Näistä tehty varmaan miljoona aloitusta mutta kysynpä silti tuoreempaa infoa. Elikkäs aikomuksena olisi päivittää tuo hyvin palvellut w202 bensavehje w204 dieseliin, faceliftinä. Ehkä joku n.200-250tkm ajettu .
Onko millaisia kokemuksia? Onko facelifteissä paljon moottorinkaa ongelmia, samoja kuin niissä alkupään malleissa? Tuleekohan w204 kalliimmaksi kun tuo paljon kuluttava w202?
W204 facelift 2011> kokemuksia?
Re: W204 facelift 2011> kokemuksia?
Ja siis AUTOMAATTINA, kuten mersun pitääkin.
Re: W204 facelift 2011> kokemuksia?
Lue ketju "W204 harkinnassa" lopusta alkuun niin saat kaiken tarvittavan tiedon. Huollettuna facelift on idioottivarma automalli.
EQB 300 4Matic -23
Re: W204 facelift 2011> kokemuksia?
Tosiaan aiheesta on jo ketju olemassa josta löytyy paljon tietoa. Om651 koneessa on omat heikot kohdat, tosin faceliftissä jo hieman parannusta saanut, mutta kuten todettu niin erinomainen auto kyllä kaikin puolin.
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Re: W204 facelift 2011> kokemuksia?
Itsellä toinen W204, ensin 180 Cdi ja 2012 eteenpäin 250 Cdi, molemmat Om651 moottorilla. Tuo 250 on vielä taloudellisempi kuin 180 matka-ajossa 4 litran pintaan normiajossa keskimäärin 5-5,5 L/100 Km ja kulkee mainiosti, varsinkin kiihtyvyydestä tulee usein nautiskeltua. Molempiin vaihdettiin tehdaskutsuna suuttimet ja ohjain yksikkö, olikohan Delphistä Boschiin, jakopää ongelmia ei ole ollut, jarrutehostimen pumppu "tikittänyt" hyvin lievästi lähes koko ajan mutta kun ääni ei ole lisääntynyt niin sekään ei tarvitse mitään, ajettu kohta 200 TKm.
Huoltojen lisäksi on vaihdettu turbon ahtoputki yksi ABS anturi ja samalla molemmille puolille ABS kehät/etupyörän laakerit, vaikkakaan laakereissa ei mitään vikaa ollutkaan. Jarrulevyt vaihdettu, taakse jopa kahdesti kun mokomat ruostuu käsijarrun kehiltä, mutta ne ei montaa kymppiä maksa joten ei viitsi hioa, takaiskarit myös vaihdettu.
Osat on muutenkin ulkomailta tilaten hyvin edullisia, kannattaa toki tilata laatumerkkejä, alkuperäiset osatkin yleensä murto osa suomen hinnoista esim polttoaine suodatin 70€ vs 200€ valmistajana kummassakin Mann.
Kummastakin säädettiin ohjauskulmat jo uutena, se oli tarpeen ja paransi ajettavuutta melko paljon.
Kokonaisuutena kohtuullisen mukava ja hiljainen auto, ylläpito edullista, perus huolto helppoa ja vähäistä.
Eli ei voi olla kuin tyytyväinen.
Huoltojen lisäksi on vaihdettu turbon ahtoputki yksi ABS anturi ja samalla molemmille puolille ABS kehät/etupyörän laakerit, vaikkakaan laakereissa ei mitään vikaa ollutkaan. Jarrulevyt vaihdettu, taakse jopa kahdesti kun mokomat ruostuu käsijarrun kehiltä, mutta ne ei montaa kymppiä maksa joten ei viitsi hioa, takaiskarit myös vaihdettu.
Osat on muutenkin ulkomailta tilaten hyvin edullisia, kannattaa toki tilata laatumerkkejä, alkuperäiset osatkin yleensä murto osa suomen hinnoista esim polttoaine suodatin 70€ vs 200€ valmistajana kummassakin Mann.
Kummastakin säädettiin ohjauskulmat jo uutena, se oli tarpeen ja paransi ajettavuutta melko paljon.
Kokonaisuutena kohtuullisen mukava ja hiljainen auto, ylläpito edullista, perus huolto helppoa ja vähäistä.
Eli ei voi olla kuin tyytyväinen.