Jännä farmarimersu!!

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
waild
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: To 20.01.2005 14:58

Jännä farmarimersu!!

Viesti Kirjoittaja waild »

Saksan Ebayssa myynnissä jänskä 'projekti'. Paljon olen mersuja nähnyt mutta harvemmin tällaista. Korityön tehnyt Crayford niminen lafka, liekö englantilaiset asialla??

Siitä jollekin harrastusta...

http://cgi.ebay.de/Mercedes-W116-280SE- ... dZViewItem
Avatar
IsoE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1338
Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
Paikkakunta: Täs pellon reunalla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja IsoE »

Toi olis kyllä tosi hieno kun laittais kuntoon :idea: . Kelpais mulle tommosenaankin...
Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
waild
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: To 20.01.2005 14:58

Ja toinen..

Viesti Kirjoittaja waild »

Ja samaisessa paikassa aika autenttinen 123 farmari.. Toiselta omistajalta 240 td ja täytyy kyllä sanoa että on upea vaikken autosta niin muuten perusta..

http://cgi.ebay.de/Mercedes-Benz-MB-W12 ... dZViewItem
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Olipa taidolla meikattu 240D. Konetila oli vaan jostain syystä jätetty puunaamatta.
Eldorado
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 16:52
Paikkakunta: Oulu

Re: Jännä farmarimersu!!

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

waild kirjoitti:...Korityön tehnyt Crayford niminen lafka, liekö englantilaiset asialla??
Jep. Englantilainen koripaja Crayford teki farmari muunnoksia Mercedes autoista vuosina 1972-80.

1960-luvulla firma teki muutamia "one-off" tutkielmia mm. W108/109 S-mallien pohjalta.
Ensimmäisinä suuressa mittakaavassa valmistui W114/115 "pystärien" (200, 220) pohjalta farmarimalleja, joiden takaosan "tyylistä" voipii olla monta mieltä. Myös 280E mallia käytettiin pohjana. Noin 400 kpl valmistui. Myös lang farmariversioita valmistui nimellä "airport taxi", autoon mahtui 12 henkilöä.

Vuodesta 1974 lähtien valmistui W116 ässän pohjalta farmareita, joissa oli jo jonkinverran yritystä (?) myös muotoilun osalta. Farmari-takaosa oli lainattu Ford Granadasta! Valmistuneiden lukumäärästä ei ole tarkkaa tietoa ainakaan minulla.

Viimeinen Crayfordin farmari-konversio valmistettiin 1980 ja pohjana oli C107 450SLC! Auton kutsumanimi oli "Condor Sports Estate". Ilmeisesti ainoastaan yksi kappale valmistettiin.

Farmareiden lisäksi Crayford valmisti muutamia W123:en perustuvia avomalleja, nimeltään "St Tropez".
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Avatar
Cmeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 335
Liittynyt: Ti 22.02.2005 20:52
Paikkakunta: JoesMouth

Viesti Kirjoittaja Cmeli »

...hyi saatana :shock:
ajossa w203 220cdi, aut avantgarde
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"

-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
Avatar
Ripehoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 331
Liittynyt: La 05.02.2005 18:30
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Ripehoo »

Eikös tuosta pelistä ollu jossakin toisessaki topicissa??
Eldorado
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 16:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Allaolevalta sivulta voi downloadata Crayfordin esitteen pdf-muodossa. Aika hirveän näköinen varsinkin tuo W114 farmarimuunnos...
http://www.strichachtclub.de/c_download ... spekte.php
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Eldorado
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 16:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Täältä löytyy asiasta kiinnostuneille vielä lisää farmarimuunnoksia Mersuista ja vähän muistakin...
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
jokus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: La 05.11.2005 20:19
Paikkakunta: helsinki ja välillä joensuu

Viesti Kirjoittaja jokus »

Korjatkaa jos olen väärässä mutta ihan kuin olisin netissä varmaankin nähnyt 190E farmarin? Eli just tollaisen jonkun "prototyypin" tms.? :?:
Avatar
Sami.M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 424
Liittynyt: Su 18.09.2005 23:06
Paikkakunta: Ulvila / Pori

Viesti Kirjoittaja Sami.M »

itekki nähny 190E farkkuproton kuvia josai...
VW Golf Variant TDi -97 ++90hv++
[url=http://kotisivu.dnainternet.fi/bluebeas/Merssu/]MB 190E 2.0 -87 (kuvat)[/url]
[url=http://kotisivu.dnainternet.fi/bluebeas/Merssu/Miitti%2016-10-05%20Pori/]Porin miitti 16.10.05[/url]
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

marisani kirjoitti:Korjatkaa jos olen väärässä mutta ihan kuin olisin netissä varmaankin nähnyt 190E farmarin? Eli just tollaisen jonkun "prototyypin" tms.? :?:
Totta. Ollut muutamaan kertaan kuvia foorumilla esillä mustasta farkusta. En vaan haullakaan löytänyt...
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
makinenmt
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 148
Liittynyt: Pe 02.09.2005 08:44
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja makinenmt »

