W126 = pitkänä V126

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

W126 = pitkänä V126

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Pilkkua pistellään nussutinussutihässitihässiti..... mutta näinkös se nyt sitten menikin :shock: Yleisesti Mersun korikoodisto on seuraavanlainen
W = Wagen = car = Sedan/Saloon
V = long wheelbase Sedan/Saloon
S = Station Wagon/Estate
R = Roadster
C = Coupe
A = Cabriolet/Convertible

Tähän mennessä vankka mielikuva on ollut, että W126-kori myös L-versiona tottelee merkintää W126. Muutamalla saitilla koodiksi kuitenkin mainitaan V126, tähän tapaan:

MODELL
260SE
W 126 E 26 ( 126.020 )

300SE
W 126 E 30 (126.024)

300 SEL
V 126 E 30 (126.025)

Vaan koskaan en ole Veetä yleisesti nähnyt käytettävän 126 SELlin kanssa. V-koodi on kylläkin tullut vastaan näissä varsinaisissa spesiaalilimoissa eli esim. 123 Langissa ja 124:n yhteydessä, jossa on kuusi ovea ja kolme penkkiriviä.
Pitääkös tässä nyt alkaa puhua V126-kopasta, pakkaa sekoittaen, kun farkkumiehetkin kovin hiljakseen ovat omaksuneet S123/S124-tunnukset :shock:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14015
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Kylläpä vain, V:llä merkitään Ässien pitkät mallit. Minä taas olen nähnyt ennemminkin Ässissä käytettävän tuota V-merkintää, kuin jatketuissa keskiluokan autoissa.

P.S. V123:ssahan on vain neljä ovea. Näin ollen minusta se on "siistimpi" kuin V124.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4635
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

Timo L. kirjoitti:P.S. V123:ssahan on vain neljä ovea. Näin ollen minusta se on "siistimpi" kuin V124.
V115:sta puhumattakaan! ;)

Sehän on sitten V [fau], eikä W [ve:]. Meniköhän foneettiset merkinnät sinne päinkään? Ei varmaan... :P
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
Henri Junkkala
Perustaja
Perustaja
Viestit: 1290
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:07
Paikkakunta: Pitkäjärvi
Viesti:

Miten vanhemmissa?

Viesti Kirjoittaja Henri Junkkala »

Mitenkäs sitten vanhemmissa?

Mielestäni joku väitti että nämä eivät olleet vielä 114 aikoihin käytössä joten niin limomalli, sedan kuin coupékin tottelisivat kaikki W114 -mallinimeä V114, W114 ja C114 sijaan????

Viisaammat selventäkää!

T: Henkka

2009 Mercedes-Benz Atego 816 robottivaihteistolla ja ilmajousilla
2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, superturboprojekti työn alla
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build

EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne

"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4635
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Re: Miten vanhemmissa?

Viesti Kirjoittaja Saul »

Henri Junkkala kirjoitti:Mitenkäs sitten vanhemmissa?

Mielestäni joku väitti että nämä eivät olleet vielä 114 aikoihin käytössä joten niin limomalli, sedan kuin coupékin tottelisivat kaikki W114 -mallinimeä V114, W114 ja C114 sijaan????

Viisaammat selventäkää!
Saattaapa muuten ollakin näin! Ainakin 200, 220, 200D, 220D mallien (ne vanhemmat w115) varaosakirjassa korimallit on on lueteltu näin (otetaan enklannin murteen puolelta) OM 615 kohdalla:

115.100 Chassis witout body (for ambulance)
115.102 Chassis witout body (for special bodies) payload increased
115.103 Chassis witout body (with extended whellbase)(for ambulance)
115.110 Passenger car, sedan
115.112 Passenger car, sedan, with elongated (saksa/englanti väännös?) wheelbase (for taxi)
115.115 Passenger car, sedan

No en tiedä todistaako tämä meikäläisen todistelu yhtään mitään. :oops: Tässä kirjassa ei ole coupemalleja eikä 6-pyttyisiä ja voidaanhan nykyäänkin käyttää näitä lisänummeroita. Tuo "saksa/englanti väännös" "elongated" on kuitenkin ilmeisesti se pidemmällä akselin välillä varustettu. Jep, saksankielisellä puolella lukee "mit verlängertem Radstand".

Entinen w115 oli mallia 115.110 ja nykyinen on 115.117. Mitähän eroa on 115.110:llä ja 115.115:llä..?
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Vastaa Viestiin