CLK Cabriolet ´in kattomekanismi

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
karius
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ma 25.05.2020 06:52

CLK Cabriolet ´in kattomekanismi

Viesti Kirjoittaja karius »

Onko todellakin niin ettei Suomesta löydy ao. "rättikaton" nostomekanismin korjaajaa ?
Auto on käynyt jo NELJÄLLÄ Vehon eri huollolla ja kukaan siellä ei tajua asiasta mitään.
Viimeksi Olarin huolto vielä kehtasi ehdottaa että "Kun auto on noinkin vanha (2000),
kannattaako tuota kattoa korjata ?"

Mitä hel …?
Löytyykö kokemuksia ja etenkin osaajia ?

T: Kari
gsm 0400-709608
vmoi73
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: Su 10.05.2015 21:11

Re: CLK Cabriolet ´in kattomekanismi

Viesti Kirjoittaja vmoi73 »

Mikä katossa on vikana? Uskoisin, että ainakin englantilaisilta ja amerikkalaisilta merkkifoorumeilta voisi löytyä apua.
Top Hydraulics Yhdysvalloista saattaisi myös osata auttaa. Ainakin R129 koppaisen SL:n katon Klaus tuntee läpikotaisin.

https://www.tophydraulics.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
R129 500SL 1989 (MR)
karius
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ma 25.05.2020 06:52

Re: CLK Cabriolet ´in kattomekanismi

Viesti Kirjoittaja karius »

Aluksi katto aukeaa normaalisti takaluukkuun.
Katon nosto-/laskumekanismi on kolmivaiheinen:
- ensin takaluukku aukeaa
- sitten katto nousee auton päälle / laskeutuu takaluukkuun ja
- lopuksi takaluukku sulkeutuu

Nyt toisen vaiheen puolivälissä nostossa katto jumittuu yläasentoon
eikä laskeudukaan enää takaisin.
Manuaalisesti parin hlön voimin sen sai kertaalleen nostettua kiinni.
En uskalla yrittää toista kertaa. Veho ei yrittänyt kuin valohoidolla.

Tarvitsen suomalaisen korjaajan. En konsulttia, enkä rukkaa itse.

Kiitos kuitenkin vinkistä !

Kari
Vastaa Viestiin