Vision CLS- coupé for connoisseurs
Vision CLS- coupé for connoisseurs
http://mbspy.bacosys.be/c219cls.htm
Hmn, tästä on tainnut olla puhetta aiemminkin. Mutta etten sanoisi, erittäin mielenkiintoinen tutkielma.
Ensivaikutelma oli, että minkä hiton takia neliovinen coupe? Sehän on vähän sama kuin ed. sukupolven Renault Megane coupe, jossa oli viisi ovea...
Mutta kun tarkemmin katsoo noita linjoja, ja unohtaa tuon termien sotkemisen, niin tuo autohan on jumalaisen kaunis. Sivukuvassa tosin hieman häiritsee C-pilarin ja perän tienoo: näyttävät aika paljon vitos-Bemarilta. Perä on miellyttävä poikkeus nykyautoissa, kun se laskeutuu hieman (vrt. esim. VW Vento)
Mutta mihinköhän hintaluokkaan C219 asettuisi? Moottorina biturbo-kuutosdiesel tai V8-bensat, huippuvarustelu... S:n ja CL:n välissä ei kovin montaa tuhatta euroa ole?
Hmn, tästä on tainnut olla puhetta aiemminkin. Mutta etten sanoisi, erittäin mielenkiintoinen tutkielma.
Ensivaikutelma oli, että minkä hiton takia neliovinen coupe? Sehän on vähän sama kuin ed. sukupolven Renault Megane coupe, jossa oli viisi ovea...
Mutta kun tarkemmin katsoo noita linjoja, ja unohtaa tuon termien sotkemisen, niin tuo autohan on jumalaisen kaunis. Sivukuvassa tosin hieman häiritsee C-pilarin ja perän tienoo: näyttävät aika paljon vitos-Bemarilta. Perä on miellyttävä poikkeus nykyautoissa, kun se laskeutuu hieman (vrt. esim. VW Vento)
Mutta mihinköhän hintaluokkaan C219 asettuisi? Moottorina biturbo-kuutosdiesel tai V8-bensat, huippuvarustelu... S:n ja CL:n välissä ei kovin montaa tuhatta euroa ole?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
lisää
Juu - kaunis on...
Motiivina suunnittelulle on varmaankin pitää ja saada ne asiakkaat,
jotka pitävät muotoilullisia seikkoja ensiarvoisen tärkeänä.
sen tärkein ominaisuus on ....muotoilu
Motiivina suunnittelulle on varmaankin pitää ja saada ne asiakkaat,
jotka pitävät muotoilullisia seikkoja ensiarvoisen tärkeänä.
sen tärkein ominaisuus on ....muotoilu
1980 200 Autom., 1993 E 300D-24, 1994 C 180 Aut., 1997 C 230 T Aut., 2003 E 240 T Aut.( sekä muutama muunkin merkkinen)
Muotoja
Enpä muista tarkkaan, mutta olikohan muotoilu / ulkonäkö kolmanneksi tärkein kriteeri auton valinnassa ja joidenkin lähteiden mukaan jopa tärkein yksittäinen peruste
Kovasti riippuu kuvakulmasta, miltä tuo "coupe" näyttää. Etuviistosta, suoraan edestä ja takaa hyvältä, suoraan sivulta ei niinkään loistavalta. Mietin hetken vaikutelmaa ja pieni torjuntareaktio tuli liian korkeasta vyötärölinjasta. Tasapainoisempi paikka sille olisi kyljen pokkauksen kohta heti ovikahvojen yläpuolella, tosin tuulilasin alareunaa pitäisi laskea samassa suhteessa.
Perän linjaus on hieno.
Ko. malli oli ehken suurin väki-imuri ja puheenaihe Franfurtin messuilla. Ehkä se tekeekin jonkinlaisen sillan sedanien ja kupeiden välillä, vaikkakin oma mielipide on edelleen: sedanit rehdisti sedaneina ja coupet coupeina - mistään tinkimättä, kummankaan korityypin kohdalla. Tosin kaikkeen silmä tottuu....
