Tehokkain 300 hv Volvo vs. MB Taksi-diesel
Tehokkain 300 hv Volvo vs. MB Taksi-diesel
Edit: Kuva kadonnut bittiavaruuteen.
Viimeksi muokannut Joel S., La 09.10.2010 03:00. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
c203 180K -05
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
..
Aika härskiä!! Volvoa pannaan halvalla ja kunnolla!!!
Hyvä mersu, jee, jee!!!!
Ehkä mersun arvokkuudelle ei sovi tuollainen vertailu vulvaan, mutta mitäs tuosta....Antaa palaa vaan!!!!!!!
Luin muuten vanhoja TM:miä eilen.
vuodelta -90 oli loistoautojen kolaritesti. Testin voittivat mersu ja bemari. Ne olivat ylivoimaisia.
Volvo tuli perässä, eikä päässyt kärkeen, vaikka TM-toimittajat kuinka yrittivät
Silti volvo on ratsastunut maailman turvallisin auto-imagolla aina ja tekee sitä vielä tänä päivänäkin. Ainakin suomalaisten mielestä asia taitaa olla niin.
Pitäisköhän skannata tuo vertailu ja laittaa tähtiklubisivuille.
Hyvä mersu, jee, jee!!!!
Ehkä mersun arvokkuudelle ei sovi tuollainen vertailu vulvaan, mutta mitäs tuosta....Antaa palaa vaan!!!!!!!
Luin muuten vanhoja TM:miä eilen.
vuodelta -90 oli loistoautojen kolaritesti. Testin voittivat mersu ja bemari. Ne olivat ylivoimaisia.
Volvo tuli perässä, eikä päässyt kärkeen, vaikka TM-toimittajat kuinka yrittivät
Silti volvo on ratsastunut maailman turvallisin auto-imagolla aina ja tekee sitä vielä tänä päivänäkin. Ainakin suomalaisten mielestä asia taitaa olla niin.
Pitäisköhän skannata tuo vertailu ja laittaa tähtiklubisivuille.
Re: Tehokkain 300 hv Volvo vs. MB Taksi-diesel
Tommosta R 70 mallia ei ole etes olemassa, se taitaa olla V70R ja mun muistin mukaan se ainaki manuaalina menee 0-100 5,7s. Nelivetoki ja farmari malli unohettii mainita.soikkeli kirjoitti:Oli eilisen hesarissa kova mersun mainos. http://www.kolumbus.fi/joel.soikkeli/mersu_mainos.jpg
Koskahan esimmäinen E400CDI "taksimersu" löytyy paikalliselta kopilta?
Tm:ssä oli joskus semmonen mainos jossa luki "Puiset koristeet ovat aitoa jalopuuta, eivät muovia kuten esim. Volvossa. Kuva oli otettu jostain CLK mallista kaikilla herkuilla. Ei taida esim. C-malli karvalakki varusteilla näyttää yhtä hyvältä.
Tai entäs "kompressoriahdettu turbomoottori". C-sarjan sporttipakettiin kuuluu "jaloteräksestä valmistetut pakoputkenpäät".
Ainaki mun mielestä mersun mainonta on aika persiistä. "Meidän iskä on paljon parempi kuin teidän iskä"
Itse en varmaan parempia mainoksia osaisi tehdä, mutta ei tommonen "itsetunnonen korotos" uppoa minuun.
Bil & Traktor.
https://www.facebook.com/RolloverMotorsport
https://www.facebook.com/RolloverMotorsport
Tämä on nyt sitä vertailevaa mainontaa eli pistätään kilpailijaa minkä ehditään. Harvinaisempaa Suomessa, mutta ihan normaalia esim. jenkkilässä.
Volvo tosiaan "maailman turvallisin auto" imagoltaan. Ainakin (taas) jenkkilässä asia tuntuu olevan näin. Suunnitteleehan Broken Arrow -elokuvan roistokin (John Travolta) ostavansa lunnasrahoillaa niin ison osakepotin maailman turvallisimpia autoja valmistavan firman osakkeista, ettei enää koskaan tarvitse tehdä mitään.
Se on sitten eri asia, ovatko Volvo ja MB samassa luokassa. Mielestäni ei, mutta Suomessakin ne mielletään usein samanlaisiksi kaikin puolin. Ja mainonnan tyylikin on asia, mitä ehkä kannattaisi miettiä jos yrittää pitää korkeaa ja arvokasta (ei ainoastaan kallista) imagoa. Tärkeintä on kuitenkin mitä potentiaaliset ostajat keskimäärin ajattelevat.
