Onko W126/W201-versiosi... valmistusmääriä
Onko W126/W201-versiosi... valmistusmääriä
Kun tuossa ketjussa eräässä tuli sivuttua eri mallien valmistusmääriä, niin tulkoon nyt niputettua tähän eräänlainen yhteenveto W126-sarjan tuotantomääristä, vaikka ne toki tietyitä saiteilta löytyvätkin - mutta eivät sentään näin järjestettyinä, kai Joka tapauksessa listan avulla:
A) voit todentaa oman W126-kiesisi "harvinaisuuden" muiden joukossa
B) jos olet hakemassa esim. Saksasta moista, määrien perusteella voit todennäköistää, mistä versiosta on tilastollisesti eniten mahkuja löytää
helmiorvokki
C) voit haavistella, mihin versioon on helpoimmin ja halvimmalla saatavissa varaosia valmistusvolyymin kautta peilattuna
D) laadit listasta itsellesi veikeän muistipelin ja ällistytät pöytäseurueesi rajattomilla tiedoillasi seuraavassa pubi-illassa. Näillä knopeilla saat myös naista, jos sellainen ei vielä ole kotona/takapenkillä odottamassa Määriä kautta valmistuskaaren:
560 SE 1.252
280 SEL 20.655
260 SE 20.836
380 SEL 27.014
500 SE 33.418
300 SEL 40.956
280 S 42.996
380 SE 58.241
500 SEL 72.693
420 SEL 74.017
560 SEL 75.071
300 SE 105.422
280 SE 133.955
Coupet
420 3.680
380 11.267
560 28.929
500 30.184
Hävikkiä miettiessä muista, että coupeja on suhteessa säilynyt enemmän ja 500 SEL-malleja on elokuvissa romutettu eniten
A) voit todentaa oman W126-kiesisi "harvinaisuuden" muiden joukossa
B) jos olet hakemassa esim. Saksasta moista, määrien perusteella voit todennäköistää, mistä versiosta on tilastollisesti eniten mahkuja löytää
helmiorvokki
C) voit haavistella, mihin versioon on helpoimmin ja halvimmalla saatavissa varaosia valmistusvolyymin kautta peilattuna
D) laadit listasta itsellesi veikeän muistipelin ja ällistytät pöytäseurueesi rajattomilla tiedoillasi seuraavassa pubi-illassa. Näillä knopeilla saat myös naista, jos sellainen ei vielä ole kotona/takapenkillä odottamassa Määriä kautta valmistuskaaren:
560 SE 1.252
280 SEL 20.655
260 SE 20.836
380 SEL 27.014
500 SE 33.418
300 SEL 40.956
280 S 42.996
380 SE 58.241
500 SEL 72.693
420 SEL 74.017
560 SEL 75.071
300 SE 105.422
280 SE 133.955
Coupet
420 3.680
380 11.267
560 28.929
500 30.184
Hävikkiä miettiessä muista, että coupeja on suhteessa säilynyt enemmän ja 500 SEL-malleja on elokuvissa romutettu eniten
Viimeksi muokannut Kaapo, Ma 01.09.2003 13:24. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Re: Onko W126-versiosi harvinaisuus?
Mihin tuo varmuus perustuu...?Jukka N. kirjoitti:. Näillä knopeilla saat myös naista, jos sellainen ei vielä ole kotona/takapenkillä odottamassa
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Re: Onko W126-versiosi harvinaisuus?
Ajattelehan kilpakosintatilannetta valonmerkin tultua ja väen poistuttua baarin porstuasta viimaisen asfalttipihan taksijonoon. Lippispäinen heebo nahkahihaisessa L.A. Farts -baseballtakissaan ja piikkikärkikengissään (joilla pääsee takuulla nurkkaan perille asti ) tulee tarjoamaan kyytiä last dance -partnerillesi. Nurkan takana lotisee savuten laikka-avottu ja madallettu '62 Impala tai Belvedere, tietysti continental kit -pyykkilaiturilla varustettuna.Aku P kirjoitti: Mihin tuo varmuus perustuu...?
Kun tähän väliin murjaiset, notta "Tiesitkö, että maailman kuuluisimpien filmitähtien, valtiomiesten, yritysjohtajien ja muiden "isokengittäjien" suosimia Mercedes 560SEL-malleja valmistettiin vuonna '91 vain 3.339 kappaletta. Arvaa onko tallissani sellainen?"
Ja kyllä lähtee, m.o.t. (lopulta riittää, että auton keulalta se tähti löytyy - eikä ne noita malleja tunne muutenkaan )
PS: EDIT: onkos tämä täysin asialliseksi tarkoitettu aihe menossa heti kärkeensä ooteeksi.... ai niin, nythän on perjantai ja vielä paremmalla puolella päivää
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Re: Onko W126-versiosi harvinaisuus?
