Tuollainen musta (tai oikein tummansininen) verme näkyi Treen keskustassa eilen ehtoopäivällä. Kaunokainen ei ollut aivan nuorukainen edes omassa mallisarjassaan, kapea maski ja mustat kilvet , siis '71 tai vanhempi - vai miten ne kilvet nyt vaihtuivatkaan. No ainakin faijalla oli joskus '72 ensisarjan Carina ja se taisi olla ensimmäinen valkokilpinen Oma 2CV '71 oli vielä mustakilpinen.
Mutta se mikä kiinnitti huomiota, oli kromin ylitsevuotavuus . Eihän tuo tehtaalta lähtiessäänkään ole mikään kiilloton ollut, mutta tässä kromilista kiersi liki joka saumaa. Ovelan näköistä oli varsinkin, kun kaarikromit jatkuivat ovien alareunojen kautta läpi koko alahelman puskurista puskuriin. Takapaksin kannessa näkyi myös olevan "ylimääräistä". Hyvin oli ikäneito "kajaloitu".
Lienevätkö noinkin yltäkylläiset kromit olleet oikein tehtaan varustevalikoimissa vai onko kyseessä omatoiminen virittely. Listat olivat suht. kapeitä, esim. kaarikormit n. 2/3 vahvuiset esim. W123:n vastaaviin verrattuna.
Tosikromi W115 200B
Tosikromi W115 200B
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Aivan...
varsinkin tummassa värissä nuo kromit tulevat hienosti esille korostaen
muotoja.
Lokasuoja reunakromit ko. korimalliin ( w114, 115 ), ovat tarvikekamaa.
Olen itsekkin kerran asentanut kaverin mustaan w114: seen tuollaiset
listat ja olivat kuin alkuperäiset... ts. muotoilijakin olisi ne hyväksynyt ?
Alunperin motiivina olivat pienehköt ruosteviat, jotka tietenkin korjattiin
ja maalattiin perusteellisesti, ennen listojen ruuvausta.
Kun listat otti pois parin vuoden välein, ja lisäsi uudet "mönjät" , niin
reunat pysyivät kunnossa.
muotoja.
Lokasuoja reunakromit ko. korimalliin ( w114, 115 ), ovat tarvikekamaa.
Olen itsekkin kerran asentanut kaverin mustaan w114: seen tuollaiset
listat ja olivat kuin alkuperäiset... ts. muotoilijakin olisi ne hyväksynyt ?
Alunperin motiivina olivat pienehköt ruosteviat, jotka tietenkin korjattiin
ja maalattiin perusteellisesti, ennen listojen ruuvausta.
Kun listat otti pois parin vuoden välein, ja lisäsi uudet "mönjät" , niin
reunat pysyivät kunnossa.
1980 200 Autom., 1993 E 300D-24, 1994 C 180 Aut., 1997 C 230 T Aut., 2003 E 240 T Aut.( sekä muutama muunkin merkkinen)