Taas on vain kyse ihmisten (ostajien) korvien välisen taistelukentän kahinoista. Share of mind, share of heart, share of wallet.
Volvo tosiaan "maailman turvallisin auto" imagoltaan. Ainakin (taas) jenkkilässä asia tuntuu olevan näin. Suunnitteleehan Broken Arrow -elokuvan roistokin (John Travolta) ostavansa lunnasrahoillaa niin ison osakepotin maailman turvallisimpia autoja valmistavan firman osakkeista, ettei enää koskaan tarvitse tehdä mitään.
Se on sitten eri asia, ovatko Volvo ja MB samassa luokassa. Mielestäni ei, mutta Suomessakin ne mielletään usein samanlaisiksi kaikin puolin. Ja mainonnan tyylikin on asia, mitä ehkä kannattaisi miettiä jos yrittää pitää korkeaa ja arvokasta (ei ainoastaan kallista) imagoa. Tärkeintä on kuitenkin mitä potentiaaliset ostajat keskimäärin ajattelevat.
Taas on vain kyse ihmisten (ostajien) korvien välisen taistelukentän kahinoista. Share of mind, share of heart, share of wallet.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Joo
Kyllä tuolla tarkotettiin ihan tätä nykyistä R:ää, sen saa vaan S60:iin ja V70:iin, taitavat olla yhtä nopeita, neliveto vakiona ja automaatilla ovat tosi laiskoja (suhteellista), kaverin -94 T5R 240hv koneellaan kiihtyy sataseen automaatilla yhtä ripeästi kuin tuo uusi 300hv vehjas...
Onhan toi aika turhaa vertailua, mutta tosiaankin aika hassua että Volvolla laskee kiihtyvyys sataseen 2 sekunttia jos haluaa automaatin, muissa merkeissä nykyään tahtoo käydä päin vastoin.
No omasta mielestä uusi V70 on ihan makea auto, tukeva, hiljainen ja nitinätön, 2.5 T koneella todella ripeä ja kulutus ainakin ajotietokoneen mukaan kunnossa. Automaatti toimii todella hyvin. Sikäli ei mitään valittamista, mutta silti Volvo ei ole mun auto, ja paikallisessa Volvoliikkeessä halveksitaan Mersuja
Onhan toi aika turhaa vertailua, mutta tosiaankin aika hassua että Volvolla laskee kiihtyvyys sataseen 2 sekunttia jos haluaa automaatin, muissa merkeissä nykyään tahtoo käydä päin vastoin.
No omasta mielestä uusi V70 on ihan makea auto, tukeva, hiljainen ja nitinätön, 2.5 T koneella todella ripeä ja kulutus ainakin ajotietokoneen mukaan kunnossa. Automaatti toimii todella hyvin. Sikäli ei mitään valittamista, mutta silti Volvo ei ole mun auto, ja paikallisessa Volvoliikkeessä halveksitaan Mersuja
Re: Joo
Kävin viime perjantaina koeajamassa V70.n. Ei ollut oikeen myöskään minun auto. Hieman tunnoton ohjauksen keskialue. Hetkeä aikaisemmin koeajamani Toyota Avensiksen jousitus tuntui toimivan paremmin. Asiaan saattaa vaikuttaa Volvossa olleet 17 tuuman vanteet. Jousitus oli periaatteessa pehmeä, mutta päästi kuopat ja epätasaisuudet terävästi ja kuuluvasti lävitse. Automaatti kyllä vaihtoi pehmeästi, mutta itseäni häiritsi sen suuri luistaminen. Valoista kun lähti hieman reippaamalla kaasulla kierrokset huiti heti kolmessa-neljässä tonnissa liikkeelle lähtiessä. Makuasia. Vaikuttaa kulutukseenkin luistaminen. Itse pidän kunnolla irrottavasta maticista. Nykyisiin keskiluokan autoihin verrattaessa V70 tuntui minun silmissäni jo hieman vanhanaikaiselta.Mauri H. kirjoitti:No omasta mielestä uusi V70 on ihan makea auto, tukeva, hiljainen ja nitinätön, 2.5 T koneella todella ripeä ja kulutus ainakin ajotietokoneen mukaan kunnossa. Automaatti toimii todella hyvin. Sikäli ei mitään valittamista, mutta silti Volvo ei ole mun auto, ja paikallisessa Volvoliikkeessä halveksitaan Mersuja
No antaa heidän keskittyä halveksumiseen, jos sillä luulevat elävänsä.