Juu. Tunti 57 minuuttia siihen, että meikäläinen saa kääntää hopeanuolen nokan kohti kesämökkikuntaa.Jukka N. kirjoitti: PS: EDIT: onkos tämä täysin asialliseksi tarkoitettu aihe menossa heti kärkeensä ooteeksi.... ai niin, nythän on perjantai ja vielä paremmalla puolella päivää
Tuohon ravintolateoriaan en ota kyllä kantaa, paitsi että aika täpärälle sitä jättää jos vielä parkkipaikalla on epäselvää, että kenenkä kyytiin se humppatukka saadaankaan.
Kannattaa käydä mieluummin asiaan jo baarin puolella. Erinomaisen toimiva dialogi voisi olla esim. seuraava.
- Anteeksi, haluaako neiti elämänsä parasta seksiä?
-En.
- No hyvä, lähde sitten meille yöksi mun kanssa...
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Re: Onko W126-versiosi harvinaisuus?
Hehee...seuraavaksi kai on paikallaan gallup aiheesta minkä mallisen mersun takapenkillä on paras harrastaaJukka N. kirjoitti: Ja kyllä lähtee, m.o.t. (lopulta riittää, että auton keulalta se tähti löytyy - eikä ne noita malleja tunne muutenkaan )
PS: EDIT: onkos tämä täysin asialliseksi tarkoitettu aihe menossa heti kärkeensä ooteeksi.... ai niin, nythän on perjantai ja vielä paremmalla puolella päivää
Kokemuksia ei kyllä ole vielä muista kuin W123:sta.
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Olisihan tuolla kesäkauden päättäjäiskokkojen polttajaiset mökillä, mutta rakennustekniset viimeistelytyöt velvoittavat suuntaamaan tähden kohti kotia, RTV:n kautta. Sitten suti käteen ja piharakennuksia värjäämään, etteivät paljaalla laudalla talvehtimaan joudu. Täytyy vain olla tarkkana, että tärpätit ja "tärpätit" pysyvät oikeissa astioissaan jä käyttötarkoituksissaan .
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
¨Mistäs muuten saisi vastaavat luvut noille muille mallisarjoille? Olisi kiintoisaa saada tietää esim. miten häviävän pieni osa noita 4Maticeja on takavetoisiin verrattuna valmistettu...?
(Mitä tulee muihin autoaktiviteetteihin, tässä kohdin japsit ovat edellä. Mersun versio temppupenkeistä on hiukan liian hidas -- japanilaisissa selkänojat saa vaaka-asentoon usein vain yhdellä kahvannostolla...eikä tässä nyt tarkoiteta nousevalla kahvalla muuta kuin sitä muovihanikkaa mikä on penkin kiinteä osa )
(Mitä tulee muihin autoaktiviteetteihin, tässä kohdin japsit ovat edellä. Mersun versio temppupenkeistä on hiukan liian hidas -- japanilaisissa selkänojat saa vaaka-asentoon usein vain yhdellä kahvannostolla...eikä tässä nyt tarkoiteta nousevalla kahvalla muuta kuin sitä muovihanikkaa mikä on penkin kiinteä osa )
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Listasta siis puuttuivat dieselit. Muuten taitavat olla tuossa kaikki, tuotannosta kaiketi n. 40% meni jenkkeihin ja siinä olisi mukana n. 97.000 kpl dieseleitä. Näistä ainoastaan 5000 kpl oli 350 SD/SDL -malleja ja leijonanosa 92.000 kpl 300 SD/SDL-vermeitä. Joka hyvä olikin auton käyttäjien kannalta. Isommasta pannusta oli aika tavalla harmia, ainakin Mersun yleisen mittapuun mukaan.SEV8 kirjoitti:Onkohan noissa määrissä mukana myös kaikki vientimallit? Nimittäin esim. U.S.- ja "Euro"-versiot ovat erilaisia tekniikaltaan ja ulkonäöltäänkin.
Kokonaisluvuksi kaikista versioista tulee 803.544, joka lienee W126:n kokonaismäärä, tai ainakin lähelle. Muistaakseni jossain oli puhetta, että määrä jäi joltisestikin vajaaksi miljoonasta. Ja jos tuosta luvusta puuttuisi jenkkivienti vallan niin mentäisiin kokonaismäärässä jo 1.2-1.3 millin huitteilla.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Jos joku löytää saksasta 300 td valmistettu -77 ostakaa pois, on ainoa jota on sinä vuonna valmistettu. Käy myös 300 td turbo -86 valmistus määrä 3kpl.
Lisää voitte tutkia itse: http://www.geocities.com/SiliconValley/ ... ction.html
Lisää voitte tutkia itse: http://www.geocities.com/SiliconValley/ ... ction.html
Jos Ford Motor Company on Ford-ihmisille FoMoCo, niin onko Honda Motor Company sitten honda-ihmisille HoMoCo?