Vieläköhän uudemmista S:istä on tehty farkkuja. Nyt kun Väykyn jälkeen E-sarjan farkun peräkontti pieneni tosi paljon pitäisi kai ostaa Ässä, jossa olisi jonkinlainen Sheikkien kamelinheinäkontti :wink:
E 270 CDIT A -00
Ford Mondeo 1.6 Hatchback -97
Avatar
Miika H.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 438
Liittynyt: To 20.11.2003 12:47
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Miika H. »

W140 Ässästä tehdyn farkun muistan joskus nähneeni, joten kyllä kai niitä väännellään ja käännellään :roll:.
Vieras001
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2964
Liittynyt: Pe 22.08.2003 12:58

Viesti Kirjoittaja Vieras001 »

..
Viimeksi muokannut Vieras001, Ke 15.04.2009 15:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

KaiM kirjoitti:
Miika H. kirjoitti:W140 Ässästä tehdyn farkun muistan joskus nähneeni, joten kyllä kai niitä väännellään ja käännellään :roll:.
Kuva
Joo, tämän parempaa esitystä ei löytynyt tähän hätään, tämäkin näyttää olevan vain tietokoneella tehty näkemys..

Kuva
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Eldorado
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 16:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Tällainenkin viritys on näköjään, aika hurjan näköinen.
Kuva
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Avatar
Wikke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1461
Liittynyt: Ma 16.02.2004 23:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Eldorado kirjoitti:Aika hirveän näköinen varsinkin tuo W114 farmarimuunnos...
Joo, ei oikein ole sopusoinnussa tuo "farmarilisäke" muun korin kanssa... Ihan kuin elefantti olisi istunut peräpään littiin. :lol:
waild
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: To 20.01.2005 14:58

Viesti Kirjoittaja waild »

Eldorado kirjoitti:Tällainenkin viritys on näköjään, aika hurjan näköinen.
[ http://i77.photobucket.com/albums/j52/Handes/5posti.jpg ]
Tuossa on italialainen ruumisauto kyseessä. Siellä on tapana että "koko suku" pääsee kyytiin viimeiselle retkelle..
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Tässä vielä pari autenttista kuvaa Crayfordin W116 farkusta. Kuvat kopsattu Klubin Filippiino-foorumilta johon ne saatu kuulemma aussifoorumilta:

Kuva

Kuva
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Tässä lisää ässäfarkkuja, Klubin foorumilta:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Huikko
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2134
Liittynyt: Pe 21.11.2008 23:26
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Koko perheen ruumisauto W201 kahdella taka-akselilla.

Kuva
Kuva

Hatchback, joita on silloin tällöin saksassa myynnissäkin

Kuva

CE

Kuva

TE

Kuva

TE 2.3 16V

Kuva

Invaversio liukuovella

Kuva

Baur Cabrio

Kuva

Ja Vollcabrio

Kuva

CityFUN proto 2-paikkainen

Kuva

W201:stä on moneksi...
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Nuihin edellisiin korimuutoksiin verrattuna ei netistä bongattu c36 tekniikka farkkuun laitettuna ole mitään.

Moinen olisi itseä kiinostava muutos. Kun tekniikka on ja kori kaipaisi fiksiä niin miksei suoraan laittais johonkin ruosteettomaan farkkukoriin... kaiketi takapuskimen laitto vaatisi jotain pientä säätöä. Ja miten lienee akseliväli?

Saikos 202 farkkua nelivetona? Tai onko M104 moottoria käytetty 4matikeissa?

202 nelivetona ja c36 tekniikalla ois varsin hauska. Miten se etulaatikko saa moottorilta voiman? Voiko edes muuttaa moisella pervolla tavalla ilman suurempia muutoksia?

Ja takas maan pinnalle....
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
Juhiz1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Pe 02.04.2010 12:15
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juhiz1 »

toi w201 avomalli on aikas härski, tollanen tarttis itellekki saada. :D
MB 190 2.0i -84
ex. MB 190 2.0i -84, ex. MB 190 2.0i -88
ex. MB w123 200D -79, ex. MB 190 2.0i -87, ex. MB 300E w124 -87
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14008
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Tehdas muistaakseni teki yhden kokeilukappaleen, joka olisi omasta mielestäni ollut täysin valmis ja menestys, mutta sitä ei koskaan otettu tuotantoon. Olisiko tuo sininen ollut se? Joka tapauksessa korifirmat ovat noita tehneet. Niitä ovat muutkin W201-kuvat ylemmässä viestissä.
Telialustainen farkku taisi olla sen ranskalaisen pajan teelmä, joka teki CX:stä ym. vastaavia versioita. Olisiko ollut joku Heuliez tms. Joka tapauksessa mukava kuvakooste.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Eldorado
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 16:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Timo L. kirjoitti:Tehdas muistaakseni teki yhden kokeilukappaleen, joka olisi omasta mielestäni ollut täysin valmis ja menestys, mutta sitä ei koskaan otettu tuotantoon...
Juu, tehtaalla tosiaan tehtiin tuo metallinsininen avo-201, muistelen lukeneeni jostain että siinä on pellin alla M103 3-litran kuutonen. Mallia kaavailtiin valmistettavaksi A124:n rinnalla samalla tuotantolinjalla, mutta eräs selitys hyllytykseen on että ko. linjan koko kapasiteetti tarvittiinkin pelkästään A124:n valmistukseen. Tehtiinköhän tuosta 201:stä koskaan kovakattoista coupé-protoa tehtaan toimesta, tietääkö kukaan?
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

