Talvikummit alle?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
JuhaK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: Su 29.06.2003 22:28
Paikkakunta: Tornio

Talvikummit alle?

Viesti Kirjoittaja JuhaK »

No niin nyt on talvikummit hommattu, 15":set Viis puola Melberit pikkusella kantilla ja Hankook 195/65 kitkoilla. Malli tais olla joku Ice bear W406.

Saapi nähä kuinka Hankook toimii. Aattelin tuossa puolessa kuussa pyöräyttää ne alle. Rupiaa olemaan aamuisin jo tiet kohmeessa, y-nopeusluokan 18":ssa ei ole kauheen hyvä pito pakkas keleillä.....
Avatar
Lindroos
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 358
Liittynyt: Ti 18.03.2003 21:47
Paikkakunta: Ähtäri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lindroos »

Jaa siellä napapiirillä rupee jo olemaan talviolosuhteet, parempi ajoissa kun liian myöhään. Joka syksy näkyy ensi lumi yllättävän autoilijat ja ihmeesti tuntuu suurimmalta osalta autoilijoista unohtuvan luikkaankelin ajotaidot kesänmittaan. Eukko lähti maanatai aamuna ajamaan 5 jälkeen aamulla täältä Itä-Suomesta Keski-Suomeen töihin ja piti kyllä varottaa että liukasta saattaa olla, oli meinaan 2 astetta lämmintä ja asfaltit läpimärkiä joten mustanjää vaara on jo aika lähellä joissakin paikoin.

Itse olen yleensä vaihtanu tossa loka-marraskuun vaihteessa, vähän kelien mukaan. Viime syksyltä muistuu mieleen kun viikolla 43 tai 44 oltiin viikko Teneriffalla ja kun lentokone laskeutu kentälle oli lunta maassa ja pakkasta, mennessä täys kesäkeli. Olin onneksi viisas ja vaihdoin kitkat alle jo ennen reissua. Porukalla kun oltiin niin tais tuttava perheen mersussa olla kesänakit alla ja tuli Keski-Suomeen pari tuntia perässä...

Mutta alle on menossa alkuperäset 15" alut ja 195/65/15 Nokia Q renkaat. Tekis mieli siirtyä vaikka 16" kokoon ja kokeilla vaihteeksi sitä nastaakin. Nokian HPL 4 olis varmaan hyvä valinta ja sais 205/55/16 kossa 512€/sarja kun kysyin.
[url=http://www.digitalblue.fi/~tahtiklu/tahtiklubi/tahti/galleria/tuning/lindroos/lindroos.html]EX MB 200D vm.88/89[/url][url=http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8683]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
JuhaK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: Su 29.06.2003 22:28
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja JuhaK »

Mulla makso koko paketti 467€ +moms :)
Vastaa Viestiin