Kovasti riippuu kuvakulmasta, miltä tuo "coupe" näyttää. Etuviistosta, suoraan edestä ja takaa hyvältä, suoraan sivulta ei niinkään loistavalta. Mietin hetken vaikutelmaa ja pieni torjuntareaktio tuli liian korkeasta vyötärölinjasta. Tasapainoisempi paikka sille olisi kyljen pokkauksen kohta heti ovikahvojen yläpuolella, tosin tuulilasin alareunaa pitäisi laskea samassa suhteessa.
Perän linjaus on hieno.
Ko. malli oli ehken suurin väki-imuri ja puheenaihe Franfurtin messuilla. Ehkä se tekeekin jonkinlaisen sillan sedanien ja kupeiden välillä, vaikkakin oma mielipide on edelleen: sedanit rehdisti sedaneina ja coupet coupeina - mistään tinkimättä, kummankaan korityypin kohdalla. Tosin kaikkeen silmä tottuu....
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
lisää
Olisiko se tärkein kriteeri sitten vaimon mielipide....
Ja hän valitsee tietenkin kauneimman.
Ja hän valitsee tietenkin kauneimman.
1980 200 Autom., 1993 E 300D-24, 1994 C 180 Aut., 1997 C 230 T Aut., 2003 E 240 T Aut.( sekä muutama muunkin merkkinen)
Onhan tästä aiemminkin juttua ollut..ja hieman erilaisia CLS-versioitakin on kuvissa liikkunut.
Edelleenkin ihmettelen sitä että mistä ihmeestä mersun markkinointiporukat aikovat löytää tuolle autolle ostajat?
Jos tuota CLS:ää johonkin kohtaan koittaa tuoteperheessä sijoittaa niin se kait sijoittuu sinne S:n ja CL:n välimaastoon..ja jos itse olisin siinä onnellisessa asemassa että olisin valitsemassa tuon luokan mersua niin jos tarpeeni/toiveeni olisivat neliovisessa autossa niin ässä olisi selvä valinta..jos taas haussa olisi urheilullisempi coupe niin CL olisi ehdottomasti valintani silloin. Jos taas toiveena olisi tilava mutta kuitenkin urheilullinen niin valinta olisi AMG-ässä.
Jos taas CLS sijoittuisi hieman halvempaan luokkaan niin sieltähän sitten löytyy E ja CLK..neliovinen ja coupe..
Itse en ole vielä tähän päivään mennessä onnistunut keksimään mihin,miksi ja kuka kaipaisi CLS:n kaltaisia välimalleja jossa on vähän jokaista..mutta ei kuitenkaan kunnolla oikein mitään. Toisin sanoen siis keskinkertaisuutta ja kompromisseja..enkä oikein usko että kukaan tuon hintaluokan autoa halajava tahtoo autoltaan keskinkertaisuutta ja kompromisseja..itse en ainakaan tahtoisi. Keskinkertaisuudella ja kompromisseilla tarkoitan siis sitä että CLS olisi luokassaan sen kaltainen auto..ei missään nimessä autona yleensä "keskinkertaisuus".
Tosin CLS ei ole toistaiseksi tuotantomalli..vaikkakin ilmeisen valmis tuotantoon jos päätös tuotantoon ottamisesta tehdään.
Ja tämähän ei sitten tarkoita sitä että CLS olisi huono tai epäonnistunut malli..ennemminkin se tarkoittaa sitä että mersulla on jo valmiiksi niin hyvä mallisto ettei se välttämättä kaipaa "välimalleja"
Edelleenkin ihmettelen sitä että mistä ihmeestä mersun markkinointiporukat aikovat löytää tuolle autolle ostajat?
Jos tuota CLS:ää johonkin kohtaan koittaa tuoteperheessä sijoittaa niin se kait sijoittuu sinne S:n ja CL:n välimaastoon..ja jos itse olisin siinä onnellisessa asemassa että olisin valitsemassa tuon luokan mersua niin jos tarpeeni/toiveeni olisivat neliovisessa autossa niin ässä olisi selvä valinta..jos taas haussa olisi urheilullisempi coupe niin CL olisi ehdottomasti valintani silloin. Jos taas toiveena olisi tilava mutta kuitenkin urheilullinen niin valinta olisi AMG-ässä.
