W123 tuonti?
W123 tuonti?
Onko porukat tuoneet ko. mallia viimeaikoina? Mistäpäin kannattaisi etsiä? Verot yms. Löytyykö näitä edes enää? Hakusalla huippuyksilö
Tuon entisen voisi rakennella sitten vaikka poliisiautoksi
MB
Tuon entisen voisi rakennella sitten vaikka poliisiautoksi
MB
Auto jolla ajat ikäsi, Mercedes
jotakin vastausta
Kyllä hyviä vielä saksastakin löytyy, mutta hinnat on nousussa, mitä olen
seurannut. Hyvä sedan maksaa n. 2000 - 3000 EUR., farkut ja Coupet
sitten vielä enemmänkin.
Tällä hetkellä saksassa haetuin näistä on 280 TE kaikilla herkuilla.
Autoja voit katsella www.mobile.de
seurannut. Hyvä sedan maksaa n. 2000 - 3000 EUR., farkut ja Coupet
sitten vielä enemmänkin.
Tällä hetkellä saksassa haetuin näistä on 280 TE kaikilla herkuilla.
Autoja voit katsella www.mobile.de
1980 200 Autom., 1993 E 300D-24, 1994 C 180 Aut., 1997 C 230 T Aut., 2003 E 240 T Aut.( sekä muutama muunkin merkkinen)
Aika menee
Tuossa on tullut katseltua muutamia yksityisiä saitteja sekä raportteja ja näyttää, että pystylamppu vastaa alkaa kysytty ollakin. Hinnoista ei tiedä, mutta kun noita tarinoita tavailee, niin melkoisista raadoista ja katiskoista jo paikallisetkin harrastajat näitä kunnostavat. Luulisi, että Jürgenillä, Güntherillä ja Hansilla olisi /8-osastolla vielä viljalti valinnan varaa ja edulliseen hintaan, mutta asian laita lienee toisin Jos Ernst laittaa '70-mallisen 114 250CE:n kunnostamiseen tuoreehkon väyrysen (paikallisen) hinnan verran euroja, niin kait ne sitten on kiven alla, ne hyvät yksilöt
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Kannattaakohan sieltä ylipäätään tuoda mitään autoa, siis noi hinnathan veroineen,matkakuluineen ja rekisteröinteineen tekevät aivan saman kuin että ostais Suomesta,eikö?
Eri asia sitten kun aletaan puhua jostain yli 100 000euron autoista,niissä voi jo säästö jossain tuntuakin, tosin se jolla on varaa tuon hintaluokan autoihin ei sitä varmaankaan lähde deutchlandista tinkaamaan,kyllähän se veholta tilataan luultavasti.
Esim:tyyppi hakee saksasta jotain 190 perumallia ja tulee maksaneeksi siitä
kaikkiaan ~3000?
Samantien voisi vastaavan kumijalan ostaa kotimaasta liikkeestä samaan hintaan, jos nyt 500 joutuu enemmin pulittamaan niin tuskin se ketään tappaa sen rahanhan nyt ehtii tienaamaan niinä päivinä kun se toinen on viikon matkustelemassa ympäri Hampuria metsästäen sitä Saksanherkkuaan.
Mulle ainakin on aivan sama, siis seuraavan oston yhteydessä että säästänkö 1000e vai en, lainalla todennäköisesti joutuu ostamaan kuitenkin,mitäs 1000/60kk nyt tekeekään, oi hittolainen 16,66666e/kk.
Eri asia sitten kun aletaan puhua jostain yli 100 000euron autoista,niissä voi jo säästö jossain tuntuakin, tosin se jolla on varaa tuon hintaluokan autoihin ei sitä varmaankaan lähde deutchlandista tinkaamaan,kyllähän se veholta tilataan luultavasti.
Esim:tyyppi hakee saksasta jotain 190 perumallia ja tulee maksaneeksi siitä
kaikkiaan ~3000?
Samantien voisi vastaavan kumijalan ostaa kotimaasta liikkeestä samaan hintaan, jos nyt 500 joutuu enemmin pulittamaan niin tuskin se ketään tappaa sen rahanhan nyt ehtii tienaamaan niinä päivinä kun se toinen on viikon matkustelemassa ympäri Hampuria metsästäen sitä Saksanherkkuaan.
