puuasiaa
puuasiaa
elikkäs mesessäni on puukoristeet,mutta niitäkin on vissiin ainakin kahdenlaisia,eli olikohan joku zebrano ja joku muu,oisko kellään kuvaa,niin tietää mitä puuta se on.
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Juu, kahta erilaista on saanut aiemmin: vakiona yleensä Zebrano (syyt näkyvät selvästi), coupeissa ja esim. lisävarusteena pähkinäpuu (kiehkurainen). W210:n myötä Avantgarde-malleissa oli vakiona mustaksi petsattu linnunsilmävaahtera.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: puuasiaa
Se joku muu on pähkinäpuu (Wurzelnuss). Pähkinäpuu on vähän tummempi kuin vakio puukoristelu Kuva autosta, jossa on pähkinäpuut löytyy esim. täältä ja täältä.make kirjoitti:elikkäs mesessäni on puukoristeet,mutta niitäkin on vissiin ainakin kahdenlaisia,eli olikohan joku zebrano ja joku muu,oisko kellään kuvaa,niin tietää mitä puuta se on.
-T
Jepulis,eli mun autossa on toi pähkinäpuukoristus,ainoa harmi on se,että edellinen omistaja on ostanut siihen käsinojan alle puulaatikon joka on zebranoa,nyyh!tekis mieli vaihtaa sekin pähkinäpuiseksi,pahus kun ne on niin sikakalliita
Oisko kellään linkkiä,mistä vois katsella uutta rattia Pähkinäpuu+nahka,nykyisen nahkaratin tilalle.
Oisko kellään linkkiä,mistä vois katsella uutta rattia Pähkinäpuu+nahka,nykyisen nahkaratin tilalle.
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Katso www.hm-osatuonti.fi ja sieltä momo ohjauspyörät, malli fighter wood. On ainakin makea ratti ja itsekin harkitsen sen ostoa.make kirjoitti:Jepulis,eli mun autossa on toi pähkinäpuukoristus,ainoa harmi on se,että edellinen omistaja on ostanut siihen käsinojan alle puulaatikon joka on zebranoa,nyyh!tekis mieli vaihtaa sekin pähkinäpuiseksi,pahus kun ne on niin sikakalliita
Oisko kellään linkkiä,mistä vois katsella uutta rattia Pähkinäpuu+nahka,nykyisen nahkaratin tilalle.
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
W203 C200CDI automatic elegance -06
Huomioikaa mahdollinen ratin halkaisijan pienentyminen ja sitä kautta ainakin nopeusmittarin näkyvyyden huonontuminen... näin käy usein.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
...
Jippijai!!!
Nyt löytyi minunkin vaihdekepin ympärykseen oikeanlaista viilua. Laitan Sebranoa pyynnille pikapuoliin Odottelen kuitenkin seisonta-aikaan, sitten talvella on aikaa pikkuhiljaa tehdä puutöitä..eikä tartte hätäillä.
Nyt löytyi minunkin vaihdekepin ympärykseen oikeanlaista viilua. Laitan Sebranoa pyynnille pikapuoliin Odottelen kuitenkin seisonta-aikaan, sitten talvella on aikaa pikkuhiljaa tehdä puutöitä..eikä tartte hätäillä.
totta.Timo L. kirjoitti:Huomioikaa mahdollinen ratin halkaisijan pienentyminen ja sitä kautta ainakin nopeusmittarin näkyvyyden huonontuminen... näin käy usein.
80 - 140 alue jää kokonaan peittoon tuolla minun Momo -ratillani.
PS. voisin kyllä myydä kyseisen ratin sitä tarvitsevalle, sillä itselläni on juuri tuota zebranoa joka paikassa ja tuossa ratissa on sitä jotain hienompaa puujäljitelmää
- Automatic260E
- Vakiokalustoa
- Viestit: 474
- Liittynyt: Ti 01.04.2003 20:58
- Paikkakunta: Itä-Vantaa
niin
Joo ne on uutena sika kalliita, jos et tykkää tuosta puulaatikostasi ,make kirjoitti:Jepulis,eli mun autossa on toi pähkinäpuukoristus,ainoa harmi on se,että edellinen omistaja on ostanut siihen käsinojan alle puulaatikon joka on zebranoa,nyyh!
niin voin kyllä ostaa sen?