Re: Tehokkain 300 hv Volvo vs. MB Taksi-diesel
Että mikä Kompressoriahdettu turbomoottoriAMG kirjoitti:
Tai entäs "kompressoriahdettu turbomoottori". C-sarjan sporttipakettiin kuuluu "jaloteräksestä valmistetut pakoputkenpäät".
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Tuota samaa tyyliähän Mersu on käyttänyt mainonnassa jo jonkin aikaa..melkoisen agressiivinen tyyli kaikenkaikkiaan. Useimmiten se on vielä kohdistunut suoraan juuri volvoon juuri tuolla topicin aloittajan kertomalla tavalla. Useita eri versioita on nähty myös "mersussa se mikä näyttää jalopuulta myös on jalopuuta eikä jäljitelmää..kuten Volvossa.."- tyylistä.
Samoin muutaman kerran on ollut..olikohan E-farkku..jonka mainoksessa sanottiin "tehokkaampi kuin Ferrari.." No,tottahan se on..ei siinä mitään..tosin pienenpienellä mainitaan että kyseessä on AMG-versio..hinnasta ei sitten enää puhutakaan mitään..
No..toisaalta tuo agressiivinen mainonta on tietyllä tavalla nokkelaa/älykkäästi tehtyä ja uppoaa tavallaan..mutta ehkä se useimmiten kuitenkin on liian agressiivista?!
En tiedä..ehkä enemmän olen kuitenkin pitänyt niistä muutamasta koko aukeaman mainoksesta Hesarissa jossa on esitelty F-1 turva-autoja: CL AMG,SL AMG ja CLK AMG..sen kummemmin niitä mihinkään vertaamatta ja samalla tuoden esiin myös sitä että AMG:t ovat todellisia huippumalleja ja erikoisuuksia jo sinällään
En sitten tiedä..kuka mistäkin pitää.
Samoin muutaman kerran on ollut..olikohan E-farkku..jonka mainoksessa sanottiin "tehokkaampi kuin Ferrari.." No,tottahan se on..ei siinä mitään..tosin pienenpienellä mainitaan että kyseessä on AMG-versio..hinnasta ei sitten enää puhutakaan mitään..
No..toisaalta tuo agressiivinen mainonta on tietyllä tavalla nokkelaa/älykkäästi tehtyä ja uppoaa tavallaan..mutta ehkä se useimmiten kuitenkin on liian agressiivista?!
En tiedä..ehkä enemmän olen kuitenkin pitänyt niistä muutamasta koko aukeaman mainoksesta Hesarissa jossa on esitelty F-1 turva-autoja: CL AMG,SL AMG ja CLK AMG..sen kummemmin niitä mihinkään vertaamatta ja samalla tuoden esiin myös sitä että AMG:t ovat todellisia huippumalleja ja erikoisuuksia jo sinällään
En sitten tiedä..kuka mistäkin pitää.
Viimeksi muokannut jva, Ma 08.09.2003 20:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuus koeajaan mun Amazon...sen jämäkämpää auto en ole ajanut. Täytyy varoa kun on huonot hampaat mukulakivikaduilla. Mutta ei nitise, ei natise eikä myöskään koliseEero Scherman kirjoitti:Volvoissa on alustat kyllä aika huonoja..
Tai siis nitisevät, natisevat ja kolisevat ihan liikaa.
Ennen mersua oli pari volvoa, molemmissa sama vika....
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
heh..
Tuli tuossa mieleen kesällä radio Novassa pyörivä Mersun mainos, jossa sanottiin mm. "Että sen tärkein ominaisuus on suorituskyky"... AINA tuli mieleen w123 200D
Tuossa tuli testattua vähän miten tuo 300D kulkee. Mäen alle 145 lasissa ja mäen päällä 140:ä . Samassa mäessä 200D:llä 100 mäen alla 80:ä päällä...
Tuossa tuli testattua vähän miten tuo 300D kulkee. Mäen alle 145 lasissa ja mäen päällä 140:ä . Samassa mäessä 200D:llä 100 mäen alla 80:ä päällä...
w115,123,124,126,210 yms.