Mulle ainakin on aivan sama, siis seuraavan oston yhteydessä että säästänkö 1000e vai en, lainalla todennäköisesti joutuu ostamaan kuitenkin,mitäs 1000/60kk nyt tekeekään, oi hittolainen 16,66666e/kk.
lisää...
Niin ne pystylamput ja 123-mallitkin alkaa olla jo aikoja sitten
koluttu ja viety, vaikka Libanoniin tai Albaniaan , , , ,
Keväällä tuli joku uutisfimi, jossa oli Albanian katukuvaa, ja tuntui
ettei muuta merkkiä olekaan kuin MB. Oli joka mallia ja kaikissa kuntoluokissa. Näinköhän sen käy 124-mallinkin ?
koluttu ja viety, vaikka Libanoniin tai Albaniaan , , , ,
Keväällä tuli joku uutisfimi, jossa oli Albanian katukuvaa, ja tuntui
ettei muuta merkkiä olekaan kuin MB. Oli joka mallia ja kaikissa kuntoluokissa. Näinköhän sen käy 124-mallinkin ?
1980 200 Autom., 1993 E 300D-24, 1994 C 180 Aut., 1997 C 230 T Aut., 2003 E 240 T Aut.( sekä muutama muunkin merkkinen)
Boss kirjoitti:Kannattaakohan sieltä ylipäätään tuoda mitään autoa, siis noi hinnathan veroineen,matkakuluineen ja rekisteröinteineen tekevät aivan saman kuin että ostais Suomesta,eikö?
Eri asia sitten kun aletaan puhua jostain yli 100 000euron autoista,niissä voi jo säästö jossain tuntuakin, tosin se jolla on varaa tuon hintaluokan autoihin ei sitä varmaankaan lähde deutchlandista tinkaamaan,kyllähän se veholta tilataan luultavasti.
Esim:tyyppi hakee saksasta jotain 190 perumallia ja tulee maksaneeksi siitä
kaikkiaan ~3000?
Samantien voisi vastaavan kumijalan ostaa kotimaasta liikkeestä samaan hintaan, jos nyt 500 joutuu enemmin pulittamaan niin tuskin se ketään tappaa sen rahanhan nyt ehtii tienaamaan niinä päivinä kun se toinen on viikon matkustelemassa ympäri Hampuria metsästäen sitä Saksanherkkuaan.
Mulle ainakin on aivan sama, siis seuraavan oston yhteydessä että säästänkö 1000e vai en, lainalla todennäköisesti joutuu ostamaan kuitenkin,mitäs 1000/60kk nyt tekeekään, oi hittolainen 16,66666e/kk.
mutta se RUOSTE, saksasta kun haet on suuri, jopa 100% mahdollisuus että saat xx-kertaa ruostevapaamman auton kuin suomesta samalla rahalla. +samat mahikset et on vielä vähemmän ajettu ja paremmat varusteet....eikö
-
- Mersumies
- Viestit: 923
- Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44
No, laske keskimääräiseen, "siistiksi kehuttavaan" Suomi-yksilöön hiukan pakollista tekniikan korjaamista ja etenkin sitä mahd. peltien paikkaamista + maalauttamista, niin niistä saa äkkiä tuhat euroa kasaan.JoniAskola kirjoitti:No tuo nyt on jo sitä hintatasoa, ettei rahaa paljoa säästä jos Saksasta hakee. Voi jopa käydä niin, että kaikkine kuluineen Saksan haku tulee kalliimmaksi. Toisaalta voin väittää, että auton laatu ja kunto on parempi kuin vastaava Suomalainen.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Vanhan vallan aikaan vielä Albaniasta kertoi sellainen fakta, että Albanian autoista 80 % on länsimaista varastettuja ja 50% näistä Mercedes-merkkisiä.
123:a rahdataan paljolti lisäksi Turkkiin, Baltian maihin, Puolaan ja Afrikkaan.
123-mallisarjan hinnat ovat kauttaaltaan Saksassa yhä nousussa. Hyvien yksilöiden tietenkin. Varaosa- ym autoja löytyy vielä helposti eikä hinnat päätä huimaa. Eikä tietenkään tarvitse maksaa tulleja ja muita sarvikuonovaltion kusetuksia.
