat, jotka jouduin myös olosuhteiden pakosta laitattamaan koeajolle alle kun maisema valkeni: halvimmat kiinalaiset nastat pitää aivan julmettua jurinaa auton alla, ja hankitaan menee uudet kumit tai Peltorit, ehkä ensimmäinen..
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: CLS-Shooting Brake 350 CDI, antakaas tietoa..
jpkn kirjoitti:Hesusnis kirjoitti:Mikäs ruotsalainen kauppa?BeeGee kirjoitti:Dieselross kirjoitti:BeeGee kirjoitti:Oli muuten iso ero hinnoissa noille R3:lle, 225/50/17 koossa paikallisissa kumikaupoissa 920-960 € allelaitettuna, netistä ruottinmaalta 642€ kotiin toimitettuna..
Tuolta ainakin saa https://www.rengas365.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
Juurikin tuolta
Re: CLS-Shooting Brake 350 CDI, antakaas tietoa..
No nyt on jokunen viikkoa ajoa takana, ja onhan se vaan hyvä auto. Ainoa asia joka ihmetyttää, on luistoneston "hitaus" eli ehtii laittamaan perää linkkuun melkoisesti, enenkuin puuttuu toimintaan, täällä on jo 100% talvikelit. Liekköhän ihan ok, alkaa näkymään renkaissa ehkäpä melko pian? Voikohan sen asetuksia "säätää" jollain lailla nopeammiksi/ tiukemmiksi..
Muutaman kerran on jo vastaojauksella saanut melkoisen heijariliikkeen aikaiseksi. Kerran myös ilmoittanut startatessa, että luistonesto ei käytössä, virrat pois käyttämällä palaa takasin.
Muutaman kerran on jo vastaojauksella saanut melkoisen heijariliikkeen aikaiseksi. Kerran myös ilmoittanut startatessa, että luistonesto ei käytössä, virrat pois käyttämällä palaa takasin.
Re: CLS-Shooting Brake 350 CDI, antakaas tietoa..
Tosi mielenkiintoinen viestiketju meikäläiselle. CLS Shooting Brake alkanut kutittamaan kummasti. Joudun tyytymään 130tkm - 200tkm ajettuun. Minulla on E220Cdi A Sedan 2008 jolla nyt sisäänajo suoritettu (238tkm). Luottamus tuohon 2.1L dieseliin on luja. Mutta uskaltaako yhtä hyvin ryhtyä 6-sylinteriseen dieseliin? Entä bensakoneeseen? Tavoitteena olisi ajaa hankittavalla pirssillä noin 16.000-20.000km/v seuraavat 6-8 vuotta.
Olen kiitollinen kaikista kommenteista pohdintoihini ja erityisesti moottorivalintaan liittyen. Nykyinen 220Cdi on ollut kyllä täydellisen luotettava. 6-sylinterisiä on toisaalta enemmän tarjolla.
Käytetyn W212 mallin E-mersun valmistusvuoden pitää olla vähintään 2012. Aiemmissa W212 :issa oli huhujen mukaan jotain laatuongelmia (??). Liittyyköhön CLS:ään joitain vastaavia uskomuksia/tietoa? Pidän todennäköisimpänä sitä että minulle käypänen CLS Shooting Brake on 2013 tai korkeintaan 2014. Muuten hinta karkaa liian korkeaksi.
Olen kiitollinen kaikista kommenteista pohdintoihini ja erityisesti moottorivalintaan liittyen. Nykyinen 220Cdi on ollut kyllä täydellisen luotettava. 6-sylinterisiä on toisaalta enemmän tarjolla.
Käytetyn W212 mallin E-mersun valmistusvuoden pitää olla vähintään 2012. Aiemmissa W212 :issa oli huhujen mukaan jotain laatuongelmia (??). Liittyyköhön CLS:ään joitain vastaavia uskomuksia/tietoa? Pidän todennäköisimpänä sitä että minulle käypänen CLS Shooting Brake on 2013 tai korkeintaan 2014. Muuten hinta karkaa liian korkeaksi.
Viimeksi muokannut siplax, Su 21.06.2020 20:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: CLS-Shooting Brake 350 CDI, antakaas tietoa..
Olin viime syksynä hieromassa kauppoja paristakin CLS- mallista. Tosin molemmat olivat coupe-korilla. Ölivat kuitenkin sen verran hinnakkaita, ettei kauppaa tullut. Nyt myöhemmin selvisi, ettei kumpaankaan olisi saanut vetokoukkua asennettua. Tai olisihan sen voinut asennuttaa, muttei olisi saanut peräkärryä vetää. Niille ei ollut lainkaan tehdas ilmoittanut vetopainoja. Shooting Brake- malleissa koukkua on näkynyt ja joissakin coupeissa. On ilmeisesti tehdasasenteinen. Kummaa sekoilua tehtaalta, ei olisi luullut olevan vaikeaa kaikkiin painot ilmoittaa. En olisi tiennyt koko asiasta, mutta täällä foorumilla luin asiasta olleen keskustelun. Ite vetelen pientä jarrutonta kuomukärryä aika usein.Ymmärtääkseni kysymys on nimenomaan jälkikäteen asennettavasta koukusta.
Re: CLS-Shooting Brake 350 CDI, antakaas tietoa..
Kiitos koukkutiedosta. Pitää olla tarkkana. Tarvitsen koukkua vain 3-4 kertaa vuodessa. Mutta tarvitsen kuitenkin. Metsästettävä siis tehtaan asentamalla koukulla varustettu CLS SB.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 101
- Liittynyt: Ti 27.12.2016 15:03
Re: CLS-Shooting Brake 350 CDI, antakaas tietoa..
Ampuvaan jarruun voi laittaa koukun jälkikäteenkin ihan hyvin, siihen kun vetopainot on ilmoitettu toisin kuin Coupeen.
Rossin Dieselit
C218 CLS 350 CDI 4matic -12
W212 E 220 CDI -11
W204 C 200 CDI -11
C218 CLS 350 CDI 4matic -12
W212 E 220 CDI -11
W204 C 200 CDI -11