W201
ex-W123 240td (Parts for sale)
HD
W201
ex-W123 240td (Parts for sale)
HD
Mistähän vastaavat Suomi-lukemat
Usein havaittua: valmistusmäärissä isot koneet jyllää- valmistetaan usein 2...3 kertaa enemmän kuin pienempiä. Suomen otanta sitten näyttää toisenlaista painotusta- riittää kun katselee forumilaisten kalustoa. Eli moni Suomessa ajaa maailmanmarkkinoilla harvinaisella.
Mikähän lienee, ettei 16-valve mallit vaan ole kiinnostaneet enempää Suomessa.
Mikähän lienee, ettei 16-valve mallit vaan ole kiinnostaneet enempää Suomessa.
Unelmilla on tapana toteutua...
Lisää valmistusta
Tulkoon tämä nyt jatkoksi, kun valmistusmääristä ketjussa on puhe.
W201 on dokumentoitu varsin tarkasti, mutta ainakaan toistaiseksi ei ole löytynyt tarkempaa erittelyä W123:n ja W124:n osalta.
Sen verran on tietoa, että W123:n kokonaismääräksi annetaan 2.375.440 kpl, josta farkkuja on 199.517 yksilöä. Coupeja ei ole mainittu erikseen.
W124-mallia on tuotettu 2.212.025 ketaletta. Farkkuja eikä 4maticeja ei ole eritelty, mutta CE-coupeja sanotaan valmistetun vain 15.000 kpl Olisiko painovirhe, määrä on kovin pieni - olisiko 150.000 lähempänä totuutta.....
W201:sta onkin sitten tarkkaa tietoutta:
PRODUCTION NUMBERS
Diesel models Production time Produced
190D 1983-1993 452.806
190 D 2.2 1983-1985 11.200
190D 2.5 1985-1993 147.502
190D 2.5 Turbo 1986-1993 20.915
Gasoline models Production time Produced
190 1982-1991 118.561
190 E 1.8 1 990-1993 173.354
190E* 1982-1993 638.180
190E 2.3 1983-1993 186.610
190E 2.6 1986-1993 104.907
190E 2.3-16 1984-1988 19.487
190E 2.5-16 1988-1993 5.743
190E 2.5-16 EVOLUTION 1989 502
190E 2.5-16 EVOLUTION II 1990 502
190 E 3.2 AMG 1992-1993 (in 2.6) 157
Total production of Mercedes Benz W201
1.874.668
* = 190E 2.0 from 1991
Taitaa mennä tuo taulukko sotkuiseksi, mutta ensin on malli, sitten valmistuksen aikaväli ja lopuksi kpl-määrä.
W201 on dokumentoitu varsin tarkasti, mutta ainakaan toistaiseksi ei ole löytynyt tarkempaa erittelyä W123:n ja W124:n osalta.
Sen verran on tietoa, että W123:n kokonaismääräksi annetaan 2.375.440 kpl, josta farkkuja on 199.517 yksilöä. Coupeja ei ole mainittu erikseen.
W124-mallia on tuotettu 2.212.025 ketaletta. Farkkuja eikä 4maticeja ei ole eritelty, mutta CE-coupeja sanotaan valmistetun vain 15.000 kpl Olisiko painovirhe, määrä on kovin pieni - olisiko 150.000 lähempänä totuutta.....
W201:sta onkin sitten tarkkaa tietoutta:
PRODUCTION NUMBERS
Diesel models Production time Produced
190D 1983-1993 452.806
190 D 2.2 1983-1985 11.200
190D 2.5 1985-1993 147.502
190D 2.5 Turbo 1986-1993 20.915
Gasoline models Production time Produced
190 1982-1991 118.561
190 E 1.8 1 990-1993 173.354
190E* 1982-1993 638.180
190E 2.3 1983-1993 186.610
190E 2.6 1986-1993 104.907
190E 2.3-16 1984-1988 19.487
190E 2.5-16 1988-1993 5.743
190E 2.5-16 EVOLUTION 1989 502
190E 2.5-16 EVOLUTION II 1990 502
190 E 3.2 AMG 1992-1993 (in 2.6) 157
Total production of Mercedes Benz W201
1.874.668
* = 190E 2.0 from 1991
Taitaa mennä tuo taulukko sotkuiseksi, mutta ensin on malli, sitten valmistuksen aikaväli ja lopuksi kpl-määrä.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Yllättävän paljon tuota pikkukoriakin on tehty naftakoneella, piti oikein syventyä lukemiin. Ja toisaalta "runkomalli" eli tuo 2-litraisella kaaasarimyllyllä valmistettu onkin taas aika vähänisessä määrin tehty versio.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
http://www.vfw123.de/123-Kartei/index_2-1.htm
Tuolta löytyy jonkunlainen taulukko W123:n valmistusmääristä.