Toissa viikolla tänne Sompasaareen ilmestyi valkoinen 240 D BBS:n korisarjalla, ja kuulemma Suomeen tuotavaksi nimenomaan.
Lähtisin itsekin hakemaan jotain huippuyksilöä kun vain olisi nyt rahaa sellaiseen...
123:a rahdataan paljolti lisäksi Turkkiin, Baltian maihin, Puolaan ja Afrikkaan.
123-mallisarjan hinnat ovat kauttaaltaan Saksassa yhä nousussa. Hyvien yksilöiden tietenkin. Varaosa- ym autoja löytyy vielä helposti eikä hinnat päätä huimaa. Eikä tietenkään tarvitse maksaa tulleja ja muita sarvikuonovaltion kusetuksia.
Toissa viikolla tänne Sompasaareen ilmestyi valkoinen 240 D BBS:n korisarjalla, ja kuulemma Suomeen tuotavaksi nimenomaan.
Lähtisin itsekin hakemaan jotain huippuyksilöä kun vain olisi nyt rahaa sellaiseen...
Sopiva aihe
No ei ole nyt kymmentä minuuttia, kun appiäijä soitti ja kyseli, että miten olisi 123:n hankinta. Kyseli, että onko väkeä lähdössä Saksanmaalle helmien hakuun.
Totesin asian olevan kaksipiippuinen. Jos hintaluokan n. 3000€ (veroineen)farkku-123:aa havittelee, niin tuollaisen voi löytää vielä Suomestakin. Ukko on vaan niin kova 123-fani, että muu ei oikein tahdo kelvata. Melkein ikänsä noilla ajellut, mitä nyt ollut ponttooni tietty ensiautona ja muutama pystis sekä paku siinä välissä.
Eipä taida se tuonti kannattaa, kun ikä- ja hintaluokka alkavat olla 123:n tasolla. Mitäs tuolle nyt sanoisi? Että KePö kauniiseen käteen ja pääset helpommalla...
Niin se farkku on nyt tarpeen, kun se aiemmin niin pieni, kiltti ja söpö schäferinpentu on ikään kuin yllättäen kasvanut vasikan kokoiseksi koheltajaksi
Totesin asian olevan kaksipiippuinen. Jos hintaluokan n. 3000€ (veroineen)farkku-123:aa havittelee, niin tuollaisen voi löytää vielä Suomestakin. Ukko on vaan niin kova 123-fani, että muu ei oikein tahdo kelvata. Melkein ikänsä noilla ajellut, mitä nyt ollut ponttooni tietty ensiautona ja muutama pystis sekä paku siinä välissä.
Eipä taida se tuonti kannattaa, kun ikä- ja hintaluokka alkavat olla 123:n tasolla. Mitäs tuolle nyt sanoisi? Että KePö kauniiseen käteen ja pääset helpommalla...
Niin se farkku on nyt tarpeen, kun se aiemmin niin pieni, kiltti ja söpö schäferinpentu on ikään kuin yllättäen kasvanut vasikan kokoiseksi koheltajaksi
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
123
Missähän päin Suomea kyselijä mahtaa asua?Nimittäin Tampereen Pirkkalassa seisoo Partola-keskuksen pihassa eri ikäisiä Mersuja myytävänä,joukossa oli ainakin 3 kpl w123:sia,joita ruosteettomiksi mainittiin.Saksan tuontia käsittääkseni,omistaa joku firma jonka nimeä en muista.Hinnat aika kovat joten sais olla myös primayksilöitäkin sitten!
Jos tosissaan alkaa kiinnostaa niin voin käydä katsomassa tarkemmin mitä siellä on tarjolla(vuosimallit,kilometrit ym.)?
Jos tosissaan alkaa kiinnostaa niin voin käydä katsomassa tarkemmin mitä siellä on tarjolla(vuosimallit,kilometrit ym.)?
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Onhan ne kyllä parempikuntoisia, no ainakin nuo mitä tuonne rajantaakse menee noita vanhempia yksilöitä.
Joskus oli tuossa hallissa veli-venäläisen saksanostos, 260e vm-89 mittarilukema 95tkm, se oli jo aika uskomatonta mutta kuka pokkana rullaisi mittarin sitten noihin lukemiin? Auto oli kaiken kaikkiaan kyllä siinä kunnossa että on varmaan pidetty jonkun bratwurstinsyöjän olohuoneessa tyhjiöpakattuna.
