Huomio linjalla Jyväskylä-Kuopio asuvat!!

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Huomio linjalla Jyväskylä-Kuopio asuvat!!

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Onko kellään M102 tai M103 omistajalla vanhoja suht. ehjiä tulpanjohtoja jäänyt tähteille. Mulla katesi tänään 4-pytyn johto irtipoikki. Pikkupoika oli mielissään, kun sai johdon itselleen :)
2-pytyn johdossa on kanssa sanomista jo.

4-Johto oli jo ennestään huonossa kunnossa ja nyt irtiotettaessa katkesi kokonaan. Mulla on hyvä konsti ollut siihen irtiottoon, mutta tänään "lipsahti" :cry:
Muut tuntuu olevan aika timmissä, joten en viitsisi koko sarjaa vielä ostaa.

Onko muuten tietoa paljon maksaa vehossa sarja M103:een?
Huomenna ei ole auki, kun Veho mistä saa ja mitään AD-varaosamaailman kalliit pilipali-johdot ei kiinnosta.

Vaimo reissaa viikonloppuna Jyväskylä -Kuopio väliä ja voi noutaa johdon jos matkanvarrelle osuu. Tietty myös Jyväskylän lähiympäristö on bueno.

Tänään paloi kummankin mersun keväthuollon tarvikkeisiin jo liikaa euroja, joten tuo johdonkatkeaminen ei huonompaan saumaan olis voinut osua :cry:

PS. Ässä varmaan suuttui, kun eilen rääkkäsin sitä aikalailla. Kulki muuten ihan saakelisti, kun talven pahimmat karstat on polteltu. Pesin sen äsken sisältä ja päältä, jospa se siitä leppyisi.

PS2. On muuten jännät äänet 5-pyttysessä M103:ssa. Ihan, kun jossain vanhassa letukassa, kun tossa pihassa siirtelin sitä :) prum,prum,prum,prum...
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Vehon johdot

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Mä vaihdoin aikanaan omaan M103:een johdot, valitettavasti Vehosta oli ostettava johdot metritavarana ja hatut ja liittimet erikseen. kettumainen nysvätä kaikki yhteen, en suosittele todellakaan. Jos ei Vehosta saa kokonaisia niin osta muualta.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14015
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Timo L.

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Tarvikeliikkeessä Joensuussa sanoivat, että he eivät myy Mersuun kuin Boschin -jotain- -johtoja. Olisko ne sitten jotain kuparihattuisia vai mitä, en muista. Mutta merkitystä niillä oli, eli ei kannata pistää mitä tahansa.

Heh, tulpanjohdoista tulee aina mieleen 280 CE.. kun jouduin kaksi-kolme kertaa palauttamaan johdot KL:ään, kun ei sattunut oikeanlaisia... sellaista se oli muutenkin KV:n kanssa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Juha K.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: La 22.03.2003 11:09
Paikkakunta: Hämeenlinna

Johtimista

Viesti Kirjoittaja Juha K. »

Joo, vaihtelin oman 126:sen M103-pannuun kutakuinkin vuosi sitten uuden johtosarjan, jonka muistaakseni hommasin Venetmäeltä. Taisi kustantaa about 90-100 einaria.

Johtimien kanssa kannattaa olla tarkkana, huonoja saa sitten vaihdella yhtenään. Aikaisempaan Mersuun (M102 kone) hommasin, kun olin vielä noviisi, jotkut onnettomat tarvikenarut. Niiden ongelma oli se, ettei sytystulpan pää ollut metallikuorinen. Ilman metallivahvistusta hattu ei kestänyt blokin lämpöä ja jonkun ajan päästä johdin löi läpi.
Exät: 220b -64 (W111); 230B -69 (W114); 200B Aut. -83 (W123); 190E 2.0 -89 (W201); E300 Turbodiesel -97 (S210); E 200D -94 (W124); 300SEA -89 (W126) ja Vespa SS 180cc -67 sekä nykyiset: 250 S -66 (W108); 300 TDT -92 (S124) ja C 220 CDI T Avantgarde -08 (S204).
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Oastetu

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Ostin 2- ja 4-pytyn johdot jyväskylän autostartista.
Aito bosch hintaan 40Egeä.

Lupasi myydä koko sarjan n. 100Euroon tarvitsevalle. Ihan ok hinta ja asiantunteva myyjä.

Plussa autostartille.

Tutkiskelin sitä 2-pytyn johtoa, niin sekin oli poikki sisältä. Ässä kävi siis 4:llä. Ilmankos oli vääntö hukassa tossa ylämäessä, kun kävin isän luota kyytiä pummaamassa.

Nyt toimii taas kaikki pytyt. Jätin muuten 5 ja 6-pytyn tulpat toistaiseksi rauhaan. Odotan oikeanlaisen työkalun käsiinsaamista. En viitsi hajottaa enään lisää johtoja.

Tyjäkäynnillä ihan, ihan pikkasen rykii välillä, moottori vaatti ehkä vielä ne 2 uutta tulppaa ja forte-käsittelyn. Eiköhän sitten viimeistään ole talven kuonat hävitetty. Muuten kulkee mahtavasti :wink:
timo230e
Mersumies
Mersumies
Viestit: 836
Liittynyt: Ti 08.04.2003 21:45
Paikkakunta: VANTAA

Mitenhän toi on

Viesti Kirjoittaja timo230e »

Pitäisikö tulpan johdot vaihtaa kaikki kerralla, voikohan se vaikuttaa jos on eri ikäisiä ja merkkisiä johtoja. Mahtaako vaikuttaa kellon tarkkaan käytiin.
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
Avatar
Timo K.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 332
Liittynyt: Ti 11.03.2003 22:41
Paikkakunta: Hollola

Re: Timo L.

Viesti Kirjoittaja Timo K. »

Timo L. kirjoitti:Tarvikeliikkeessä Joensuussa sanoivat, että he eivät myy Mersuun kuin Boschin -jotain- -johtoja. Olisko ne sitten jotain kuparihattuisia vai mitä, en muista. Mutta merkitystä niillä oli, eli ei kannata pistää mitä tahansa.
Koneen päässä metallihattu resistanssi 1K ja jakajan puolella lisäksi resistanssia 5K, eli yhteensä kuparijohtimen resistanssi 6K pituudesta riippumatta. Noissa halvoissa hiilipiuhoissahan resistanssi kasvaa pituuden suhteen.

Noi piuhassa olevat vastukset 1K ja 5K liittyvät osittain häiriönpoistoon ja tuon kipinän voimakkuuteen. Näin ainakin näissä vanhemmissa koneissa kärjettömillä sytkillä. Piuhat on muuten Boschin MA mallia, mutta kustantavat ihan *tanasti.
Koneella on koneen tahti
Vastaa Viestiin