Jos taas CLS sijoittuisi hieman halvempaan luokkaan niin sieltähän sitten löytyy E ja CLK..neliovinen ja coupe..
Itse en ole vielä tähän päivään mennessä onnistunut keksimään mihin,miksi ja kuka kaipaisi CLS:n kaltaisia välimalleja jossa on vähän jokaista..mutta ei kuitenkaan kunnolla oikein mitään. Toisin sanoen siis keskinkertaisuutta ja kompromisseja..enkä oikein usko että kukaan tuon hintaluokan autoa halajava tahtoo autoltaan keskinkertaisuutta ja kompromisseja..itse en ainakaan tahtoisi. Keskinkertaisuudella ja kompromisseilla tarkoitan siis sitä että CLS olisi luokassaan sen kaltainen auto..ei missään nimessä autona yleensä "keskinkertaisuus".
Tosin CLS ei ole toistaiseksi tuotantomalli..vaikkakin ilmeisen valmis tuotantoon jos päätös tuotantoon ottamisesta tehdään.
Ja tämähän ei sitten tarkoita sitä että CLS olisi huono tai epäonnistunut malli..ennemminkin se tarkoittaa sitä että mersulla on jo valmiiksi niin hyvä mallisto ettei se välttämättä kaipaa "välimalleja"
Viimeksi muokannut jva, Ke 15.10.2003 13:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos ne asiakkaat ovatkin ne kuuluisat "välimallin jätkät"...jva kirjoitti: Itse en ole vielä tähän päivään mennessä onnistunut keksimään mihin,miksi ja kuka kaipaisi CLS:n kaltaisia välimalleja jossa on vähän jokaista..
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Arvelen ,että he katsovat asiaa 'toisesta suunnasta' . Kuten tässä useampikinjva kirjoitti:
Edelleenkin ihmettelen sitä että mistä ihmeestä mersun markkinointiporukat aikovat löytää tuolle autolle ostajat?
jo näki Bemaria ja ranskalaisia muotoja - sieltä suunnasta kalastetaan
ostajia !?
Tässä hiukan kauempaa haettu vertaus, mutta kun Volvo alkoi tehdä
etuvetoisia, niin moni vanha Volvo-kuski vannoi "ettei ikinä osta sitä ".
Mutta Volvo halusikin ja sai ostajia - muista etuveto merkeistä.
1980 200 Autom., 1993 E 300D-24, 1994 C 180 Aut., 1997 C 230 T Aut., 2003 E 240 T Aut.( sekä muutama muunkin merkkinen)
-
- Mersumies
- Viestit: 923
- Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44
- Henri Junkkala
- Perustaja
- Viestit: 1290
- Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:07
- Paikkakunta: Pitkäjärvi
- Viesti:
Tosi hyvännäköinen peli mutta ensimmäisenä tulee mieleen että kun pikkujoulujen tai Mersumiitin jälkeen yrittää könytä tuonne takapenkille niin seurauksena on vähintäänkin kuhmu otsassa jollei musta silmä... ja siinäpä sitten onkin kotosalla selittämistä
Henkka
vanha Volvo-kuski
Enkä ikinä ostakaan.Henry V. kirjoitti: Tässä hiukan kauempaa haettu vertaus, mutta kun Volvo alkoi tehdä
etuvetoisia, niin moni vanha Volvo-kuski vannoi "ettei ikinä osta sitä ".
Henkka
vanha Volvo-kuski
2009 Mercedes-Benz Atego 816 robottivaihteistolla ja ilmajousilla
2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, superturboprojekti työn alla
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build
EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne
"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"
lisää
Henkka: meinaa jo luisua OT- puolelle....
Asia on sikäli tuttu, että minulla on kyllä vieläkin "varavehkeenä"
244 GL Aut. "Export"
Asia on sikäli tuttu, että minulla on kyllä vieläkin "varavehkeenä"
244 GL Aut. "Export"
1980 200 Autom., 1993 E 300D-24, 1994 C 180 Aut., 1997 C 230 T Aut., 2003 E 240 T Aut.( sekä muutama muunkin merkkinen)