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Ja onhan volvo joutunut myös hondan kohteeksi.
Jos muistatte sen mainoksen ku sillä yhellä hemmolla oli synttärit ja sit se toivo että kaikilla naapureilla ois tuliterä volvo. Aamulla kaikki onnelliset uuden volvon omistajat oli tietysti tyytyväisiä.... Sitten äijä hädissään omaan talliin katsomaan ja honda-helpotushan se siellä oli.
Jos muistatte sen mainoksen ku sillä yhellä hemmolla oli synttärit ja sit se toivo että kaikilla naapureilla ois tuliterä volvo. Aamulla kaikki onnelliset uuden volvon omistajat oli tietysti tyytyväisiä.... Sitten äijä hädissään omaan talliin katsomaan ja honda-helpotushan se siellä oli.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Joo..se oli hyvä!!!!Mr_Benz kirjoitti:Ja onhan volvo joutunut myös hondan kohteeksi.
Jos muistatte sen mainoksen ku sillä yhellä hemmolla oli synttärit ja sit se toivo että kaikilla naapureilla ois tuliterä volvo. Aamulla kaikki onnelliset uuden volvon omistajat oli tietysti tyytyväisiä.... Sitten äijä hädissään omaan talliin katsomaan ja honda-helpotushan se siellä oli.
Kyllä ruotsinraudallakin kiva on ajaa, makuasioista ei voi kiistellä väitän kuitenkin nauttineeni enemmän jääradalla ajosta vanhalla 240:sellä kun 300D:llä, puhumattakaan 250td:stä, volvossa oli vaan soralla ja jäällä sitä jotain...Uudemmista vekottimista tosin ei mitään havaintoa, pelkästään vanhoja kun olen päässyt ajamaan...
T: Ruotsinrauta käyttöajokkina
T: Ruotsinrauta käyttöajokkina
MB 300D, MB 380 SEC, MB S600C.
Olet Saul jälleen lukenut liiketaloustieteen opuksesisaul kirjoitti:Tämä on nyt sitä vertailevaa mainontaa eli pistätään kilpailijaa minkä ehditään. Harvinaisempaa Suomessa, mutta ihan normaalia esim. jenkkilässä.
Tuohon tää markkinoinnin maailma menee muutenkin juu.. Ekan kerran tosin itse näin Volvo Vs. MB:n, tuossahan nousi oikeusjuttuja Mersun taholta kun Mazda pläjäytti viime vuonna TV-tekeleensä "Mersu sai Euro NCAP-törmäystestissä 5 tähteä, Mazda6." Kyseessä harhaanjohtavaa mainontaa, koska kuluttajan ei voida olettaa tietävän että kyseisessä testissä maksimimäärä tähtiä mitä voi saada on viisi.
Kuskien keskuudessa sit on kai sitäkin enemmän debattia näistä.. Viimeks törmäsin jossain kun kaks kaiffaria väitteli kumpi on pirteempi, CLK 230 Kompressor vai vastaväittelijän Mondeo ST220. Ei tullu selvyyttä kun eivät viivalle asettuneet (taitais olla niin että Fordissa hepat jyrää mut eihän Mersun vääntöä voita mikään..)
t. J
W204 C180 Kompressor AMG Sport -10
Ex. W164 ML 420 CDI AMG Sport -08
Ex. W203 C32 AMG -01
Ex. W204 220 CDI T Avantgarde -08
Ex. W170 SLK 230 Kompressor -00
Ex. W202 C280 -94
Ex. W208 CLK 320 Sport
Ex. W208 CLK 230 Kompressor Sport
Ex. W210 E50 AMG -96/97
Ex. MB300CE 24V.
Ex. W164 ML 420 CDI AMG Sport -08
Ex. W203 C32 AMG -01
Ex. W204 220 CDI T Avantgarde -08
Ex. W170 SLK 230 Kompressor -00
Ex. W202 C280 -94
Ex. W208 CLK 320 Sport
Ex. W208 CLK 230 Kompressor Sport
Ex. W210 E50 AMG -96/97
Ex. MB300CE 24V.