Ja ehkä keskimäärin tollasilla 90-luvun puolivälin autoilla näyttää olevan ajetun tollaista reilua 100tkm.
No siellä tietysti on tuo autoilukulttuurikin hieman erilaista, Suomessa ei kovinkaan monella ole varaa pitää "ylimääräistä" Mersua. Mistä lie sitten johtuukin, eihän täällä tarvitse maksaa verojakaan juuri lainkaan
Joskus oli tuossa hallissa veli-venäläisen saksanostos, 260e vm-89 mittarilukema 95tkm, se oli jo aika uskomatonta mutta kuka pokkana rullaisi mittarin sitten noihin lukemiin? Auto oli kaiken kaikkiaan kyllä siinä kunnossa että on varmaan pidetty jonkun bratwurstinsyöjän olohuoneessa tyhjiöpakattuna.
Ja ehkä keskimäärin tollasilla 90-luvun puolivälin autoilla näyttää olevan ajetun tollaista reilua 100tkm.
No siellä tietysti on tuo autoilukulttuurikin hieman erilaista, Suomessa ei kovinkaan monella ole varaa pitää "ylimääräistä" Mersua. Mistä lie sitten johtuukin, eihän täällä tarvitse maksaa verojakaan juuri lainkaan
Re: 123
Taisi olla se käsittämätön firma joka kauppasi ylihintaisia 140:iä ja 124:ia...?Ari kirjoitti:Missähän päin Suomea kyselijä mahtaa asua?Nimittäin Tampereen Pirkkalassa seisoo Partola-keskuksen pihassa eri ikäisiä Mersuja myytävänä,joukossa oli ainakin 3 kpl w123:sia,joita ruosteettomiksi mainittiin.Saksan tuontia käsittääkseni,omistaa joku firma jonka nimeä en muista.Hinnat aika kovat joten sais olla myös primayksilöitäkin sitten!
Jos tosissaan alkaa kiinnostaa niin voin käydä katsomassa tarkemmin mitä siellä on tarjolla(vuosimallit,kilometrit ym.)?
Myöskin se "alkuperäinen" w123 300 D turbo josta pyydettiin vaivaiset 10.900 Euroa...
Niin, ei niitä kannata seisottaa kun täällä on myös halpaa bensaa ja hyvät tiet!!!!!!Boss kirjoitti:Ja ehkä keskimäärin tollasilla 90-luvun puolivälin autoilla näyttää olevan ajetun tollaista reilua 100tkm.
No siellä tietysti on tuo autoilukulttuurikin hieman erilaista, Suomessa ei kovinkaan monella ole varaa pitää "ylimääräistä" Mersua. Mistä lie sitten johtuukin, eihän täällä tarvitse maksaa verojakaan juuri lainkaan
Re: 123
Muistaakseni firman jäljille pääsi osoitteesta www. solwo.com/mbraul kirjoitti:Taisi olla se käsittämätön firma joka kauppasi ylihintaisia 140:iä ja 124:ia...?Ari kirjoitti:Missähän päin Suomea kyselijä mahtaa asua?Nimittäin Tampereen Pirkkalassa seisoo Partola-keskuksen pihassa eri ikäisiä Mersuja myytävänä,joukossa oli ainakin 3 kpl w123:sia,joita ruosteettomiksi mainittiin.Saksan tuontia käsittääkseni,omistaa joku firma jonka nimeä en muista.Hinnat aika kovat joten sais olla myös primayksilöitäkin sitten!
Jos tosissaan alkaa kiinnostaa niin voin käydä katsomassa tarkemmin mitä siellä on tarjolla(vuosimallit,kilometrit ym.)?
Myöskin se "alkuperäinen" w123 300 D turbo josta pyydettiin vaivaiset 10.900 Euroa...
Kerrassaan hurjat pyynnit, vaikka autot ainakin nettikuvissa miten siisteiltä näyttivätkin. Yhdestä mainittiin sentäs että kv ja toinen todistettiin aikanaan palstalla ennätysajassa "feikiksi". Eurovarusteisia sedankoppaisia W123 turboja kun ei ole ollut olemassakaan...
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97