****************************************************************
'***************************************************************
eli Auto oli
260 E w124 Automatic vm. -1988
Tässä on
[url=http://koti.mbnet.fi/heretic/Kuva%20004.jpg][u] Kuva !![/u][/url]
[url=http://koti.welho.com/thiltu10/Ensimm%e4iset-p%e4iv%e4t%20158.jpg]Tässä lisää ![/url]
Niin ja vaimolla ja mulla on kauppakassina Chrysler Grand Voyager v6 3,3 L ja se tykkää bensasta !! :)
'***************************************************************
eli Auto oli
260 E w124 Automatic vm. -1988
Tässä on
[url=http://koti.mbnet.fi/heretic/Kuva%20004.jpg][u] Kuva !![/u][/url]
[url=http://koti.welho.com/thiltu10/Ensimm%e4iset-p%e4iv%e4t%20158.jpg]Tässä lisää ![/url]
Niin ja vaimolla ja mulla on kauppakassina Chrysler Grand Voyager v6 3,3 L ja se tykkää bensasta !! :)
Re: niin
Jahka löydän edullisen pähkinäpuisen laatikon,niin vanhan saa halvalla!palataan astialle.260 E Automatic kirjoitti:Joo ne on uutena sika kalliita, jos et tykkää tuosta puulaatikostasi ,make kirjoitti:Jepulis,eli mun autossa on toi pähkinäpuukoristus,ainoa harmi on se,että edellinen omistaja on ostanut siihen käsinojan alle puulaatikon joka on zebranoa,nyyh!
niin voin kyllä ostaa sen?
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
On kyllä uskomattoman hieno ruori!Jussi L. kirjoitti: Katso www.hm-osatuonti.fi ja sieltä momo ohjauspyörät, malli fighter wood. On ainakin makea ratti ja itsekin harkitsen sen ostoa.
Ja voiko olla totta että melkeinpä hinnaston alapäästä? Tosin siellä oli vain malli Fighter, nahka/puu, niin kai se tarkoittaa juuri Jussinkin haaveilemaa...
Omassa on nyt tämän näköinen,
...ja tuo keskiö itseasissa on Momon , joten eiköhän ne 6 ruuvia mee justiin paikoilleen... Unohtuiko nyt jotain? AIniin se 300 euroa
Paljonko tuosta pitäisi maksaa?pepemon kirjoitti:totta.Timo L. kirjoitti:Huomioikaa mahdollinen ratin halkaisijan pienentyminen ja sitä kautta ainakin nopeusmittarin näkyvyyden huonontuminen... näin käy usein.
80 - 140 alue jää kokonaan peittoon tuolla minun Momo -ratillani.
PS. voisin kyllä myydä kyseisen ratin sitä tarvitsevalle, sillä itselläni on juuri tuota zebranoa joka paikassa ja tuossa ratissa on sitä jotain hienompaa puujäljitelmää
Re: puuasiaa
Missä MB malleissa muuten on ihan oikeaa viilua ja missä muovia? Yllätyin taannoin kun jopa W201:ssä on jotain viilutettua vaneria..
ex-Chevrolet, ex-Audi, ex-Volvo, ex-190 -89, ex-E 200 CE -94, ex-C 250 TDT -99, ex-200 TE -90, ex-190 -89, ex-190E -89, ex-220 CE -93, ex-260 E -89, ex-190E -89, ex-E 220 -94, ex-190E 1.8 -92, Toyota Avensis -04
Re: puuasiaa
Käsittääkseni edelleen kaikissa, missä on puuta näkyvissä, se on oikeaa puuta. Eli viilua.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: puuasiaa
Eli vain se mihin viilu on liimattu, on jossain vaiheessa muuttunut ’halvemmaksi’?
ex-Chevrolet, ex-Audi, ex-Volvo, ex-190 -89, ex-E 200 CE -94, ex-C 250 TDT -99, ex-200 TE -90, ex-190 -89, ex-190E -89, ex-220 CE -93, ex-260 E -89, ex-190E -89, ex-E 220 -94, ex-190E 1.8 -92, Toyota Avensis -04
Re: puuasiaa
miten niin halvemmaksi?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: puuasiaa
Johonkin 70-luvulle saakka puukoristeet oli umpipuuta, sen jälkeen tuli viilu, mikä on toki oikeaa puuta sekin, mutta runkona käytettiin vaneria (esim. 124). Uudemmissa viilu on muovin tai alumiinirungon päällä. Eli näkyvä pinta kaikissa oikeaa puuta, rungon materiaali vaihtuu ihan ymmärrettävästi kun osien muoto muuttuu haastavammaksi.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: puuasiaa
Siten että aikoinaan koristelistoissa on käytetty jopa oikeaa puuta, sitten vaneria joka viilutettu, nyttemmin muovia tms. joka siis edelleenkin viilutetaan tässä viestiketjussa kerrotun mukaan. Edelleenkin ne osattaisiin tehdä puusta muodoista riippumatta, mutta tulee tavan Mersuun liian kalliiksi. Vähän sama kuin huonekalu voidaan tehdä tammesta, viiluttaa mäntyä, tai viiluttaa rakennelevyä.MiHe kirjoitti:miten niin halvemmaksi?