Vai sellasia ne "tila-autot" on! W115 sedaniin luukkuun väittävät mahtuvan n. 530 litraa... Mitenkähän coupessa..?puikkis kirjoitti:Edellistä C-farkkua mainostettiin takaluukun litroilla, jotain 470. Siinä oli sellanen sivukuva, missä lattia oli erittäin syvä. Saadakseen nämä litrat käyttöön pitäis heittää pois vararengas, kolmio, työkalut ja vissiin akkukin.. Pelkkää huijausta koko litramittaus.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Mersu kuskilla on naama messingillä!!!
Tuli ajeltua pari vuotta -98 mallisella v40 2.0 turbolla ja laatikkona oli automaatti.
Pirun kiva auto oli ajaa ja ripeä, mutta alusta rupes olemaan jo 180tkm tosi löysä ja rupes tympimään se Volvon tyyppivika eli alustan helvetillinen pauke.
Ruoste on myös ainakin s/v 40 kaveri. Keula, kaaret, kaikki mihin kivi yleensä pääsee iskemään, hetkessä ruostuu.
Keväällä ja syksyllä on tapana vahata ja levitellä panssarit pintaan, niin silti auto oli talven jälkeen kuin ruostekäsittelyn ( ei ruosteenESTOkäsittelyn ) käynyt. Eli kori on suoraan sanottuna paska!!!
Edellistä ja nykystä autoa vertaillessa Volvo söi n.8-9.5l/100km bensaa, nyt Mese 5.4-6.4l/100km dieseliä. Kiihtyvyydessä ei suuria eroja ja huiput molemmissa n.200km/t. Niin että nyky kiisselillä kerkee.
Vaihto oli todella onnistunut!! Menot pienenivät dieselveroista huolimatta todella paljon ja liikenteen seassa voi ajella samaan malliin
Pirun kiva auto oli ajaa ja ripeä, mutta alusta rupes olemaan jo 180tkm tosi löysä ja rupes tympimään se Volvon tyyppivika eli alustan helvetillinen pauke.
Ruoste on myös ainakin s/v 40 kaveri. Keula, kaaret, kaikki mihin kivi yleensä pääsee iskemään, hetkessä ruostuu.
Keväällä ja syksyllä on tapana vahata ja levitellä panssarit pintaan, niin silti auto oli talven jälkeen kuin ruostekäsittelyn ( ei ruosteenESTOkäsittelyn ) käynyt. Eli kori on suoraan sanottuna paska!!!
Edellistä ja nykystä autoa vertaillessa Volvo söi n.8-9.5l/100km bensaa, nyt Mese 5.4-6.4l/100km dieseliä. Kiihtyvyydessä ei suuria eroja ja huiput molemmissa n.200km/t. Niin että nyky kiisselillä kerkee.
Vaihto oli todella onnistunut!! Menot pienenivät dieselveroista huolimatta todella paljon ja liikenteen seassa voi ajella samaan malliin
Näin kirjoitteli Puntti
Ex. Mese Cdi220T aut. -98
V70Tdi aut. -98
Masa 323 F 1.6i aut. -92
" Laiska ei jaksa keppiä hämmentää! "
Ex. Mese Cdi220T aut. -98
V70Tdi aut. -98
Masa 323 F 1.6i aut. -92
" Laiska ei jaksa keppiä hämmentää! "
ei kaikilta osin kovin onnistunut
Saul sen oikeastaan sanoi, mikä tässä meni pieleen: Tarkoitus ei vissiin ollut vertailla uutta E:tä ja malli-ikänsä loppupuolelle tulevaa V70:ta- vaan esittää kuinka nykydieselteknologia on tehokasta- suuri osa tämänkin palstan lukijoita otti homman kuitenkin V70 versus E. Taitavat volvolla olla vaan tyytyväisiä tällaiseen markkinointiin: kuittaavat vaikkapa, että "myös MB itse pitää volvon V70-mallia suorana uuden E-sarjan kilpailijana- olemme tästä otettuja. MB:n dieselteknologia on toki maailamn parasta- onnittelut siitä: valitettavasti MB ei voi toimittaa vastaavilla suoritusarvoilla monikäyttöistä T-mallia nelivedolla". Minusta E55 versus Ferrari oli paljon onnistuneempi. Nyt mainostoimisto vähän sekosi ja otti verrokin liian läheltä, jolloin mainoksen sanoma sekaantuu aika helposti.