Tuolta löytyy jonkunlainen taulukko W123:n valmistusmääristä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Täydellinen valmistusmäärien taulukko löytyy osoitteesta
http://c123klubas.agvila.lt/prod_kiek.htm
EDIT: korjataanpa sen verran että tostakin näyttävästi puuttuu Lang-versiot, mikäli niitä ei ole sisällytetty omien moottoriensa alle.
Koskee myös alempaa viestiä siten juu
http://c123klubas.agvila.lt/prod_kiek.htm
EDIT: korjataanpa sen verran että tostakin näyttävästi puuttuu Lang-versiot, mikäli niitä ei ole sisällytetty omien moottoriensa alle.
Koskee myös alempaa viestiä siten juu
Viimeksi muokannut raul, Ma 01.09.2003 15:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Lisää valmistusta
W123 kokonaistuotantomäärä 2.969.915 yksilöä, joista dieselit 1.416.419 ja bensat 1.280.496 kpl.Jukka N. kirjoitti:Sen verran on tietoa, että W123:n kokonaismääräksi annetaan 2.375.440 kpl, josta farkkuja on 199.517 yksilöä. Coupeja ei ole mainittu erikseen.
W124-mallia on tuotettu 2.212.025 ketaletta. Farkkuja eikä 4maticeja ei ole eritelty, mutta CE-coupeja sanotaan valmistetun vain 15.000 kpl Olisiko painovirhe, määrä on kovin pieni - olisiko 150.000 lähempänä totuutta.....
Olettaisin että myös W124 valmistusmäärät on liian pienet, mistä löysit?
Ja jos ihan tarkkoja halutaan olla, tulisi laskea myös Intiassa ja Etelä-afrikassa valmistetut W124 ja W124E KETALEET. Joku nyt tähän tietysti sanoo että eiväthän ne ole oikeita mersuja.
Jotain
Nuo 123:n ja 124:n luvut löytyivät ihan Googlen kautta haulla tyyliin "W124 total production", sitä kautta tuli vastaan Benzworld-saitti, jossa noita lukuja vilauteltiin. W201:n tiedot näyttävät kovasti virallisemmilta ja ovat kotoisin mallikohtaiselta kerhosivulta.
Tiedä noista vinkuintioissa valmistetuista vehkeistä, taitavat tilastot koskea vain rotupuhtaasti arjalaisia tuotteita
Menikö nyt muistikuva väärin, vai onkos Kiinassakin jossain välissä kokoiltu W124-malleja, mutta ilman keulatähteä - niillähän ne ovatkin jo valmiiksi otsassa tai aina mao-lippisten etumustassa Vai oliko ne Audeja, mitä siellä väsäävät?
Tiedä noista vinkuintioissa valmistetuista vehkeistä, taitavat tilastot koskea vain rotupuhtaasti arjalaisia tuotteita
Menikö nyt muistikuva väärin, vai onkos Kiinassakin jossain välissä kokoiltu W124-malleja, mutta ilman keulatähteä - niillähän ne ovatkin jo valmiiksi otsassa tai aina mao-lippisten etumustassa Vai oliko ne Audeja, mitä siellä väsäävät?
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Audeja (ja VW) tehdään Kiinassa juu, FAW tehdas nimeltään taisi olla ja ainakin aiemmin A6 mallia... Kiinassa ei kai ole tehty mersuja mutta A-mallin / Smartin tuotantoa sinne suunniteltiin, ja ehkä myös joku paku/tila-auto. Voin olla ihan väärässä mutta jossain saksalaisessa autolehdessä kauan kauan sitten näin kerrottiin ja kuvia oli jossa kiinalainen perhe istua jököttää jossain todella omituisen näköisessä Vaneota muistuttavassa kärryssä.
Kököttävät kiinalaiset vaneoineen löytyvät myös suomalaisesta autolehdestä -> TM 1/95. Tämä "vaneo" oli tarkoitettu A-sarjaan perustuvaksi karstuksi kiinalaisvastineeksi. Mm. moottoriksi kaavailtiin 1,3 litraista bensaa (55 hv). Vekotinta ei ollut tarkoitus varustaa Mersun merkillä. Hanke kai myöhemmin jäädytettiin.raul kirjoitti:Audeja (ja VW) tehdään Kiinassa juu, FAW tehdas nimeltään taisi olla ja ainakin aiemmin A6 mallia... Kiinassa ei kai ole tehty mersuja mutta A-mallin / Smartin tuotantoa sinne suunniteltiin, ja ehkä myös joku paku/tila-auto. Voin olla ihan väärässä mutta jossain saksalaisessa autolehdessä kauan kauan sitten näin kerrottiin ja kuvia oli jossa kiinalainen perhe istua jököttää jossain todella omituisen näköisessä Vaneota muistuttavassa kärryssä.