Pääosin työmatka-ajoa, mutta hevostrailerin vetoakin tulee joitakin satoja km/kk. Riittänee tehot trailerin vetoon näissä 220/250 cdi, mitä käytännön eroja näillä moottoreilla?
Millaisia tyyppivikoja näissä moottoreissa?
Kuinkahan kestää vetämistä automaattilaatikko? Manuaaleja näyttää olevan vain muutamia tarjolla.
Budjetti max. 15 000€ ja n. 200-250t. näyttäisi olevan kilsoja vaihtoehdoissa mitä nyt katsellut, onko näillä kilometreillä tulossa eteen jotain isompia remppoja jotka olisi hyvä olla tehtynä (tai varautua että joutuu pian tekemään)?
Mitä ottaa huomioon kun tällaista menee katsomaan? Onko jotain keinoa tarkistaa takapään ilmajousituksen kuntoa? Rautajousilla ei ilmeisesti saatavilla farkkuja.
Tämänhetkisessä W211 280CDI ei ole mitään suurempaa vikaa ollut, mutta päivitys uudempaan olisi edessä.
W212 vetoautoksi?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 101
- Liittynyt: Ti 27.12.2016 15:03
Re: W212 vetoautoksi?
Mulla on W212 220cdi Tuikun softalla. Se on ihan hyvä peli käyttöautona, mutta kyllä se kovasti rauhoittuu kun laittaa 1000 kg koukkuun. Omat vetotarpeet on aika satunnaisia, klapikärryä toisinaan 300km siivut tulee ajettua, muuten aika kevyttä vetoa ja lähinnä tässä nurkissa. Eikös tuo heppakoppi paina hyvän matkaa toista tonnia?
Rossin Dieselit
C218 CLS 350 CDI 4matic -12
W212 E 220 CDI -11
W204 C 200 CDI -11
C218 CLS 350 CDI 4matic -12
W212 E 220 CDI -11
W204 C 200 CDI -11
Re: W212 vetoautoksi?
Mun traileri painaa 600kg ja hevonen sen noin 600kg/turpa. Oon kuullut että useammalla ois asuntovaunun veturinakin 220cdi, mutta en löytänyt oikein keskusteluja googlaamalla.
Nykyisen 280:n perässä tullut suht kevyesti koppi ja talvellakin on tiellä pysytty.
Ei kuitenkaan niin paljon tule vedettyä koppia että mihinkään nelikkomaasturiin alkaisin nyt satsaamaan, työmatka-ajossa ei ole sitten kovinkaan taloudellinen.
Nykyisen 280:n perässä tullut suht kevyesti koppi ja talvellakin on tiellä pysytty.
Ei kuitenkaan niin paljon tule vedettyä koppia että mihinkään nelikkomaasturiin alkaisin nyt satsaamaan, työmatka-ajossa ei ole sitten kovinkaan taloudellinen.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 479
- Liittynyt: To 11.04.2019 10:26
Re: W212 vetoautoksi?
Ekana airmatic. Sitä pitäisi huoltaa: kuivain ja ilmansuodatin. Joskus on myynti ilmoituksissa mainittukin. Se on pikku homma, muutaman kympin 2-3 vuoden välein. Sitten toimii vuosia. Mutta jos vesi muhii siellä pitkään, alkaa ongelmat.
Paras veturi on varmasti 320 tai 350 V6 4M, siihen 7 tai 9 lovinen automaatti. Vetää tyhjäkäynnillä ja myös saa vaunun sinne mihin tarvitaan liukkaalla pihalla myös. Kestää varmasti, kun ei tarvi rasittaa konetta edes ylämäissä. Vääntöä on yli 600nm. Ehkä voisi pitää automaatilla huolta, että kierrokset pysyy 2000 tuntumassa, niin saa paremmin voitelua, varsinkin pidemmillä vedoilla
Paras veturi on varmasti 320 tai 350 V6 4M, siihen 7 tai 9 lovinen automaatti. Vetää tyhjäkäynnillä ja myös saa vaunun sinne mihin tarvitaan liukkaalla pihalla myös. Kestää varmasti, kun ei tarvi rasittaa konetta edes ylämäissä. Vääntöä on yli 600nm. Ehkä voisi pitää automaatilla huolta, että kierrokset pysyy 2000 tuntumassa, niin saa paremmin voitelua, varsinkin pidemmillä vedoilla
- H.E. von Kuusi
- Mersumies
- Viestit: 639
- Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
- Paikkakunta: Åbo
Re: W212 vetoautoksi?