On kyllä tosi kova myös tuo volvon R:n kone siellä manuaalissa- vääntää 400Nm 2000...5000 kiekalla- eli erittäin riskejä hevosia ne manuaalin 300. Ovat vaan poloiset onnistuneet valitsemaan vähän surkean automaattitoimittajan- ei mahda Aisin-Warnerin 5-vaihteiseen kestää pistää sisään kuin 350Nm vääntöä, ja joutuvat siksi pudotamaan automaattiversion väännöt- chippitunausta parhaimmillaan . Siitä johtuu juuri tuo mitä Mauri H. mainitsi aiemmin- volvon automaattiversiot eivät oikein liikahda. Aisinilla on kestävämpiäkin laatikoita (mm. possun maasturin 6-vaihteinen on Aisin)- mutta volvon poikittainen moottorinsijoittelu rajannee valikoimaa.
Sinänsä tämän mainoksen sanoma olisi voinut olla siis myös: mersu tekee laatikot joita kestää piiskata myös tehokkaalla dieselillä...
Mitkahän on muuten oikeita lukemia E320 ja E400 dieselille: omassa saksalaisessa esitteen alkuperäispainoksessa on teinipätkä speksattu 320:lle 7.7 (ja 8.2 farkulle). 400 diesel on vastaavasti 6.9- maininnalla "ensimmäinen dieselmercedes alle 7 sekunnin". On vissiin nuo suomi-versiot vähän nopeampia (kevyempiä?). 400 dieselfarkkua ei taida tulla- kuten ei myöskään diesel 4-matic yhdistelmää?
Mersun omakin bensakone on nykyään ihmeissään ison dieselin kanssa: E500 farkku 4-matic menee 6.8 sekuntiin- se tuli myös esittelyssä koettua- tosin ilman ajanottoa.
On kyllä tosi kova myös tuo volvon R:n kone siellä manuaalissa- vääntää 400Nm 2000...5000 kiekalla- eli erittäin riskejä hevosia ne manuaalin 300. Ovat vaan poloiset onnistuneet valitsemaan vähän surkean automaattitoimittajan- ei mahda Aisin-Warnerin 5-vaihteiseen kestää pistää sisään kuin 350Nm vääntöä, ja joutuvat siksi pudotamaan automaattiversion väännöt- chippitunausta parhaimmillaan . Siitä johtuu juuri tuo mitä Mauri H. mainitsi aiemmin- volvon automaattiversiot eivät oikein liikahda. Aisinilla on kestävämpiäkin laatikoita (mm. possun maasturin 6-vaihteinen on Aisin)- mutta volvon poikittainen moottorinsijoittelu rajannee valikoimaa.
Sinänsä tämän mainoksen sanoma olisi voinut olla siis myös: mersu tekee laatikot joita kestää piiskata myös tehokkaalla dieselillä...
Mitkahän on muuten oikeita lukemia E320 ja E400 dieselille: omassa saksalaisessa esitteen alkuperäispainoksessa on teinipätkä speksattu 320:lle 7.7 (ja 8.2 farkulle). 400 diesel on vastaavasti 6.9- maininnalla "ensimmäinen dieselmercedes alle 7 sekunnin". On vissiin nuo suomi-versiot vähän nopeampia (kevyempiä?). 400 dieselfarkkua ei taida tulla- kuten ei myöskään diesel 4-matic yhdistelmää?
Mersun omakin bensakone on nykyään ihmeissään ison dieselin kanssa: E500 farkku 4-matic menee 6.8 sekuntiin- se tuli myös esittelyssä koettua- tosin ilman ajanottoa.
Unelmilla on tapana toteutua...
Tuo pitää kyllä varmasti paikkansa, on se takakontti w115:ssa niiiiiiin iso. Sinne kun heittää jotain kontin etureunaan, niin se melkeimpä täytyy KÄYDÄ hakemassa pois sieltä..saul kirjoitti:puikkis kirjoitti: Vai sellasia ne "tila-autot" on! W115 sedaniin luukkuun väittävät mahtuvan n. 530 litraa... Mitenkähän coupessa..?
w115,123,124,126,210 yms.
