Ukkometso mittaristossa - glok, glok
Ukkometso mittaristossa - glok, glok
Kun tänä aamuna elohopea oli huvennut -10 asteen tietämiin ja liikkeelle lähettiin, niin onko nyt metsokukko ujuttautunut mittariston sisään lämmittelemään ?
Kun nimittäin pääsin vauhtiin, niin about nopeusmittarin kohdalta alkoi kuulua säännöllistä lonkotusta tyyliin "pihkanokka soitimella": glok-glok... 2-3 sek... glok-glok jne. Ääni on melko voimakas, kuitenkin pehmeähkö laadultaan.
Ajonopeus ei vaikuta äänen esiintymistaajuuteen millään tavalla, rouskuttaa tasaisesti kuin kaappikello, ajoi sitten kahtakymppiä tai sataa.
Myös mittarit toimivat normaalisti viisarit vipattamatta, samoin matkamittari kiertää nykimättä. N. 20 km ajon jälkeen ääni hävisi, joku paikka lienee lämmennyt kunnolla. Teki muuten samaa jo viime lopputalvesta, mutta hävisi kevätauringon ja plusasteisen ulkolämmön myötä. Ei tuota nyt viitsisi kuunnella taas huhtikuulle asti. Mistähän äänes voisi juontua ja mikä sille opiksi?
Vai pösäytänkö haulikolla tuosta rattiputken saumasta yläviistoon
Kun nimittäin pääsin vauhtiin, niin about nopeusmittarin kohdalta alkoi kuulua säännöllistä lonkotusta tyyliin "pihkanokka soitimella": glok-glok... 2-3 sek... glok-glok jne. Ääni on melko voimakas, kuitenkin pehmeähkö laadultaan.
Ajonopeus ei vaikuta äänen esiintymistaajuuteen millään tavalla, rouskuttaa tasaisesti kuin kaappikello, ajoi sitten kahtakymppiä tai sataa.
Myös mittarit toimivat normaalisti viisarit vipattamatta, samoin matkamittari kiertää nykimättä. N. 20 km ajon jälkeen ääni hävisi, joku paikka lienee lämmennyt kunnolla. Teki muuten samaa jo viime lopputalvesta, mutta hävisi kevätauringon ja plusasteisen ulkolämmön myötä. Ei tuota nyt viitsisi kuunnella taas huhtikuulle asti. Mistähän äänes voisi juontua ja mikä sille opiksi?
Vai pösäytänkö haulikolla tuosta rattiputken saumasta yläviistoon
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
mulla taasen toi nopeusmittarin neula väpättää kuin ukkometson alaleuka, kun ei soitimella ole löytynyt morsianta. Eihän tommosta henno ampua
Aikansa väpätettyään metso on ilmeisesti lähtenyt etsimään vahvaa köyttä ja paksua oksaa, koska heiluminen häviää auton lämmettyä.
Aikansa väpätettyään metso on ilmeisesti lähtenyt etsimään vahvaa köyttä ja paksua oksaa, koska heiluminen häviää auton lämmettyä.
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
lisää
Aivan ; miinus -10 C oli täälläkin ja erilaisia mittaristoääniä ensimmäiset
kolme kilometriä. Varmaankin jotain jäätynyttä kosteutta...
kolme kilometriä. Varmaankin jotain jäätynyttä kosteutta...
1980 200 Autom., 1993 E 300D-24, 1994 C 180 Aut., 1997 C 230 T Aut., 2003 E 240 T Aut.( sekä muutama muunkin merkkinen)
Heeeeh. Meilläpä on pikkulintuja. TE:ssa kuuluu jostain kuskinpuolen A-pylvään ja kattoluukun väliseltä alueelta prikulleen sellaista ääntä, kuin joku varpunen tms. visertäisi, kun pakkasta on yli 8 astetta.
Parin kilometrin ajon jälkeen tuo varpunen ilmeisesti aina heittää henkensä tai muuten herkeää hervottomaksi -- laulu lakkaa!
Parin kilometrin ajon jälkeen tuo varpunen ilmeisesti aina heittää henkensä tai muuten herkeää hervottomaksi -- laulu lakkaa!
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Ajattelin käyttää tuttua ja turvallista 12-väljyistä. Jospa laitan putkeen vielä Winsun magnumlatingin ja suuhiseksi Ext.Fullin, niin eiköhän siinä tehoa ole ainakin 10 sentin etäisyydeltä tusautettunaKentZu kirjoitti:Haulikkoa vaan millä kaliberillä meinasit jysäyttää?? 10,12,16,20 vaiko 24???
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Re: Ukkometso mittaristossa - glok, glok
itsellä samaa vikaa sillontällön. (126). 126sessahan nopeusmittari toimii sähköllä ( ei vaijeria) jonka vuoksi mittari ei myöskään pompi hiljasessa vauhdissa... mittarin sisällä on pieni rele joka luullakseni naputtaa siellä. luulisin et se liittyy jotenki trippiä pyörittävään tsydeemiin... sadatmetrit juoksee ainakin mulla sen naputuksen tahtiin...Jukka N. kirjoitti:Kun tänä aamuna elohopea oli huvennut -10 asteen tietämiin ja liikkeelle lähettiin, niin onko nyt metsokukko ujuttautunut mittariston sisään lämmittelemään ?
Kun nimittäin pääsin vauhtiin, niin about nopeusmittarin kohdalta alkoi kuulua säännöllistä lonkotusta tyyliin "pihkanokka soitimella": glok-glok... 2-3 sek... glok-glok jne. Ääni on melko voimakas, kuitenkin pehmeähkö laadultaan.
Ajonopeus ei vaikuta äänen esiintymistaajuuteen millään tavalla, rouskuttaa tasaisesti kuin kaappikello, ajoi sitten kahtakymppiä tai sataa.
Myös mittarit toimivat normaalisti viisarit vipattamatta, samoin matkamittari kiertää nykimättä. N. 20 km ajon jälkeen ääni hävisi, joku paikka lienee lämmennyt kunnolla. Teki muuten samaa jo viime lopputalvesta, mutta hävisi kevätauringon ja plusasteisen ulkolämmön myötä. Ei tuota nyt viitsisi kuunnella taas huhtikuulle asti. Mistähän äänes voisi juontua ja mikä sille opiksi?
Vai pösäytänkö haulikolla tuosta rattiputken saumasta yläviistoon
Re: Ukkometso mittaristossa - glok, glok
Kyseessä ei ole lintu laisinkaan vaan mittarimato.
Viestin aihe: Re: Ukkometso mittaristossa - glok
Oli viime talvena 200D:ssä tuo sama ongelma , kovemmilla pakkasilla se rupes ulvomaan. Liekkö vaihtunut sudeksi, ja kun lämpes pirssi , niin elukat hävis. Vika oli joka aamuista musiikkia, kunnes kesä koitti ja elukat hävis. Liekkö vielä mittarissa mato / metso tallella , sillä myin don diiselin tuonne savonmuahan.