jännästä en tiedä mutta pekkarisen tupee näyttää noitten rinnalla nyt todella hienolta...toivottavasti ei mennyt yöunet itteltä.
kaikkee ne maailmassa on tehnytkin...huhhuh
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Jännä farmarimersu!!

Viesti Kirjoittaja karra »

W16 farkkua pukkaa: http://bringatrailer.com/2010/01/30/fam ... el-estate/" onclick="window.open(this.href);return false;
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Jännä farmarimersu!!

Viesti Kirjoittaja karra »

Myynti-ilmoitus vuodelta 1989:

Kuva

Voi olla sama auto kun tässä artikkelissa, tämä on W109 detaljien perustella kuulemma:

Kuva

Tässä vielä farkku-6.3:

http://bringatrailer.com/2011/04/24/sup ... 00tel-6-3/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja vähän aikaisemmin olleen linkin kaltainen W116-farkku mutta eri auto:

http://bringatrailer.com/2011/05/15/ano ... sel-wagon/" onclick="window.open(this.href);return false;
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Jännä farmarimersu!!

Viesti Kirjoittaja karra »

Kuva
MBExot-site kirjoitti:Hallo,
ich bin nun seit fast 10 Jahren im Besitz meines bei Pollmann in Bremen umgebauten w116 450sel 6,9 Kombis.
Dieses Fahrzeug ist das Erstgebaute mit einer Stufe im Dach hinter dem Schiebedach. Der Erstbesitzer war ein Herr Manfred Sittmann aus Ditzingen.
Bei meiner Recherche teilte mir Herr Klaus Kienle mit, das er damals an diesem Fahrzeug noch selber geschraubt habe und verwies mich an Merz & Pabst in Stuttgart. Nach einem Jahr stand mein Fahrzeug dann bei der Firma Merz & Pabst in Stuttgart zum Verkauf, da Herr S. als Autonarr galt und pro Jahr dort mehrere Fahrzeuge erwarb.
Frau Merz wusste mir von einem Prototypen zu berichten, welcher dann auf Herrn Sittmann als Strohmann zugelassen wurde bevor der Umbau als Neufahrzeug geschah. Bei der Firma Merz & Pabst wurde mein Fahrzeug dann auch für den Artikel in der AMS abgelichtet. Die Überschrift lautete Hundehütte.
Danach war er im Besitz eines Antiquitätenhändlers aus Stuttgart.
Der letzte Besitzer hatte für dieses Fahrzeug auf einer Autoausstellung, wo er dieses Fahrzeug sah, bereits bei einem Mercedes-Benz Verkaufsleiter einen bindenden Vorvertrag unterschrieben. Einige Wochen später erhielt er dann eine Absage von MB mit der Begründung, dass man dieses Fahrzeug doch nicht in einer Kleinserie bauen würde. Es vergingen 5 Jahre. Durch einen Zufall sah er während eines Einkaufsbummels mit seiner Gattin in München sein Wunschauto wieder. Er befestigte einen Zettel unter dem Scheibenwischer und wurde 3 Tage später zum Besitzer. Als ich ihn in München anrief, wollte seine Frau das Fahrzeug sofort zurück kaufen, womit ich verständlicher Weise nicht einverstanden war. Dies ist ein Orginal und seine Historie ist lückenlos belegbar. Auch die vorgenommenen Umbauten sind alle belegt.Es ist die Fahrgestellnummer 116036...618.
Ich bin aber immer noch auf der Suche nach dem Lastenheft und Bauunterlagen von Pollmann. Die im Forum zu sehenden Bilder von der linken Seite und dem Heck (ohne diese hässliche Trittstufe) sind von mir. Das eine Bild mit der Ansicht von vorn entstand auf einem Treffen mit Herrn Rauter in Bonn.

Über Antworten auf meinen Eintrag an meine angegebene E-Mail Adresse würde ich mich freuen.
Sternengrüsse aus Mönchengladbach

Uwe Rokitta
uwe.rokitta (at) gmx.de
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Vastaa Viestiin