Facelift W211:stä V6:lla siirtyminen yli 200tkm ajettuun alkupään W212:een 4-cyl koneella voi tuntua jopa downgradelta, tietysti riippuu myös nykyisen autosi kunnosta ja ajomäärästä. Kestävyys/kulutusmielessä toki W212:t ovat osoittautuneet aivan hyviksi, etenkin parin ensimmäisen mallivuoden jälkeen. Mitä tulee 220/250cdi:n erioihin, niin eipä oikeastaan ole eroa. Myös 220cdi:ssä on kaksi turboa, joten molemmat tarjoavat miellyttävän vääntöalueen. Molempia olen itse ajanut aika paljon (tosin vain 7G-laatikollisia), ja uskaltaisin väittää, että jos joku antaisi alle kertomatta että kumpi on kyseessä, niin en osaisi sanoa.w2111 kirjoitti:Pääosin työmatka-ajoa, mutta hevostrailerin vetoakin tulee joitakin satoja km/kk. Riittänee tehot trailerin vetoon näissä 220/250 cdi, mitä käytännön eroja näillä moottoreilla?
Millaisia tyyppivikoja näissä moottoreissa?
Kuinkahan kestää vetämistä automaattilaatikko? Manuaaleja näyttää olevan vain muutamia tarjolla.
Budjetti max. 15 000€ ja n. 200-250t. näyttäisi olevan kilsoja vaihtoehdoissa mitä nyt katsellut, onko näillä kilometreillä tulossa eteen jotain isompia remppoja jotka olisi hyvä olla tehtynä (tai varautua että joutuu pian tekemään)?
Mitä ottaa huomioon kun tällaista menee katsomaan? Onko jotain keinoa tarkistaa takapään ilmajousituksen kuntoa? Rautajousilla ei ilmeisesti saatavilla farkkuja.
Tämänhetkisessä W211 280CDI ei ole mitään suurempaa vikaa ollut, mutta päivitys uudempaan olisi edessä.
Automaatit ovat periaatteessa kestäviä, mutta tehdyistä huolloista kannattaa varmstua. Ja sitten toisaalta raskaan kuorman vetäminen 250tkm ajetulle laatikolle jatkuvasti ei varmasti ainakaan pidennä kestävyyttä, mutta ei ole vetoautona kokemusta.
Aloittaja etsiskeli kai lähtökohtaisesti neljä sylinteristä mallia, prefacelifteihin Airmaticia ei 4-cyl koneen yhteydessä saanut. Faceliftissa kyllä, mutta budjetin perusteella hakusessa on varmastikin pre-facelift. Farmareissa taas sitten on aina takana ilmajouset, mihin toki tuo sama neuvo pätee. Yhdyn myös vahvasti Airmaticin suurena suosijana tähän neuvoon, enkä suinkaan pyrkisi ko. varustetta välttämättän. Varmasti hevoskärryjä vetäessä taka-akselisto joutuu joka tapauksessa suurelle rasitukselle, oli ilmajousia tai ei.EemeliErkki kirjoitti:Ekana airmatic. Sitä pitäisi huoltaa: kuivain ja ilmansuodatin. Joskus on myynti ilmoituksissa mainittukin. Se on pikku homma, muutaman kympin 2-3 vuoden välein. Sitten toimii vuosia. Mutta jos vesi muhii siellä pitkään, alkaa ongelmat.
Paras veturi on varmasti 320 tai 350 V6 4M, siihen 7 tai 9 lovinen automaatti. Vetää tyhjäkäynnillä ja myös saa vaunun sinne mihin tarvitaan liukkaalla pihalla myös. Kestää varmasti, kun ei tarvi rasittaa konetta edes ylämäissä. Vääntöä on yli 600nm. Ehkä voisi pitää automaatilla huolta, että kierrokset pysyy 2000 tuntumassa, niin saa paremmin voitelua, varsinkin pidemmillä vedoilla
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Re: W212 vetoautoksi?
Kiitos vastauksista.
Entäs sitten 200 ja 220cdi, onkohan näiden välillä suurta eroa laatikon/moottorin keston suhteen? Satunnaisesti tosiaan traileri perässä, 1-2 kertaa kk yleensä.
Mitään suuremmalla moottorilla olevaa en tässä vaiheessa harkitse, lähinnä kiinnostaa että kestääkö pienempimoottoriswt vedättää vai alanko suosiolla katsella muita vaihtoehtoja. Toki mikä vaan auto voi hajota, vetää sillä tai ei.
Entäs sitten 200 ja 220cdi, onkohan näiden välillä suurta eroa laatikon/moottorin keston suhteen? Satunnaisesti tosiaan traileri perässä, 1-2 kertaa kk yleensä.
Mitään suuremmalla moottorilla olevaa en tässä vaiheessa harkitse, lähinnä kiinnostaa että kestääkö pienempimoottoriswt vedättää vai alanko suosiolla katsella muita vaihtoehtoja. Toki mikä vaan auto voi hajota, vetää sillä tai ei.