vm. 2015 C220D suuri kulutus
vm. 2015 C220D suuri kulutus
Morjes! Millasia kokemuksia muilla S205 tai w205 mersujen kulutuksista? Olen omistanut ennen W205 C220d manuaalilla ja sillä pääsin helposti kaupunkiajossa 5l tuntumaan. Nyt mulla on S205 eli farkkumalli täysin samalla koneella automaatilla ja kulutus pyörii 7.5l tuntumissa myös eco-modella ajettaessa. Mistä voi moinen ero johtua? En usko että ero tulee pelkästään farmarin lisäpainosta, koska eroa ei niin montaa kg ole. Voiko sillä olla eroa että vanhalla oli rullattu 80t km ja tällä uudella 190t km vai mistäköhän kiikastaa? Olisi kiva kuulla muiden kokemuksia asiasta, koska tuo 7.5l on aivan eri mitä mersu lupaa eli 5.5l.
Re: vm. 2015 C220D suuri kulutus
Likainen ilmansuodatin, aurauskulmat, leveät/suuren vierintävastuksen renkaat, renkaiden tuumakoko, laahaavat jarrut?
S212 -15 220 Bluetec 9G, 944S -88
-
- Mersumies
- Viestit: 2738
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: vm. 2015 C220D suuri kulutus
Omassa 6.2 viimeisen 100tkm matkallla. Tuo 7,5 tarvii kyllä tosi raskaan ajotyylin, tai sitten on jotain vikaa.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: vm. 2015 C220D suuri kulutus
Olen yrittänyt eco modella ajaa mahdollisimman taloudellisesti ja samat lukemat silti, joten en usko kaasujalan vaikuttavan tähän. Renkaat ja vanteet on identtiset vanhaan mersuun verrattuna eli 18" 225 leveät eli en usko senkään vaikuttavan. Ilmansuodatin on vaihdettu talvella huollossa ja kulutus on ollut yhtä suuri ennen ja jälkeen huollon eli en usko johtuvan siitä. Olisiko jotain vinkkejä antaa miten kotikonstein pystyisi löytämään oireita jarrujen laahaamisesta, koska se on toki mahdollinen. Sanottakoon vielä että matka-ajossa motarinopeuksilla kulutuksen saa kyllä lähelle sitä 5l mutta jotenkin kaupunkiajossa tuo kulutus korostuu. Esimerkiksi tänäänkin kulutus 8.2l pihistellen.
Re: vm. 2015 C220D suuri kulutus
varmistetaan (kun ei m ainittu) että olihan ihan mitattua kulutusta eikä auton kertomaa?
jarrujen laahauksesta on merkkinä kuumat jarrulevyt ja vanteet kun tulee parkkiin, mutta toki levyn saa kuumaksi ihan reippaalla jarrutuksellakin. Pidemmällä aikavälillä palat kuluu joutuisammin. Rengasta taas voi koittaa pyöritellä käsin kun nostaa kulman ilmaan.
Ennen hitupönttöautoja se merkkisavu yleensä kertoi jos oli jotain ongelmia ahtamisessa tai muuten palamisessa, nykyään ( ja tulevaisuudessa kun auton pitää tier6 myötä lykätä ulos puhtaampaa ilmaa mitä se imee) se näkyy vain mahdollisesti tihentyneenä polttovälinä.
jarrujen laahauksesta on merkkinä kuumat jarrulevyt ja vanteet kun tulee parkkiin, mutta toki levyn saa kuumaksi ihan reippaalla jarrutuksellakin. Pidemmällä aikavälillä palat kuluu joutuisammin. Rengasta taas voi koittaa pyöritellä käsin kun nostaa kulman ilmaan.
Ennen hitupönttöautoja se merkkisavu yleensä kertoi jos oli jotain ongelmia ahtamisessa tai muuten palamisessa, nykyään ( ja tulevaisuudessa kun auton pitää tier6 myötä lykätä ulos puhtaampaa ilmaa mitä se imee) se näkyy vain mahdollisesti tihentyneenä polttovälinä.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: vm. 2015 C220D suuri kulutus
Ihan olen mitannut itse kulutuksen ja todennut sen tuonne ~7.5l tuntumaan. Pitääpä seuraavaksi kun autolla ajan niin tutkia olisiko kuumenemista havaittavissa. Onko vielä jotain seikkoja jotka voisi vaikuttaa asiaan?MiHe kirjoitti:varmistetaan (kun ei m ainittu) että olihan ihan mitattua kulutusta eikä auton kertomaa?
jarrujen laahauksesta on merkkinä kuumat jarrulevyt ja vanteet kun tulee parkkiin, mutta toki levyn saa kuumaksi ihan reippaalla jarrutuksellakin. Pidemmällä aikavälillä palat kuluu joutuisammin. Rengasta taas voi koittaa pyöritellä käsin kun nostaa kulman ilmaan.
Ennen hitupönttöautoja se merkkisavu yleensä kertoi jos oli jotain ongelmia ahtamisessa tai muuten palamisessa, nykyään ( ja tulevaisuudessa kun auton pitää tier6 myötä lykätä ulos puhtaampaa ilmaa mitä se imee) se näkyy vain mahdollisesti tihentyneenä polttovälinä.
-
- Mersumies
- Viestit: 2738
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: vm. 2015 C220D suuri kulutus
Lisääntyykö öljy?
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: vm. 2015 C220D suuri kulutus
Muuten en osaa neuvoa, mutta yleensä ottaen jarrujen laahaaminen ei suurta kulutusta aiheuta.
Tai aiheuttaa se, mutta silloin kuljettaja ajaa autolla jossa jarrut savuavat, auto pysähtyy rullatessaan nykäisten kuin painaisi jarrua ja joka kerta vähänkään pitemmän ajon jälkeen autosta noustessa huomaa voimakkaan "kuuman" hajun. Jarrut ravistavat lämmettyään, liikkeelle lähteminen kuumana vaikeutuu jne...
Tai aiheuttaa se, mutta silloin kuljettaja ajaa autolla jossa jarrut savuavat, auto pysähtyy rullatessaan nykäisten kuin painaisi jarrua ja joka kerta vähänkään pitemmän ajon jälkeen autosta noustessa huomaa voimakkaan "kuuman" hajun. Jarrut ravistavat lämmettyään, liikkeelle lähteminen kuumana vaikeutuu jne...
oulaistenliikenne.fi
Re: vm. 2015 C220D suuri kulutus
Vm 2016 mutta muuten samanlainen auto, ihan seka-ajossa tankilisista mitattuna kuuden pintaan, 17" renkaat kesää talvea. Tässä tietokone näyttää hiukan suurempaa kulutusta kuin tankillisista laskien.
Re: vm. 2015 C220D suuri kulutus
Tää farkkuhan on automaatilla ja sedan oli manuaali ! Varmasti on eroa erityisesti kaupunkiajossa. Toinen asia on kaupunki- ja maantieajon suhde. Kävin just itsekin tankilla ja keskikulutus oli ennätyksellisen suuri, kun normaali maantieajo puuttui koronakaranteenin takia kokonaan. Mutta jos ajoprofiilissa ei ole muutosta, niin ne jarrut kannattaa kyllä tsekata. En usko, että pelkästään automaatti ja farkkukori selittää 2,5 l/100km eroa. Suuren osan siitä kylläkin, mutta ei kaikkea.
------------------------------
MB E 250 CDI 4Matic T A '12
MB E 250 CDI 4Matic T A '12