280 s vm.85?(w126)

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Vieras

280 s vm.85?(w126)

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Onko kenelläkään kokemusta moisesta? Olen lähipäivinä menossa katsomaan moista laitetta. Lähinnä tietoa moottorista, oletan tämän olevan kaasutinversio, olenko oikeassa? Kannattaako mielummin panostaa hieman enemmän rahaa ja hankkia esim. 300se? Kestääkö tekniikka siinä kuin muissakin mersuissa. Ajattelin pitää tärkeimpänä kriteerinä peltien kuntoa.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Hmm.

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Ei tuo kohteesi sattumalta ole Tammisaaressa myytävänä? Ajattelin vaan, että Lohjan mieheltä ei ole tempaus eikä mikään ajella "eekkeneesiin" autokaupoille...
Muistelisin joskus ko. yksilöä katselleeni "kylmien tyyppien" verran. Ihan ehjä, muistaakseni. :roll:

Varoitan, että liikkeen pihalla on musta 300SEL, joka on sitten ehdottomasti herkkuineen sellainen vehje, että siihen voi tulla himo.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Jotain pientä

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Arvelet oikein, kyseessä on kaasutinversio, siitä kielii tämä S ilman Eetä.
On muuten '85 viimeinen vuosikerta tuolla moottorilla. Tehoa se tarjoilee 156 hv - kolmisataseen ruiskuun jos panostaa, niin saapi 32 kaakkia lisää, tosin vain yhden nenäkepin, mutta pienemmän kulutuksen. Joas 280SE löytyy, niin se kehittää 185 hv eli käytännössä liki saman kuin 3-litrainenkin.

On tuo M110-kone aivan kestävää sorttia, suurimmat pulmat taitavat tulla ikääntymisen seurauksena apulaitteista - myös kaasarin kanssa voi joutua temmeltämään jossain vaiheessa.

Muutenhan W126 on luja kuin mikä, jos vain ne muutamat kriittiset kohdat on ruosteen osalta hoidettu. Jos katkenneita jousia ei ole ja perä kunnossa, niin ajoa vaan :D Tekniikka kestää kyllä. Jos panostusta on, niin 300SE:n M103 on kyllä passeli - tehdas itse pitää sitä parhaana valintana kuutoskoneista. Samalla uudemman koneen myötäjäisinä saa faceliftatun ulkoasun, paremman ruostesuojauksen ja joitain varusteparannuksia.

On kolmilitraisellakin koneella muutamia helmasyntejä, mutta se on taas kokonaan oma tarinansa.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Vieras

Tammisaaren auto on kyseessä

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Kiitoksia tiedoista. Täytyyhän sitä käydä katsomassa. Autokuume vaivaa pikkuisen näin keväisin. Mulla jo yksi mersu(240d) on, vaikka se vanha onkin olen pitänyt siitä kovasti. Nyt on työn alla Nissan primera merkkisen kulkuneuvon vaihto tähtikeulaiseen, saisi vanhukselle seuraa. Saisi olla bensakoneinen ja mielellään juuri w126 mallia. Täytyy tsekata se 300 sel myös. Tiedostin itsekin sen olemassaolon, toivottavasti ei tule innostuttua liikaa. Nissanin korjailut saa ainakin olla meikäläisen kohdalta lopullisesti ohi. Raportoidaan vaikka myöhemmin tuliko hankintoja suoritettua.
Vastaa Viestiin