Muovi saattaa tietysti olla kestävämpi vuosikymmenten kuluessa koska siihen ei vaikuta ilmankosteus ja lämpötilojen vaihtelu.
ex-Chevrolet, ex-Audi, ex-Volvo, ex-190 -89, ex-E 200 CE -94, ex-C 250 TDT -99, ex-200 TE -90, ex-190 -89, ex-190E -89, ex-220 CE -93, ex-260 E -89, ex-190E -89, ex-E 220 -94, ex-190E 1.8 -92, Toyota Avensis -04
Re: puuasiaa
miten se vaneri ei ole oikeaa puuta? Mitä on viilutettu vaneri? Se viiluhan on se ohut soiro mistä vaneri tehdään laittamalla niitä viiluja ristiin päälekkäin, käsittääkseni. Aina siinä auton sisutuksessa on ollut se paksu lakkakerros puun päällä. Eli jos se on viilua tai vaneria niin se on oikeaa puuta, ja ei kait muovia viiluksi koskaan kutsuta? Erikseen on nämä alumiini- tai hiilikuitulookit, nehän voi tehdä ihan muovista jos haluaa.
Volvohan aikanaan lanseerasi ecopuu nimityksen mikä oli nimenomaan muovinen puu-look
Volvohan aikanaan lanseerasi ecopuu nimityksen mikä oli nimenomaan muovinen puu-look
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: puuasiaa
Niin kai tässä nyt meinataan sitä, että tietyn aikakauden Mersun puupaneleissa puuosan runko on vaneria, jonka matsku on jotain ns. bulkkipuuta, kuten koivua tai mäntyä (mitä nyt sitten tarkemmin onkin) ja vain päällimmäinen näkyviin jäävä viilu on sitä jalopuuta. Ja vanhemmissa koko homma on sitä jalopuuta.MiHe kirjoitti:miten se vaneri ei ole oikeaa puuta? Mitä on viilutettu vaneri? ...
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: puuasiaa
Syy, miksi W124:ssä ja tuoreemmissa (?) viilujen alla on alumiinirunko, on turvallisuus. Uskon, että samasta syystä kokopuisia koristeita ei enää tehdä. Kun puulista katkaistaan, tulee sälöjä. Näin ei tapahdu, kun alumiini on alla, se taipuu.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: puuasiaa
Samaa turvallisuusperustetta muuten Volvo käytti aikanaan sille, että heillä puun näköinen juttu on muovia, josta ei tule teräviä säleitä. Niillä oli aikanaan muitakin säästöjuttuja perusteltu mainoksissa turvallisuusseikoilla. Esim Volvossa aikanaan ei ollut etumatkustajan turvatyynyä, koska lastenistuimen laittaminen selkä menosuuntaan etuistuimelle olisi vaarallista. Niin se tietysti onkin todella vaarallista, mutta jos oikein muistan, niin jenkkimarkkinoilla silti oli se bägi siinä ja muutenkin tietty epäloogisuus on perustella turvavarusteen poisjättämistä sillä, että turvallisuus lisääntyy. Vaikka sillä kieltämättä saatiinkin poistettua yksi vaaratekijä, joka syntyy vain sillä, että laittaa sen lastenistuimen väärään paikkaan kaikkien mahdollisten ohjeiden ja terveen järjen vastaisesti. No joo, se siitä offtipicista.Timo L. kirjoitti:Syy, miksi W124:ssä ja tuoreemmissa (?) viilujen alla on alumiinirunko, on turvallisuus. Uskon, että samasta syystä kokopuisia koristeita ei enää tehdä. Kun puulista katkaistaan, tulee sälöjä. Näin ei tapahdu, kun alumiini on alla, se taipuu.
Mutta joo, Mersussa se on ratkaistu tolleen, muistelisin, että esim siinä W124 keskikonsolissa on laminoitu vaneria ja alumiinipeltiä ja sitten se jalopuuviilu yhteen. En oo nyt kyllä aivan hiljattain sellaista käsissäni pidellyt, että saatan väärinkin muistaa. Itse en osaa nähdä mitään lisäarvoa sille, että se olisi kokonaan saman lajin umpipuuta.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: puuasiaa
Eikä se tee siitä puusta sen laadukkaampaa vaikka se olis kokonaan sitä samaa puuta, jos se on 10 vuoden jälkeen mutkalla lakkapinta halkeilleena. Auton sisällä kun lämpötila vaihtelee helposti 50 astetta ja enemmänkin sekä ilmankosteus on joskus 100 prosentissa ja joskus todella kuiva niin siinä täytyy käyttää järkeä mitä materiaalia sinne voi laittaa. Eikä se kyjessä töröttävä klapikaan kiva ole kolarin jälkeen.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500