Re: ei kaikilta osin kovin onnistunut
No se nyt ihan noinkaan ole. Vääntöä on vähennetty vain huippumalleissa. Maurin tarkoittamassa 2,4 T mallissa on luvataan manuaalille ja maticille samat teho- ja vääntöarvot. Samaisen V70 automaatin EU-yhdistetty kulutus on muuten 1,3 litraa manuaalia suurempi. Kuulostaa jälkeen jääneeltä tekniikalta, kun esim. Mersun E240:ssa automaatin arvo on jopa 0,6 litraajuuso kirjoitti:On kyllä tosi kova myös tuo volvon R:n kone siellä manuaalissa- vääntää 400Nm 2000...5000 kiekalla- eli erittäin riskejä hevosia ne manuaalin 300. Ovat vaan poloiset onnistuneet valitsemaan vähän surkean automaattitoimittajan- ei mahda Aisin-Warnerin 5-vaihteiseen kestää pistää sisään kuin 350Nm vääntöä, ja joutuvat siksi pudotamaan automaattiversion väännöt- chippitunausta parhaimmillaan . Siitä johtuu juuri tuo mitä Mauri H. mainitsi aiemmin- volvon automaattiversiot eivät oikein liikahda. Aisinilla on kestävämpiäkin laatikoita (mm. possun maasturin 6-vaihteinen on Aisin)- mutta volvon poikittainen moottorinsijoittelu rajannee valikoimaa.
manuaalia pienempi.
Re: ei kaikilta osin kovin onnistunut
Sorry- oletin Maurin tarkoittaneen nimenomaan noita vahvemmin vääntäviä malleja, kun kerran kommentoi myös edellisen sukupolven R:stä. Tietenkään noita valmiiksi voimattomattomia ei tarvitse enää lisää kuristaa- jos kerran laatikko kestää sen 350Nm. Tuolle 2.5T:lle (vai 2.4T) ei ero automaatin ja manuaalin välillä kiihtyvyyksissä kai olekaan niin kovin suuri- ei sentään ainakaan paria sekuntia.Leka kirjoitti: No se nyt ihan noinkaan ole. Vääntöä on vähennetty vain huippumalleissa. Maurin tarkoittamassa 2,4 T mallissa on luvataan manuaalille ja maticille samat teho- ja vääntöarvot.
Mersun laatikot ovat todennäköisesti maailman parhaat- olet ihan oikeassa, että muiden mallien tekniikka on yleensä jälkeenjäänyttä. Joku kyllä väitti, etteivät nämä MB:n sähkömallit kestä entiseen malliin, muttei osannut perustella- niinpäs minä pidin ainakin p...apuheena. Mersuhan on ainakin joidenkin koneiden osalta lisäksi kompensoinut turbiinin hienoisen tehonsyönnin nostamalla vääntökäyrää vastaavasti manuaaliversion koneesta- esim 270CDI ainakin ML:ssä. Taitaa esim kyseinen ML olla sitten "vikkelämpi" automaatilla kuin manuaalina (en kyllä haluaisi moista manuaalina ostaakaan, ei sillä). En tiedä sitten, onko sama joissakin muissakin, joita saa sekä manuaalina että automaattina.
Unelmilla on tapana toteutua...
Tästä mainoksesta voi myös saada sen kuvan, että Volvo on "mailman paras auto" johon muita autoa pitää verrata. Ja sitte pitää julkisesti ilmoittaa kun ollaan päästy samalle tasolle
Bil & Traktor.
https://www.facebook.com/RolloverMotorsport
https://www.facebook.com/RolloverMotorsport
olen sitä itsekkin ihmetellyt,että lukujen mukaan oma autoni (300-24 ce)kiihtyy tomaatilla nopeammin,kuin manuaalina,huiput on manuaalilla isommat,mutta niitä ei suomen teillä tarvita.
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Itselläni on kokemusta volvosta 2,5D(-00) ja 2.4D(-02) kummatkin automaatteja ja ei voi kun sanoa että takapakkia on menty laatikoitten osalta, olis kannattanu pysyä 4 vaihteisessa laatikossa.
Itselläni oli mersu automaatilla, bensa kone 122hv ja toimii paljon paremmin kuin 2.4D:n (130hv) laatikko, vaihtaa tosi herkästi vitoselta neloselle jne.
Itselläni oli mersu automaatilla, bensa kone 122hv ja toimii paljon paremmin kuin 2.4D:n (130hv) laatikko, vaihtaa tosi herkästi vitoselta neloselle jne.
206CC -04
Yamaha R6 -04
Ollut joskus (vanhoina hyvinä aikoina)
MB C180 Elegance
Yamaha R6 -04
Ollut joskus (vanhoina hyvinä aikoina)
MB C180 Elegance